ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 27 Φλεβάρη 2010
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ «ΕΝΚΛΩ»
Με την πλάτη στον τοίχο

Τεράστιες είναι οι ευθύνες που έχει ο εργοδοτικός και κυβερνητικός συνδικαλισμός για την επίθεση που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι

Οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις των ταξικών δυνάμεων (φωτ. από κινητοποίηση στην Αθήνα)
Οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις των ταξικών δυνάμεων (φωτ. από κινητοποίηση στην Αθήνα)
Η ανάγκη, να οργανωθούν οι εργάτες της ΕΝΚΛΩ σε ταξική κατεύθυνση, συσπειρωμένοι στην ΟΕΚΙΔΕ και σε συντονισμό με όλο τον κλάδο, προβάλλει πιο επιτακτική μετά τις ραγδαίες εξελίξεις στον Ομιλο. Οι 700 εργάτες της «ΕΝΚΛΩ» βρίσκονται απλήρωτοι εδώ και ένα χρόνο, ενώ ο πέλεκυς της ανεργίας κρέμεται πιο κοφτερός πάνω απ' τις ζωές τους, μετά και την παραίτηση του προέδρου του ΔΣ της εταιρείας Θ. Λαναρά και άλλων τριών μελών του ΔΣ, με συνέπεια η εταιρεία από προχτές να βρίσκεται χωρίς διοίκηση.

Την ίδια στιγμή, οι ξεπουλημένες συνδικαλιστικές πλειοψηφίες (ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ και ΑΠ) ενώνουν τις δυνάμεις τους για να αποπροσανατολίσουν τους εργάτες και να υποταχθούν αμαχητί στις αντεργατικές μεθοδεύσεις εργοδοσίας και κυβέρνησης. Από προχτές βρισκόταν σε εξέλιξη νέα παρέμβαση με την οποία ζητούσαν να δοθούν στο Λαναρά όλα τα λεφτά που του έχει τάξει η κυβέρνηση. Χτες για το ίδιο ζήτημα έκαναν συνάντηση με τον υφυπουργό Οικονομικών Φιλ. Σαχινίδη. Ενώ αποδεικνύεται περίτρανα, και με τραγικό τρόπο για τους εργάτες, ότι η εργοδοσία δε δίνει δεκάρα για τις οικογένειές τους, όπως πάσχιζαν να τους πείσουν οι εργατοπατέρες, οι συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες δε διστάζουν απροσχημάτιστα να φωνάζουν για να πάρει λεφτά ο Ομιλος. Συνεχίζουν ξεδιάντροπα να λένε στους εργάτες ότι η μοίρα τους είναι κοινή με τη μοίρα του Ομίλου. Εχουν εγκληματικές ευθύνες για τα αδιέξοδα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι και γι' αυτό πρέπει να καταδικαστούν ολόπλευρα.

Είναι οι ίδιοι που κάθε φορά που έκλεινε μια επιχείρηση (όπως έγινε με τη «Σίσσερ Πάλκο» το 2003) καλούσαν τους εργάτες όχι να παλέψουν για σταθερή και μόνιμη εργασία αλλά να δεχτούν τα προγράμματα απασχόλησης που τους πέταγαν οι κυβερνήσεις του κεφαλαίου και η ΕΕ για να τους ξεγελάσουν και να απορροφήσουν την οργή τους. Προγράμματα προσωρινής απασχόλησης, από τα οποία οι εργαζόμενοι τις περισσότερες φορές αργούσαν να πάρουν ακόμα και τα ψίχουλα με τα οποία αμείβονταν.

Οι εξελίξεις στον Ομιλο όμως αναδεικνύουν και τα όρια της οικονομίας μέσα στην οποία η κλωστοϋφαντουργία, ένας κλάδος στρατηγικής σημασίας για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών ενός λαού, φθίνει επειδή δε συμφέρει την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρηματιών. Σ' αυτή την κατεύθυνση πρέπει να βγάλουν συμπεράσματα οι εργάτες και να αναζητήσουν τη διέξοδο κόντρα σε αυτή την πολιτική, παλεύοντας σε ταξική κατεύθυνση.

ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Εγκαταλείπονται πλήρως στην τύχη τους

Η κυβέρνηση δεν εφαρμόζει ούτε το νόμο 3816/2010 που προβλέπει αποζημίωση με ευθύνη του κράτους

Κατ' εντολή των εφοπλιστών, το υπουργείο Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, με ευθύνη προσωπικά της υπουργού Λ. Κατσέλη, αρνείται να εφαρμόσει το νόμο 3816/2010 που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 26 Γενάρη και αφορά στην καταβολή των δεδουλευμένων σε ναυτεργάτες που εγκαταλείπονται από τους εφοπλιστές στην ελληνική επικράτεια.

