ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 20 Γενάρη 2011
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
«ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ»
Μια παρωδία «διαλόγου» για συναίνεση στις αναδιαρθρώσεις

Η υπουργός Παιδείας παρουσίασε την κυβερνητική πολιτική σε ένα ακροατήριο χειροκροτητών. Δόθηκαν, επίσης, τα χρονοδιαγράμματα της κυβέρνησης για το σχολείο της «αγοράς»

Το υπουργείο Παιδείας, χτες, «θυμήθηκε» ν' «αναστήσει» το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, για να νομιμοποιήσει «παρέα» με εκπροσώπους υπουργείων, κομμάτων και εκπροσώπους των συμβιβασμένων συνδικαλιστικών ηγεσιών τις σαρωτικές αντιδραστικές αλλαγές που προωθεί απ' το σχολείο και το πανεπιστήμιο μέχρι την έρευνα. Η υπουργός Παιδείας, Α. Διαμαντοπούλου, παρουσίασε όλες τις αναδιαρθρώσεις που προωθούνται.

Σε κείμενο που μοίρασε το υπουργείο με τίτλο «Πολιτικές - Νομοθετικό έργο - Δράσεις - Μέτρα σε εξέλιξη», μεταξύ άλλων, αναφέρονται τα χρονοδιαγράμματα για το σχολείο της «αγοράς». Υπενθυμίζουμε ότι, ήδη, έχει ξεκινήσει το «κτίσιμο» του σχολείου της «αγοράς» με τα 800 ολοήμερα δημοτικά σχολεία, την αυτοαξιολόγηση, που οδηγεί στο σχολείο - επιχείρηση κ.ά. Το υπουργείο έχει εξαγγείλει ότι θα υπάρχει και αλλαγή προγραμμάτων σπουδών. Στο σχολείο της «αγοράς» τα προγράμματα θα είναι διαφοροποιημένα, σαρώνοντας και το τελευταίο μέτρο ενιαίας εκπαίδευσης των μαθητών.

Σύμφωνα με το κείμενο, ο προγραμματισμός έχει ως εξής: Το Σεπτέμβρη του 2011 θα γίνει πιλοτική εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών σε 40 νηπιαγωγεία, 80 δημοτικά και 40 γυμνάσια, τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς θα γίνει αξιολόγηση της πιλοτικής εφαρμογής. Το Σεπτέμβρη του 2012 θα γενικευτούν σε όλα τα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά και τα γυμνάσια της χώρας. Στόχος του υπουργείου είναι η γενίκευση της «αυτοαξιολόγησης», μέχρι το Σεπτέμβρη του 2011. Επιπλέον, προωθούνται περισσότερο οι Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας με «διάθεση αυξημένων πόρων σε περιοχές της Αττικής με χαμηλούς εκπαιδευτικούς δείκτες και υψηλούς δείκτες φτώχειας». Η επιπλέον χρηματοδότηση όχι μόνο δε θα λύσει το πρόβλημα, αλλά θα είναι ένα ακόμα μέσο με το οποίο θα ενισχυθεί η διαφοροποίηση προγραμμάτων, με πρόφαση την ...κοινωνική ιδιαιτερότητα.

Για το «νέο» Λύκειο, όπως αναφέρεται στο κείμενο, θα υπάρχει «γενική παιδεία/Εμβάθυνση (Β' και Γ' Λυκείου) σε επιλεγμένα μαθήματα από τους ίδιους τους μαθητές, με επιπλέον ώρες διδασκαλίες εντός του σχολείου», διακήρυξη που ανταποκρίνεται στον ουσιαστικό στόχο της κυβέρνησης για μεγαλύτερη πρόσδεση του Λυκείου με το σύστημα πρόσβασης και μείωση του αυτοτελούς μορφωτικού του ρόλου.

