Κηδεύτηκαν χτες οι δύο εργαζόμενες
Μία ερώτηση, ένας βουβός θρήνος. Το απέραντο «γιατί;» σκέπασε χτες το Μαρούσι και το Αίγιο, που σείστηκαν από πλήθος κόσμου στην κηδεία των δύο γυναικών που έχασαν τη ζωή τους από την πυρκαγιά που προκάλεσε ομάδα προβοκατόρων στο υποκατάστημα της «ΜΑΡΦΙΝ» στην οδό Σταδίου. Αύριο, στις 4 το απόγευμα, θα ταφεί και το τρίτο θύμα, ο Επαμεινώνδας Τσάκαλης στη Λευκάδα.
Στο Κοιμητήριο του Αμαρουσίου πολίτες, συγγενείς, συνάδελφοι και φίλοι έφτασαν για να αποχαιρετήσουν την 35χρονη Παρασκευή Ζούλια. Τραγικά πρόσωπα οι γονείς της που από την πρώτη στιγμή βρέθηκαν έξω από το καμένο υποκατάστημα. Συνάδελφοί του θύματος, βρέθηκαν στο νεκροταφείο όπου και κατέθεσαν στεφάνι. Μαζί με αυτούς και άλλοι τραπεζικοί υπάλληλοι, οι οποίοι θέλησαν να αποτίσουν φόρο τιμής στη μνήμη της.
Το απόγευμα, κάτοικοι του Αιγίου παραβρέθηκαν στην κηδεία της Αγγελικής Παπαθανασοπούλου. Γνωστοί της, απλοί κάτοικοι της πόλεις και συγγενείς της, από προχτές το βράδυ θρηνούσαν για το χαμό της, πραγματοποιώντας καθιστική διαμαρτυρία στην πλατεία Αγ. Λαύρας. Κατά τη διάρκεια της κηδείας, ο κόσμος ζήτησε την παραδειγματική τιμωρία των ενόχων. Εκτός των ανθρώπων που βρέθηκαν στους τόπους της τελευταίας κατοικίας των θυμάτων, πλήθος κόσμου εξακολουθούσε και χτες να κοντοστέκεται έξω από το υποκατάστημα και να αφήνει ένα λουλούδι. Ενα αναμμένο κερί. Στη μνήμη των εργαζομένων που έχασαν τη ζωή τους.
Εξακολουθούν να παραμένουν αναπάντητα τα ερωτηματικά σχετικά με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες βρήκαν τραγικό θάνατο οι τρεις εργαζόμενοι, τρεις μέρες μετά το τραγικό περιστατικό. Σύμφωνα με εξακριβωμένες πληροφορίες, το κτίριο δε διέθετε έξοδο κινδύνου καθώς θεωρείται διατηρητέο. Η κεντρική είσοδος και έξοδός του ήταν κλειδωμένη για την «καλύτερη προστασία των υπαλλήλων και των πελατών» με τα κλειδιά να τα έχει μόνο ένα άτομο.
Ενα άτομο επίσης, φέρεται να είναι και ο υπεύθυνος του συστήματος πυρασφάλειας χωρίς όμως κανείς να γνωρίζει «τι γνώσεις διαθέτει» αφού οι εργαζόμενοι του υποκαταστήματος ποτέ δεν είχαν εκπαιδευτεί για τέτοια περιστατικά. Σημαντικό θέμα, για το οποίο μέχρι στιγμής δεν έχει δοθεί απάντηση είναι το αν υπήρχε έγγραφη άδεια της Πυροσβεστικής για το κατάστημα της οδού Σταδίου 23, αν διέθετε πυρασφάλεια και πυροπροστασία ειδικά, σε ένα χώρο όπου τα υλικά του ήταν εξαιρετικά εύφλεκτα.
Τέλος, εξακολουθεί να παραμένει αναπάντητο το ερώτημα εάν απαγορεύτηκε στους εργαζόμενους από στελέχη των κεντρικών υπηρεσιών της τράπεζας να φύγουν νωρίτερα, με απειλές για απώλεια της δουλειάς τους και αν δόθηκε εντολή - για την «ασφάλειά τους - να κλειδωθούν οι πόρτες, κάτι το οποίο τα αφεντικά έλεγχαν τηλεφωνικά, ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Οι δύο φωτογραφίες, που φαίνονται είναι μία ακόμα από τις πολλές αποδείξεις για το ποιοι και τι ακριβώς έκαναν. Στη μία φωτογραφία «αγανακτισμένος» κρατά την ελληνική σημαία και διαμαρτύρεται. Στην άλλη φωτογραφία, ο ίδιος «αγανακτισμένος» τα κάνει λαμπόγυαλο στα σκαλιά της Βουλής. Αραγε θα συνεχίσουν να επιμένουν και να ξευτιλίζονται;
Απαιτούν να καταγράφονται ο αριθμός των εκπαιδευτικών που διαφωνούν και τα επιχειρήματα της διαφωνίας τους!
