Να αποφύγει την οργή των εργαζομένων εξαιτίας της πλήρους ταύτισής της με τις αντιδραστικές διαρθρωτικές αλλαγές που ισοπεδώνουν τα εργασιακά - λαϊκά δικαιώματα, επιχειρεί η ηγεσία της ΝΔ, εμφανιζόμενη να κρατά φραστικές αποστάσεις από τη μείωση των μισθών στον ιδιωτικό τομέα.
«Η ΝΔ συμμερίζεται απόλυτα τις εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σύμφωνα με τις οποίες το μισθολογικό κόστος στην Ελλάδα δεν είναι ο κύριος υπεύθυνος για τη χαμηλή ανταγωνιστικότητα της οικονομίας μας. Γι' αυτό και είναι αντίθετη με τη μείωση των μισθών στον ιδιωτικό τομέα, που επιχειρεί η κυβέρνηση με το σχετικό νομοσχέδιο», δήλωσε χτες ο εκπρόσωπος Τύπου. Πρόκειται βέβαια για υποκριτική και εκ του ασφαλούς διαφοροποίηση, η οποία δεν μπορεί να αποκρύψει ότι η ηγεσία της ΝΔ έχει επικροτήσει το εργαλείο με το οποίο επιτυγχάνεται η μείωση των μισθών, δηλαδή η υπερίσχυση των επιχειρησιακών συμβάσεων και η κατάργηση των κλαδικών. Μόλις προχθές ο αρμόδιος τομεάρχης Εργασίας ευλόγησε τις επιχειρησιακές συμβάσεις υποστηρίζοντας ότι «αυτό επιβάλλεται από συγκεκριμένες επιχειρησιακές ανάγκες που οι εργοδότες και οι εργαζόμενοι γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα». Επίσης, η ηγεσία της ΝΔ έχει ταχθεί υπέρ της εκ περιτροπής εργασίας και γενικότερα υπέρ των ευέλικτων εργασιακών σχέσεων, αλλά και υπέρ της σφαγής των Βαρέων και Ανθυγιεινών... Δεν αποτελεί λοιπόν θρασύτατη κοροϊδία και εμπαιγμό των εργαζομένων από τη μια η ΝΔ να στηρίζει όλες τις αντεργατικές «διαρθρωτικές αλλαγές» και την ίδια ώρα να προσποιείται ότι είναι κατά της μείωσης των μισθών στον ιδιωτικό τομέα;
Θέμα ημερών είναι πλέον η δημοσιοποίηση και επίσημα του κυβερνητικού νομοσχεδίου για την «αναδιάρθρωση» των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας - Πειραιά, με δεδομένη την κατακόρυφη αύξηση των τιμών στα εισιτήρια - σύμφωνα με τα όσα έχουν μέχρι στιγμής διαρρεύσει σε πρώτη φάση η αύξηση θα κυμανθεί από 30 έως 50 λεπτά - στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών, αλλά και περιορισμό των ατελειών και κατηγοριών που δικαιούνται μειωμένο εισιτήριο.
Παράλληλα, με όλα τα παραπάνω, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Επικοινωνιών, ετοιμάζεται να «πετσοκόψει» μισθούς και εργασιακά δικαιώματα που προβλέπονται από τις ισχύουσες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας, διαμορφώνοντας εργασιακό καθεστώς «γαλέρας» για τους σημερινούς υπαλλήλους. Η κυβέρνηση έχει «δεσμευτεί» ότι δε θα υπάρξουν απολύσεις, ωστόσο μέσω των συνταξιοδοτήσεων και των μετατάξεων σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου και στους ΟΤΑ, θα επέλθει μεγάλη μείωση προσωπικού, με ανάλογες αρνητικές συνέπειες στα ωράρια εργασίας, στις ημέρες ανάπαυσης.
Η εντατικοποίηση των ρυθμών δουλειάς για οδηγούς, τεχνικούς και διοικητικό προσωπικό, με σκοπό λιγότεροι εργαζόμενοι να παράγουν περισσότερο έργο, θα διαπνέει το σύνολο της κυβερνητικής πρότασης, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατικού κοινού, αλλά και γενικότερα για την οδική ασφάλεια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τέλος, βέβαιη θα πρέπει να θεωρείται η πρόθεση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, να «μπάσει» τους ιδιώτες στο δημόσιο αστικό συγκοινωνιακό έργο, είτε απ' το παράθυρο, είτε απ' την... ορθάνοιχτη πόρτα. Αλλωστε, η σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση του προαστιακού σιδηροδρόμου - που βρίσκεται ήδη σήμερα υπό την οικονομική επίβλεψη του ΟΑΣΑ - σηματοδοτεί ακριβώς αυτό.