«Η Ευρώπη, μολονότι διαθέτει ένα μεγάλο αριθμό πλουτοπαραγωγικών πηγών, αποτελεί και χώρο συγκέντρωσης για 80 εκατομμύρια άτομα που βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας», διαπιστώνει σχετικό δελτίο Τύπου που έστειλε το υπουργείο Εργασίας για την Παγκόσμια Μέρα κατά της Φτώχειας. Το πώς σκέφτεται η κυβέρνηση να «αντιμετωπίσει» τη φτώχεια, το διευκρινίζει με τη δήλωσή της η υπουργός: «Σας καλώ όλους, πολίτες, Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, τοπική αυτοδιοίκηση, κοινωνικούς εταίρους και κυβέρνηση, να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για την καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού στον κόσμο και στην Ελλάδα. Να καταπολεμήσουμε την ανεργία. Να εξαλείψουμε την παιδική φτώχεια, να κάνουμε ό,τι χρειάζεται ώστε να μην υπάρχει. Να στηρίξουμε άτομα με αναπηρία».
Κουβέντα δεν είπε για μέτρα ουσιαστικής και άμεσης στήριξης των ανέργων, των απολυμένων, των απλήρωτων εργαζομένων που αυξάνονται ραγδαία, των ατόμων με αναπηρία. Κουβέντα δεν ανέφερε για παρέμβαση της κυβέρνησης ώστε, π.χ., τα νοσοκομεία να ανοίγουν τις πύλες τους απρόσκοπτα και χωρίς καμιά προϋπόθεση τουλάχιστον για εκείνες τις οικογένειες που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα. Κουβέντα για την ουσία. Τι είπε η υπουργός; Οτι η κυβέρνηση θα συνεχίσει να πριμοδοτεί τις πρωτοβουλίες και τα δίκτυα «φιλανθρωπίας», στα οποία πρωτοστατούν ήδη οι αιρετοί ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, το «φιλεύσπλαχνο» προφίλ των πολυεθνικών μέσω της «κοινωνικής εταιρικής ευθύνης», τα προγράμματα που μοιράζουν προσωρινή και με ψίχουλα δουλειά, κτλ. Θα συνεχίσει, δηλαδή, στην πεπατημένη των πολιτικών που όχι μόνο δεν εξαλείφουν αλλά επεκτείνουν τη φτώχεια.
Το ίδιο «κόλπο» που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έπαιξε για να προωθήσει την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, ετοιμάζεται να εφαρμόσει και στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών με κάθε ευκαιρία επισημαίνει την ανάγκη «ανασυγκρότησης» και «εξορθολογισμού» του κόστους των αστικών συγκοινωνιών, ενώ σχεδόν καθημερινά δημοσιεύματα και τηλεοπτικά ρεπορτάζ «αναμασούν» την κυβερνητική προπαγάνδα, περί «υψηλόμισθων» υπαλλήλων, «ελλειμματικών» ΔΕΚΟ και πάει λέγοντας.
Τα σχέδια της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί και πολύ σύντομα - προφανώς μετά τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές - θα γίνουν και οι επίσημες ανακοινώσεις. Προϊδεάζοντας για το τι επέρχεται, ο υπουργός Υποδομών, Δ. Ρέππας, σε συνέντευξή του σε κυριακάτικη εφημερίδα, είπε ότι στο σχέδιο «ανασυγκρότησης» των συγκοινωνιών της Αθήνας προβλέπεται «η αποσαφήνιση της σχέσης ανάμεσα στο εύλογο λειτουργικό κόστος και την αναγκαία κρατική επιδότηση». Με απλά λόγια δηλαδή, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ θα περικόψει τη χρηματοδότηση προς τα δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, επομένως οι εργαζόμενοι που τα χρησιμοποιούν καθημερινά, θα πρέπει να αναμένουν από τις αρχές του νέου έτους μια αύξηση του εισιτηρίου κατά 20% σε πρώτη φάση, με κάποιες εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για 2 ευρώ σε βάθος τριετίας. Ανάλογη τύχη θα έχουν και οι αποδοχές των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ, στο πλαίσιο των συνολικότερων περικοπών των δημοσίων υπαλλήλων.
Και να σκεφτεί κανείς πως όλα τα δεινά σ' αυτή τη χώρα αποδίδονται στη διαφθορά. Μια υπόθεση που είναι - όπως ξέρετε - πολύ της μόδας και κάτι μας λέει ότι θα παραμείνει.
Υποθέτουμε, όμως, ότι σε αυτό το ποσό δε συμπεριλαμβάνονται οι καθ' όλα νόμιμες επιδοτήσεις που παίρνουν δεκαετίες οι διάφορες βιομηχανίες για δήθεν επενδύσεις, για να γίνουν στη συνέχεια καταθέσεις στην Ελβετία.
Ούτε φυσικά οι ενισχύσεις και οι εγγυήσεις του δημοσίου προς τα τραπεζικά ιδρύματα, που δίνονται με τον πιο «λευκό» τρόπο για την «αναθέρμανση» της οικονομίας (ενώ το μόνο που αναθερμαίνεται είναι η ...βουλιμία των μετόχων τους).
Εννοείται πως δεν προσμετρούν στο «μαύρο χρήμα» και τα λεφτά που είτε ΔΕΝ πληρώνουν οι εφοπλιστές λόγω φοροαπαλλαγών, είτε αυτά που ...τους πληρώνουμε για να μας κάνουν τη χάρη να σηκώνουν στα πλοία τους την ελληνική σημαία.
Για τις εξοπλιστικές δαπάνες δε συζητάμε. Κι εκεί... «ολόλευκο και πεντακάθαρο» το χρήμα. Αλλο που ουδείς γνωρίζει αν επιτρέπεται πλέον να διατεθεί έστω και ένα ευρώ για τις αμυντικές ανάγκες της χώρας, τώρα που το ΝΑΤΟ έχει πολλές «ανοιχτές» δουλειές ανά τον πλανήτη.
Αν προσθέσουμε σε αυτά και τις ρυθμίσεις των περίφημων (και κατάλευκων) fast track (που κανείς δε θα μπορεί να υπολογίσει το κόστος τους, είναι βέβαιο) καταλαβαίνετε τι γίνεται.
Ε, τελικά τα 5 δισεκατομμύρια που υπολογίζει η κυβέρνηση είναι μάλλον ...οι μιζούλες. Ψιλοπράγματα, δηλαδή, σε σχέση με την πραγματική «μαύρη», «κατάμαυρη» μάσα.