Ενα μήνα μετά τη δημοσίευση του νόμου, οι εγκαταλειμμένοι ναυτεργάτες 9 πλοίων, δεν έχουν πάρει δεκάρα και όχι μόνο αυτό. Χτες το πρωί, σε παρέμβαση που έγινε από τους ναυτεργάτες των 9 πλοίων, με πρωτοβουλία των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ στο ΥΠΟΙΑΝ, στο αίτημά τους να εφαρμοστεί ο νόμος και να πάρουν τα λεφτά τους, εισέπραξαν ως απάντηση ότι για να ενεργοποιηθεί ο νόμος χρειάζεται υπουργική απόφαση της Λ. Κατσέλη, η οποία δεν έχει εκδοθεί.

Συγκεκριμένα, οι ναυτεργάτες συναντήθηκαν με το διευθυντή της Διεύθυνσης Ναυτικής Εργασίας του ΥΠΟΙΑΝ, ο οποίος και τους ανέφερε ότι ετοιμάζεται σχέδιο Υπουργικής Απόφασης για την εφαρμογή του νόμου. Εξίσου ανησυχητικό για τα όσα σχεδιάζονται στο ΥΠΟΙΑΝ, ήταν ότι όταν οι ναυτεργάτες απαίτησαν να τους δοθεί αντίγραφο του σχεδίου της απόφασης αυτής, ο διευθυντής το αρνήθηκε με γελοία επιχειρήματα.

Σε δελτίο Τύπου - καταγγελία που εξέδωσαν ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ τονίζουν: «Καταγγέλλουμε την υπονομευτική στάση του ΥΠΟΙΑΝ, των εφοπλιστών και τη στάση της πλειοψηφίας της ΠΝΟ που παρακολουθεί τις αρνητικές εξελίξεις σε βάρος των εγκαταλειμμένων, απλήρωτων ναυτεργατών. Η αντιναυτεργατική στάση του ΥΠΟΙΑΝ, των εφοπλιστών, διογκώνει τις οφειλές σε ναυτεργάτες και στο ΝΑΤ, με το μη κλείσιμο του ναυτολογίων όπως προβλέπει ο νόμος 3816/2010».

Τα σωματεία απαιτούν την άμεση εφαρμογή της νομοθεσίας, την καταβολή των δεδουλευμένων στα εγκαταλειμμένα πληρώματα και κάνουν σαφές ότι: «Δε θα ανεχτούμε τυχόν υπουργική απόφαση που θα ανατρέπει το περιεχόμενο του ν. 3816/2010 σε βάρος των δικαιωμάτων των ναυτεργατών». Καλούν τους ναυτεργάτες να συνεχίσουν τον αγώνα, «να ενισχύουν την ταξική πάλη, τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ να συγκρουστούν με την αντιλαϊκή πολιτική του κεφαλαίου, των πολιτικών - συνδικαλιστικών εκπροσώπων του, να ανοίξει ο δρόμος για μια φιλολαϊκή πολιτική προς όφελος των συμφερόντων της λαϊκής οικογένειας».

ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Σαρώνουν 8ωρο και σταθερή εργασία

Με τη στήριξη της πλειοψηφίας του ΠΑΣΕΝΤ

Τη σφοδρότητα με την οποία το εφοπλιστικό κεφάλαιο επιτίθεται στα δικαιώματα των εργαζομένων του κλάδου σηματοδοτούν οι εξελίξεις στο ναυτικό πρακτορείο εμπορευματοκιβωτίων «ΣΚΑΝΔΙΝΑΥΚΟ». Από τις 2 Μάρτη, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, μειώνεται κατά δύο ώρες με αντίστοιχη μείωση των αποδοχών το ωράριο για 10 υπαλλήλους από τους 38.

Ακόμα, στη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς κοντέινερς «ΖΙΜ» απολύθηκαν χτες 4 εργαζόμενοι και έπεται συνέχεια. Η ίδια εταιρία από τον Ιούνη μέχρι τις 31 Δεκέμβρη είχε μειώσει το ωράριο στο προσωπικό κατά μισή ώρα με αντίστοιχη μείωση των αποδοχών και είχε απολύσει 6 εργαζόμενους.

Στην εταιρία «CHINA» που δραστηριοποιείται στη ναυτιλία και τις μεταφορές από την 1η Γενάρη άρχισαν διαθεσιμότητες εκ περιτροπής των υπαλλήλων.

Απλήρωτοι εδώ και 6 μήνες παραμένουν οι υπάλληλοι της εταιρείας «GA FERRIES» του εφοπλιστή Αγούδημου.