Στο υπόλοιπο κείμενο συμπυκνώνονται οι αλλαγές για την Ανώτατη Εκπαίδευση και την Ερευνα, την κατάρτιση, τα κολέγια, την Ελληνική Γλώσσα, τις Βιβλιοθήκες και τα Αρχεία και τη Διά Βίου Μάθηση (Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων) κ.ά. Για το θέμα των Βιβλιοθηκών και των Αρχείων θα διοργανωθεί συνδιάσκεψη στο τέλος του μήνα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε το υπουργείο, σήμερα στη χώρα υπάρχουν 12.427 σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με 91.210 «μόνιμους εκπαιδευτικούς» και 744.426 μαθητές. Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση οι μαθητές είναι 657.960, οι «μόνιμοι εκπαιδευτικοί» είναι 99.061 και οι σχολικές μονάδες 3.946.

Η ΔΗΠΑΚ ΓΙΑ ΤΟ 10ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΠΟΣΔΕΠ
Ημερίδα στήριξης των κυβερνητικών επιλογών

Ανακοίνωση της ΔΗΠΑΚ για το 10ο Συνέδριο της ΠΟΣΔΕΠ, με κάλεσμα οργανωμένης αντίδρασης στους πανεπιστημιακούς που «δεν έχουν υποκύψει στη λογική του Πανεπιστημίου - επιχείρησης»

Το Συνέδριο της ΠΟΣΔΕΠ ολοκληρώθηκε την περασμένη Κυριακή. Η ΔΗΠΑΚ, σε ανακοίνωσή της, αναφέρεται στο συνέδριο, στις στάσεις των άλλων παρατάξεων και καλεί τους πανεπιστημιακούς σε οργανωμένη αντίδραση στην αντιλαϊκή πολιτική και σε αγώνα για Παιδεία που θα υπηρετεί τα συμφέροντα του λαού. Η ανακοίνωση της Δημοκρατικής Πανεπιστημονικής Κίνησης (ΔΗΠΑΚ) έχει ως εξής:

«Το 10ο Συνέδριο της ΠΟΣΔΕΠ πραγματοποιήθηκε με θεματολογία, συζήτηση και αποφάσεις μακριά από τα κρίσιμα προβλήματα που βιώνει το πανεπιστήμιο, η ελληνική κοινωνία και ο ελληνικός λαός. Η ΔΗΠΑΚ είχε κυκλοφορήσει έγκαιρα κατά τη διάρκεια των συνελεύσεων των συλλόγων διακήρυξη με τις θέσεις της για τις εξελίξεις στην ελληνική κοινωνία και την Ανώτατη Εκπαίδευση, για τη στάση των παρατάξεων στο διάστημα από το προηγούμενο συνέδριο, για το πλαίσιο αλλαγών της κυβέρνησης. Παράλληλα, παρουσίασε τις προτάσεις της για την Ανώτατη Εκπαίδευση που έχει ανάγκη ο ελληνικός λαός.

Από τις συζητήσεις στην απερχόμενη Διοικούσα Επιτροπή ήταν φανερό ότι η πλειοψηφία είχε στόχο να χρησιμοποιήσει το συνέδριο ως εργαλείο αποπροσανατολισμού και στήριξης της κυβέρνησης. Η ΔΗΠΑΚ, τόσο στη ΔΕ όσο και στο ίδιο το συνέδριο, πρότεινε ημερήσια διάταξη με διακριτά θέματα τον απολογισμό της ΔΕ, τον οικονομικό απολογισμό και τη διαμόρφωση προγράμματος δράσης, όπως προβλέπει το καταστατικό και όπως γίνεται σε κάθε συνδικαλιστικό συνέδριο. Με το πρόγραμμα, όμως, εργασιών που προτάθηκε και ψηφίστηκε από τις δυνάμεις της πλειοψηφίας, η συζήτηση για τον απολογισμό της απερχόμενης διοίκησης περιοριζόταν στο ελάχιστο, με προφανή την επιδίωξη να αποφευχθεί η κριτική και η αποκάλυψη του ρόλου της απερχόμενης διοίκησης ως στηρίγματος τόσο της γενικότερης όσο και της ειδικής για τα ΑΕΙ κυβερνητικής πολιτικής. Συζήτηση για το πρόγραμμα δράσης πρακτικά δεν προβλεπόταν, προφανώς επειδή η πλειοψηφία δεν ήθελε να υπάρχει πρόγραμμα δράσης. Από την άλλη, υπήρχε άφθονος χρόνος συζήτησης για τη δημιουργία "Κέντρου Τεκμηρίωσης" έναντι 5 εκατομμυρίων ευρώ, ή για θέματα, όπως το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας, το Λύκειο και η πρόσβαση στα ΑΕΙ, ή το NQF. Ετσι, η πλειοψηφία μετέτρεψε το Συνέδριο σε ημερίδα στήριξης του κυβερνητικού πλαισίου διαβούλευσης και συγκεκριμενοποίησης πλευρών του.

