ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 28 Ιούλη 2010
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΤΑΖ
Κερδισμένοι μόνο οι εφοπλιστές

Ολοκληρώθηκε χτες η συζήτηση στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή. Η συζήτηση στο θερινό τμήμα της Βουλής θα γίνει στα τέλη Αυγούστου

Οι αγώνες των ναυτεργατών θα συνεχιστούν για την υπεράσπιση της δουλειάς τους και των δικαιωμάτων τους
Οι αγώνες των ναυτεργατών θα συνεχιστούν για την υπεράσπιση της δουλειάς τους και των δικαιωμάτων τους
Τις εφοπλιστικές αξιώσεις ικανοποιεί ξεκάθαρα η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο για την άρση του καμποτάζ η συζήτηση του οποίου ολοκληρώθηκε χθες στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή και θα εισαχθεί για συζήτηση στο δεύτερο θερινό τμήμα της Βουλής στα τέλη Αυγούστου. Το νομοσχέδιο στήριξε επί της ουσίας η ΝΔ λέγοντας ότι το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι υπέρ της άρσης του καμποτάζ και επιφυλάσσεται για την τελική στάση στη συζήτηση που θα γίνει στο θερινό τμήμα, ενώ ξεκάθαρα υπέρ τάχθηκε το ΛΑ.Ο.Σ. και οι βουλευτές που αποχώρησαν από τον ΣΥΡΙΖΑ δημιουργώντας την «Δημοκρατική Αριστερά».

Η υπουργός Λ. Κατσέλη ισχυρίστηκε και χθες ότι η άρση του καμποτάζ θα οδηγήσει στην ανάπτυξη της οικονομίας και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, αφού αίρονται τα εμπόδια που υπήρχαν για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη χώρα μας.

Αυτοί που επιβάλλουν την άρση του καμποτάζ είναι οι εφοπλιστές, αφού αυτοί είναι που θα κερδίσουν μέσω του ελέγχου του 83% της κρουαζιέρας, τόνισε ο εισηγητής του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλος καταγγέλλοντας ότι γίνεται προσπάθεια να δημιουργηθούν ψεύτικες εντυπώσεις ότι θα διασφαλιστούν τα δικαιώματα των εργαζομένων. Ομως, είπε, η πραγματικότητα είναι ότι στον χώρο της κρουαζιέρας επικρατούν συνθήκες γαλέρας όπως φάνηκε και από την περίπτωση του ΖΕΝΙΘ που έχει σημαία ΕΕ όπου δεν τηρούνται ούτε καν αυτοί οι εξευτελιστικοί όροι των διεθνών συμβάσεων. Οι συνθήκες γαλέρας, συνέχισε, θα επεκταθούν στα πληρώματα και των άλλων πλοίων που δραστηριοποιούνται όχι μόνο στην κρουαζιέρα αλλά και στην υπόλοιπη ναυτιλία.

Με την πολιτική της κυβέρνησης, τόνισε, ενισχύεται η επιθετικότητα του εφοπλιστικού κεφαλαίου το οποίο προβάλλει τις απαιτήσεις του για την κατάργηση οποιωνδήποτε περιορισμών για τις συνθήκες εργασίας και την τιμολογιακή πολιτική. Ο Ν. Καραθανασόπουλος ζήτησε συγκεκριμένες εξηγήσεις για το εάν καταργείται σχετικό Προεδρικό Διάταγμα που θέτει συγκεκριμένους κανόνες για την έρευνα και διάσωση εντός των έξι ναυτικών μιλίων και θα μπορεί πλέον ένα πλοίο οποιασδήποτε σημαίας να προβαίνει σε συγκεκριμένες ενέργειες.

Επιχειρώντας να απαντήσει στο τελευταίο, η Λ. Κατσέλη ισχυρίστηκε ότι δεν γίνεται καμία αλλαγή στο θέμα της έρευνας και διάσωσης και απλώς θεσπίζεται μια διαδικασία για την καταγραφή των επιβατών που ταξιδεύουν στα πλοία και για την δική τους ασφάλεια σε περίπτωση κινδύνου.

Στην πρωινή συνεδρίαση της Επιτροπής έγινε ακρόαση φορέων για το κυβερνητικό νομοσχέδιο.

Προαποφασισμένο πόρισμα

Ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Σ. Τσιμπόγλου τόνισε ότι το καμποτάζ για τα πλοία της ΕΕ, έχει αρθεί από το 1992 και αυτό που απαιτούν σήμερα οι εφοπλιστές και πράττει η κυβέρνηση είναι η άρση του καμποτάζ και για τα πλοία κρουαζιέρας των τρίτων χωρών. Αναφερόμενος στο πόρισμα της επιτροπής που ασχολήθηκε με το θέμα, έκανε λόγο για πόρισμα προαποφασισμένο το οποίο ήρθε προπαγανδιστικά να ενισχύσει τη θέση της κυβέρνησης και της ΝΔ καθώς και των δυνάμεων που τάσσονται υπέρ της άρσης του καμποτάζ. Η απελευθέρωση, συνέχισε, έχει συντρίψει τα πλοία με ελληνική σημαία και έχει εκδιώξει τους Ελληνες ναυτεργάτες.