Ταγμένη στο πλευρό των εφοπλιστών είναι και η συμβιβασμένη πλειοψηφία στη διοίκηση του κλαδικού σωματείου των ναυτιλιακών υπαλλήλων (ΠΑΣΕΝΤ). Είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρόεδρος του επιχειρησιακού σωματείου των εργαζομένων στις «Μινωικές», ο οποίος είναι και μέλος της διοίκησης του ΠΑΣΕΝΤ εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο του προέδρου του κλαδικού σωματείου Θ. Βασιλόπουλου, στέλεχος της «Αυτόνομης Παρέμβασης», στη διαπραγματευτική συνάντηση που είχε με τη διοίκηση των «Μινωικών» για την επιχειρησιακή Σύμβαση - η οποία πάντα υπογραφόταν με παραπάνω ποσοστά αυξήσεων από την κλαδική - έφτασε να προτείνει ο ίδιος ως και μηδενικές αυξήσεις!

Ο «Ρ» ΣΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΔΟΥΛΙΑΣ

«ΤΖΑΝΕΙΟ»: Με την πρόταση της «Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας» συμπαρατάχθηκαν οι εργαζόμενοι του νοσοκομείου στη χτεσινή εκλογοαπολογιστική συνέλευση, καταψηφίζοντας τον απολογισμό δράσης της διοίκησης. Οι εκπρόσωποι της αγωνιστικής παράταξης τους κάλεσαν να αντισταθούν στην εμπορευματοποίηση της Υγείας και να διεκδικήσουν αιτήματα που να ανταποκρίνονται στις πραγματικές τους ανάγκες.

ΣΑΜΟΣ: Την άμεση πληρωμή των εργαζομένων με μερική απασχόληση που δούλεψαν σε υπηρεσίες της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Σάμου, τονίζει με επιστολή του το Εργατικό Κέντρο Σάμου προς τη νομαρχία. Οπως τονίζει, δέχτηκε καταγγελίες περίπου τριάντα εργαζομένων - των οποίων η σύμβαση σήμερα έχει λήξει - ότι τους οφείλονται δεδουλευμένα από τον Αύγουστο, η αποζημίωση και το επίδομα αδείας, καθώς και το δώρο Χριστουγέννων.

ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ: Απολογιστική Γενική Συνέλευση πραγματοποιεί η Ενωση Συνταξιούχων ΙΚΑ Πειραιά την Τετάρτη 10 Μάρτη, στις 9.30 π.μ., στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά, στην αίθουσα θεάτρου (ισόγειο).

ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΙΚΑΡΙΑΣ - ΦΟΥΡΝΩΝ
Την Τετάρτη διαδηλώνουν ενάντια στον αποκλεισμό

Επί ποδός βρίσκονται οι κάτοικοι της Ικαρίας, για να αντιμετωπίσουν τα τεράστια προβλήματα που προκαλεί στη συγκοινωνιακή σύνδεση του νησιού τους με την ηπειρωτική Ελλάδα, η πολιτική που έχει μετατρέψει τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες σε τσιφλίκι των εφοπλιστών. Το ένα και μοναδικό πλοίο που προσεγγίζει στην Ικαρία δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του νησιού, ενώ το ένα από τα δύο λιμάνια, αυτό του Αγίου Κηρύκου που καλύπτει τη νότια πλευρά έχει αποκλειστεί. Παρόμοια είναι η κατάσταση και με τις αεροπορικές συγκοινωνίες.

Ο Δήμος Αγίου Κηρύκου, με ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, αναλαμβάνει μια σειρά αγωνιστικές πρωτοβουλίες, καλώντας σε συντονισμό δράσης και τους άλλους τρεις δήμους της επαρχίας, αυτούς του Ευδήλου, Ραχών και Φούρνων. Ο αγωνιστικός σχεδιασμός που έχει αποφασιστεί προβλέπει συλλαλητήρια στις 3 του Μάρτη στον Αγιο Κήρυκο και στους Φούρνους, νησί που επίσης απειλείται με τον εφιάλτη της απομόνωσης, αφού δεν υπάρχει τακτική ακτοπλοϊκή συγκοινωνία. Θα ακολουθήσουν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, κλείσιμο υπηρεσιών των δήμων και παράσταση διαμαρτυρίας αντιπροσωπείας των δήμων στο υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και στο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.

Διεκδικούν την άμεση τακτική αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Ικαρίας και των Φούρνων. Την άμεση αποκατάσταση της αξιοπιστίας της αεροπορικής σύνδεσης της Ικαρίας. Απρόσκοπτη τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση χειμώνα καλοκαίρι, με σύγχρονα πλοία, φτηνά εισιτήρια, απρόσκοπτη καθημερινή αεροπορική σύνδεση με Αθήνα, επαναφορά των αεροπορικών ναύλων της γραμμής στις τιμές που ίσχυαν μέχρι το Νοέμβρη του 2009, αποκατάσταση του δημόσιου χαρακτήρα των αερογραμμών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