ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 12 Σεπτέμβρη 2000
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
Τα προβλήματα παραμένουν, το υπουργείο Παιδείας υπόσχεται...

Ξανά στους δρόμους οι φορείς της εκπαίδευσης(στιγμιότυπο από παλιότερη κινητοποιήση)
Ξανά στους δρόμους οι φορείς της εκπαίδευσης(στιγμιότυπο από παλιότερη κινητοποιήση)
Με τα χρόνια προβλήματα που γέννησε και συντηρεί η αντιεκπαιδευτική πολιτική να χρονίζουν, την παραπαιδεία να ανθεί, αλλά κυρίως με την εκπαίδευση φτωχότερη σε μαθητές άνοιξε χτες η αυλαία της νέας σχολικής χρονιάς. Την ίδια στιγμή, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, σε κλίμα... ευφορίας, επιδιδόταν χτες σε μεγαλόστομες δηλώσεις για «σχολείο ποιοτικό, που να εξοπλίζει τα παιδιά με τα πιο σίγουρα εφόδια για το μέλλον».

Η πολιτική της αδιοριστίας των εκπαιδευτικών, η πρόσληψη χιλιάδων αναπληρωτών αντί για κανονικούς διορισμούς, η πολιτική των συμπτύξεων σχολείων και τμημάτων όλο το προηγούμενο διάστημα, δημιουργούν μια εικόνα λιγότερης «δημόσιας δωρεάν παιδείας».

Η πολιτική αυτή αναμένεται να συνεχιστεί και φέτος, χρονιά κατά την οποία γίνεται και ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ. Το ίδιο το υπουργείο Παιδείας ομολογεί ότι θα καλύψει με αναπληρωτές τα κενά, τουλάχιστον στις ειδικότητες όπου δεν υπάρχουν επιτυχόντες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ που έγινε τον Ιούνη του 1998.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, οι διορισμοί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση φτάνουν φέτος τους 2.001, ενώ οι αναπληρωτές τους 6.725. Αντίστοιχα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι διορισμοί είναι 3.055, ενώ οι αναπληρωτές 8.412. Δηλαδή, η αναλογία μόνιμων διορισμών - αναπληρωτών είναι ένα προς τρία.

Την ίδια στιγμή, 50.565 παιδιά, μόνο από τη μια φουρνιά μαθητών που ξεκίνησαν το Λύκειο, το σχολικό έτος '97-'98, τη χρονιά που εφαρμοζόταν η «μεταρρύθμιση», εκδιώχτηκαν από το Λύκειο προς τη μισοκατάρτιση των ΤΕΕ ή και εκτός εκπαιδευτικού συστήματος.

Ο υπουργός Παιδείας, Π. Ευθυμίου, ο οποίος επισκέφτηκε χτες σχολεία της Αθήνας, σε δηλώσεις του για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στα «μερεμέτια» στο έκτρωμα της μεταρρύθμισης, κάνοντας λόγο για «ουσιαστικές βελτιώσεις στο σύστημα λειτουργίας του ενιαίου Λυκείου και στις εισαγωγικές εξετάσεις. Οι βελτιώσεις αυτές επιτρέπουν μια καλύτερη πορεία του ενιαίου Λυκείου, μια πιο σταθερή σχέση των παιδιών με τα μαθησιακά αντικείμενα. Δίνουν όλες τις ευκαιρίες για απεριόριστες προσπάθειες εισαγωγής στις ανώτατες σχολές, έτσι ώστε το ενιαίο Λύκειο, αποσυνδεόμενο από το άγχος των εξετάσεων, να δράσει όλο και πιο πολύ ως χώρος παιδείας, ως χώρος γενικής μόρφωσης, ως χώρος διαμόρφωσης κριτικών προσωπικοτήτων των νέων παιδιών», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας. Στο μεταξύ, έχει αποδειχτεί στην πράξη ότι το σχολείο ταξικής επιλογής που περιέγραψε ο υπουργός Παιδείας, δε χωρά τους μαθητές, που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο κόστος της παραπαιδείας.

