ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 15 Σεπτέμβρη 2010
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΟΔΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Κομμάτι της φιλομονοπωλιακής πολιτικής
  • Αμετακίνητη η κυβέρνηση στις αντιλαϊκές επιλογές της. Χωρίς ουσία οι τροπολογίες που έφερε
  • Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις οι ιδιοκτήτες φορτηγών

Ανυποχώρητη παραμένει η κυβέρνηση στον πυρήνα των ρυθμίσεων για την «απελευθέρωση» των μεταφορών, που θα οδηγήσει στη συγκέντρωση του κλάδου στα χέρια μεγάλων εταιρειών και θα διώξει βίαια από το χώρο δεκάδες χιλιάδες επαγγελματίες.

Στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, στην οποία άρχισε χτες η συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου, η κυβέρνηση επέμεινε στις αρχικές της ρυθμίσεις και απλώς ο υπουργός Μεταφορών κάλεσε τους επαγγελματίες να ενταχθούν, μέσω του αναπτυξιακού νόμου, στις εταιρείες που θα συσταθούν, τάζοντάς τους δήθεν ευνοϊκότερη αντιμετώπιση, στο φορολογικό και συνταξιοδοτικό. Στις δήθεν αλλαγές που παρουσίασε ο αναπληρωτής υπουργός Εργασίας, Γ. Κουτρουμάνης, ξεκαθάρισε ότι οι αλλαγές στο συνταξιοδοτικό τους δε θα αφορούν ούτε τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης ούτε το χρόνο εργασίας για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος ούτε το ποσοστό αναπλήρωσης της σύνταξης, αλλά απλώς μια αόριστη βελτίωση των αποδοχών όσων συνταξιοδοτηθούν από τις αρχές του 2011.

To νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των μεταφορών επιβεβαίωσε τις εκτιμήσεις του ΚΚΕ ότι η λεγόμενη απελευθέρωση των «κλειστών επαγγελμάτων» διευκολύνει τη μονοπώληση και τη συγκέντρωση του μεταφορικού έργου σε λίγες και μεγάλες εταιρείες ιδιαίτερα στον τομέα των δημόσιων φορτηγών, τόνισε στην παρέμβασή του ο εισηγητής του Κόμματος Απ. Νάνος.

Σε μια περίοδο, είπε, που λόγω κρίσης λιγοστεύει η δουλειά τους, το ΠΑΣΟΚ με τη συναίνεση των κομμάτων του ευρωμονόδρομου τους οδηγεί στην εξόντωση, ενώ τα κεφάλαια που έχουν υπερσυσσωρευθεί θα επενδυθούν και στον τομέα των μεταφορών, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν καρτέλ, όπως έχει φανεί και σε άλλους κλάδους της οικονομίας. Ο βουλευτής τόνισε ότι με την υποχρεωτική σύσταση εταιρειών οι σημερινοί ιδιοκτήτες θα γίνουν δήθεν μέτοχοι και στην πορεία θα μετατραπούν σε φθηνό εργατικό δυναμικό, ενώ με τη δήθεν προσαρμογή στην επόμενη τριετία η κυβέρνηση προσπαθεί να περάσει στα μαλακά την απαξίωση της δουλειάς τους.

Το νομοσχέδιο, υπογράμμισε, είναι κομμάτι της αντιλαϊκής φιλομονοπωλιακής πολιτικής της κυβέρνησης και έρχεται να συμπληρώσει άλλα αντιλαϊκά μέτρα, όπως η περαίωση και η κατεδάφιση του ασφαλιστικού συστήματος. Είμαστε αντίθετοι, κατέληξε, γιατί παραδίδεται το μεταφορικό έργο σε λίγες μεγάλες εταιρείες και θα οδηγήσει χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους στην ομηρία των μεταφορικών εταιρειών με μισθούς πείνας και χωρίς δικαιώματα, και τόνισε ότι μόνος δρόμος για τους επαγγελματίες του κλάδου είναι ο αγώνας μαζί με τους εργαζόμενους και τα άλλα λαϊκά στρώματα για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής, για έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης και στις εμπορευματικές μεταφορές προς όφελος του λαού και όχι των μονοπωλίων.

Η ΝΔ ξεκαθάρισε ότι είναι υπέρ της σταδιακής απελευθέρωσης και ψηφίζει το νομοσχέδιο, ο ΛΑ.Ο.Σ. επιφυλάχθηκε να τοποθετηθεί και ο ΣΥΡΙΖΑ το καταψήφισε.

