ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 7 Αυγούστου 2010
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΟΙ ΒΛΑΒΕΣ ΣΤΑ ΠΛΟΙΑ
Συνεπάγονται κινδύνους για τους επιβάτες

Αυτήν την κατάσταση αντιπαλεύουν οι ναυτεργάτες μαζί με τα ταξικά συνδικάτα του κλάδου

Οταν τους κάβους τους δένουν τα συμφέροντα των εφοπλιστών, πολλοί χάνουν ...τη λαλιά τους
Οταν τους κάβους τους δένουν τα συμφέροντα των εφοπλιστών, πολλοί χάνουν ...τη λαλιά τους
«Εκτός» βγήκαν χτες δύο ταχύπλοα της ακτοπλοϊκής εταιρείας HSW, το ένα από πυρκαγιά στο μηχανοστάσιο και το άλλο από βλάβη, ταλαιπωρώντας 1.594 επιβάτες! Τα δύο νέα περιστατικά έρχονται να προστεθούν στη μακριά λίστα των ναυτικών ατυχημάτων και βλαβών και κρούουν την καμπάνα του κινδύνου για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Ολα δείχνουν πως τα ακτοπλοϊκά πλοία, από τα απανωτά δρομολόγια για να καλυφθούν όπως - όπως οι αυξημένες ακτοπλοϊκές ανάγκες και η τουριστική κίνηση την καλοκαιρινή περίοδο, αλλά και την ασύδοτη δράση των εφοπλιστών, δε συντηρούνται κανονικά. Αποδεικνύεται με τα καθημερινά περιστατικά ότι πληρώματα και πλοία βρίσκονται στα όρια της εξάντλησης! Αξίζει να σημειωθεί ότι η HSW παρά τα κέρδη της, χωρίς να λογοδοτεί, έχει τους ναυτεργάτες των πληρωμάτων της απλήρωτους, παρά το γεγονός ότι διακινδυνεύουν ακόμα και τη ζωή τους για να έχουν εν πλω τα πλοία της.

Την ίδια στιγμή, όλοι αυτοί που δε σταματούν να βγάζουν κραυγές, όταν απεργούν οι ναυτεργάτες, τώρα τηρούν «εκκωφαντική» σιωπή και για τους καθημερινούς κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες και για τις άθλιες συνθήκες μέσα στις οποίες οι ναυτεργάτες δουλεύουν για να εκτελούνται ασταμάτητα όσα δρομολόγια θέλουν οι εφοπλιστές.

Τι έγινε χτες

Συγκεκριμένα στις 11.20 το πρωί, οι 458 επιβάτες του ταχύπλοου «HIGHSPEEDI» της εν λόγω εταιρείας, λαχτάρισαν όταν εκδηλώθηκε πυρκαγιά στο αριστερό μηχανοστάσιο του πλοίου και ενώ αυτό βρισκόταν μεσοπέλαγα, μεταξύ Μυκόνου και Πάρου! Με τις προσπάθειες του πληρώματος κατασβέστηκε η πυρκαγιά χωρίς να αναφερθεί τραυματισμός και το πλοίο συνέχισε αυτοδύναμα το ταξίδι του με μειωμένη ταχύτητα ως την Πάρο όπου και του απαγορεύτηκε ο απόπλους από τη λιμενική αρχή.

Το «HIGHSPEEDI» εκτελούσε το πρωινό του δρομολόγιο από Ραφήνα για Τήνο, Μύκονο, Πάρο και επιστροφή. Στην Πάρο περίμεναν 95 επιβάτες για Μύκονο, 21 για Τήνο και 69 για Ραφήνα, οι οποίοι θα προωθούνταν στους προορισμούς τους με άλλα πλοία. Στο μεταξύ, το ίδιο πλοίο είχε και δεύτερο, απογευματινό προγραμματισμένο δρομολόγιο από Ραφήνα για Ανδρο, Τήνο, Μύκονο με το οποίο είχαν προγραμματίσει να ταξιδέψουν άλλοι 621 επιβάτες. Και όπως ήταν αναμενόμενο περίμενε και αυτούς «οδύσσεια».

Σύμφωνα με το γραφείο Τύπου του ΥΠΟΙΑΝ, όσοι δεν ακύρωσαν εισιτήρια, ταξίδεψαν με τα πλοία «ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α», «ΣΟΥΠΕΡ ΦΕΡΙ ΙΙ» και «ΣΙ ΤΖΕΤ ΙΙ» τα οποία όμως απέπλευσαν τις ώρες 19, 19.30 και 8.30 αντίστοιχα. Δηλαδή, οι εκατοντάδες επιβάτες βρίσκονταν αμανάτι στο λιμάνι για πάνω από τρεις ώρες, αφού το προγραμματισμένο δρομολόγιο του «HIGHSPEEDI» ήταν στις 17.15.