Απάντηση στην πολιτική συρρίκνωσης της δημόσιας δωρεάν παιδείας και στις προσπάθειες αποπροσανατολισμού δίνουν εκπαιδευτικοί φορείς και εργαζόμενοι. Ηδη, η Ομοσπονδία Γονέων και Ενώσεις Γονέων Πειραιά, τα Συντονιστικά Σχολείων Αθήνας και Πειραιά, ο Σύλλογος Σπουδαστών Ιδιωτικών Σχολών, ο Σύλλογος Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ, η ΕΛΜΕ Πειραιά, ο Σύλλογος Φοιτητών ΜΙΘΕ και σύλλογοι εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης προγραμματίζουν πολύμορφες κινητοποιήσεις τονίζοντας ότι «η μόρφωση των παιδιών μας, η Παιδεία του σήμερα και του αύριο, που έχει ανάγκη ο λαός μας, αποτελεί ζήτημα πάλης του ταξικού συνδικαλιστικού μετώπου πάλης όλων των εργαζομένων». Ηδη από χτες στο πλαίσιο αυτό οι παραπάνω φορείς ξεκίνησαν τριήμερο ενημέρωσης, ενώ την Τρίτη 19 Σεπτέμβρη θα γίνει στην Αθήνα παλλαϊκό συλλαλητήριο για την παιδεία. Οι παραπάνω φορείς αποφάσισαν επίσης να βρίσκονται στα εξεταστικά κέντρα τις μέρες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για να ενημερώσουν τους εκπαιδευτικούς και να τους καλέσουν σε συμμετοχή στα συλλαλητήρια, ενώ αποκλεισμός του υπουργείου Παιδείας προγραμματίζεται για τις 30 Σεπτέμβρη.

Συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων

Με συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, αλλά και συμπτύξεις τμημάτων, προσπάθησε και κατά την περσινή σχολική χρονιά το υπουργείο Παιδείας να ξεπεράσει τα αδιέξοδα της πολιτικής του. Αξιοποιώντας ανέξοδες «αλχημείες» και ανακατανέμοντας το διδακτικό προσωπικό που υπήρχε, προσπάθησε να εμφανίσει πλεονάζον διδακτικό προσωπικό και να λύσει το οξυμένο και υπαρκτό πρόβλημα, τόσο της διπλοβάρδιας όσο και της έλλειψης εκπαιδευτικών στα σχολεία. Αυτή η εικόνα, όπως όλα δείχνουν, αναμένεται να επικρατήσει και φέτος.

Με εγκύκλιους στις 30/12/99 και 3/12/99, ο πρώην υφυπουργός Παιδείας Ι. Ανθόπουλος, ζητούσε από τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και από τα γραφεία νομαρχών, γραφεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και γραφεία ΤΕΕ, αντίστοιχα, να υποβάλουν προτάσεις για ίδρυση, προαγωγή, υποβιβασμό, καταργήσεις, συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων. Με αυτό τον τρόπο, κατά την περασμένη σχολική χρονιά δε λειτούργησαν 578 σχολεία. Από αυτά τα 69 ήταν νηπιαγωγεία, τα 269 Δημοτικά Σχολεία, τα 14 Γυμνάσια και τα 226 ήταν Λύκεια.

Επίσης, στην Νομαρχία Αθηνών και στην περιφέρεια κατά το σχολικό έτος 1999 - 2000 καταργήθηκαν, πέρα από τα πρώην ΤΕΛ που μετατράπηκαν σε ΤΕΕ, και Ενιαία Λύκεια. Ετσι στη Νομαρχία Αθηνών καταργήθηκαν 17 Ενιαία Λύκεια στην Α' και Β' Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, 1 ΕΛ στον Πειραιά και 5 Εσπερινά Λύκεια. Στην ευρύτερη περιφέρεια καταργήθηκαν 14 Ενιαία Λύκεια.

