ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 16 Απρίλη 2010
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ
Η εργατική τάξη χρειάζεται τον πολιτισμό

Το ΠΑΜΕ βλέπει την Τέχνη και τον Πολιτισμό ως λαϊκό δικαίωμα και την πάλη για τη διεκδίκησή τους ως μέρος της ταξικής πάλης, του αγώνα των εργατών και του εργαζόμενου λαού κόντρα στα σκουπίδια της πολιτιστικής βιομηχανίας του κεφαλαίου.

Υλοποιώντας αυτή του την αντίληψη προχωράει στη δημιουργία της πρώτης θεατρικής ομάδας. Στην ανακοίνωσή του με τίτλο «Η εργατική τάξη χρειάζεται τον πολιτισμό» ενημερώνει για αυτή την πρωτοβουλία:

«Οσο κι αν οι καιροί είναι δύσκολοι, όσο και αν το κεφάλαιο και οι υποστηρικτές του μας αφαιρούν δικαιώματα και κατακτήσεις, όσο κι αν προσπαθούν να γονατίσουν, συντρίψουν το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, να αλλοιώσουν τη συνείδηση της εργατικής τάξης, να την ταΐσουν με πολιτιστικά σκουπίδια, δε θα το καταφέρουν.

Γνωρίζουμε ότι η τέχνη, ο πολιτισμός είναι εφόδια, είναι τρόπος σκέψης, είναι στάση ζωής. Γνωρίζουμε και αντιστεκόμαστε στη σαβούρα που καθημερινά μας κατακλύζει, αφού ο πολιτισμός και η τέχνη στα χέρια των καπιταλιστών έχουν μια και μοναδική ερμηνεία: Εμπόρευμα - Κέρδος.

Το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα τολμάει να κάνει βήματα στο δύσκολο αλλά αναγκαίο και σημαντικό χώρο του πολιτισμού. Εδώ και μερικούς μήνες έχει στηθεί η 1ηθεατρική ομάδα του ΠΑΜΕ, η οποία σύντομα θα είναι έτοιμη να παρουσιάσει στους εργαζόμενους της Αθήνας, και όχι μόνο, την πρώτη της θεατρική δουλειά. Δουλειά με μεράκι, από εργάτες για εργάτες. Δουλειά που σβήνει την κούραση της ολοήμερης βάρδιας και που ανοίγει δρόμους για το δυνάμωμα της ταξικής πάλης. Δουλειά που φορτώνει και άλλα καθήκοντα στο ΠΑΜΕ, στα ταξικά συνδικάτα:

  • Να εντείνουμε την πάλη μας για την εξασφάλιση των μορφωτικών και υλικών προϋποθέσεων για την ελεύθερη και απρόσκοπτη πρόσβαση του λαού στην τέχνη και στον πολιτισμό.
  • Την πάλη για τη διαμόρφωση υποδομών και προγραμμάτων που αναπτύσσουν την αισθητική καλλιέργεια της νέας γενιάς, συνδέουν τον πολιτισμό και την τέχνη με την ολόπλευρη ανάπτυξη και διαπαιδαγώγησή της, δίνουν στο νου ελευθερία, διάθεση για δράση, διάθεση για ανατροπή του συστήματος που θέλει να αποχαυνώσει τα παιδιά μας».
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ - ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
«Εαρινή» αντιδραστική επίθεση εφ' όλης της ύλης

Από πρόσφατη κινητοποίηση των έκτακτων αρχαιολόγων έξω από το Μουσείο Ακρόπολης. Σύμφωνα με τη «λογική» του υπουργού «φταίνε» τα πανεπιστήμια που παράγουν συνέχεια αρχαιολόγους...

