ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 15 Απρίλη 2010
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
«Το σχολείο θα λειτουργεί με όρους επιχείρησης»

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ για το πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης για την Παιδεία

Κάλεσμα στα παιδιά των εργατικών λαϊκών οικογενειών οργανωμένα να παλέψουν για τα δικαιώματά τους απευθύνει η ΚΝΕ με ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του Κεντρικού Συμβουλίου της, μετά τη δημοσιοποίηση του πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία.

Θυμίζουμε ότι με το πολυνομοσχέδιο (την εισηγητική έκθεση του οποίου έδωσε προχτές στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας) εισάγεται ένα νέο σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών το οποίο αποτελεί το βασικό μοχλό υποταγής των εκπαιδευτικών στο «νέο» σχολείο που θέλει να φτιάξει η κυβέρνηση. Παράλληλα, όμως, περιλαμβάνονται διατάξεις που ενισχύουν το κύρος των κολεγίων, προαλείφουν νέες αντιδραστικές αλλαγές τόσο στα πανεπιστήμια με ενίσχυση της ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας τους και περιορισμό στη δωρεάν διανομή συγγραμμάτων, όσο και στο σύστημα πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση.

Η σχετική ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ έχει ως εξής:

«Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, έχοντας τη στήριξη της ΝΔ και του ΛΑ.Ο.Σ., υλοποιεί τη στρατηγική της ΕΕ με μέτρα για την ικανοποίηση των αναγκών της κερδοφορίας των μονοπωλίων. Σε αυτή την κατεύθυνση εντάσσονται και τα μέτρα για την εκπαίδευση.

Είναι αποπροσανατολιστική η κριτική του ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ που αποδέχεται την επιχειρηματική δράση στην Παιδεία και την κατηγοριοποίηση.

Είναι αποπροσανατολισμός η συζήτηση που ανοίγει η κυβέρνηση και τα ΜΜΕ για την κατάργηση της βάσης του 10. Η κατάργησή της δεν μπορεί καν να ανακουφίσει καθώς τα νέα μέτρα εντείνουν ακόμα περισσότερο τους ταξικούς φραγμούς.

Το σχολείο θα λειτουργεί με όρους επιχείρησης. Θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των εταιρειών - επενδυτών, εφοδιάζοντας τους μαθητές με τις κατά παραγγελία δεξιότητες. Αυτό προωθεί η εισαγωγή στελεχών διοίκησης, managers, η αξιολόγηση με επιχειρηματικά κριτήρια.

Τα σχολεία κατηγοριοποιούνται. Σπάει ο ενιαίος χαρακτήρας των προγραμμάτων. Το κάθε σχολείο διαμορφώνει "στόχους" και προγράμματα με βάση τις απαιτήσεις των επιχειρήσεων - επενδυτών και τα "περιθώρια" των μαθητών - πελατών.

Το αντιδραστικό σχολείο κατά παραγγελία των επιχειρήσεων απαιτεί εκπαιδευτικούς που ενεργητικά θα αναζητούν πόρους, χορηγούς, με αποφασιστικότητα θα εφαρμόζουν τα αντιδραστικά προγράμματα της ΕΕ. Εκπαιδευτικούς πρόθυμους να κηρύττουν την υποταγή στα παιδιά των εργατών. Σε αυτά τα "προσόντα" θα δοκιμάζεται κάποιος για να γίνει εκπαιδευτικός, με αυτά τα κριτήρια θα αξιολογείται η παραμονή του στην τάξη και στο σχολείο.

Η Κομμουνιστική Νεολαία Ελλάδας καλεί τα παιδιά των εργατικών λαϊκών οικογενειών οργανωμένα να αντιπαλέψουν το αντιδραστικό πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης, να παλέψουν για τα δικαιώματά τους. Οι αγώνες για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών στη μόρφωση και στη ζωή απαιτούν τη σύγκρουση με τα μονοπώλια, την ανατροπή της εξουσία τους. Υπάρχει άλλος δρόμος ανάπτυξης, ο δρόμος της κοινωνικοποίησης των βασικών και συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής, του σχεδιασμού της οικονομίας με βάση τις κοινωνικές ανάγκες, ο δρόμος της εργατικής λαϊκής εξουσίας».


ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Να μπλοκάρουμε τις διαδικασίες «αυτοαξιολόγησης»

Κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς να δείξουν ανυπακοή και να ακυρώσουν στην πράξη την «αυτοαξιολόγηση» του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, που αποτελεί κατά την ομολογία της ίδιας της κυβέρνησης το «βασικό πυλώνα του νέου σχολείου», απευθύνει με ανακοίνωσή της η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ. Θυμίζουμε ότι η «αυτοαξιολόγηση» έχει ενταχθεί στο πολυνομοσχέδιο που παρουσίασε προχθές η κυβέρνηση, ενώ έχει ήδη προωθηθεί με εγκύκλιο στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τους σχολικούς συμβούλους.

