ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 10 Αυγούστου 2010
Σελ. /28
Παραφυάδες σε δράση

Γρηγοριάδης Κώστας

Αργησαν αλλά το κατάλαβαν(;), αν και επιμένουν να διατηρούν ορισμένες επιφυλάξεις! Ο λόγος για τους «Οικολόγους - Πράσινους», που σε χτεσινή τους ανακοίνωση, με αφορμή το νέο πακέτο στήριξης των τραπεζών, αναφέρουν: «Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση εκπροσωπεί μάλλον τα συμφέροντα του χρηματοπιστωτικού συστήματος, παρά των πολιτών»! Μάλλον. Δηλαδή δεν είναι και σίγουροι. Τι άλλο όμως πρέπει να κάνει αυτή η κυβέρνηση για να παραδεχτούν οι παραφυάδες της ότι ακριβώς εκπροσωπεί τα συμφέροντα του κεφαλαίου γενικώς; Κατανοούμε ωστόσο και τη δύσκολη θέση στην οποία έχουν περιέλθει κι αυτές. Απ' τη μια να προσπαθούν να συμβαδίσουν κάπως με το κοινό αίσθημα, απ' την άλλη να υπερασπιστούν ένα σύστημα που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ υπηρετεί με αξιοζήλευτη προσήλωση. Οι «Οικολόγοι - Πράσινοι» είναι οι δεύτεροι, μετά τον ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, που αφού για τα μάτια του κόσμου ρίχνουν μερικές μπηχτές, στη συνέχεια αφήνουν να εννοηθεί ότι οι τράπεζες ίσως και να έχουν ανάγκη και τον νέο μποναμά, συνεπώς καλώς πράττει η κυβέρνηση. Ετσι, με την ανακοίνωσή τους την καλούν να «πει την αλήθεια για το τραπεζικό σύστημα» και διερωτώνται «ποια είναι η πραγματική κατάσταση της πιστοληπτικής ικανότητας του ελληνικού τραπεζικού συστήματος;» και «αν οι ελληνικές τράπεζες αντιμετωπίζουν σοβαρό οικονομικό πρόβλημα»... Δεύτεροι έρχονται, μετά τον ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, και στην πρόταση που καταθέτουν για «ριζικό αναπροσανατολισμό του τραπεζικού συστήματος, ώστε να υπηρετεί την πραγματική οικονομία και τις ανάγκες για βιώσιμη στροφή, είναι καιρός να τεθεί το ζήτημα ενός ισχυρού δημοσίου τραπεζικού πυλώνα με συγκεκριμένο ρόλο και αποστολή»!

Καλά το παίζουν το παιχνίδι τους οι «αναπληρωματικοί», έστω κι απ' τον «πάγκο». Ετσι που να ευελπιστούν ότι θα έρθει και γι' αυτούς μέρα που θα κληθούν στο «γήπεδο» να παίξουν «μπάλα». Είτε όμως στον πάγκο, είτε στο γήπεδο, το παιχνίδι είναι στημένο και σε βάρος του λαού.

Το δικαίωμα στην ιδιοκτησία...

Μεγάλη σκοτούρα έχει ο ΛΑ.Ο.Σ. για την «πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας» και χτες εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία εγκαλεί την κυβέρνηση για «κλιμακούμενη επίθεση που έχει εξαπολύσει κατά της οικοδομής και της ιδιοκτησίας» και της προτείνει «κατάργηση του πόθεν έσχες, αύξηση των στεγαστικών δανείων και ελάφρυνση της φορολογίας που επιβάλλεται στην οικοδομή» για να «πουληθούν τα πάνω από 180.000 αδιάθετα ακίνητα».