Phasma

Από πρόσφατη κινητοποίηση των έκτακτων αρχαιολόγων έξω από το Μουσείο Ακρόπολης. Σύμφωνα με τη «λογική» του υπουργού «φταίνε» τα πανεπιστήμια που παράγουν συνέχεια αρχαιολόγους...
Tις κατευθύνσεις της πλήρους υπαγωγής του πολιτισμού στις ευρύτερες απαιτήσεις του κεφαλαίου, για αύξηση της κερδοφορίας του, και πρωτίστως την αξιοποίησή του ως εργαλείου ιδεολογικής χειραγώγησης με παραγωγή πολιτιστικών «προϊόντων» που θα αναπαράγουν το κυρίαρχο, αντιδραστικό «αξιακό» εποικοδόμημα της αστικής τάξης, ξεδιπλώνει καθημερινά η κυβέρνηση. Μερικές από τις βασικές πτυχές που προχωράνε είναι η προώθηση του δεσίματος του κινηματογράφου στο «άρμα» της καπιταλιστικής κερδοφορίας, η διολίσθηση της διαχρονικής απαξίωσης της Λυρικής Σκηνής ακόμη και στο σημείο του να βάλει «λουκέτο», συγχωνεύσεις οργανισμών για να εξυπηρετηθεί καλύτερα η ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των «φιλέτων» - για το κεφάλαιο - της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας με το γνωστό μανδύα της «ευελιξίας», συνέχιση της εργασιακής ομηρίας και «ιδεολογικοποίησή» της(!), περικοπές δαπανών στο όνομα του «νοικοκυρέματος».

Αυτές τις κατευθύνσεις ο υπουργός, Π. Γερουλάνος, δίνει προς το παρόν αποσπασματικά με δηλώσεις και συνεντεύξεις του στα ΜΜΕ και οι οποίες αναμένεται να κωδικοποιηθούν προσεχώς με θεματικές, ανά τομέα, συνεντεύξεις Τύπου. «Αναλυτικότερος» ήταν προχτές στο ραδιόφωνο του ΑΝΤ1. Για τον κινηματογράφο είπε ότι «ετοιμάζουμε ένα νομοσχέδιο, το οποίο ακριβώς αλλάζει τη διάσταση που είχε παλιά ο κινηματογράφος, από προστασία σε ανάπτυξη. Βλέπουμε πια τον κινηματογράφο ως μοχλό ανάπτυξης αυτού που έχει να προσφέρει η Ελλάδα τόσο στη νέα δημιουργία όσο και στον τουρισμό προφανώς (...)». Δηλαδή, προχωράει στην απαίτηση της ιδιωτικής παραγωγής για μετατροπή της χώρας σε ένα μεγάλο «σκηνικό» για την προσέλκυση ξένων «συμπαραγωγών». Μοντέλο (σ.σ. στο «πνεύμα» του νομοσχεδίου Τατούλη) που, όπως έχει αποδείξει η διεθνής εμπειρία, αποτελεί οικονομικό και πολιτισμικό κόλαφο για τις εθνικές κινηματογραφίες.

Αναφερόμενος στο 24μηνο του ΠΔ Παυλόπουλου (σ.σ. δεν επιτρέπει επαναπρόσληψη του ίδιου εργαζομένου μετά την παρέλευση 24 μηνών) είπε μεν ότι οι εργαζόμενοι «δεν μπορεί να είναι κάθε φορά ανακυκλούμενοι» αλλά «αυτό ήταν μια παρακαταθήκη της προηγούμενης κυβέρνησης» και «ξεκινάει από το γεγονός ότι τα πανεπιστήμια παράγουν συνέχεια αρχαιολόγους και θέλουν να δώσουμε σε όλους τους αρχαιολόγους μια ευκαιρία να βρούνε δουλειά»! «Διαπίστωσε» μάλιστα ότι υπάρχει «έλλειψη διαλόγου μεταξύ της κοινωνίας (σ.σ. εννοείται η καπιταλιστική αγορά) και του πανεπιστημίου, η οποία κατ' εμέ οφείλεται απόλυτα στο ότι τα πανεπιστήμια εξαρτώνται απόλυτα από το κεντρικό κράτος (...)»! Ενώ, μιλώντας για την ΕΡΤ, είπε ότι «καταρχήν η έννοια του συμβασιούχου από μόνη της δεν είναι κάτι επιλήψιμο (...)»! Επιβεβαιώνοντας έτσι την πρόθεση της κυβέρνησης να συνεχίσει το απάνθρωπο καθεστώς της εργασιακής ομηρίας ως προϋπόθεσης για την «οικοδόμηση» μιας Αρχαιολογικής Υπηρεσίας - «επιχείρησης», αλλά και ενός πανεπιστημίου «κομμένου και ραμμένου» στις απαιτήσεις της «αγοράς».

