ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 13 Γενάρη 2011
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
«Δημόσιες» μόνο κατ' όνομα

Ολοφάνερη η επιδίωξη να παραδοθούν οι συγκοινωνίες - μεταφορές του λαού στον πλήρη έλεγχο των ιδιωτών

Λειτουργία «δημόσιων» αστικών συγκοινωνιών με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, ίδρυση και παράλληλη λειτουργία με αυτές και άλλων ανταγωνιστικών συγκοινωνιακών φορέων, ειδικές συμβάσεις με δήμους ανά την Αττική για την εκτέλεση δρομολογίων, είναι μερικές από τις προβλέψεις του νομοσχεδίου, ουσιαστικής ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών, το οποίο παρουσίασε χτες επισήμως η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Παράλληλα, προβλέπει ανώτατο όριο κρατικής επιδότησης στο 40% του λειτουργικού τους κόστους, το οποίο θα καταβάλλεται μόνο για όσο διάστημα οι εταιρείες του Ομίλου ΟΑΣΑ παραμένουν ελλειμματικές, ενώ και οι όποιες ατέλειες δικαιούνται σήμερα διάφορες πληθυσμιακές ομάδες, θα χορηγούνται μέσω συμβάσεων που θα υπογράφει ο ΟΑΣΑ με τα αρμόδια υπουργεία και μόνον εφόσον αυτά διαθέτουν τους απαραίτητους πόρους στους προϋπολογισμούς τους. Οσον αφορά τους σημερινούς εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, 1.500 από αυτούς θα αποχωρήσουν άμεσα, αφού χαρακτηρίζονται ως «πλεονάζοντες Α' Φάσης», ενώ επέρχονται και άλλες μετατάξεις «Β' φάσης», ο αριθμός των οποίων θα ανακοινωθεί αμέσως μετά την κατάρτιση των νέων επιχειρησιακών σχεδίων του ΟΑΣΑ. Επιπλέον, όσοι εργαζόμενοι απομείνουν θα υποστούν την κατάργηση των υφιστάμενων ΣΣΕ και κανονισμών εργασίας, οι οποίες στο εξής μετατρέπονται σε «λάστιχο» που θα εξυπηρετεί το εκάστοτε επιχειρησιακό πλάνο.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 1 του νομοσχεδίου, ο ΗΛΠΑΠ απορροφάται από την ΕΘΕΛ και συστήνεται νέα εταιρεία με την επωνυμία «Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ» (ΟΣΥ) και το Μετρό μαζί με τον ΗΣΑΠ και το ΤΡΑΜ θα συνθέτουν τη νέα εταιρεία που θα ονομάζεται «Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ» (ΣΤΑΣΥ).

Το άρθρο 3 διαγράφει τα χρέη των συγχωνευόμενων εταιρειών και τα μεταφέρει στον κρατικό προϋπολογισμό, ενώ το Δημόσιο αναλαμβάνει το υπόλοιπο του υφιστάμενου τραπεζικού δανεισμού των εταιρειών.

Στο άρθρο 4, προβλέπεται ότι οι νέες εταιρείες που θα δημιουργηθούν «θα λειτουργούν με βάση τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας», ενώ το ίδιο άρθρο παρέχει τη δυνατότητα σε «οποιονδήποτε άλλο φορέα» να «παρέχει στο μέλλον έργο δημόσιων συγκοινωνιών».

Στο άρθρο 5, αναφορικά με τις αρμοδιότητες του ΟΑΣΑ, προβλέπεται η σύναψη συμφωνιών με τις «Εταιρείες Παροχής Συγκοινωνιακού Εργου» (ΕΠΣΕ) με βάση συγκεκριμένους προκαθορισμένους δείκτες απόδοσης - κόστους και αν εμφανίζεται απόκλιση άνω του 10% βάσει του αρχικού πλάνου, τότε οι Διοικήσεις των ΕΠΣΕ υποχρεούνται να προβαίνουν σε νέα «επιχειρησιακά πλάνα» και άρα νέα μέτρα που θα τα πληρώσει το επιβατικό κοινό και οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες.

