Με εξαίρεση το καινούριο ρεαλιστικό φιλμ του Χιλιανού σκηνοθέτη Aντρές Γουντ, οι ταινίες που κάνουν πρεμιέρα αυτήν τη βδομάδα απευθύνονται κύρια σε παιδικό και παιδιάστικο κοινό. Η νέα ταινία του Γουντ «Ομορφη ζωή» μεταφέρει στο βιογραφικό της πλήθος λατινοαμερικάνικων βραβείων και διακρίσεων όπως το βραβείο Goya για την καλύτερη ισπανόφωνη ταινία του 2009, το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας στο λατινοαμερικάνικο κινηματογραφικό φεστιβάλ Lleida και τιμητικές διακρίσεις στα φεστιβάλ λατινοαμερικάνικου σινεμά της Αβάνας, Huelva και Μπιαρίτζ. Η «Ομορφη ζωή» έχει να κάνει με τη ρεαλιστική απεικόνιση μιας μουντής, αναγνωρίσιμης, όμως, πραγματικότητας που μέσα της μπορούν να ενταχθούν όλα τα μικρά και μεγάλα προβλήματα που παρατάσσονται στο φιλμ. Ο θεατής, χάρη στον ψυχολογικό μηχανισμό της «προβολής», αναγνωρίζει στους χαρακτήρες της μυθοπλασίας και τα προβλήματά τους κάτι από τον εαυτό του ή από άλλους ανθρώπους που έχει κατά καιρούς γνωρίσει και εμπλέκεται σε καταστάσεις που του είναι, ή θα μπορούσαν να του είναι, οικείες. Η επιτυχία του ρεαλισμού οφείλεται σε αυτού του είδους την οικειότητα που μπορεί να δημιουργήσει μεταξύ του πομπού και του δέκτη ενός μηνύματος αισθητικής ή ιδεολογικής τάξης . Η τρισδιάστατη ταινία «Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας» είναι animated, καθώς και «Ο Απίθανος κος Φοξ». Η τέταρτη και τελευταία ταινία της βδομάδας με τίτλο «Η Τιτανομαχία» - βγαίνει ανήμερα το Πάσχα στις 4/4 και θα προβάλλεται σε 3D αίθουσες - αποτελεί δε μεγαλεπήβολη χολιγουντιανή υπερπαραγωγή, εμπνευσμένη από την ελληνική μυθολογία, με ατέλειωτο καστ πρωταγωνιστών.
Ο έφηβος Ψάρης, ο αδύναμος και μικροκαμωμένος γιος του θηριώδη αρχηγού της φυλής των Βίκινγκς, ξεχωρίζει από τους συνομηλίκους του για τον εκλεπτυσμένο του χαρακτήρα και την ευφυία του. Οπως όλοι οι έφηβοι του νησιού Μπερκ, όπου κατοικεί η φυλή, έτσι και ο Ψάρης πρέπει υποχρεωτικά να περάσει από την δοκιμασία της Εκπαίδευσης στους Δράκους για να ανδρωθεί και να αποκτήσει ικανότητες μαχητή. Η ραχοκοκαλιά λοιπόν της ταινίας είναι η σχέση φιλίας που αναπτύσσεται ανάμεσα στον Ψάρη και τον Φαφούτη, έναν τραυματισμένο άγριο δράκο με τον οποίο ο νεαρός συναναστρέφεται κρυφά και τον βοηθάει μάλιστα να πετάξει ξανά αφού κατασκευάζει για τον φίλο του - επιστρατεύοντας όλες του τις δεξιότητες - ένα τεχνητό φτερό που θα αντικαταστήσει το αληθινό. Η προσπάθεια του Ψάρη να ισορροπήσει ανάμεσα σε δύο συγκρουόμενους κόσμους μεταβάλλει και την στάση ολόκληρης της φυλής απέναντι στους ορκισμένους εχθρούς της, τους δράκους. Η τρισδιάστατη αυτή παραγωγή βγήκε από τα στούντιο Dream Works Animation, που στο παρελθόν γέννησαν το «Σρεκ», το «Μαδαγασκάρη» και το «Kung Fu Panda».
Παραγωγή: ΗΠΑ
Ο κλεφτοκοτάς κος Φοξ, σε μια δύσκολη στιγμή υπόσχεται στη γυναίκα του να μην ξανακλέψει. Μολονότι πετυχημένος επαγγελματίας, με ωραίο σπίτι και καλοβαλμένη οικογένεια, αδυνατεί τελικά να αποστασιοποιηθεί από τα ένστικτά του. Ξαναπιάνει λοιπόν την παλιά του τέχνη, αλλά οι τρεις μεγαλοπαραγωγοί, τα θύματα της κλοπής του, ενώνονται για να τον αφανίσουν από το πρόσωπο της Γης. Η ταινία απευθύνεται στους μικρούς με το παιδαριωδώς αβαθές και απλοϊκό της περιεχόμενο και στους μεγάλους με την εξεζητημένα επιτηδευμένη της μορφή.