Η ΔΗΠΑΚ παρουσίασε στο συνέδριο τις θέσεις της για τον απολογισμό της απερχόμενης διοίκησης, τον οποίο και καταψήφισε. Στη συνέχεια αποχώρησε από τις εργασίες, γιατί δεν ήθελε να νομιμοποιήσει τη μετατροπή του συνεδρίου της ΠΟΣΔΕΠ, από συνέδριο συνδικαλιστικής ομοσπονδίας, σε επιστημονικοφανή ημερίδα διαβούλευσης και στήριξης των κυβερνητικών επιλογών. Στη βάση αυτή κατήγγειλε τις παρατάξεις της πλειοψηφίας για εκφυλισμό του πανεπιστημιακού συνδικαλιστικού κινήματος. Οι εξελίξεις επιβεβαίωσαν τη στάση της ΔΗΠΑΚ. Το συνέδριο κατέληξε σε ημερίδα προθύμων συμβούλων της κυβέρνησης, ενώ πρόγραμμα δράσης δεν ψηφίστηκε. Ετσι η ΠΟΣΔΕΠ συναγωνίζεται επάξια τη ΓΣΕΕ και την ΑΔΕΔΥ στο πεδίο του κυβερνητικού συνδικαλισμού».

Η στάση των άλλων παρατάξεων

Η ΔΗΠΑΚ σημειώνει ότι «οι παρατάξεις της πλειοψηφίας ΚΙΠΑΝ, ΑΡΜΕ, ΑΣΚΕΥ/γιατροί εμφανίστηκαν συνεπείς στη στήριξη της γενικότερης κυβερνητικής πολιτικής και της διαβούλευσης με αίτημα προς το υπουργείο και την κυβέρνηση να είναι πιο αποφασιστικοί στις "μεταρρυθμίσεις"/ ανατροπές και να τους εμπιστευτούν στην κατεύθυνση αυτή.

Η ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ έθεσε σαν κυρίαρχο/ ελάχιστο θέμα την ψηφοφορία για το κείμενο διαβούλευσης. Εκανε δημόσια, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της ΔΕ που προηγήθηκε των εργασιών του συνεδρίου, πολιτική συμφωνία με τις δυνάμεις της πλειοψηφίας για συνέδριο με συναινετικές διαδικασίες, γεγονός που εκφράστηκε τόσο στην αναγνώριση αντιπροσώπων όσο και στην εξέλιξη του συνεδρίου. Μόνο πολύ αργά στο τέλος της τελευταίας μέρας, εμφανίστηκε να "καταλαβαίνει" τις επιδιώξεις της πλειοψηφίας και αποχώρησε από το συνέδριο. Το ΔΙΚΤΥΟ εμφανίστηκε ως αριστερόφωνο συμπλήρωμα της ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ, τόσο στο συνέδριο, όσο και στη συγκρότηση της νέας ΕΓ. Στα νέα όργανα διοίκησης, οι συσχετισμοί παραμένουν οι ίδιοι. Ενισχύονται οι εκπρόσωποι των σχολών υγείας σε βάρος των εκπροσώπων ΚΙΠΑΝ/ΑΡΜΕ και εμφανίζεται το ΔΙΚΤΥΟ με δυνάμεις προερχόμενες κυρίως από τη ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ.

Οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι αντιμετωπίζουμε, μαζί με τους άλλους εργαζόμενους της χώρας, την επίθεση διαρκείας ενάντια στα κοινωνικά και εργασιακά δικαιώματά μας. Εχουμε μπροστά μας το νέο νόμο - πλαίσιο και την ολοκληρωμένη θεσμοθέτηση της επιχειρηματικής λειτουργίας της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Η ΔΗΠΑΚ καλεί τους συναδέλφους που δεν έχουν υποκύψει στη λογική του Πανεπιστημίου - επιχείρησης σε οργανωμένη αντίδραση στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, του μνημονίου, της ΕΕ και των υποστηρικτών της. Να αγωνιστούμε για Παιδεία που θα υπηρετεί τα συμφέροντα και τις ανάγκες του λαού και όχι του κεφαλαίου».

ΚΝΕ
Εξορμήσεις στη Χαλκίδα

Με εξορμήσεις και περιοδείες σε εργασιακούς χώρους και συνοικίες, συσκέψεις με νέους εργαζόμενους, ξεκίνησαν οι δραστηριότητες των Νομαρχιακών Οργανώσεων Εύβοιας και Φθιώτιδας της ΚΝΕ, στο πλαίσιο της πεντάμηνης καμπάνιας της ΚΝΕ για την οργάνωση της εργαζόμενης νεολαίας στους χώρους δουλειάς, των ανέργων των επαγγελματικών σχολών, των νέων στις εργατικές λαϊκές συνοικίες.

Στη Χαλκίδα, γίνονται εξορμήσεις σήμερα στις 5.30 π.μ. στο εργοστάσιο «ΣΑΜΠΟ», την Παρασκευή από τις 10 π.μ. στα καταστήματα «SPRINTER», «Κριματζόγλου», «Ηλεκτρονική Αθηνών», «Τζάμπο» και «Ιντερσπορτ». Το Σάββατο 22 Γενάρη, το πρωί, προγραμματίζεται εξόρμηση με τον «Οδηγητή» στις εργατικές κατοικίες και το απόγευμα σύσκεψη με νέους εμποροϋπάλληλους.

Τραμπούκικη επίθεση της ΠΑΣΠ

Τραμπούκικη επίθεση μελών της κυβερνητικής παράταξης ΠΑΣΠ καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της η ΤΟ της ΚΝΕ στη ΣΕΥΠ του ΤΕΙ Αθήνας. Η επίθεση έγινε «την Τρίτη 18/1, σε μέλη της ΚΝΕ που διακινούσαν ανακοινώσεις στην είσοδο του Σαρακάκη». Στην καταγγελία, μεταξύ άλλων, σημειώνεται ότι η ΠΑΣΠ «όπου δεν τα καταφέρνει και πιέζεται πολιτικά, έχει πάγια τακτική της αυτές τις βρώμικες επιθέσεις, επιστρατεύοντας μέχρι και μπράβους του υποκόσμου όπως έχει συμβεί και στο ΤΕΙ Αθήνας». Η ΤΟ της ΚΝΕ επισημαίνει την απροκάλυπτη στήριξη της ΠΑΣΠ ΤΕΙ στο νέο νόμο - πλαίσιο και καλεί «όλους τους σπουδαστές, να γυρίσουν την πλάτη στο ΠΑΣΟΚ και την ΠΑΣΠ, στην πολιτική που υπηρετούν και καταδικάζει το λαό και τη νεολαία στη φτώχεια και την ανασφάλεια».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