Συνεχίζουν την κινητοποίηση

Στο μεταξύ, αυξάνονται ανά την Ελλάδα τα μπλόκα των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ και στα ήδη υπάρχοντα προστίθενται και άλλα οχήματα. Νωρίς το απόγευμα, χτες, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων πραγματοποίησε νέα συνάντηση με συνδικαλιστικούς εκπροσώπους των αυτοκινητιστών, χωρίς ωστόσο να δεχτεί την παραμικρή αλλαγή στο νομοσχέδιο, ούτε καν αυτές που καταθέτει η συνδικαλιστική πλειοψηφία, όπως να γίνει πενταετής η μεταβατική περίοδος αντί για τριετής, πρόταση που καθόλου δε στρέφεται ενάντια στη φιλοσοφία και στρατηγική επιδίωξη της κυβέρνησης.

Την ίδια ώρα η βάση του κλάδου των αυτοκινητιστών δηλώνει αποφασισμένη να συγκρουστεί με την πολιτική της κυβέρνησης, αψηφώντας τους πολύμορφους εκβιασμούς που της ασκούνται. Χτες, φορτηγά και βυτιοφόρα παρέμεναν συγκεντρωμένα στην Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας, στη γέφυρα της Μεταμόρφωσης, στην ΕΟ Αθηνών - Κορίνθου, στο ύψος του Χαϊδαρίου και στα διόδια της Ελευσίνας, καθώς και στη λεωφόρο Ποσειδώνος στο ύψος της Γλυφάδας. Παράλληλα και αυτοκινητιστές της Πελοποννήσου έχουν συγκεντρωθεί στα διόδια της Νεστάνης, του αυτοκινητοδρόμου Τρίπολης - Κορίνθου, ενώ δύο επιπλέον μπλόκα προστέθηκαν, το ένα στα διόδια της Κορίνθου και το άλλο στην είσοδο της Σπάρτης μετά τη γέφυρα του Ευρώτα.

Κινητοποιήσεις αποφάσισαν και οι ιδιοκτήτες φορτηγών στα Χανιά, σκοπεύοντας να μην επιτρέπουν σε άλλα φορτηγά να μπουν στο πλοίο της γραμμής, ενώ και οι συνάδελφοί τους στην Καβάλα έχουν παρατάξει τα αυτοκίνητά τους κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, στην περιοχή της Νέας Καρβάλης.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ
Πυροδοτούν ανατίμηση του ... «πλαφόν» στα καύσιμα

Η κυβέρνηση νομιμοποιεί τον εκβιασμό των διυλιστηρίων και επιλέγει να αυξήσει και πάλι τις τιμές στις βενζίνες

Phasma

Σε νέα κλιμάκωση της κοροϊδίας και του αποπροσανατολισμού σε βάρος των εργαζομένων προχωράει η κυβέρνηση με τις τιμές των υγρών καυσίμων, που από κοινού, τώρα, με τα διυλιστήρια και τις εταιρείες εμπορίας καυσίμων προχωρούν σε αύξηση του περιβόητου πλαφόν που αποφασίστηκε μόλις προχτές για να προστατευθούν δήθεν οι καταναλωτές.

Η άρνηση της κυβέρνησης να επιβάλει πλαφόν στις τιμές των διυλιστηρίων, αλλά να ορίσει ανώτατες τιμές μόνο στις λιανικές τιμές πώλησης των καυσίμων, στην πραγματικότητα λειτούργησε ως «πράσινο φως» για τις εταιρείες διύλισης, οι οποίες, όπως καταγγέλλουν οι εκπρόσωποι των πρατηριούχων, αύξησαν μέσα σε μία μέρα τις τιμές τους τουλάχιστον κατά 5 λεπτά το λίτρο. Προμήθευσαν, δηλαδή, πολλά πρατήρια με χονδρικές τιμές υψηλότερες και από το πλαφόν των 1,473 ευρώ το λίτρο.

Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι τεράστιες. Εχοντας η ίδια αυξήσει τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης στα καύσιμα και τον ΦΠΑ δύο φορές μέσα στο χρόνο και έχοντας εκχωρήσει πλήρη ασυδοσία στα μονοπώλια του κλάδου να λυμαίνονται τα λαϊκά εισοδήματα, με τις αποφάσεις που παίρνει από τη Δευτέρα βάζει ακόμα μεγαλύτερη φωτιά στις τιμές των καυσίμων.

Το πρόσχημα που προβάλλει η κυβέρνηση, για την αύξηση της τιμής του «πλαφόν», μία μέρα μετά την ανακοίνωσή του, είναι οι ...διεθνείς τιμές! Πρόκειται για ένα έωλο επιχείρημα που θυμούνται οι κυβερνώντες κάθε φορά που θέλουν να δικαιολογήσουν τις υψηλές τιμές. Οτι, δηλαδή, όταν αυξάνονται οι διεθνείς τιμές είναι «λογικό» και «αναμενόμενο» να αυξάνονται και οι λιανικές τιμές. Το αντίθετο, όμως, ισχυρίζονται όταν έρχονται αντιμέτωποι με το ερώτημα γιατί εφόσον μειώνονται οι διεθνείς τιμές δε μειώνονται και οι τιμές στην εγχώρια αγορά. Τότε, υποστηρίζουν ότι η διαμόρφωση των τιμών στην αγορά δε συνδέεται με την εξέλιξη των διεθνών τιμών!