Επίσης, με άλλη εγκύκλιο στις 21/12/99 που υπέγραφε πάλι ο πρώην υφυπουργός Παιδείας, απευθύνεται προς όλες τις Διευθύνσεις της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας και ανακοινώνει ότι «τα αιτήματα για χορήγηση πιστώσεων, προκειμένου να προσληφθούν εκπαιδευτικοί, είναι αθεμελίωτα». Ζητά, μάλιστα, στη συγκεκριμένη εγκύκλιο, «να πραγματοποιήθηκαν οι αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις, ώστε το διαθέσιμο για διδασκαλία εκπαιδευτικό προσωπικό να αξιοποιηθεί ορθολογικά και τα σχολεία να λειτουργήσουν, χωρίς ελλείψεις και προβλήματα». Και όλα αυτά για να καλύψει με αλχημείες τα κενά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση που ανέρχονταν σε 1.700 δασκάλους, νηπιαγωγούς και εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ειδικοτήτων.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ
Στόχος η φτηνή ψευτοκατάρτιση

Υποσχέσεις μοίραζε χτες ο υπουργός Παιδείας στους μαθητές του 4ου ΤΕΕ Αθήνας, στο οποίο παραβρέθηκε για τον καθιερωμένο αγιασμό. Κάλεσε, μάλιστα, να μην ξαναχαρακτηριστούν οι μαθητές των ΤΕΕ ως «παιδιά ενός κατώτερου θεού», τη στιγμή που στα ΤΕΕ διοχετεύονται τα παιδιά της εργατικής τάξης, που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στον ταξικό επιλεκτικό χαρακτήρα του «ενιαίου» λυκείου. Αυτά τα παιδιά, 110.000 μαθητές στα δημόσια και 6.160 στα ιδιωτικά ΤΕΕ - σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας - λαμβάνουν αποστεωμένη από γενικές γνώσεις μαθητεία και ψευτοκατάρτιση.

Εμμένοντας σε αυτό το θεσμό, ο υπουργός Παιδείας μίλησε χτες για αύξηση της χρηματοδότησης των ΤΕΕ, επαγγελματικά δικαιώματα στους αποφοίτους τους, βιβλία και εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που θα προσληφθούν με διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Γίνεται έτσι φανερό ότι ο σχεδιασμός της κυβέρνησης, για να συρθούν όλο και περισσότερα παιδιά στην τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση προωθείται, άλλωστε και ο προηγούμενος υπουργός, κ.Γ. Αρσένης, το είχε δηλώσει απερίφραστα: χρειάζεται ένα 35% των παιδιών να πάνε στην επαγγελματική εκπαίδευση, όπως γίνεται στις χώρες της ΕΕ και προτάσσει ο ΟΟΣΑ.

Η «γύμνια» των ΤΕΕ, ωστόσο, φάνηκε και φέτος πριν ακόμα την έναρξη της σχολικής χρονιάς, καθώς έντονο ήταν το πρόβλημα της κατάργησης ειδικοτήτων που έγινε με Υπουργική Απόφαση. Η ΟΛΜΕ έχει χαρακτηρίσει ως αυθαίρετη την κατάργηση 9 ειδικοτήτων, που έγινε στο όνομα της προσαρμογής των ΤΕΕ στις ανάγκες της αγοράς και ζητά να ανακληθεί στο σύνολό της η υπουργική απόφαση.

Ταυτόχρονα, το υπουργείο εντείνει την προσπάθειά του να παρουσιάσει τα ΤΕΕ ως ισότιμη βαθμίδα με το ενιαίο λύκειο, πράγμα που δεν ισχύει από το απλό και μόνο γεγονός ακόμα και αυτής της υποτιθέμενης δυνατότητας πρόσβασης στα ΤΕΙ από το Β` κύκλο σπουδών. Οσο για τις υποσχέσεις οι μαθητές των ΤΕΕ το μόνο που γνωρίζουν από την περσινή χρονιά είναι φωτοτυπίες και CD ROM αντί για βιβλία και ελλείψεις κάθε είδους στην υλικοτεχνική υποδομή.

57ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Καλή χρονιά με ... αποχή από τα μαθήματα

Και ενώ η σχολική χρονιά έχει τυπικά ξεκινήσει, οι επισκευές στο παμπάλαιο κτίριο, που έχει ξεπεράσει τα 70 του χρόνια, δεν έχουν ολοκληρωθεί

Αντί για τον καθιερωμένο αγιασμό, στο 57ο Δημοτικό Σχολείο γίνονταν χτες επισκευές στο κτίριο
Αντί για τον καθιερωμένο αγιασμό, στο 57ο Δημοτικό Σχολείο γίνονταν χτες επισκευές στο κτίριο
Με πασαλείμματα και μπαλώματα προσπαθούν να λύσουν οι αρμόδιοι το πρόβλημα της σχολικής στέγης και στον Πειραιά. Τραγική περίπτωση το 57ο Δημοτικό Σχολείο Πειραιά. Ενα παμπάλαιο κτίριο, που έχει να αντιμετωπίσει πέρα από τα προβλήματα λόγω της παλαιότητάς του, αλλά και τις ζημιές που έχει υποστεί λόγω του σεισμού.

Οι επισκευές που έπρεπε να γίνουν το καλοκαίρι ξεκίνησαν μόλις την περασμένη βδομάδα. Επισκευές που περιορίστηκαν αρχικά σε... βαψίματα του κτιρίου και μόλις χτες - μέρα έναρξης των μαθημάτων - γίνονταν εργασίες σε κουφώματα. Οσο για τις ρωγμές που υπάρχουν στις κολόνες στο γραφείο των δασκάλων, αυτές ακόμα περιμένουν.

Οι γονείς, αγανακτισμένοι από τα ψεύτικα τα λόγια, αλλά και από τον συνεχή εμπαιγμό και την αδιαφορία, χτες - με απόφαση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων - δεν άφησαν να γίνει ο καθιερωμένος αγιασμός στο σχολείο τους. Ετσι και αλλιώς, όπως έλεγαν, δεν πρόκειται να αφήσουν τα παιδιά τους να κάνουν μάθημα, αν δεν επισκευαστεί και δεν εγγυηθούν οι αρμόδιοι για την καταλληλότητα του κτιρίου.

Ομως μια «βόλτα» στο κτίριο άλλα μαρτυρά. Οι σκάλες είναι επικίνδυνες για τα μικρούς μαθητές, τα πρώτα σκαλοπάτια της σκάλας είναι κατεστραμμένα, ενώ μόλις χτες επισκευάζονταν τα κουφώματα στις πόρτες και τα παράθυρα στο δεύτερο όροφο, τα οποία δεν ήταν σταθερά. Οσο για το γραφείο των καθηγητών, οι ρωγμές στους τοίχους, αλλά και στην κολόνα μαρτυρούν μάλλον ότι δεν είναι και το πλέον ασφαλές κτίριο για τους 127 μαθητές που θα φοιτήσουν εκεί, αλλά και τους δασκάλους τους. Επίσης, στο σχολείο αν και είναι εξαθέσιο λείπουν ήδη τρεις δάσκαλοι.

Να σημειωθεί ότι πριν τρία χρόνια περίπου είχαν πέσει στα κεφάλια των παιδιών σοβάδες από το ταβάνι του δεύτερου ορόφου, τραυματίζοντας ελαφριά δύο μαθητές. Τότε «ευαισθητοποιήθηκαν» οι αρμόδιοι και άρχισαν οι διαδικασίες στεγανοποίησης και μόνωσης στις αίθουσες.

Εδώ και πολλά χρόνια πάγιο αίτημα των γονιών είναι η ανέγερση νέου σχολικού κτιρίου. Μάλιστα έχουν υποδείξει στους αρμόδιους το οικοδομικό τετράγωνο, που βρίσκεται επί των οδών Σαλαμίνος και Μεθώνης. Η απαλλοτρίωση του χώρου έχει γίνει και τα χρήματα έχουν κατατεθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Ολες όμως οι διαδικασίες έχουν μπλοκάρει εκεί, και όπως καταγγέλλουν οι γονείς, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος το σχολείο να παραμείνει στα χαρτιά.