Αποδεικνύεται έτσι ότι μετά τις αυξήσεις στα εισιτήρια που θα ισχύσουν από την 1η του Φλεβάρη, - 1,40 για πολλαπλές διαδρομές εντός μιάμισης ώρας, 1,20 για μία διαδρομή και 45 ευρώ για τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών - θα επέλθουν και νέες, αν τα «επιχειρησιακά πλάνα» δεν καλύπτονται. Οπως επίσης και νέα αντεργατικά μέτρα για τους υπαλλήλους του ΟΑΣΑ.

Στο ίδιο άρθρο προβλέπεται ότι ο ΟΑΣΑ θα μπορεί να συμβάλλεται με τους φορείς της τοπικής διοίκησης με σκοπό την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου. Με δεδομένες τις περικοπές δρομολογίων σε ολόκληρη την πρωτεύουσα που έχουν προηγηθεί, αλλά και τη λειτουργία του Οργανισμού με «ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια», όπως προαναφέρθηκε, είναι βέβαιο ότι στο άμεσο μέλλον θα δούμε τιμές στα εισιτήρια «πολλών ταχυτήτων» ανάλογα με την «ανταγωνιστικότητα» των δρομολογίων ή και ελάχιστα δρομολόγια για τους δήμους που δε θα μπορούν να ικανοποιήσουν τις οικονομικές απαιτήσεις του εκάστοτε επιχειρησιακού πλάνου του Οργανισμού.

Στο άρθρο 6 ορίζεται ότι ο ΟΑΣΑ θα προχωρεί σε συμβάσεις με το εκάστοτε αρμόδιο υπουργείο, στου οποίου τη δικαιοδοσία υπάγονται κατηγορίες του επιβατικού κοινού οι οποίες δικαιούνται μειωμένο ή δωρεάν κόμιστρο. Οι εν λόγω συμβάσεις θα συνάπτονται μόνο εφόσον υπάρχει αντίστοιχη πίστωση στον προϋπολογισμό του εκάστοτε αρμόδιου υπουργείου. Με δεδομένο το συνολικό «πετσόκομμα» των κοινωνικών παροχών στον κρατικό προϋπολογισμό, ως συνέπεια της στρατηγικής της πλουτοκρατίας, βέβαιες πρέπει να θεωρούνται οι περικοπές στις ατέλειες που δικαιούνται ηλικιωμένοι, ΑμΕΑ, πολύτεκνοι, σπουδάζουσα νεολαία κ.ά.

Στο ίδιο άρθρο ορίζεται ότι η κρατική επιδότηση θα μπορεί να ανέρχεται το πολύ στο 40% του λειτουργικού κόστους του Ομίλου, η οποία μάλιστα θα χορηγείται μόνο κατά το διάστημα που ο Οργανισμός παραμένει ελλειμματικός.

Τέλος, στο άρθρο 8 ως «πλεονάζον προσωπικό» θεωρούνται 1.500 εργαζόμενοι στον όμιλο ΟΑΣΑ, οι οποίοι θα μεταταχθούν σε άλλους φορείς του Δημοσίου ή ΟΤΑ, ενώ προβλέπει και «πλεονάζον προσωπικό Β' φάσης», ο αριθμός του οποίου θα καθοριστεί από τις Διοικήσεις των νέων εταιρειών, σύμφωνα με τα νέα Οργανογράμματα που θα συντάξουν αμέσως μετά την ψήφιση του νόμου. Το ίδιο άρθρο προβλέπει επίσης την κατάργηση κάθε υφιστάμενης ΣΣΕ και Κανονισμού Εργασίας Προσωπικού κατά τα πρότυπα που ακολουθήθηκαν στον ΟΣΕ.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΑΣΟΚ
Εστησε φάμπρικα δικαστικών διώξεων
  • 24ωρη απεργία σήμερα σε όλες τις αστικές συγκοινωνίες
  • Την αλληλεγγύη τους στους απεργούς εξέφρασαν χτες μαζικά, έξω απ' τα δικαστήρια, ταξικές συνδικαλιστικές οργανώσεις

Με 24ωρη απεργία απαντούν σήμερα και συνεχίζουν τον αγώνα τους οι εργαζόμενοι σε όλες τις αστικές συγκοινωνίες. Στο πλαίσιο της απεργίας θα γίνει συγκέντρωση, περίπου στις 12 το μεσημέρι, στην Ομόνοια.