Ενώ ήταν σε εξέλιξη το περιστατικό με το «HIGHSPEEDI», στη 1 το μεσημέρι παρουσιάστηκε βλάβη στο σύστημα κλιματισμού στο καταμαράν «FLYINGCAT5» της ίδιας εταιρείας, κατά τον απόπλου του από το λιμάνι του Βόλου, για Σκιάθο - Σκόπελο - Αλόννησο, με 330 επιβάτες. Το πλοίο κατάφερε να αποπλεύσει μετά από μιάμιση περίπου ώρα, όμως η συγκεκριμένη βλάβη είναι αδιάψευστος μάρτυρας ότι το πλοίο είναι υποσυντήρητο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το καταμαράν αυτό, στις 3 Αυγούστου, δηλαδή στις αρχές της βδομάδας, κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι της Σκοπέλου, αφού βρήκε στο πλάι του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «ΕΞΠΡΕΣ ΣΚΙΑΘΟΣ» στη συνέχεια έπεσε πάνω στην προβλήτα του λιμανιού με αποτέλεσμα να υποστεί δύο ρήγματα, το ένα από αυτό τρία μέτρα μήκος. Ωστόσο ταξιδεύει κανονικά...

ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ ΖΩΝΗΣ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
Καθημερινά και έμπρακτα στο πλευρό των ανέργων

Η προχτεσινή παρέμβαση στο Κρατικό επιβεβαίωσε τη σημασία της συσπείρωσης στα ταξικά συνδικάτα

Η εισαγωγή του αμμοβολιστή χτες το πρωί στο Κρατικό Νοσοκομείο Νίκαιας ήταν το θετικό αποτέλεσμα της δυναμικής παρέμβασης των σωματείων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και της Γραμματείας Πειραιά του ΠΑΜΕ, που έγινε προχτές στο διοικητή του νοσοκομείου, απαιτώντας την άμεση νοσηλεία του εργαζόμενου. Ο αμμοβολιστής, και ποιος ξέρει πόσοι είναι ακόμα σε αυτή τη θέση, αντιμετωπίζει σοβαρότατο πρόβλημα υγείας, ωστόσο επειδή είναι άνεργος, που σημαίνει ότι δεν είχε συμπληρώσει τα απαιτούμενα ένσημα με τα αισχρά αντιλαϊκά μέτρα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και τους νόμους της ΝΔ (νόμος Πετραλιά), δεν είχε δικαίωμα στη νοσοκομειακή περίθαλψη!

«Το περιστατικό αυτό δεν είναι μεμονωμένο, δεν αποτελεί εξαίρεση και προφανώς δε θα είναι το τελευταίο», υπογραμμίζουν τα σωματεία της Ζώνης σε ανακοίνωση που εξέδωσαν και συμπληρώνουν: «Το επόμενο διάστημα με την ανεργία στον κλάδο να διογκώνεται με ό,τι αυτό συνεπάγεται, περιστατικά που αφορούν την υγεία, κομμένα νερά και φώτα, κατασχέσεις από τράπεζες κλπ. αναμένεται να αυξηθούν. Τα σωματεία μας θα συνεχίσουν να δίνουν τη μάχη καθημερινά για να τα αντιμετωπίσουν».

Τα σωματεία κάνουν σαφές προς όλους τους εργαζόμενους ότι μόνο η αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργεί αυτή η βάρβαρη πολιτική δεν αρκεί. «Καλούμε τους εργαζόμενους του κλάδου να συσπειρωθούν γύρω από τα σωματεία μας. Η μόνη απάντηση σε αυτή την αντεργατική καταιγίδα είναι η συσπείρωση των εργαζομένων, η οργάνωσή τους, με στόχο τη ρήξη και την ανατροπή της βάρβαρης αυτής πολιτικής και των βαστάζων της. Με προοπτική τον άλλο δρόμο ανάπτυξης που θα έχει στο επίκεντρο την ικανοποίηση των εργατικών λαϊκών αναγκών». Ετσι μόνο θα αντιμετωπιστούν ριζικά οι αιτίες που όχι μόνο πετούν στην εξαθλίωση τους εργάτες, αλλά και εμπορεύονται τον πόνο τους.

ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΟΑΕΔ - ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣ - ΟΕΚ
Υπηρετεί τις ανάγκες των μεγαλοεργοδοτών

Ανακοίνωση του ΠΑΜΕ

Η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην ενοποίηση του ΟΑΕΔ, του ΟΕΚ και της Εργατικής Εστίας αποτελεί ένα ακόμα βήμα στην ακόμα στενότερη σύνδεση της λειτουργίας τους με τα συμφέροντα των μεγαλοεργοδοτών. Ενταγμένες στο συνολικό σχεδιασμό της κυβέρνησης για συγχωνεύσεις Οργανισμών του Δημοσίου (στο πλαίσιο της συνολικής προσαρμογής της λειτουργίας του κράτους με την εξυπηρέτηση της κερδοφορίας των μονοπωλίων), τέτοιες εξελίξεις θα φέρουν όχι μόνο νέες απολύσεις, αλλά και νέες περικοπές στις ήδη περιορισμένες παροχές αυτών των Οργανισμών.