«Τρία χρόνια τώρα, από τότε που έπεσαν οι σοβάδες, ενοχλούμε Δήμο, Νομαρχία και ΟΣΚ για να βρεθεί λύση στο στεγαστικό πρόβλημα, αλλά δυστυχώς μέχρι τώρα δεν έχει γίνει τίποτε», μας είπε η Μαργαρίτα Αλεβιζάκη, μέλος του Συλλόγου Γονέων. Οσο για τις επισκευές που έγιναν και γίνονται στο κτίριο επισημαίνει: «Σε κάτι χαρτιά του δήμου που βρέθηκαν στα χέρια μας λένε ότι έγιναν επισκευές αλουμινίου στα κουφώματα. Αυτά που λένε είναι γελοία, αφού τα κουφώματα είναι ξύλινα. Αυτές τις μέρες οι επισκευές που γίνονται είναι στην ουσία πασαλείμματα. Πασαλείμματα θέλει το σχολείο αυτό όταν είναι τόσο παλιό και έχει τόσα προβλήματα;».

Οπως μάλιστα καταγγέλλουν οι γονείς η ανέγερση του νέου σχολείου καθυστερεί γιατί κύρια επιδίωξη τα τελευταία χρόνια είναι να συγχωνευτεί το υπάρχον δημοτικό σχολείο με ένα συγκρότημα σχολείων, όπου θα λειτουργεί σε διπλή βάρδια.

«Ο αγιασμός δεν έγινε σήμερα, γιατί το σχολείο είναι ακατάλληλο. Από τις 20 Ιούνη έχουν σταλθεί έγγραφα στο δήμο με τα οποία ζητούσαμε να γίνουν οι επισκευές στο κτίριο και ακόμα οι εργασίες γίνονται», επισημαίνει η Μαρία Κουράκου, πρόεδρος του Συλλόγου. Οσο για τα προβλήματα στο σχολείο συμπληρώνει: «Δεν είναι αύλειος χώρος αυτός. Τα 127 παιδιά σπρώχνουν το ένα το άλλο σ' αυτή την αυλή, αφού δεν έχουν χώρο ούτε να τρέξουν. Ούτε οι τουαλέτες είναι κατάλληλες, αλλά ούτε και οι αίθουσες. Και όλα αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που μιλάμε για μια σύγχρονη παιδεία. Δεν υπάρχει σύγχρονη παιδεία».

«Πώς να υπάρχει σύγχρονη παιδεία», συμπληρώνει η Ματούλα Βαγγελάτου, γονιός. «Υποτίθεται ότι πρέπει να κάνουν και γυμναστική. Πού να την κάνουν τη γυμναστική, πού να παίξουν τα παιδιά; Σε μια αυλή 1 επί 1; Τα έχουν "τρελάνει" τα παιδιά», τόνισε.

Μέχρι να επισκευαστεί το σχολείο και να δοθεί χαρτί καταλληλότητας, οι γονείς δε θα αφήσουν τα παιδιά τους να κάνουν μάθημα. Μάλιστα την Πέμπτη θα παρέμβουν στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για να ζητήσουν να δοθεί άμεσα λύση στο στεγαστικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ελλείψεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στη Μαγνησία

Τις ελλείψεις διδακτικού προσωπικού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στο Νομό Μαγνησίας αφορά η Ερώτηση που κατέθεσαν χτες στη Βουλή, οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής και Γιάννης Πατάκης προς τον υπουργό Παιδείας Π. Ευθυμίου.

