ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 28 Ιούλη 2000
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΕΡΓΑ
Bαφτίζουν την αδιαφάνεια ... «περιορισμένες διαδικασίες»!

Κυνικές δηλώσεις των συναρμόδιων υπουργών Πάγκαλου - Φλωρίδη

Για «ανάγκη περιορισμένων διαδικασιών» και για «στενότερους και ταχύτερους διαγωνισμούς», κάνει τώρα, πια, ανοιχτά λόγο και η ίδια η κυβέρνηση. Στην ουσία, ομολογεί και προδιαγράφει έτσι, ουσιαστικά, τις συνθήκες αδιαφάνειας με τις οποίες πολλοί προβλέπουν ότι θα ανατεθούν τα έργα για την Ολυμπιάδα 2004, με πρόσχημα φυσικά τις καθυστερήσεις που έχουν παρατηρηθεί και για τις οποίες βέβαια η ίδια είναι υπεύθυνη!

Αυτό προκύπτει από χτεσινές δηλώσεις του υπουργού Πολιτισμού και μέλους της Διυπουργικής Επιτροπής για την προετοιμασία των Ολυμπιακών Αγώνων Θ. Πάγκαλου, οι οποίες έγιναν μάλιστα σε μια προσπάθεια του υπουργού να αποκρούσει τις κατηγορίες περί απευθείας αναθέσεων των έργων. Επί λέξει λοιπόν ο υπουργός Πολιτισμού δήλωσε: «Πιθανόν να προκύψει η ανάγκη των περιορισμένων διαδικασιών, οι οποίες περιορισμένες διαδικασίες, όμως, δεν είναι απευθείας ανάθεση, είναι στενότεροι και ταχύτεροι διαγωνισμοί»!

Είναι γεγονός ότι αυτές οι σκέψεις απηχούν συνολικά τις θέσεις της κυβέρνησης, καθώς και άλλα αρμόδια μέλη της έχουν κατά καιρούς εισηγηθεί διάφορους τρόπους εκτέλεσης των έργων (όπως διαδικασίες προεπιλογής, τεμαχισμούς των έργων κ.ά.) που εξαντλούν τα όρια της νομιμότητας και ισοδυναμούν με απευθείας ανάθεσή τους. Μάλιστα μερικοί από αυτούς φέρνουν το εξής ψευτοδίλημμα ως επιχείρημα στις ιδιωτικές τους συζητήσεις: Δεν είναι καλύτερες αυτές οι περιορισμένες διαδικασίες, παρά η ανάθεση των έργων με τους χρονοβόρους διαγωνισμούς και στη συνέχεια να δίνονται στους εργολάβους δεκάδες δισεκατομμύρια με τα γνωστά και από το μετρό της Αθήνας «μέτρα επιτάχυνσης»; Ουσιαστικά, δηλαδή, είτε με τον έναν τρόπο είτε με τον άλλο, το δημόσιο - και κατ' επέκταση ο ελληνικός λαός - θα βγει ζημιωμένο, ενώ μόνοι ωφελημένοι θα είναι οι εργολάβοι...

Ο υπουργός Πολιτισμού ρωτήθηκε και για το Ολυμπιακό Χωριό, κάνοντας λόγο για «κάποια ανησυχητική πληροφορία, ότι δηλαδή δεν έπρεπε να σπάσει ο διαγωνισμός σε μικρότερα τμήματα ή κάτι τέτοιο». Πρέπει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με πληροφορίες, γύρω από το θέμα της κατασκευής του Ολυμπιακού Χωριού, ένα από τα μεγαλύτερα έργα των Ολυμπιακών, προϋπολογισμού 120 δισ. δρχ., εδώ και καιρό παίζεται ένα περίεργο «γαϊτανάκι».

