ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 16 Σεπτέμβρη 2000
Σελ. /36
ΠΑΙΔΕΙΑ
Επιχείρηση αποπροσανατολισμού ... για τα κανάλια

Ενα πρότυπο σχολείο επέλεξαν ανάμεσα στα χιλιάδες ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Παιδείας, για να προπαγανδίσουν την αντιεκπαιδευτική πολιτική

Από παλιότερη κινητοποίηση εκπαιδευτικών Α΄βάθμιας Εκπαίδευσης
Από παλιότερη κινητοποίηση εκπαιδευτικών Α΄βάθμιας Εκπαίδευσης
Κλείνοντας τα μάτια και τα αυτιά στην εκπαιδευτική πραγματικότητα που βιώνουν οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί, εξαιτίας της μεταρρύθμισης, ο πρωθυπουργός και η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επέλεξαν να προβάλουν την ...εικονική πραγματικότητα ενός από τα λιγοστά πρότυπα σχολεία. Πρόκειται για το 5ο Δημοτικό Σχολείο Γαλατσίου, ένα από τα σχολεία, που διαθέτουν αίθουσα Πληροφορικής και λειτουργούν ως ολοήμερα.

Ο πρωθυπουργός, συνοδευόμενος από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, μίλησε με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και εντόπισαν προβλήματα στο συγκεκριμένο σχολείο, τα οποία αφορούν έλλειψη φύλακα, γραμματέα και τραπεζοκόμου «για τη συντήρηση και διανομή του έτοιμου φαγητού που φέρνουν τα παιδιά από τα σπίτια τους», ενδεικτικό της έλλειψης στοιχειώδους υποδομής στα ολοήμερα σχολεία.

Κατά την αποχώρηση από το σχολείο, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στα προγράμματα του ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και της Πληροφορικής. «Οπως διαπίστωσα κατά την επίσκεψή μου, και τα δύο προγράμματα εφαρμόζονται ικανοποιητικά. Θα έλεγα, μάλιστα, πολύ ικανοποιητικά και έχουν την αποδοχή και των παιδιών και των γονιών», δήλωσε ο Κ. Σημίτης. Δεν παρέλειψε δε να εντάξει τα προγράμματα αυτά στο «ευρωόραμα», επαναλαμβάνοντας τα περί ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας απέναντι στις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης. «Η εκπαίδευση είναι για μας το μέσο, με το οποίο η Ελλάδα θα συγκλίνει και κοινωνικά και οικονομικά με τις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης», είπε. Η χτεσινή επίσκεψη - φιέστα του πρωθυπουργού στο πρότυπο σχολείο εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια, που κάνει η κυβέρνηση με διάφορα μέσα να αντιμετωπίσει την πίεση που δημιουργεί η ασφυκτική κατάσταση που διαμόρφωσε στη δημόσια εκπαίδευση η μεταρρύθμιση. Η προσπάθεια αυτή συνιστά πρόκληση, τη στιγμή που φέτος οι μαθητές των λυκείων είναι λιγότεροι, ο θεσμός των ΤΕΕ στα οποία διοχετεύτηκαν οι ...απόβλητοι του ελιτίστικου λυκείου δείχνει τα αδιέξοδά του και τα σχολεία παρουσιάζουν κενά σε εκπαιδευτικούς και βιβλία, ενώ δε λείπουν τα προβλήματα στην υλικοτεχνική υποδομή.

ΚΑΡΔΙΤΣΑ
Νέα δίκη αγωνιζόμενων μαθητών

Ενα νέο κρούσμα ποινικοποίησης των μαθητικών αγώνων εξελίσσεται στην Καρδίτσα με δίκη μαθητών, που πραγματοποιείται την ερχόμενη Τρίτη 19 Σεπτέμβρη στο τριμελές Πλημμελειοδικείο. Η κατηγορία που αντιμετωπίζουν οι μαθητές του πρώην ΤΕΛ, του 2ου Λυκείου και του πρώην Πολυκλαδικού, είναι «παρακώλυση συγκοινωνιών από πρόθεση κατά συναυτουργία», κατά τη διάρκεια κινητοποιήσεων το 1998.