Την έντονη ανησυχία των γονέων νηπίων και μαθητών του Δημοτικού στο νομό Μαγνησίας, επισημαίνουν οι κομμουνιστές βουλευτές - κυρίως της υπαίθρου και των νησιών - από την έλλειψη εκπαιδευτικών, φοβούμενοι επανάληψη της περσινής χρονιάς, κατά την οποία δεκάδες Νηπιαγωγεία παρέμειναν κλειστά επί βδομάδες ακόμη και ως τα Χριστούγεννα, ενώ σε πολλά Δημοτικά Σχολεία υπήρχαν για μεγάλο χρονικό διάστημα ελλείψεις δασκάλων.

Επειδή, όπως υπογραμμίζεται στην Ερώτηση, σύμφωνα με στοιχεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έντεκα Νηπιαγωγεία και τέσσερα διθέσια Νηπιαγωγεία, καθώς και πάνω από 30 Δημοτικά Σχολεία στερούνται εκπαιδευτικών.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Παιδείας τι μέτρα σκοπεύει να πάρει άμεσα ώστε να συμπληρωθούν τα κενά εκπαιδευτικών σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά και να λειτουργήσουν με επάρκεια διδακτικού προσωπικού όλα τα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία του νομού;

5ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ΝΟΜΑΡΧΙΑΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
Με σοβαρά προβλήματα ξεκινά η σχολική χρονιά

Αμεση ανάγκη η ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων. Ιδιαίτερο στεγαστικό πρόβλημα αντιμετωπίζουν στο

5ο Διαμέρισμα Νομαρχίας Πειραιά. Κτίρια παλιά, ενοικιαζόμενα, ελλείψεις σε αίθουσες, διπλοβάρδια, είναι μερικά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στη φοίτησή τους.

Σε πολλά σχολικά κτίρια υπάρχουν σοβαρά προβλήματα. Οι δεσμεύσεις των αρμοδίων ήταν ότι όπου έπρεπε η αποκατάσταση των ζημιών θα γινόταν κατά την περίοδο του καλοκαιριού. Ομως, όπως προέκυψε στην πορεία, οι περισσότερες εργασίας επισκευής ξεκίνησαν λίγο καιρό πριν ανοίξουν τα σχολεία, και σε πολλές περιπτώσεις οι εργασίες γίνονταν ακόμα και χτες με την έναρξη του σχολικού έτους.

Για παράδειγμα, τα 52ο και 6ο Δημοτικά Σχολεία Πειραιά είχαν προβλήματα στην τοιχοποιία από το σεισμό. Ενώ οι δεσμεύσεις και εδώ ήταν ότι οι επισκευές θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι, οι εργασίες ακόμα καθυστερούν. Ο αύλειος χώρος του σχολείου ήταν τουλάχιστον μέχρι την Παρασκευή γεμάτος μπάζα, ενώ οι επισκευές συνεχίζονται μέχρι και τώρα. Η ίδια κατάσταση και στο 4ο Λύκειο, όπου οι επισκευές συνεχίζονται ακόμα και τώρα.

Στο 4ο Γυμνάσιο, το οποίο είχε υποστεί και αυτό ζημιές από το σεισμό, λείπουν αίθουσες διδασκαλίας. Οι καθηγητές, μάλιστα, παραχώρησαν το γραφείο καθηγητών για να μετατραπεί σε αίθουσα διδασκαλίας, με αποτέλεσμα οι ίδιοι να κάνουν διάλειμμα στους διαδρόμους και στο προαύλιο.

Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει στη λειτουργία του και το Μουσικό Γυμνάσιο - Λύκειο Πειραιά. Οι μαθητές που φοιτούν σ' αυτό είναι 200 περίπου, αλλά οι ανάγκες κτιριακής υποδομής δεν καλύπτουν παρά μόνο το 20%, κυρίως για τα μαθήματα μουσικής παιδείας. Οι ανάγκες που έχει το Μουσικό Γυμνάσιο -Λύκειο είναι 14 αίθουσες μαθημάτων γενικής παιδείας, γραφεία διεύθυνσης και καθηγητών, τέσσερις αίθουσες μουσικών συνόλων, δύο αίθουσες σίτισης, 25 αίθουσες ατομικών μαθημάτων μουσικής και βοηθητικοί χώροι. Από αυτούς τους χώρους, αυτοί που υπάρχουν είναι μόνο εφτά αίθουσες γενικής παιδείας, δύο γραφεία διεύθυνσης και καθηγητών, οχτώ αίθουσες ατομικών μαθημάτων (2χ2m2), οι οποίες διαμορφώθηκαν στον ημιαύλειο χώρο - εσωτερικά, έξω από τις αίθουσες. Η έλλειψη αιθουσών είναι τόσο μεγάλη, σε βαθμό πολλές φορές οι μαθητές να διδάσκονται μέσα σε μια αίθουσα τέσσερα διαφορετικά όργανα ή ακόμα όταν έχει καλό καιρό να κάνουν μάθημα στο προαύλιο.