Οι εφοπλιστές, είπε, καθώς και η κυβέρνηση με θράσος δηλώνουν ότι ο φθηνότερος για το κεφάλαιο ανά τον κόσμο κερδίζει, ενώ κατήγγειλε ότι η άρση του καμποτάζ όχι μόνο εξυπηρετεί τα συμφέροντα των εφοπλιστών και γενικότερα που μεγάλου κεφαλαίου αλλά υπονομεύει και την αμυντική ικανότητα της χώρας αφού εκχωρούνται κυριαρχικά δικαιώματα. Συγκεκριμένα, επισήμανε, ότι καταργείται ο περιορισμός που προβλέπεται σε σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, των 6 ναυτικών μιλίων για την άσκηση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων γιατί όποιος θέλει θα φέρνει όποιο πλοίο τρίτης χώρας θέλει και θα αναπτύσσει δραστηριότητα όπως αυτός θέλει.

Οι εκπρόσωποι του εφοπλιστικού και τουριστικού κλάδου που προσήλθαν στην Επιτροπή, χαρακτήρισαν θετικό το νομοσχέδιο ζητώντας μάλιστα ακόμα μεγαλύτερη απελευθέρωση από αυτήν που επιχειρεί η κυβέρνηση. Μάλιστα, το Ναυτικό Επιμελητήριο παρουσίασε αυθαίρετες εκτιμήσεις ότι τα οικονομικά οφέλη από την άρση του καμποτάζ θα φέρουν έσοδα που θα ξεπεράσουν το 1,5 δισ. ευρώ. Ο δε επικεφαλής της ΠΝΟ Γ. Χαλάς καλλιέργησε αυταπάτες ότι στο απελευθερωμένο καθεστώς μπορεί να υπάρξουν ρυθμίσεις που θα διασφαλίζουν τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των Ελλήνων ζητώντας την πρόσληψη Ελλήνων εργαζομένων στα κρουαζιερόπλοια.

«ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ»
Καλεί σε θέση μάχης τους εργαζόμενους

Κάλεσμα προς τους εργαζόμενους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά να πάρουν την υπόθεση του ναυπηγείου και της υπεράσπισης των δικαιωμάτων στα χέρια τους, κόντρα στην άγρια αντιλαϊκή φιλομονοπωλιακή πολιτική που το σπρώχνει στο παραπέρα ξεπούλημα και τη διάλυση και να απαιτήσουν τη σύγκληση γενικής συνέλευσης, απεύθυνε χτες η αγωνιστική παράταξη «Εργοστασιακή Επιτροπή Ναυπηγείων Σκαραμαγκά» (ΕΕΝΣ) με εξόρμηση στους χώρους δουλειάς.

Συζητώντας με τους εργαζόμενους και μοιράζοντας την ανακοίνωση, οι εκπρόσωποι της ΕΕΝΣ τους έθεσαν απέναντι στις ευθύνες τους. «Η κατάσταση - σημειώνεται στην ανακοίνωση - στα Ναυπηγεία χειροτερεύει. Οι 160 συνάδελφοί μας των τρένων παραμένουν 15 μήνες απλήρωτοι και εμπαίζονται άγρια». Πρόκειται για τους 160 εργαζόμενους του τμήματος τροχαίου υλικού, το οποίο η γερμανική πολυεθνική «Thyssen Krupp», στο πλαίσιο των σχεδιασμών της για τη διάλυση του ναυπηγείου, το μετέτρεψε σε άλλη εταιρεία που τώρα είναι στη διαδικασία πτώχευσης.

«Οι εξελίξεις που αφορούν το μέλλον των εργαζομένων και του Ναυπηγείου - συνεχίζει η ανακοίνωση - τρέχουν, το "παζάρι" συνεχίζεται ασταμάτητα και αν το δώσουν στους Αραβες (δηλαδή την εταιρεία "Abu Dhabi Mar" η οποία έχει συνάψει συμφωνία με την "Thyssen" για την αγορά της πλειοψηφίας των μετοχών του ναυπηγείου) ή αν αφήσουν και για τους Κινέζους κάτι, για μας ο κίνδυνος για τα δικαιώματά μας είναι μεγάλος».