Σε ανακοίνωσή του, το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο σημειώνει: «Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ, με τη στήριξη της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ εδώ και χρόνια έχουν μετατρέψει τον ΟΑΕΔ, την Εργατική Εστία, τον ΟΕΚ σε μηχανισμούς συγκέντρωσης χρημάτων από τους εργαζόμενους και σε πορτοφόλια παροχής χρημάτων στους καπιταλιστές.

Σήμερα, η κυβέρνηση, μέσω της ενοποίησης αυτών των οργανισμών, επιχειρεί ένα ακόμα πιο αποφασιστικό βήμα στην κατεύθυνση εξυπηρέτησης των εργοδοτών. Τα κροκοδείλια δάκρυα της ΓΣΕΕ και το παραμύθι ότι δε γνώριζε τις κυβερνητικές προθέσεις, δεν μπορούν να κρύψουν τις τεράστιες ευθύνες τους. Είναι συνυπεύθυνοι μαζί με την κυβέρνηση.

Οσο το κίνημα θα δυναμώνει, όσο θα αλλάζουν οι συσχετισμοί δύναμης σε βάρος του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, όσο θα αποδυναμώνεται και θα απομονώνεται ο κυβερνητικός και εργοδοτικός συνδικαλισμός θα δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για να εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες οργανισμοί όπως αυτοί που η κυβέρνηση συγχωνεύει λέγοντας και πάλι ψέματα ότι το κάνει για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των εργαζομένων».

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟ «ΜΕΤΡΟ»
Κινητοποίηση ενάντια στις απολύσεις

Νέα κινητοποίηση έκαναν χτες οι εργαζόμενοι του ΜΕΤΡΟ ενάντια στις απολύσεις των 200 συμβασιούχων που ετοιμάζονται, θέμα στο οποίο χτες επανήλθε η διοίκηση της εταιρείας. Χτες, με πρωτοβουλία του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθήνας (ΣΕΛΜΑ), έγινε συμβολική κατάληψη των κεντρικών γραφείων της διοίκησης και εμποδίστηκε η διεξαγωγή του προγραμματισμένου Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας.

Το σωματείο καταγγέλλει «όσους διευθυντές έδωσαν εντολή σε υφισταμένους τους να τηλεφωνούν και να απειλούν τους εργαζομένους πως όποιος απεργήσει θα απολυθεί. Καταγγέλλουμε τον πρόεδρο της ΑΜΕΛ ο οποίος μας επιβεβαίωσε πως σε περίπτωση απεργίας θα προχωρήσει σε "παραδειγματικές" απολύσεις εργαζομένων».

Απολύσεις στη «ΒΙΟΣΩΛ»

Σε τρεις νέες απολύσεις εργαζομένων προχώρησε η διεύθυνση της ΒΙΟΣΩΛ, που λειτουργεί στη ΒΙΠΕ Βόλου, στο πλαίσιο της εργοδοτικής απόφασης για παραπέρα μείωση του λεγόμενου «εργατικού - παραγωγικού κόστους». Μέσα στον τελευταίο χρόνο στη ΒΙΟΣΩΛ έγιναν κοντά στις 40 απολύσεις, με αποτέλεσμα να έχουν απομείνει μόνο 18 εργαζόμενοι.

Κι όμως συνεχίζουν την αισχρή προπαγάνδα

Ειδικά αυτές τις μέρες που κορυφώνεται η τουριστική κίνηση, αναδεικνύεται ανάγλυφα το δίκιο και των ναυτεργατών και όλων των εργαζομένων στον Τουρισμό που αντιπαλεύουν την παράδοσή του στα μονοπώλια. Τα υπερήλικα πλοία, οι εξαντλημένοι εργαζόμενοι κλπ. μεγαλώνουν τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες. Ομως για όλα αυτά έχουν «καταπιεί τη γλώσσα τους» εκείνοι που ξερνάνε δηλητήριο ενάντια σε απεργούς. Οπως σημειώνει σε χτεσινή του ανακοίνωση το ΠΑΜΕ: «Ενώ συνεχίζεται η αισχρή προπαγάνδα για τη "ζημιά" που κάνουν οι κινητοποιήσεις (ιδιαίτερα οι κινητοποιήσεις του ΠΑΜΕ) στον τουρισμό, ήδη καράβια δεν πάνε στις άγονες γραμμές, εκατοντάδες ναυτεργάτες, χιλιάδες συμβασιούχοι εργαζόμενοι στους αρχαιολογικούς χώρους και στα μουσεία παραμένουν απλήρωτοι. Από την άλλη δόθηκαν ακόμα 25 δισ. ευρώ στους τραπεζίτες. Αυτά και όχι μόνο αναδείχνουν ποιος πραγματικά ευθύνεται για τα όποια προβλήματα στον τουρισμό».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