Το 30ό Δημοτικό Σχολείο στεγάζεται σε ένα κτίριο 60 χρόνων περίπου. Με το σεισμό είχε χαρακτηριστεί «κίτρινο». Εγιναν κάποιες επισκευές, αλλά, λόγω της παλαιότητάς του, σε μια ανάλογη περίπτωση ίσως να μην αντέξει.

«Τα σχολεία δεν είναι έτοιμα για να μπουν τα παιδιά μέσα. Οι εργασίες γίνονται τώρα, μετά το καλοκαίρι, ενώ έπρεπε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού να είχαν γίνει όλες οι εργασίες, όπως άλλωστε ήταν και οι δεσμεύσεις από τον αντιδήμαρχο Παιδείας και τον υπεύθυνο για τα κτιριακά κ. Μπουγάς», μας είπε η αντιπρόεδρος της Ενωσης Γονέων του 5ου Διαμερίσματος Αγγελική Τσιμπόγλου.

Ξεκίνησαν με αποχή

Με αποχή από τον... αγιασμό και με πορεία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης άρχισε η σχολική χρονιά για τους μαθητές και τους γονείς των 1ου και 3ου Δημοτικών Σχολείων της Νέας Ιωνίας. Κύριο αίτημα μαθητών και γονιών να σταματήσουν τα δύο σχολεία να λειτουργούν σε διπλή βάρδια, όπως γίνεται εδώ και ένα χρόνο.

Συγκεκριμένα, τα δύο σχολεία συστεγάζονται μετά τον καταστροφικό σεισμό της 7/9/99, ο οποίος προκάλεσε σοβαρές ζημιές στο κτίριο του 1ου Δημοτικού. Πέρσι ο συστεγασμός των δύο σχολείων είχε προταθεί ως προσωρινή λύση, όμως όλα δείχνουν ότι κινδυνεύει να πάρει χαρακτήρα μονιμότητας. Οι Σύλλογοι Γονέων είχαν προειδοποιήσει από τον περασμένο Ιούνη τους αρμόδιους φορείς ότι δεν πρόκειται τα παιδιά τους να μπουν στις τάξεις, αν δε βρεθεί λύση που θα εξυπηρετεί τους γονείς και των δύο σχολείων, δηλαδή να λειτουργούν μόνο σε πρωινή βάρδια.

Οσο για τις δικαιολογίες που προβάλλουν οι αρμόδιες υπηρεσίες, υποστηρίζοντας ότι η μελέτη για το 1ο Δημοτικό δεν έχει ολοκληρωθεί, οι γονείς προτείνουν οι μεγάλες αίθουσες διδασκαλίας να χωριστούν στα δύο, ώστε να εξυπηρετούνται δύο τάξεις αντί για μία και οι αίθουσες του 3ου Δημοτικού που δεν έχουν υποστεί ζημιές να λειτουργήσουν. Σε συνάντηση που είχαν χτες οι γονείς με τον Γιώργο Περτσεμλίδη, δήμαρχο Ν. Ιωνίας και την προϊσταμένη της Α' Βάθμιας Εκπαίδευσης κ. Χονδρέα, πήραν τη δέσμευση ότι οι προτάσεις τους θα εξεταστούν και πρόκειται να πάρουν σήμερα απάντηση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