ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 10 Φλεβάρη 2010 - 2η έκδοση
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΟΔΙΑ
Ερχονται νέες αυξήσεις και νέοι σταθμοί

Οι μεγαλοεργολάβοι, εκμεταλλευόμενοι τις ληστρικές συμβάσεις, σκοπεύουν να διεκδικήσουν και ...«διαφυγόντα κέρδη» για σταθμούς που δε λειτούργησαν!

Στιγμιότυπο από παλιότερη κινητοποίηση στα διόδια της Ελευσίνας
Στιγμιότυπο από παλιότερη κινητοποίηση στα διόδια της Ελευσίνας
Παρά την τιμαριθμική προσαρμογή των διοδίων που έγινε φέτος, νέες αυξήσεις στα χαράτσια, τουλάχιστον κατά 60% προβλέπουν οι συμβάσεις που ψήφισαν η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και ο ΛΑΟΣ για το 2011, αλλά και την προσθήκη νέων σταθμών διοδίων σε διάφορα σημεία της Εθνικής οδού. Κι όλα αυτά παρότι μόλις ανέλαβαν οι ιδιωτικοί όμιλοι την εκμετάλλευση των αυτοκινητοδρόμων τον Απρίλη του 2008 επέβαλαν τρανταχτές αυξήσεις από 40% έως και 180%!

Μπορεί προς το παρόν η κινητοποίηση των κατοίκων να σταμάτησε την κατασκευή και λειτουργία αρκετών νέων σταθμών διοδίων, ωστόσο οι μεγαλοεργολάβοι "δεν το βάζουν κάτω". Για παράδειγμα, ο ισπανοελληνικός όμιλος της Ιόνιας Οδού, που εκμεταλλεύεται και το τμήμα από τη Μεταμόρφωση Αττικής ως τη Σκάρφεια Φθιώτιδας με βάση τη σύμβαση, έχει το δυνατότητα να κατασκευάσει συνολικά 12 μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς διοδίων σε όλη αυτή τη διαδρομή. Και μάλιστα, σε σημεία όπως οι ανισόπεδοι κόμβοι της Μεταμόρφωσης, Βαρυμπόμπης, Καλυφτάκη, στον κόμβο Αγίου Στεφάνου, αλλά και στη διαδρομή από την Εθνική οδό ως τη Χαλκίδα, παρότι το τμήμα αυτό κατασκευάστηκε αποκλειστικά με χρήματα του ελληνικού λαού.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εργολάβοι που με βάση τη σύμβαση είχαν το δικαίωμα να θέσουν σε λειτουργία τους σταθμούς αυτούς εδώ και μερικούς μήνες, τώρα ετοιμάζουν προσφυγή ζητώντας το Δημόσιο να τους πληρώσει διαφυγόντα κέρδη! Δηλαδή, με βάση τις ληστρικές συμβάσεις ο λαός «δένεται χειροπόδαρα» και υποχρεώνεται είτε να πληρώσει τα διόδια είτε να πληρώσει τα ...«διαφυγόντα κέρδη» των εργολάβων...

Σημειώνεται ότι οι σταθμοί αυτοί βρίσκονται σε διαδρομές με πολύ πυκνή κυκλοφορία και αν λειτουργήσουν τελικά οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι θα είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν χαράτσια για διαδρομές από τη δουλειά στο σπίτι, σε μια περίοδο μάλιστα που τον δέρνουν η οικονομική κρίση, η ανεργία και η αντιλαϊκή λαίλαπα των μέτρων της κυβέρνησης.

Μόνη λύση που απομένει στο λαό είναι ο αγώνας με βάση τα αιτήματα του ΚΚΕ για κατάργηση όλων των διοδίων, για ελεύθερη κυκλοφορία στο εθνικό οδικό δίκτυο χωρίς χαράτσια, για δημόσια έργα που δε θα είναι εμπόρευμα.

ΗΣΑΠ
Το καλοκαίρι κλείνει η σήραγγα «Μοναστηράκι» - «Αττική»

Ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις αναμένεται να πάρει η ταλαιπωρία των επιβατών του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου την περίοδο του καλοκαιριού, λόγω των έργων ανακαίνισης της γραμμής από τον Πειραιά ως την Κηφισιά. Σύμφωνα με πληροφορίες αυτό θα συμβεί, καθώς θα παραμείνει εντελώς κλειστή η σήραγγα από το σταθμό «Μοναστηράκι» ως το σταθμό «Αττική» και ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος θα είναι «κομμένος στα δύο» επί αρκετό χρονικό διάστημα.

Σύμφωνα με τους μηχανικούς του έργου, το κλείσιμο της γραμμής στο σημείο αυτό κρίνεται αναγκαίο, καθώς οι εργασίες ενίσχυσης της σήραγγας είναι ιδιαίτερα δύσκολες, αφού πρόκειται για παλιά λιθόκτιστη σήραγγα, ηλικίας άνω των 100 ετών, που εμφανίζει πολλά προβλήματα διάβρωσης λόγω διαρροών νερού σε διάφορα σημεία, αλλά και υπόγειων νερών που παροχετεύονται πάλι μέσω της σήραγγας. Το βασικό πρόβλημα - προσθέτουν - με τη σήραγγα αυτή είναι ότι βρίσκεται σε πολύ μικρό βάθος σε μια περιοχή με παλιά κτίρια, πολλά από τα οποία είναι θεμελιωμένα σχεδόν σε επαφή με τα τοιχώματα της σήραγγας και κάτω από μια περιοχή πυκνοκατοικημένη με κίνηση όλο το 24ωρο, όπως για παράδειγμα η οδός Αθηνάς.