Σε σωρεία δικαστικών προσφυγών κατέφυγε χτες η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ σε βάρος των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, προσπαθώντας να εμποδίσει τους αγώνες τους ενάντια στους αντεργατικούς - αντιλαϊκούς σχεδιασμούς, τις αυξήσεις - φωτιά στις τιμές των εισιτηρίων, τους μισθούς πείνας, τη συρρίκνωση του προσωπικού, την εντατικοποίηση της εργασίας και άλλα. Νωρίς το μεσημέρι εκδικάστηκαν οι αγωγές που είχαν καταθέσει ΗΛΠΑΠ και ΕΘΕΛ για να κηρυχθούν παράνομες και καταχρηστικές οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων. Αργότερα κάλεσαν σε δίκες και τους εργαζόμενους στο Μετρό και το Τραμ. Στα δικαστήρια «σύρθηκε» και η απόφαση του Εργατικού Κέντρου Αθήνας να προκηρύξει για σήμερα 24ωρη απεργία για τους εργαζόμενους στα τρόλεϊ, κινητοποίηση που κρίθηκε τελικά παράνομη. Καταδικαστική ήταν η απόφαση και για την κινητοποίηση που αποφάσισαν οι εργαζόμενοι στα ΗΛΠΑΠ. Οι υπόλοιπες δικαστικές αποφάσεις δεν είχαν γίνει γνωστές μέχρι αργά χτες το βράδυ, ενώ προϊστάμενοι είχαν ήδη ξεκινήσει τα «ενθαρρυντικά» τηλεφωνήματα προς τους απεργούς για να πάνε για δουλειά. Ολα αυτά ώστε οι συγκοινωνίες να παραδοθούν στο μεγάλο κεφάλαιο απαλλαγμένες από τα δικαιώματα των εργαζομένων.

Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκπρόσωποι των διοικήσεων στις συγκοινωνίες απαίτησαν να κηρυχθούν οι κινητοποιήσεις παράνομες και καταχρηστικές, κυρίως με τον ισχυρισμό ότι η πολιτική που προωθεί η κυβέρνηση είναι αναγκαία γιατί μόνο έτσι μπορεί να αντιμετωπιστούν τα ελλείμματα των συγκοινωνιακών φορέων. Το ψευδές του ισχυρισμού τους ανέδειξε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Σπ. Χαλβατζής, ο οποίος παρενέβη σε δύο από τις δίκες που έγιναν, υπερασπιζόμενος το δικαίωμα των εργαζομένων να αγωνίζονται. Επισήμανε ότι οι πολιτικές που εφαρμόζονται απαξιώνουν το δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών, περικόπτουν τις αποδοχές των εργαζομένων και άλλα. Για τα ελλείμματα είπε ότι οφείλονται στο ότι οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις δεν καταβάλλουν τα ποσά που είναι υποχρεωμένες να δώσουν στις συγκοινωνίες και εξαναγκάζουν τους φορείς σε δανεισμό με ληστρικούς όρους από τις τράπεζες.

Στα δικαστήρια βρέθηκαν ακόμα εκπρόσωποι των Ομοσπονδιών Κλωστοϋφαντουργών, Οικοδόμων, Τύπου - Χάρτου, των Σωματείων Τηλεπικοινωνιών - Πληροφορικής, Τροφίμων - Ποτών, της «Tasty», των εργοστασιακών επιτροπών αγώνα από τη «ΝΟΥΝΟΥ» και τον «Κανάκι», της Γραμματείας ΕΥΔΑΠ του ΠΑΜΕ και άλλοι. Με τη στάση τους αυτή οι ταξικές δυνάμεις τόνισαν ότι ο αγώνας στις συγκοινωνίες πρέπει να γίνει υπόθεση όλων των εργαζομένων, να δοθεί ενιαία αγωνιστική ταξική απάντηση.