Στην πραγματικότητα, οι μαθητές της Καρδίτσας, όσο και εκατοντάδες άλλες συμμαθητές τους, στη διάρκεια των τριών χρόνων εφαρμογής της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, διώκονται γιατί αγωνίστηκαν για μια άλλη Παιδεία, απαίτησαν την κατάργηση των νόμων - λαιμητόμων 2525/97 και 2640/98, διεκδίκησαν το δικαίωμα στη μόρφωση.

Στο πλευρό των μαθητών - που, σημειωτέον, οι περισσότεροι έχουν τελειώσει το σχολείο - στέκεται με ανακοίνωση συμπαράστασης το ΔΣ της ΕΛΜΕ του νομού, που σημειώνει:

«Ο αγώνας των μαθητών δικαιώθηκε στη συνείδηση του ελληνικού λαού και ανάγκασε τη νέα πολιτική ηγεσία να κάνει τις πρόσφατες διορθώσεις». Οι εκπαιδευτικοί καταλήγουν τονίζοντας: «Ο κοινός αγώνας μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων για μια αναβαθμισμένη δημόσια, δωρεάν παιδεία συνδέεται άρρηκτα με την άσκηση και διεύρυνση των κοινωνικών κατακτήσεων στη χώρα μας» και καλούν την κυβέρνηση να παρέμβει, ώστε να σταματήσουν οι δίκες και να καταργήσει την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.

Ολοι στη συγκέντρωση στις 19 Σεπτέμβρη

Πλατύ κάλεσμα για συμμετοχή στη συγκέντρωση στην πλατεία Κάνιγγος και πορεία στο υπουργείο Παιδείας που διοργανώνουν την Τρίτη 19 Σεπτέμβρη στις 7.30 το απόγευμα, απευθύνουν οι φορείς που συνδιοργανώνουν την κινητοποίηση. «Η παιδεία είναι υπόθεση όλων μας», τονίζουν η Ομοσπονδία Γονέων και η ΕΛΜΕ Πειραιά, τα Συντονιστικά Αγώνα Σχολείων Αθήνας και Πειραιά, οι Σύλλογοι Σπουδαστών Ιδιωτικών Σχολών και Δημοσίων ΙΕΚ, οι Ενώσεις Γονέων και οι Διδασκαλικοί Σύλλογοι και ΕΛΜΕ που συνδιοργανώνουν το συλλαλητήριο.

Η παραπάνω πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο δράσης εκπαιδευτικών φορέων, με κύριο αίτημα την κατάργηση των νόμων 2525 και 2640 και τη διεκδίκηση ενιαίου δωδεκάχρονου υποχρεωτικού σχολείου. Οι ίδιοι φορείς προγραμματίζουν αποκλεισμό του υπουργείου Παιδείας στις 30 Σεπτέμβρη, ενώ τις μέρες του διαγωνισμού θα βρίσκονται στα εξεταστικά κέντρα, ενημερώνοντας τους διαγωνιζόμενους και καλώντας τους να συμμετάσχουν στις κινητοποιήσεις.

ΠΚΣ ΕΣΤΙΑΣ ΤΕΙ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
Ξεκίνησαν τα προβλήματα

Οι σπουδαστές επέστρεψαν στις σχολές τους για τη β` εξεταστική και μαζί τους επέστρεψαν τόσο τα προβλήματα της σχολής όσο και της Εστίας. Μιας εστίας - όπως καταγγέλλει η Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας/Εστίας του ΤΕΙ Χαλκίδας - στην οποία φαίνεται η εικόνα της εγκατάλειψης.

Εκτός απ' αυτό υπάρχουν εξελίξεις και για τα κριτήρια επιλογής εισόδου στην Εστία: «Από το πουθενά χωρίς να ρωτηθεί η Γενική Συνέλευση των οικοτρόφων, ούτε καν το ΔΣ, βγήκε απόφαση από τον πρόεδρο του ΤΕΙ για απόρριψη των αιτήσεων εισαγωγής των σπουδαστών που βρίσκονται στην αρχή του 8ου και 7ου εξαμήνου σε ΣΔΟ και ΣΤΕΦ αντίστοιχα», τονίζει η ΠΚΣ/Εστίας σε ανακοίνωσή της.