Σημειώνεται ότι κατά τις εργασίες ανακαίνισης της σήραγγας υπάρχει επίσης πολύ μεγάλη πιθανότητα εύρεσης αρχαιοτήτων, γεγονός που αν συμβεί θα επηρεάσει δραματικά και την εξέλιξη των εργασιών, αλλά και το χρονικό διάστημα που θα παραμείνει κλειστή η διαδρομή «Μοναστηράκι» - «Αττική», αυξάνοντας ακόμη περισσότερο την ταλαιπωρία, όσο κι αν το τμήμα αυτό, σε ένα βαθμό, μπορεί να εξυπηρετήσει και το μετρό.

Σημειώνουμε ότι και τώρα μετ' εμποδίων διεξάγεται η κυκλοφορία στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο. Ειδικότερα μέχρι την Πέμπτη 1η Απρίλη, κλειστό θα παραμείνει το τμήμα της γραμμής «Φάληρο - Καλλιθέα» και η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού γίνεται από τη λεωφορειακή γραμμή Χ13. Θεωρείται επίσης σίγουρο ότι θα ανακοινωθεί το κλείσιμο και άλλου τμήματος της γραμμής κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι το ΚΚΕ έχει ζητήσει επανειλημμένα μέτρα για την ανακούφιση των επιβατών από την ταλαιπωρία. Οι βουλευτές του ΚΚΕ, με Ερώτηση που κατέθεσαν πρόσφατα στη Βουλή, απαίτησαν από την κυβέρνηση να πάρει μέτρα, ώστε να μειωθεί ή να μην καταβάλλεται καθόλου εισιτήριο κατά τη διάρκεια των έργων στον Ηλεκτρικό που επιφέρουν την παραπάνω κατάσταση, να δρομολογηθούν ενισχυτικά δρομολόγια με λεωφορεία σε παράλληλες διαδρομές του ΗΣΑΠ, να ενισχυθούν τα συνεργεία για την επιτάχυνση των έργων και να υπάρξει συγκεκριμένη δέσμευση για την αποπεράτωση των έργων.

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
Σε δημοτική επιχείρηση μεταφέρει τις κοινωφελείς δραστηριότητες

Στη δημιουργία δημοτικής επιχείρησης στην οποία μεταφέρει κάθε κοινωφελή δραστηριότητα του δήμου και που θα αποτελέσει φορέα εφαρμογής κάθε είδους ελαστικής σχέσης εργασίας, προχώρησε πρόσφατα η δημοτική αρχή Ελευσίνας (ΣΥΝ - ΠΑΣΟΚ). Το πώς θα λειτουργεί και ποιες δραστηριότητες θα ασκεί η «Κοινωφελής Επιχείρηση», όπως θα ονομάζεται, προσδιορίζεται με κάθε λεπτομέρεια από το διετές πρόγραμμα δράσης 2010-2011 που συντάχτηκε και εγκρίθηκε από την πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου για λογαριασμό του δήμου.

Ειδικότερα, όπως περιγράφεται στο πρόγραμμα, η επιχείρηση θα αναλάβει συνολικά έξι δραστηριότητες: Παροχή φροντίδας σε ηλικιωμένους και άτομα με ειδικές ανάγκες. Προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης παιδιών 4-12 ετών. Θερινή δημιουργική απασχόληση παιδιών ηλικίας 6-12 ετών. Διαχείριση πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής. Προγράμματα που αφορούν το περιβάλλον. Οργάνωση πολιτιστικών, αθλητικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων στις οποίες περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ακόμα οι εκδηλώσεις των «Αισχυλείων».

Γίνεται αντιληπτό ότι όλες οι παραπάνω υπηρεσίες που θα έπρεπε να παρέχονται από το κράτος στο λαό της περιοχής, μπαίνουν πλέον υπό τη «σκέπη» της δημοτικής επιχείρησης. Είναι προφανές ότι η χρηματοδότησή τους θα προέλθει από τη φορολόγηση των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων ή την είσοδο επιχειρηματιών σε τομείς που σχετίζονται με την Πρόνοια, τον Αθλητισμό, το Περιβάλλον. Αλλωστε, η δημοτική αρχή της Ελευσίνας έχει διαπρέψει στο αλισβερίσι με τους μεγαλοβιομήχανους της περιοχής τους οποίους έχει αναγορεύσει σε μεγάλους ευεργέτες και φυσικά με το αζημίωτο.

Η δημοτική αρχή κάνει ένα ακόμα αντιλαϊκό βήμα σε ό,τι αφορά τις εργασιακές σχέσεις. Στη δημοτική επιχείρηση προβλέπονται τουλάχιστον 61 οργανικές θέσεις. Αναλύοντας το πρόγραμμα δράσης αποκαλύπτεται ότι για να υλοποιηθούν τα προγράμματα της επιχείρησης, θα εφαρμοστούν όλων των ειδών οι εργασιακές σχέσεις. Συγκεκριμένα, η πλειοψηφία των εργαζομένων που θα απασχοληθούν στις δραστηριότητες θα είναι με δίμηνες συμβάσεις, μίσθωσης έργου, από προγράμματα του ΛΑΕΚ και του ΟΑΕΔ και προγράμματα ΑμΕΑ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