Ενα βήμα παραπέρα προχωρά, όπως φαίνεται, η επιβολή της «αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας», του βασικού, δηλαδή, εργαλείου προσαρμογής του σχολείου στις αναδιαρθρώσεις. Πρώτα, ήρθε η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τους σχολικούς συμβούλους. Τώρα, οι σχολικοί σύμβουλοι απευθύνονται εγγράφως στα σχολεία και τα καλούν να προχωρήσουν στην εφαρμογή της πρώτης εγκυκλίου. Σε ένα τέτοιο έγγραφο, καλούνται οι διευθυντές των δημοτικών σχολείων της 38ης Περιφέρειας της Νομαρχίας Αθήνας να θέσουν το θέμα εφαρμογής της «αυτοαξιολόγησης» στους συλλόγους διδασκόντων, προκειμένου να συζητήσουν και να αποφασίσουν αν θέλουν να συμμετάσχει το σχολείο τους στην πρώτη φάση του προγράμματος. Είναι χαρακτηριστικό, όμως, ότι απαιτείται από τους διευθυντές των σχολείων να καταγράψουν: «Τον αριθμό των εκπαιδευτικών που εκδηλώνει ενδιαφέρον συμμετοχής, τον αριθμό των εκπαιδευτικών που διαφωνούν, καθώς επίσης και τεκμηριωμένα επιχειρήματα για τη μη επιθυμία συμμετοχής». Είναι προφανές ότι επιχειρείται ο εκβιασμός της συμφωνίας των εκπαιδευτικών στην «αυτοαξιολόγηση»!
Θυμίζουμε ότι στην πρώτη εγκύκλιο για την «αυτοαξιολόγηση», ανάμεσα στα κριτήρια, το υπουργείο Παιδείας κατατάσσει τις πηγές εσόδων των σχολείων και την αξιοποίηση των πόρων του, θεωρώντας... αυτονόητο το να βάζουν οι γονείς το χέρι στην τσέπη ή να επιστρατεύονται χορηγοί για τη χρηματοδότηση, η οποία θα έπρεπε να είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους. Στα κριτήρια περιλαμβάνεται η εφαρμογή «καινοτομιών», δηλαδή των απαιτήσεων του μεγάλου κεφαλαίου, η «ανάπτυξη κοινωνικών δραστηριοτήτων», εθελοντικές, δηλαδή, δράσεις που προωθούνται από το σχολείο, ο αριθμός ημερών λειτουργίας του σχολείου, παραπέμποντας σε «χαμένες ώρες» από κινητοποιήσεις που μετρούν αρνητικά στην αξιολόγηση κ.ά.
Αλλαγές στα δρομολόγια του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου αναμένεται να πραγματοποιηθούν αύριο, λόγω των εργασιών ανακαίνισης κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΗΣΑΠ ΑΕ, κλειστό θα παραμείνει το τμήμα Φάληρο - Ταύρος, που αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία τη Δευτέρα 10 Μάη, αφού προηγηθεί δοκιμαστική λειτουργία στους συρμούς κατά μήκος των γραμμών. Το επιβατικό κοινό θα εξυπηρετείται από τη λεωφορειακή γραμμή της ΕΘΕΛ Χ6. Η αφετηρία της γραμμής θα είναι κυκλική κι εντός του χώρου στάθμευσης, κοντά στην ανισόπεδη διάβαση που οδηγεί στο σταθμό του Ταύρου. Οι στάσεις θα βρίσκονται κοντά στους σταθμούς του Ταύρου,της Καλλιθέας, του Μοσχάτου και του Νέου Φαλήρου. Παράλληλα, η λεωφορειακή γραμμή Χ13 της ΕΘΕΛ, που συνδέει τους σταθμούς του ΗΣΑΠ Καλλιθέας - Νέου Φαλήρου, θα εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό για τελευταία μέρα σήμερα.
Στο μεταξύ, παραμένουν οι καθυστερήσεις στις μετακινήσεις των επιβατών, καθώς οι συρμοί του ηλεκτρικού δεν πραγματοποιούν στάσεις στις καθόδους των σταθμών της Νέας Ιωνίας, του Αγίου Νικολάου και των Κάτω Πατησίων (προς Πειραιά). Μάλιστα, οι συγκεκριμένοι συρμοί χρησιμοποιούνται ξανά και στην άνοδο (προς Κηφισιά), λόγω της αμφιδρόμησης των γραμμών στα συγκεκριμένα τμήματα.