Πιο συγκεκριμένα, έχουν εμφανιστεί ξένες εταιρίες, ασιατικής κυρίως προέλευσης (σε κοινοπραξία βέβαια με μεγάλες ελληνικές), οι οποίες διεκδικούν «πακέτο» το σύνολο της κατασκευής με μεθόδους που μόνο οι ίδιες κατέχουν την τεχνογνωσία. Υπάρχουν, δηλαδή, παράγοντες οι οποίοι πιέζουν ώστε ο διαγωνισμός να είναι τέτοιος, ώστε το αποτέλεσμά του να προδιαγράφεται υπέρ των εταιριών αυτών! Από τις εταιρίες αυτές, επιμένουν οι ίδιες πληροφορίες, διοχετεύονται τα περί τεμαχισμού των έργων κ.λπ., ώστε να να μην επιτραπεί τελικά στον ΟΕΚ να κάνει διαγωνισμούς με τον παραδοσιακό τρόπο...

Επίσης ο Θ. Πάγκαλος δήλωσε ότι στην επόμενη συνεδρίαση της διυπουργικής (θα γίνει στις 23 Αυγούστου) θα αποφασιστεί η χωροθέτηση του δημοσιογραφικού χωριού, το οποίο θα γίνει με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης. Ο υπουργός δεν απέκλεισε το έργο αυτό να «σπάσει» σε δύο ή τρία κομμάτια, με τη χωροθέτησή του σε ανάλογες δύο ή τρεις τοποθεσίες.

Ο υφυπουργός Αθλητισμού Γ. Φλωρίδης από την πλευρά του δεν απέφυγε στον πειρασμό να καταφύγει στα «μαθηματικά του Χατζηαβάτη» και σε αλχημείες, προκειμένου να δικαιολογήσει το αστρονομικό ποσό των 1,9 τρισ. δρχ. περίπου στο οποίο εκτινάχτηκε ο προϋπολογισμός για την Ολυμπιάδα. Εφτασε στο σημείο να αναφερθεί σε υπέρβαση μόνο 186 δισ. δρχ. από τα ποσά που πρόβλεπε ο φάκελος διεκδίκησης, τη στιγμή που αυτός συνολικά πρόβλεπε προϋπολογισμό 850 δισ. δρχ. Μάλιστα την υπέρβαση αυτή φρόντισε να δικαιολογήσει με το επιχείρημα ότι δήθεν θα γίνουν έργα υποδομής (προπονητήρια) για την Ολυμπιάδα που θα αφορούν ολόκληρη τη χώρα...

Θάλαμος αερίων η πρωτεύουσα

Βοριαδάκια αναμένει για σήμερα  η ΕΜΥ

Σε κατάσταση ασφυξίας έζησαν χτες τα εκατομμύρια των κατοίκων του Λεκανοπεδίου της Αθήνας, με το θερμόμετρο να σκαρφαλώνει στους 44 βαθμούς Κελσίου υπό σκιάν και την ατμοσφαιρική ρύπανση να χτυπάει το καμπανάκι του κινδύνου.

Για άλλη μια φορά, φάνηκε η περιφρόνηση της κυβέρνησης στην ανθρώπινη ζωή, καθώς επί τόσα χρόνια με την πολιτική της τρέφει το πολεοδομικό τέρας της πρωτεύουσας, ενώ τη δύσκολη ώρα (όπως τα πρόσφατα αλλεπάλληλα κύματα καύσωνα - νέφους), αντί μέτρων, αρκείται στο να απευθύνει αναποτελεσματικές συστάσεις.

Η αποτυχία των συστάσεων αυτών φάνηκε και από το χτεσινό αθηναϊκό τοπίο που θύμιζε «θάλαμο αερίων», εξαιτίας του νέφους, που έπνιξε πολλές περιοχές. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε το ίδιο το ΥΠΕΧΩΔΕ, το όζον ξεπέρασε κατά πολύ το όριο επιφυλακής των 180 μικρογραμμαρίων ανά κυβικό μέτρο αέρα, φτάνοντας στη Λυκόβρυση τα 293 μικρογραμμάρια. Αυξημένες τιμές, όμως, από το πρωί παρουσίαζε και ο ρύπος του διοξειδίου του αζώτου, κυρίως στο κέντρο της πόλης, αλλά και στη Νέα Σμύρνη. Η μεγαλύτερη τιμή, πάντως, του ρύπου παρουσιάστηκε στις 12 το μεσημέρι, όταν έφτασε στην οδό Πατησίων τα 303 μικρογραμμάρια, με όριο επιφυλακής τα 200.