Οσον αφορά την πλειοψηφία του σωματείου «ΤΡΙΑΙΝΑ», η παράταξη τονίζει ότι η μόνη «δράση» της είναι οι αλλεπάλληλες συναντήσεις με εκπροσώπους της κυβέρνησης και επιστολές. Η στάση της, όπως επισημαίνει, εμποδίζει την οργάνωση των αγώνων και «βοηθάει την εργοδοσία και την κυβέρνηση να περάσουν τα σχέδιά τους».

«Η μόνη λύση, υπογραμμίζει η ΕΕΝΣ, είναι η επιστροφή του Ναυπηγείου κάτω από κρατικό έλεγχο με όλους τους εργαζόμενους και των τρένων με όλα τους τα δικαιώματα, χωρίς τεμαχισμό του με προοπτική το Δημόσιο Φορέα Ναυπηγικής Βιομηχανίας».

ΜΕΤΑΛΛΕΡΓΑΤΕΣ ΣΤΗ ΖΩΝΗ
Ο αγώνας τους έφερε αποτέλεσμα

Κάτω από τον δυναμικό και αποφασιστικό αγώνα που δίνουν οι μεταλλεργάτες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, συσπειρωμένοι στο ταξικό τους Συνδικάτο, χτες η ναυπηγική επιχείρηση «ΜΕΓΑΤΕΧΝΙΚΑ» αναγκάστηκε να υπογράψει το κείμενο της Τοπικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας το οποίο προβλέπει αυξήσεις 5% στο μεροκάματο.

Οι μεταλλεργάτες της επιχείρησης, με απόφαση του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά, από τις 12 Ιούλη είχαν ξεκινήσει επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες. Η «ΜΕΓΑΤΕΧΝΙΚΑ» είχε καταθέσει αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, απαιτώντας να χαρακτηριστεί η απεργία των εργαζομένων παράνομη και καταχρηστική, αίτηση η οποία απορρίφθηκε από το δικαστήριο.

Να σημειωθεί ότι μετά την αδιαλλαξία που επέδειξε η εργοδοτική Ενωση για την υπογραφή της Τοπικής ΣΣΕ, ο αγώνας των μεταλλεργατών έχει περάσει στη φάση της υπογραφής του κειμένου της ΤΣΣΕ ξεχωριστά σε κάθε μία από τις επιχειρήσεις που αυτή την περίοδο έχουν δουλειά. Με την υπογραφή της «ΜΕΓΑΤΕΧΝΙΚΑ» έχει πλέον υπογράψει το σύνολο των επιχειρήσεων αυτών. Τώρα ο αγώνας θα συνεχιστεί μέχρι να υπογράψει και η εργοδοτική Ενωση για να ισχύσει η Σύμβαση συνολικά για τον κλάδο.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ «ΑΤΛΑΝΤΙΚ»
Την Κυριακή η συνέλευση

Σε μαζική συμμετοχή στη γενική συνέλευση, την Κυριακή, 1η Αυγούστου, στις 11 το πρωί, καλεί όλους τους εργαζόμενους στα σούπερ μάρκετ «ΑΤΛΑΝΤΙΚ» η νεοσυσταθείσα Επιτροπή Αγώνα Εργαζομένων στην επιχείρηση, προκειμένου να συζητήσουν τις εξελίξεις και να καθορίσουν τα παραπέρα αγωνιστικά τους βήματα με στόχο την υπεράσπιση της δουλειάς τους, να μη γίνει καμία απόλυση, να μη μείνει κανένας εργαζόμενος απλήρωτος.

Σε αυτήν την κατεύθυνση η Επιτροπή μαζί με το Σύλλογο Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας και άλλα ταξικά συνδικάτα πραγματοποιούν εξορμήσεις στα καταστήματα, προκειμένου να ενημερωθούν όλοι οι εργαζόμενοι για τη συνέλευση της Κυριακής, η οποία θα πραγματοποιηθεί στα γραφεία του Συλλόγου Εμποροϋπαλλήλων (Αγ. Φιλοθέης 5Β, Αθήνα). Υπενθυμίζεται ότι η εργοδοσία έχει καταθέσει αίτημα για υπαγωγή της επιχείρησης στο άρθρο 99 του Ν. 3588/2007 (θα εκδικαστεί τον Οκτώβρη), για την προστασία από τους πιστωτές.

Ανάλογη σύσκεψη με τους εργαζόμενους στα «ΑΤΛΑΝΤΙΚ» διοργανώνει σήμερα στις 8.30 μ.μ. στον 5ο όροφο του Εργατικού Κέντρου η Ενωση Εμποροϋπαλλήλων Θεσσαλονίκης. Επίσης, νέα γενική συνέλευση των εργαζομένων στα «ΑΤΛΑΝΤΙΚ» θα πραγματοποιηθεί σήμερα στις 9 μ.μ., στο Εργατικό Κέντρο Βόλου, στην οποία και θα συγκροτηθεί επιτροπή αγώνα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