Οπως κατήγγειλαν χτες οι βενζινοπώλες, τη Δευτέρα, πρώτη μέρα επιβολής του πλαφόν, οι εταιρείες πωλούσαν την αμόλυβδη βενζίνη με χονδρική τιμή μέχρι και 1,656 ευρώ το λίτρο. Χτες, σημειώνουν, περισσότεροι από 300 πρατηριούχοι κράτησαν κλειστά τα πρατήρια επειδή δεν μπορούσαν με βάση τις χονδρικές τιμές να κρατήσουν τη λιανική τιμή στα επίπεδα του πλαφόν.

Στο μεταξύ, χτες, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), που εκπροσωπεί χίλια πρατήρια από έξι ενώσεις βενζινοπωλών, ανέφεραν ότι εξαιτίας των αλλεπάλληλων ανατιμήσεων στα καύσιμα έχει μειωθεί η ζήτηση σε πρατήρια της βόρειας Ελλάδας μέχρι και 90% καθώς, όπως λένε, πολλοί οδηγοί ταξιδεύουν μέχρι τη Βουλγαρία προκειμένου να προμηθευτούν καύσιμα 50 λεπτά φθηνότερα. Η ΠΟΠΕΚ ζητάει, μεταξύ άλλων, να υποχρεωθούν τα διυλιστήρια να ενημερώνουν καθημερινά για τις τιμές τους στο παρατηρητήριο όπως και τα πρατήρια, να εγκατασταθούν τα συστήματα εισροών - εκροών στα πρατήρια και να διευκολυνθεί η πρόσβαση των πρατηριούχων στα διυλιστήρια για την απευθείας προμήθεια καυσίμων. Οσον αφορά στο πετρέλαιο θέρμανσης η Ομοσπονδία καταγγέλλει ότι δεν έχει επιστραφεί ακόμα ο φόρος μέσω του συστήματος «Ηφαιστος» και προειδοποιεί ότι εάν αυτό συνεχιστεί πολλοί πρατηριούχοι δε θα μπορέσουν να προμηθεύσουν με πετρέλαιο τους πελάτες τους.

  • Ποινική δίωξη ασκήθηκε, χτες, από τον εισαγγελέα σε ιδιοκτήτη πρατηρίου καυσίμων στην Καλλιθέα, που συνελήφθη για παράβαση του πλαφόν στην τιμή της αμόλυβδης. Οι κατηγορίες που του απαγγέλθηκαν είναι παράβαση του αγορανομικού κώδικα, σε συνδυασμό με την υπουργική απόφαση για την επιβολή πλαφόν στην τιμή της βενζίνης. Ο πρατηριούχος αφέθηκε ελεύθερος και θα δικαστεί σήμερα από το Αυτόφωρο Μονομελές Πλημμελειοδικείο.
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Κοινός αγώνας για τον άλλο δρόμο ανάπτυξης

Το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σε σχόλιό του σημειώνει για την απεργία των οδηγών φορτηγών:

«Με το νομοσχέδιο που κατέθεσε η κυβέρνηση στη Βουλή για τη λεγόμενη απελευθέρωση των οδικών μεταφορών, στο όνομα του εκσυγχρονισμού, κρύβει όπως σε όλα τα ζητήματα την αλήθεια και επιχειρεί να αποπροσανατολίσει το λαό.

Με τις ρυθμίσεις που επιβάλει θα οδηγήσει στη μονοπώληση και τη συγκέντρωση του μεταφορικού έργου σε λίγες μονοπωλιακές επιχειρήσεις και σε αδιέξοδο χιλιάδες μικρούς επαγγελματίες.

Καλούμε όλους τους αυτοαπασχολούμενους στη μεταφορά, που παρά την επίταξη και την επιστράτευση βρίσκονται στους δρόμους, να αγωνιστούν μαζί με τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής. Καλούμε να παλέψουν για έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης που να εξυπηρετεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των μονοπωλίων. Να παλέψουν για να γίνει δυνατή η κοινωνική ιδιοκτησία των μέσων μεταφοράς, με δημόσιο έλεγχο και την εξασφάλιση ανθρώπινης δουλειάς, ικανοποιητικού εισοδήματος και δικαιωμάτων στους εργαζόμενους στις μεταφορές».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