Είναι φανερό απ' το περιεχόμενο αυτής της ανακοίνωσης ότι καμιά σκοτούρα δεν έχει ο ΛΑ.Ο.Σ. για το μείζον ζήτημα της λαϊκής στέγης που ταλανίζει χιλιάδες, αν όχι εκατομμύρια, ανθρώπους του μόχθου. Για το πώς δηλαδή η εργατική λαϊκή οικογένεια θα μπορεί να εξασφαλίζει φτηνή, ποιοτική κατοικία. Καμία σκοτούρα δεν έχει επίσης για όσους κατάφεραν να αποκτήσουν ένα κεραμίδι, αφού οι τράπεζες τους φόρεσαν θηλιά στο λαιμό και μάλιστα πολύ σφιχτή. Για όλους όσοι ζουν καθημερινά με την αγωνία και το άγχος της ανεργίας, της παραπέρα μείωσης των εισοδημάτων τους, κάτι που θα επιφέρει σαν συνέπεια την αδυναμία αποπληρωμής των στεγαστικών δανείων. Για όλους αυτούς τίποτα δεν βρίσκει να προτείνει. Δικαίωμα στην ιδιοκτησία, την πολύ μεγάλη, έχουν μόνο εκείνοι τους οποίους ο ΛΑ.Ο.Σ. από συστάσεώς του υπερασπίζεται με σθένος. Γι' αυτούς ζητά κατάργηση κάθε ελέγχου, παραπέρα φορολογικά προνόμια, περισσότερη ιδιοκτησία και περισσότερα κέρδη δηλαδή.

Οι υπόλοιποι μπορούμε να αντλούμε ελπίδα από τη νεοελληνική εκδοχή του αμερικάνικου ονείρου όπου ο γιος του γαλατά Γ. Καρατζαφέρης κατάφερε να έχει μια ντουζίνα ακίνητα με το μόχθο του. Βέβαια, έχουμε τόσες πιθανότητες να μας συμβεί το ίδιο, όσες και να δούμε τον ήλιο να ανατέλλει απ' τη Δύση.

Για τη σωτηρία του συστήματος

«Ανορθολογισμός» και «ανευθυνότητα» χαρακτηρίζουν την κυβερνητική πολιτική, με αποτέλεσμα να καταλήγει σε «παταγώδη αποτυχία» και σε «αδιέξοδα». Ετσι διατείνεται ο Συνασπισμός σε χτεσινή του ανακοίνωση. Μάλιστα, ο Π. Λαφαζάνης διαπιστώνει ότι «η κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου όχι μόνο έχει υποκατασταθεί, αλλά και έχει παραδώσει πλήρως την εξουσία στους ελεγκτές της ΕΕ - ΕΚΤ - ΔΝΤ, ακυρώνοντας κάθε ίχνος λαϊκής κυριαρχίας και λαϊκής βούλησης σ' αυτή τη χώρα».

Μακριά απ' τον ΣΥΝ κάθε σκέψη ότι αυτή η πολιτική και συνειδητή είναι και προαποφασισμένη και υπεύθυνη απέναντι σε αυτούς των οποίων τα συμφέροντα υπηρετεί. Μακριά απ' αυτόν επίσης κάθε υποψία ότι αυτή η πολιτική είναι για την ίδια τάξη απόλυτα επιτυχημένη και στην κατεύθυνση που βλέπει τη διέξοδό της απ' την κρίση με τις μικρότερες δυνατές απώλειες.

Αφού λοιπόν κατά τον ΣΥΝ ο κυβερνητικός ανορθολογισμός και η κυβερνητική ανευθυνότητα είναι οι αιτίες του κακού, τότε η λύση αυτομάτως εντοπίζεται στην εφαρμογή - γιατί όχι κι απ' τον ίδιο - μιας λογικής και υπεύθυνης πολιτικής, πετυχημένης που θα δίνει διέξοδο. Υπέρ ποιων; Αγνωστο. Λεπτομέρειες για τον ΣΥΝ τέτοια ερωτήματα. Που όμως βρίσκουν έστω και έμμεσα την απάντησή τους όταν ισχυρίζεται: «Αντίθετα προς την ασκούμενη πολιτική της κυβέρνησης εμείς προτείνουμε έναν άλλο δρόμο, κοινωνικά προσανατολισμένο και ρεαλιστικό, αν ληφθούν μέτρα στην κατεύθυνση της ανάπτυξης με αύξηση των παραγωγικών επενδύσεων και τη διαμόρφωση ενός νέου αναπτυξιακού νόμου που αν και πλησιάζει χρόνος διακυβέρνησης δεν τον έχουμε δει». Καπιταλιστική ανάπτυξη είναι η απάντηση του ΣΥΝ. Πλην όμως αυτή δεν αφορά το λαό παρά μόνο ως προς το αναντίρρητο γεγονός ότι και σε συνθήκες καπιταλιστικής ανάπτυξης η εκμετάλλευσή του εντείνεται, ενώ σ' αυτές ακριβώς τις συνθήκες επωάζεται ένας νέος κύκλος ακόμα σκληρότερης για τους ανθρώπους του μόχθου κρίσης. Αυτή όμως είναι η πρόταση του ΣΥΝ.