Παραγωγή: ΗΠΑ
Ο κομμωτής ταυτίζει την όμορφη ζωή με την απόκτηση αυτοκινήτου και δε διστάζει να υποθηκεύσει το σπίτι της μητέρας του και να πουλήσει έρωτα στην τραπεζική υπάλληλο που έχει αναλάβει την περίπτωση δανειοδότησής του. Η Τερέζα έχει μετανιώσει για το χωρισμό με τον άντρα της και για την απόσταση που έκτοτε κρατά η κόρη της απέναντί της, η έλλειψη αυτών των προβλημάτων θα σηματοδοτούσε την όμορφη ζωή. Ο Μάριο θα ήταν πανευτυχής, αν τον προσλάμβανε η Συμφωνική και δεν υποχρεωνόταν να ξυρίσει σχεδόν την πανέμορφη κώμη του και να κυκλοφορεί ένστολος. Η ταινία, που αναδίνει οσμή απογοήτευσης, αρκείται στις διαπιστώσεις και την παρατήρηση των γεγονότων από απόσταση κι ενδιαφέρεται κύρια για τη διερεύνηση της ανθρώπινης φύσης των χαρακτήρων της ταινίας, τους οποίους αντιμετωπίζει με ιδιαίτερη συμπάθεια αλλά από απόσταση. Η πραγματικότητα στο Σαντιάγκο, βέβαια, δε δείχνει να απέχει καθόλου, ίσως μάλλον ταυτίζεται πλήρως με το γνωστό και αναγνωρίσιμο παγκόσμιο κοινωνικό μοντέλο. Στο μοντέλο αυτό δεν υπάρχει θέση για όνειρα, ο καθένας είναι για τον εαυτό του και ο Θεός για όλους, σ' αυτό το μοντέλο εντάσσεται και η ιστορία της ταλαιπωρημένης άνεργης και άρρωστης νέας γυναίκας με το μικρό παιδί που εμφανίζεται στην αρχή, έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με την άρνηση. Πρώτα του γιατρού όταν εκείνη του ζητά να τη διευκολύνει για μια εξέταση και κατόπιν των εκδιδόμενων γυναικών που την διώχνουν από το πόστο τους. Εκτοτε παρακολουθούμε το κατρακύλισμά της. Επανέρχεται αποσπασματικά, σαν σφήνα κάθε τόσο και κάθε φορά η όψη της μας παρουσιάζεται σε χειρότερη κατάσταση, ώσπου στο τέλος την βρίσκουν νεκρή στο πεζοδρόμιο. Γι' αυτά τα κοινωνικά μοντέλα προσπαθεί - ανεπιτυχώς - να ψελλίσει κάτι ο Αντρές Γουντ.
Παραγωγή: Χιλή, Ισπανία, Βρετανία, Γαλλία.
Τον πρωτοσυναντάμε σαν απλό ψαρά που οι περιστάσεις θα τον οδηγήσουν στην αναζήτηση εκδίκησης για το θάνατο της οικογένειάς του, από τα χέρια των ίδιων των θεών. Ο Περσέας πλαισιώνεται από θεούς και θνητούς, από μυθικά τέρατα και πλάσματα. Η σημερινή «Τιτανομαχία» είναι μια ταινία «δράσης, μια ταινία για την οικογένεια, την πίστη και το πεπρωμένο. Και είναι μεγάλη, επειδή ο κόσμος της ελληνικής μυθολογίας είναι μεγάλος. Δεν κρατηθήκαμε καθόλου. Τα τέρατα είναι ό,τι μεγαλύτερο έχετε δει, και δεν είναι δύο ή τρία, υπάρχουν 12 διαφορετικά πλάσματα. Είναι ένας νέος κόσμος, ένας κόσμος που δεν έχουμε ξαναδεί και πιστεύω ότι το κοινό θα ζήσει μια πραγματικά αξέχαστη εμπειρία», λέει ο σκηνοθέτης της ταινίας Λουί Λετεριέ.
Παίζουν: Σαμ Γουόρθινγκτον, Λίαμ Νίσον, Μαντς Μίκελσεν, Αλέξα Ντάβαλος, Ραλφ Φάινς, Τζέμα Αρτερτον, Τζέισον Φλέμινγκ κ.ά.
Παραγωγή: ΗΠΑ, Βρετανία.