Στην αντίπερα όχθη στέκονται οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες που κατά κύριο λόγο πρόσκεινται στο ΠΑΣΟΚ, τη ΝΔ και το ΣΥΝ. Παρά το ότι κηρύσσουν τις κινητοποιήσεις, φροντίζουν να τις αποδυναμώνουν. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι ταξικές δυνάμεις στα τρόλεϊ πρότειναν να γίνει χτες μαζική συγκέντρωση στα δικαστήρια. Κάτι στο οποίο η πλειοψηφία του σωματείου (ΠΑΣΚΕ) δεν έφερε (στα λόγια) αντίρρηση, όμως ενημέρωνε τους εργαζόμενους ότι δεν είναι απαραίτητη η παρουσία τους στη δίκη. Ταυτόχρονα αυτές οι πλειοψηφίες υποσκάπτουν τη δυναμική του αγώνα, δηλώνοντας συνεχώς την πρόθεσή τους να πάνε σε «διάλογο» με την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Στο πλευρό των απεργών

Η επίθεση μας αφορά όλους, τονίζει σε ανακοίνωσή της

Σύγχρονες, ποιοτικές και φθηνές συγκοινωνίες στην υπηρεσία του λαού διεκδικεί η Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας και στέκεται στο πλευρό των αγώνων των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Σε Δελτίο Τύπου που εξέδωσε υπογραμμίζει:

«Η ΟΓΕ συμπαραστέκεται και δηλώνει την αλληλεγγύη της στους αγώνες των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.

Οι τεράστιες επιπτώσεις από την πολιτική της κυβέρνησης στα μέσα Μαζικής Μεταφοράς κτυπούν αλύπητα όλες και όλους τους εργαζόμενους.

Οι αυξήσεις στα εισιτήρια, οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις δρομολογίων, η κατάργηση των μειωμένων και "ελευθέρας" εισιτηρίων για ειδικές κατηγορίες του λαού όπως άποροι, ανάπηροι, συνταξιούχοι, πολύτεκνοι φαντάροι, φοιτητές, μαθητές κ.ά. έρχονται να προστεθούν στα αντιλαϊκής καταιγίδας μέτρα που τελειωμό δεν έχουν και που βυθίζουν όλο και πιο πολύ τη λαϊκή οικογένεια στη φτώχεια και στην εξαθλίωση.

Στο μαύρο μπλοκ της κυβέρνησης, της ΕΕ, του ΔΝΤ, ΕΚΤ, ΝΔ και ΛΑΟΣ δεν στεκόμαστε ηττοπαθείς και μοιρολάτρες. Μαζί με το ΠΑΜΕ, την ΠΑΣΕΒΕ, την ΠΑΣΥ και το ΜΑΣ αγωνιζόμαστε αποφασιστικά για να ανατρέψουμε τη βάρβαρη πολιτική και να ανοίξουμε το δρόμο για μια πολιτική προς όφελος του λαού, όπου και οι αστικές συγκοινωνίες, σύγχρονες και ασφαλείς θα γίνουν λαϊκή περιουσία και θα υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

-- ΟΧΙ στις ιδιωτικοποιήσεις των αστικών συγκοινωνιών.

-- ΟΧΙ στην αύξηση των εισιτηρίων και τις καταργήσεις δρομολογίων.

-- ΟΧΙ στις απολύσεις και στην κατάργηση των ΣΣΕ και στις μειώσεις μισθών, όπως και στην αλλαγή των εργασιακών σχέσεων.

-- Δωρεάν μετακίνηση για όλους το πρωί. Και για τους ανέργους, φοιτητές, μαθητές όλες τις ώρες της μέρας.

-- Ενιαίο Φορέα Μεταφορών που θα είναι Κρατική - Λαϊκή Περιουσία».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