Ευτυχώς όμως για σήμερα, σύμφωνα με τις προβλέψεις της ΕΜΥ, η κατάσταση από πλευράς νέφους τουλάχιστον θα είναι καλύτερη, καθώς αναμένεται να πνεύσουν βοριαδάκια...

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
Μεθοδεύεται το ξεπούλημά τους

Ανακοίνωση- καταγγελία της συνδικαλιστικήςπαράταξης «Δημοκρατική Συνεργασία Εργαζομένων ΕΛΤΑ»

Σε ρότα αποδιοργάνωσης και απαξίωσης βρίσκονται τα ΕΛΤΑ με ευθύνη κυβέρνησης, διοίκησης και συμβιβασμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών. Οι «ομογάλακτοι» καταβάλλουν προσπάθειες για την υποβάθμιση των ταχυδρομικών υπηρεσιών, προκειμένου να προβληθεί πειστικότερα ως μόνος τρόπος εξυγίανσης η ιδιωτικοποίησή τους. Και μάλιστα η ιδιωτικοποίησή των χρυσοφόρων τμημάτων τους, που θα αποφέρουν σίγουρο και γρήγορο κέρδος για τους αετονύχηδες του ιδιωτικού τομέα.

Τα παραπάνω κάνει ξεκάθαρα, με ανακοίνωσή της, η «Δημοκρατική Συνεργασία Εργαζομένων ΕΛΤΑ». Η παράταξη σημειώνει ότι η διοίκηση και οι «εκπρόσωποι» των εργαζομένων που τη στηρίζουν δεν απαντούν στα ερωτήματα σχετικά με το τι επένδυσαν για την ανάπτυξη του δικτύου των ΕΛΤΑ, τη μηχανοργάνωση των Ταχυδρομικών Γραφείων και την αυτοματοποίηση των θυρίδων συναλλαγής. Επενδύσεις που εάν γίνονταν, θα βοηθούσαν στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών και την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών.

Υπογραμμίζει ότι κυβέρνηση, διοίκηση και κάποιοι συνδικαλιστές συνεργάζονται για να βρεθεί η φόρμουλα ιδιωτικοποίησης των Ταχυδρομείων. Θυμίζει ότι η κυβέρνηση προωθούσε και τροπολογία για να κατοχυρώσει την πληρωμή των συντάξεων του ΙΚΑ αποκλειστικά από τις Τράπεζες, «ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την τακτική απαξίωσης του Ταχυδρομείου από κάθε ουσιαστική και κερδοφόρα δραστηριότητα».

Προσθέτει ότι η διοίκηση πρόσφατα άλλαξε το Γενικό Κανονισμό Προσωπικού, κατάργησε Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και δικαιώματα των εργαζομένων, κατάργησε ή δημιούργησε θέσεις κατά το δοκούν και μετέθεσε υπαλλήλους. Οτι διαλύει τη δομή του Ταχυδρομείου, διαχωρίζει την Υπηρεσία Συναλλαγής από τη Διανομή - Διαλογή και Μεταφορές και γενικά διαχωρίζει το δίκτυο διανομής από τον υπόλοιπο κορμό των ΕΛΤΑ.

«Αυτός ο βίαιος διαχωρισμός - σημειώνει η παράταξη - έχει να κάνει με την εκχώρηση του πανελλαδικού δικτύου των ΕΛΤΑ στο ιδιωτικό κεφάλαιο που καραδοκεί. Εχει να κάνει με την επιτάχυνση της ιδιωτικοποίησης των ΕΛΤΑ, την είσοδο του "στρατηγικού επενδυτή" κλπ. Είναι καθαρό πως η Αστική Διανομή (μέσω της "ανεξαρτητοποίησης" από τον υπόλοιπο κορμό του Ταχυδρομείου) αποτελεί πλέον τον άμεσο στόχο εκποίησης και εκχώρησης στους ιδιώτες. Η διοίκηση σπάει το Ταχυδρομείο σε κομμάτια για να βρεθεί η φόρμουλα ιδιωτικοποίησής του».