«Η αυτοαξιολόγηση είναι το βασικό και αναγκαίο εργαλείο που θα σπρώξει τα σχολεία στην αγορά και την ημιμάθεια, θα φορτώσει το κόστος της μόρφωσης στις τσέπες των γονιών, θα ανατρέψει άρδην τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών», σημειώνει το ΠΑΜΕ και θυμίζει ότι εδώ και χρόνια προειδοποιούσε «για τα επικείμενα σχέδια της αποκέντρωσης του σχολείου, της διαφοροποίησης του περιεχομένου της παρεχόμενης μόρφωσης, του περάσματος των σχολείων στην πλήρη ευθύνη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης».

Αφού αναφέρεται αναλυτικά στα κριτήρια «αυτοαξιολόγησης» που συνοδεύουν την εγκύκλιο του υπουργείου και αποκαλύπτουν τους στόχους επιβολής της, το ΠΑΜΕ τονίζει:

«Η αυτοαξιολόγησή τους είναι η αυτοχειρία μας! Μας καλούν να γίνουμε εκπαιδευτικοί σκυφτοί, υποτακτικοί, παπαγαλάκια, πλασιέ εταιρειών και προγραμμάτων υπό τη διαρκή απειλή της "αξιολόγησης" και "αύριο" (κι όχι μεθαύριο) της απόλυσης!

Ούτε λεπτό χαμένο! Να μην περάσει η αυτοαξιολόγηση! Οργανώνουμε την πάλη από τα κάτω. Κάθε σχολείο να γίνει μετερίζι του αγώνα! Απειθαρχούμε στην πράξη! Μπλοκάρουμε τις διαδικασίες!

  • Να μη δεχτεί κανένα σχολείο ούτε την πειραματική εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης.
  • Οι Σύλλογοι Διδασκόντων να μη δεχτούν καμιά εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης. Να αντιδράσουν και συλλογικά και προσωπικά. Να μην υπακούσουν.
  • Να αποφασίσουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων ανυπακοή κι απειθαρχία στην εγκύκλιο αυτή.
  • Να πάρουν τα ΔΣ των ΕΛΜΕ και των Συλλόγων ΠΕ αποφάσεις καταγγελίας της απόπειρας να περάσει η "αυτοαξιολόγηση" και κάλυψης των συναδέλφων που δε θα πειθαρχήσουν.
  • Να αναλάβουν την ευθύνη τους τα ΔΣ των ΔΟΕ - ΟΛΜΕ. Να πάρουν καθαρή θέση κατά της αυτοαξιολόγησης».

Απευθυνόμενο ειδικά στους εκπαιδευτικούς, το ΠΑΜΕ υπογραμμίζει: «Η "αυτοαξιολόγησή" τους δεν έχει καμιά σχέση με τη λαϊκή ανάγκη να γίνει ο εκπαιδευτικός καλύτερος, επιστημονικά πληρέστερος, πιο ικανός στο να μορφώνει ολόπλευρα τα παιδιά. Δεν έχει καμιά σχέση με την ανάγκη για ένα ενιαίο σχολείο, βασικό, υποχρεωτικό για όλα τα παιδιά, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν. Δεν θέλουν ούτε έναν τέτοιο εκπαιδευτικό, ούτε ένα τέτοιο σχολείο. Θέλουν το "σχολείο ΑΕ" και το δάσκαλο σκυφτό. Αυτό υπηρετεί το μαστίγιο της "αυτοαξιολόγησης" και το καρότο της "καινοτομίας".

Συνάδελφοι! Είναι ώρα προσωπικής ευθύνης για τον καθένα και την καθεμιά, για όλους μας. Αν τώρα δεν αποφασίσουμε να ορθώσουμε το ανάστημά μας στον πόλεμο που μας έχουν κηρύξει, θα βρεθούμε χειροπόδαρα δεμένοι και με την πλάτη στον τοίχο για πολλά, πολλά χρόνια. Τέτοιο δικαίωμα δεν έχουμε. Εχουμε χρέος στους εαυτούς μας, στα παιδιά μας, στους μαθητές μας, στις νεότερες γενιές να αντιδράσουμε», καταλήγει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών.


ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Βήματα για το σπάσιμο του πενταετούς πτυχίου

Εισαγωγή προαπαιτούμενων μαθημάτων και του τελευταίου έτους ως έτους «συνολικής κλινικής αντιμετώπισης» αποφάσισε η Συνέλευση του Τμήματος

Την παραπέρα αύξηση των ταξικών φραγμών για την απόκτηση του πτυχίου, αποφάσισε η Συνέλευση του Τμήματος Οδοντιατρικής του ΑΠΘ, με τη στήριξη των παρατάξεων ΔΑΠ, ΠΑΣΠ, ΕΑΚΟ. Συγκεκριμένα αποφάσισε α) μείωση του αριθμού των μαθημάτων από το προπτυχιακό επίπεδο, β) είσοδο προαπαιτούμενων μαθημάτων στο πρόγραμμα σπουδών, γ) ορισμό του τελευταίου έτους ως έτος «συνολικής κλινικής αντιμετώπισης». Αυτή η εξέλιξη συνιστά κομμάτι των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στο χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης που προωθούνται από ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΕΕ-κεφάλαιο και στόχο έχουν να κάνουν την παιδεία προνόμιο για λίγους κι εκλεκτούς.

Στην ουσία, με την απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος Οδοντιατρικής, ανοίγει ο δρόμος για το σπάσιμο του πτυχίου της οδοντιατρικής σε 4 + 1 χρόνια, γεγονός που θα έχει ως συνέπεια οι φοιτητές που δεν καταφέρνουν να φτάσουν στο πέμπτο έτος του πτυχίου να μένουν... ξεκρέμαστοι (ενδεχομένως με μια απλή βεβαίωση για τα τέσσερα έτη σπουδών που θα έχουν παρακολουθήσει, όπως συμβαίνει σε σχολές του εξωτερικού και έχει κατά καιρούς προταθεί κυρίως από το ΠΑΣΟΚ, να γίνει και εδώ).

Εξίσου επικίνδυνη εξέλιξη αποτελεί και η μείωση των μαθημάτων από το προπτυχιακό επίπεδο, με δεδομένο το διακηρυγμένο στόχο για μεταφορά μαθημάτων από το προπτυχιακό σε μεταπτυχιακό επίπεδο. Ετσι, μειώνεται η αξία του πτυχίου αφού δεν παρέχεται στο νέο οδοντίατρο όλη η επιστημονική γνώση που πρέπει να έχει. Αναγκάζεται λοιπόν να προχωρά σε έναν ακόμα κύκλο σπουδών (σε πολλές περιπτώσεις με τσουχτερά δίδακτρα) για να συμπληρώνει την ελλιπή του γνώση η οποία θα έπρεπε να παρέχεται όλη σε προπτυχιακό επίπεδο. Με αυτόν τον τρόπο όμως υποβαθμίζεται και η έννοια και η αξία του μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών αφού αυτή δεν θα οδηγεί στην παραγωγή νέας γνώσης αλλά θα περιλαμβάνει μαθήματα του προπτυχιακού κύκλου και θα παρέχεται σαν ένα επιπλέον πιστοποιητικό γνώσης την οποία θα έπρεπε ο φοιτητής να την παίρνει στο προπτυχιακό επίπεδο.

Η ΟΒ Οδοντιατρικής Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ με ανακοίνωσή της σημειώνει:

«Οι αναδιαρθρώσεις στο χώρο της παιδείας είναι άμεσα συνδεδεμένες με τα μέτρα που παίρνουν το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ για να διευκολύνουν τις επιχειρήσεις να βγουν πιο ανώδυνα από την κρίση που οι ίδιες δημιούργησαν, ρίχνοντας το βάρος στο λαό. Είναι η στρατηγική του κεφαλαίου που θέλει τα Πανεπιστήμια να παράγουν φτηνό εργατικό δυναμικό. Στοχεύουν λοιπόν στο πώς τελικά οι αυριανοί εργαζόμενοι θα γνωρίζουν αποκλειστικά και μόνο όσα χρειάζεται για να μπορούν οι επιχειρήσεις να κερδοφορούν, πώς οι εργαζόμενοι θα τους κοστίζουν ακόμα λιγότερο, πώς τελικά κι ως αποτέλεσμα της νομιμοποίησης των ελαστικών εργασιακών σχέσεων θα είναι πιο ευέλικτοι, πιο εύκολα εκμεταλλεύσιμοι».

Καλεί τους φοιτητές να ισχυροποιήσουν το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών, να παλέψουν ενάντια σ' αυτή την πολιτική και να απαιτήσουν: Να μην σπάσει το πτυχίο της Οδοντιατρικής και καμίας σχολής. Ολη η απαραίτητη επιστημονική επάρκεια στο πτυχίο. Ενα πτυχίο ανά επιστημονικό αντικείμενο. Το πτυχίο να αποτελεί την μόνη προϋπόθεση για μόνιμη σταθερή δουλειά με δικαιώματα. Ενιαία Ανώτατη Δημόσια και Δωρεάν παιδεία για όλους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