«Η επιτακτική ανάγκη δωρεάν στέγασης για όλους είναι φανερή. Για ακόμα μία φορά τα δικαιώματά μας συγκρούονται με τις "αλχημείες" των εγκεφάλων που θέλουν να μπαλώσουν τις ελλείψεις. Σε καμία περίπτωση δεν είμαστε σύμφωνοι με την πολιτική του υπουργείου "Παιδείας" που αφήνει στο έλεος τις Σχολές και τις Εστίες. Επίσης δεν είμαστε σύμφωνοι με την αντίληψη που έχει η διοίκηση, η οποία όχι μόνο δε βγαίνει ανοιχτά να συμπαρασταθεί στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, αλλά αντιθέτως γίνεται διαμεσολαβητής του ξεπουλήματος σε ό,τι έχει απομείνει από τη Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία», επισημαίνεται στην ανακοίνωση.

Η ΠΚΣ απευθύνει κάλεσμα στους σπουδαστές του ΤΕΙ Χαλκίδας να απαιτήσουν 15% από τον κρατικό προϋπολογισμό για την παιδεία: «Οι σπουδαστές πρέπει να παλέψουν για την ενότητά τους και μέσα από τις ΓΣ να απαιτήσουν ανέγερση νέων Εστιών με ανθρώπινες και αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης», τονίζεται για να συμπληρώσει: «Τα προβλήματα είναι αλληλένδετα, γι' αυτό η απάντησή μας πρέπει να είναι δυναμική και ενιαία. Είναι καιρός να βάλουμε στο περιθώριο αυτούς που παίζουν με το μέλλον μας. Ξεκινάμε τώρα με Γενικές Συνελεύσεις σε Εστίες και Σχολές».

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΣΕΠ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
Στην τελική ευθεία

Στην τελική ευθεία μπαίνουν οι διαδικασίες για την πραγματοποίηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για πρόσληψη εκπαιδευτικών που σηματοδοτεί την απαξίωση των πτυχίων και καταργεί την επετηρίδα. Η ΟΛΜΕ έχει καλέσει τους διορισμένους εκπαιδευτικούς να μη στελεχώσουν το μηχανισμό του διαγωνισμού ως επιτηρητές, βαθμολογητές, χειριστές μηχανημάτων ή ως μέλη διαφόρων επιτροπών. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ από την πλευρά του επισημαίνει ότι θα πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα (κήρυξη απεργιακής κινητοποίησης κλπ.) για να καλύψει τους καθηγητές που θα κληθούν χωρίς τη θέλησή τους να στελεχώσουν το μηχανισμό διεξαγωγής του διαγωνισμού.

Η κεντρική επιτροπή διεξαγωγής του διαγωνισμού εξέδωσε οδηγίες για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού, ενώ εκκρεμεί η ανακοίνωση των εξεταστικών κέντρων παρά το γεγονός ότι απομένει μια βδομάδα για την έναρξή του. Σύμφωνα με αυτές, για κάθε θεματική ενότητα θα διαμορφωθεί μία βαθμολογία ανεξάρτητα αν τα ερωτήματα που τους τέθηκαν απαντώνται σε διαφορετικά τετράδια, για να διευκολυνθεί η βαθμολόγηση των γραπτών. Ο τελικός βαθμός για κάθε υποψήφιο θα προκύψει από το αριθμητικό μέσο όρο των δύο θεματικών ενοτήτων. Για να θεωρηθεί διοριστέος ένας υποψήφιος, πρέπει να έχει συγκεντρώσει τουλάχιστον 60 μονάδες στον τελικό βαθμό της γραπτής εξέτασης (με άριστα το 100) και συγχρόνως 55 μονάδες στην κάθε θεματική ενότητα. Οσοι έχουν συγκεντρώσει τους βαθμούς αυτούς, δικαιούνται προσαυξήσεις στο βαθμό της γραπτής εξέτασης λαμβάνοντας υπόψη ως κριτήριο για κάθε υποψήφιο α)το βαθμό του βασικού του πτυχίου, β)μεταπτυχιακές σπουδές και γ) προϋπηρεσία. Τελικός συνολικός βαθμός του διαγωνισμού για τον κάθε υποψήφιο είναι ο προσαυξημένος με τα προηγούμενα κριτήρια βαθμός της γραπτής εξέτασης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