Τέλος, η «Δημοκρατική Συνεργασία» προειδοποιεί κυβέρνηση, διοίκηση και συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες ότι οι εργαζόμενοι θα συνεχίσουν να αγωνίζονται για την ανάπτυξη του Δημόσιου Ταχυδρομείου και τη διατήρηση του κοινωνικού του ρόλου και χαρακτήρα, ενάντια σε κάθε προσπάθεια απαξίωσης και «αναπόφευκτου» ξεπουλήματος ταχυδρομικών υπηρεσιών.

Σαράβαλα και λίγα τα λεωφορεία στο Γουδί

Σοβαρότατα προβλήματα μετακίνησης με τις αστικές συγκοινωνίες αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι του Γουδιού, αλλά και οι υπόλοιποι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου, που μεταβαίνουν στα Νοσοκομεία Παίδων και τα υπόλοιπα νοσοκομεία της περιοχής.

Αυτό σημειώνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος και Λιάνα Κανέλλη, με Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή, προς τον υπουργό Μεταφορών. Οι βουλευτές αναφέρονται στις λεωφορειακές γραμμές 622, 815, 230 και 231 και τονίζουν ότι πολλά από τα λεωφορεία που δρομολογούνται εκεί είναι πεπαλαιωμένα και λίγο απέχουν από το να χαρακτηριστούν αντίκες.

Προσθέτουν ότι ο αριθμός των λεωφορείων που διατίθενται για τις συγκεκριμένες γραμμές είναι ανεπαρκέστατος και έτσι εκτελούνται λίγα δρομολόγια, με αποτέλεσμα οι επιβάτες συχνά να αναμένουν στις στάσεις από 30 μέχρι και 50 λεπτά. Συμπληρώνουν ότι το Γουδί δε συνδέεται με τις αφετηρίες της οδού Ακαδημίας - όπως συμβαίνει με τις υπόλοιπες γειτονιές του Δήμου Ζωγράφου - και έτσι δυσχεραίνεται η μετακίνησή τους προς και από άλλα σημεία του Λεκανοπεδίου.

«Η κατάσταση έχει μετατρέψει τη μετακίνηση των κατοίκων στη διαδρομή σπίτι - δουλιά - σπίτι, αλλά και των επισκεπτών των πολλών νοσοκομειακών μονάδων της περιοχής σε ένα καθημερινό μαρτύριο, το οποίο αποκτά εφιαλτικές διαστάσεις εάν συνυπολογιστούν και τα οξύτατα κυκλοφοριακά προβλήματα της περιοχής», υπογραμμίζουν χαρακτηριστικά οι βουλευτές του Κόμματος.

Καταλήγοντας, ρωτούν τον υπουργό ποια μέτρα πρόκειται να πάρει η κυβέρνηση και πότε, ώστε να αντικατασταθούν τα σαράβαλα λεωφορεία, να διατεθεί επαρκής αριθμός λεωφορείων για την εξυπηρέτηση των γραμμών και γενικότερα να βελτιωθεί αποφασιστικά η κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών από και προς το Γουδί.

Σύσκεψη για την «ΟΑ»

Το ξεπούλημα και της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» μεθοδεύει η κυβέρνηση. Χτες πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, όπου μετείχαν οι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών - Επικοινωνιών, καθώς και οι εκπρόσωποι των ξένων χρηματοοικονομικών συμβούλων. Οι τελευταίοι έχουν αναλάβει να υποδείξουν το ποσοστό και τον τρόπο ιδιωτικοποίησης, τους ενδιαφερόμενους αγοραστές και τις αναγκαίες αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο.

Οι κυβερνητικοί απέφυγαν επιμελώς την όποια δήλωση ή διαρροή σχετικά με το ζήτημα. Ομως, είναι γνωστό ότι σχεδιάζουν την εκχώρηση του 51% των μετοχών της εταιρίας, μαζί με το «μάνατζμεντ», σε μεγάλη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρία.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