Μιλώντας σε δημοσιογράφους προχτές, είπε ότι «σκέφτεται» συγχώνευση του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων (ΤΑΠ) με τον Οργανισμό Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού (ΟΠΕΠ) (σ.σ. «παιδί» των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ) για μια «σύνδεση» του «καλού έργου» του ΤΑΠ... με την ιδιωτικοοικονομική «ευελιξία» του ΟΠΕΠ! Το αντικείμενο των δύο οργανισμών είναι τα πωλητήρια σε αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία και οι «μήτρες» αντιγράφων αρχαίων αντικειμένων.

«Ταμπού»... η ύπαρξη της Λυρικής!

Για τη Λυρική Σκηνή, το μοναδικό κρατικό λυρικό θέατρο, στην ερώτηση (στη συνέντευξη στον ANT1) για το αν είναι πιθανό να κλείσει, ευθαρσώς απάντησε: «Ναι. Δεν ξεκινάω με κάποιο ταμπού μιλώντας για αυτά τα θέματα. Η Λυρική Σκηνή σας λέω είναι ένα κλασικό παράδειγμα ότι τα πράγματα πήγαν άσχημα»! Πρόσθεσε ότι η Λυρική «κακοφόρμισε», διότι «δεν ήρθε ποτέ να εξυπηρετήσει τον εθνικό της ρόλο, ο οποίος είναι να κρατήσει ζωντανή τη λυρική τέχνη, την ελληνική καταρχήν».

Γι' αυτά φταίει η... «κακή διαχείριση», αλλά και... η ίδια η Λυρική Σκηνή, που «ανοίχτηκε, προσπάθησε να γίνει όπερα του Παρισιού. Μεγαλοπιάστηκε (...) στα χέρια νομίζω κακής διαχείρισης, πήρε μια τροπή η οποία σήμερα είναι πάρα πολύ δύσκολο να αντιστραφεί»..!

Του «διέφυγε», βέβαια, ότι η Λυρική δεν είναι τσιφλίκι κανενός υπουργού. Είναι περιουσία του ελληνικού λαού. Τόσο η τρομοκρατία και οι εκβιασμοί, που ασκούνται αυτή την περίοδο προς τους εργαζόμενους που την υπηρετούν, όσο και οι υπουργικές δηλώσεις στόχο έχουν την πλήρη αποδυνάμωση του θεάτρου, την ιδιωτικοποίηση και εκχώρησή του στο ίδρυμα Νιάρχου.

Παίζουν Μπρεχτ στο «Σωτηρία»

Η αφίσα της παράστασης
Η αφίσα της παράστασης
Η θεατρική ομάδα των εργαζομένων στο Nοσοκομείο «Σωτηρία», όπως και πέρσι, ετοίμασε και θα παρουσιάσει μια νέα παράσταση με κείμενα του Μπέρτολντ Μπρεχτ, με τίτλο «Παίζοντας με τον Μπρεχτ». Οι παραστάσεις θα δοθούν από σήμερα μέχρι και την Κυριακή (8.30μμ), στο αμφιθέατρο του νοσοκομείου. Είσοδος ελεύθερη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