Υποκρισία και παραπλάνηση...

Γρηγοριάδης Κώστας

ΕΞΟΝΥΧΙΣΤΙΚΑ ΘΑ ΕΞΕΤΑΖΟΥΝ κλιμάκια του ΙΚΑ τις υποθέσεις των υπεραιωνόβιων συνταξιούχων, δηλώνει ο νέος διοικητής του, Ροβέρτος Σπυρόπουλος, γιατί, όπως λέει, «έχουμε σοβαρές υπόνοιες ότι δεν είναι εν ζωή».

Ετσι, λοιπόν, θα παταχθεί η παρανομία, η οποία είναι από τις κυριότερες αιτίες για την οικονομική κατάσταση του ΙΚΑ. Κάποιοι απατεωνίσκοι που παίρνουν τις συντάξεις νεκρών...

(Που, ανάμεσά τους, θα βρεθούν και ηλικιωμένες που δεν είχαν άλλον τρόπο επιβίωσης).

Εκεί - σύμφωνα με την κυβέρνηση - είναι το θέμα και όχι στους καθόλα νόμιμους τζογαδόρους των αποθεματικών, στις ευνοϊκές - χαριστικές ρυθμίσεις στους μεγαλοοφειλέτες και στη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης.

Ενα πραγματάκι δε μας ξεκαθάρισε ο νέος διοικητής. Τα κλιμάκια, που θα κάνουν τους ελέγχους για τους υπεραιωνόβιους, θα έχουν κι άλλες αρμοδιότητες;

Γιατί, μπορεί να ανακαλύψουν πράγματι «συνταξιούχους» που δεν είναι εν ζωή. Μπορεί όμως να βρούνε και κανέναν που είχε, στ' αλήθεια, εξαιρετική υγεία. Δε θα πρέπει να τον ...καταστήσουν «ανταποδοτικό» για το νέο σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης;

ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΜΕΓΑΛΟΣΤΕΛΕΧΟΣ της τρόικας, ο Σ. Ντερούζ έδωσε συγχαρητήρια στην ελληνική κυβέρνηση για την οικονομική της πολιτική.

Κι όπως επισημάνθηκε στον κυριακάτικο Τύπο έχει σημασία η δήλωσή του, διότι θεωρείται «σκληρός» σε τέτοια θέματα δημοσιονομικής πειθαρχίας.

Διαβλέπουμε ότι το ΠΑΣΟΚ, αν συνεχίσει έτσι (που θα συνεχίσει), θα πλουτίσει κι άλλο τη συλλογή του από τέτοιες αναγνωρίσεις. Και μάλιστα από τους χειρότερους που υπάρχουν στον πλανήτη.

Μπράβο! Νεοφιλελεύθεροι, θατσερικοί, μονεταριστές, «γκόλντεν μπόις», θεσμικοί επενδυτές, ραντιέρηδες, διεθνείς οικονομικοί οίκοι. Δεν υπάρχει παράσιτο στη Γη που να μην έχει εντυπωσιαστεί από τον ...πρόεδρο της Σοσιαλιστικής Διεθνούς και την κυβέρνησή του.

Γρηγοριάδης Κώστας

Για βιομήχανους, εφοπλιστές και πολυεθνικές, δεν το συζητάμε, ήταν οι πρώτοι που ... έστειλαν λουλούδια.

Τα χαράτσια των διοδίων

Οι εθνικοί οδικοί άξονες της χώρας έχουν παραδοθεί για εκμετάλλευση σε επιχειρηματίες. Με μια σειρά ληστρικών συμβάσεων που υπέγραψαν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, οι κατασκευαστικοί όμιλοι θησαυρίζουν σε βάρος του λαϊκού εισοδήματος και της ανάγκης για μετακίνηση, επιβάλλοντας συνεχείς και μεγάλες αυξήσεις στα διόδια, δημιουργώντας νέους σταθμούς καταβολής του εν λόγω χαρατσιού. Χαράτσι που, σε συνδυασμό με το υπέρογκο κόστος των καυσίμων, έρχεται να προσθέσει ένα ακόμα δυσβάσταχτο βάρος στο λαϊκό εισόδημα, καθιστώντας το δικαίωμα στη μετακίνηση ιδιαίτερα δαπανηρό έως και απλησίαστο για τους εργάτες και τα άλλα λαϊκά στρώματα.

Πρόσφατα, η αρμόδια κοινοπραξία ανακοίνωσε αυξήσεις - φωτιά, κατά 60% στα διόδια που καταβάλλουν οι οδηγοί στον άξονα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα. Το χαράτσι αναμένεται να ισχύσει μετά τις 6 Σεπτέμβρη, ενώ η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου έχει ήδη μετατεθεί κατά ένα χρόνο. Αυτές οι αυξήσεις εντάσσονται στο πλαίσιο των συμβάσεων που ψήφισαν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΛΑ.Ο.Σ. στις αρχές περίπου του χρόνου και προβλέπουν νέα χαράτσια για το 2011 κατά 60% στα διόδια, ταυτόχρονα με την κατασκευή νέων σταθμών σε διάφορα σημεία της Εθνικής. Είχε προηγηθεί, τον Απρίλη του 2008, οπότε και οι ιδιωτικοί όμιλοι ανέλαβαν την εκμετάλλευση των αυτοκινητόδρομων, η επιβολή τρανταχτών αυξήσεων σε όλα διόδια από 40% έως και 180%.

Στο ζεστό χρήμα που εισρέει στα ταμεία των ιδιωτικών ομίλων από την τσέπη των εργαζομένων και των άλλων λαϊκών στρωμάτων, πρέπει να προστεθούν και οι προκλητικές επιδοτήσεις που τους παραχωρούνται για την κατασκευή των έργων. Πέρα από το δικαίωμα εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων για δεκαετίες (από 30 έως 35 χρόνια), οι μεγαλοκατασκευαστές καρπώνονται χρήματα του Δημοσίου, το οποίο ουσιαστικά χρηματοδοτεί τα έργα. Οι κατασκευαστές συμμετέχουν με μόλις το 10%. Δηλαδή, ο λαός πληρώνει και για την κατασκευή των δρόμων, αλλά και για τη χρήση τους μέσω των διοδίων. Την ίδια ώρα, και παρά τα «πακέτα» που χαρίζονται στους ομίλους, η Ελλάδα διατηρεί την πρωτιά στον αριθμό θανάτων από τροχαία ατυχήματα, στην Ευρώπη. Μάλιστα, σταθμοί διοδίων έχουν κατασκευαστεί και σε σημεία του οδικού δικτύου με πυκνή κυκλοφορία, που αναγκάζουν τους εργαζόμενους να πληρώνουν διόδια ακόμα και για διαδρομές από τη δουλειά στο σπίτι.

Οι ευθύνες των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, που υπέγραψαν τις συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων της χώρας είναι τεράστιες, καθώς υπονόμευσαν - και συνεχίζουν να το κάνουν με το χειρότερο τρόπο - το δικαίωμα στη μετακίνηση που θα έπρεπε να απολαμβάνουν οι εργαζόμενοι χωρίς περιορισμούς, είτε με τα αυτοκίνητά τους είτε μέσα από σύγχρονες, φθηνές και δημόσιες συγκοινωνίες. Σε μια περίοδο που τα δεινά των εργαζομένων συνεχώς και μεγαλώνουν, καλούμενοι να πληρώσουν αυτοί την κρίση, τα νέα χαράτσια στις μετακινήσεις εξελίσσονται σε ένα ακόμα σημαντικό λαϊκό πρόβλημα. Αναδεικνύεται και σε αυτή την περίπτωση η ανάγκη του αγώνα για ελεύθερη κυκλοφορία στο εθνικό δίκτυο, χωρίς χαράτσια, για δημόσια έργα και υποδομές που δε θα είναι εμπόρευμα.


Χριστίνα ΔΙΑΜΑΝΤΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