ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 3 Φλεβάρη 2011
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Εκβιάζει και απειλεί τους εργαζόμενους

Ενώ δρομολογεί τις συνεχείς αυξήσεις στα εισιτήρια και την οριστική ιδιωτικοποίησή τους εμφανίζεται ως «υπερασπιστής» του δημόσιου χαρακτήρα τους. Νέα παρέμβαση εισαγγελέα χτες

Την τακτική της συκοφάντησης, των εκβιασμών και της τρομοκρατίας συνεχίζει η κυβέρνηση, απέναντι στις δίκαιες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όπως και σε κάθε άλλη λαϊκή κινητοποίηση. Ταυτόχρονα, ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας επαναλαμβάνει το κατάπτυστο «επιχείρημα» περί εργαζομένων που «δείχνουν τη γροθιά τους στην ελληνική κοινωνία», τη στιγμή που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ χρησιμοποιεί τη «σιδερένια φτέρνα» των κρατικών μηχανισμών για να κάμψει το λαϊκό αγωνιστικό φρόνημα. Από «κοντά» και η ΝΔ με τον ΛΑ.Ο.Σ. και το κόμμα της Ντ. Μπακογιάννη να «σιγοντάρουν» την κυβερνητική επιχείρηση καταστολής με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, ενώ ο ΣΥΝ, φορώντας το γνωστό «αγωνιστικό» του προσωπείο εμφανίζεται ως υπερασπιστής του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Πιο συγκεκριμένα, σε χτεσινές του δηλώσεις ο Δ. Ρέππας, ισχυρίστηκε ότι η εφαρμογή του νομοσχεδίου που διαλύει και θέτει τα σκαριά της ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών «είναι προς το συμφέρον των πολιτών που χρησιμοποιούν τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και το συμφέρον του κοινωνικού συνόλου», επαναλαμβάνοντας υποκριτικά πως η κυβέρνηση «περιφρουρεί» το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, και αντικρούει «κάθε πρόταση για ιδιωτικοποίηση στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας». «Δεν το συζητούμε», συμπλήρωσε ο υπουργός, όταν στο νομοσχέδιο που κατέθεσε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής προβλέπεται ρητά η παράδοση του τομέα ελέγχου των εισιτηρίων σε ιδιωτική εταιρεία, δήθεν για τον περιορισμό της λαθρεπιβίβασης και ενώ είναι ακόμη «ζεστές» οι... παραινέσεις της τρόικας για είσοδο ιδιωτών στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Μπορεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών να διέρρευσε στα φιλικά της Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ότι δεν προτίθεται να... υπακούσει, ωστόσο η πρόβλεψη του νομοσχεδίου που έδωσε στη δημοσιότητα για τριμηνιαίο έλεγχο του προϋπολογισμού του κάθε Συγκοινωνιακού Οργανισμού, είναι ξεκάθαρη ένδειξη ότι αργά ή γρήγορα θα επακολουθήσουν οι ιδιωτικοποιήσεις. Αλλωστε, και μόνον το γεγονός ότι τα ιδιωτικά ΚΤΕΛ του ν. Αττικής υπάγονται πλέον στον ΟΑΣΑ, «ντε φάκτο» σημαίνει ότι ένα τμήμα των αστικών συγκοινωνιών είναι ιδιωτικό και είναι απλώς θέμα χρόνου, πότε θα γίνει και το υπόλοιπο.

Κατά τον Δ. Ρέππα, το τσάκισμα των υφιστάμενων Συλλογικών Συμβάσεων και κανονισμών εργασίας του προσωπικού στις αστικές συγκοινωνίες αποτελεί «εξορθολογισμό του καθεστώτος εργασίας, ώστε να απαλειφθούν ακραίες ρυθμίσεις, οι οποίες δεν ανταποκρίνονται στα συμφέροντα των Οργανισμών και είναι έξω από το πνεύμα των καιρών». Οπου, «πνεύμα των καιρών» σημαίνει όποια και όσα μέτρα απαιτεί η υπεράσπιση των συμφερόντων της ντόπιας και ξένης πλουτοκρατίας. Ο υπουργός δε θα μπορούσε να παραλείψει στη συζήτηση που έχει ξεκινήσει τελευταία η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, περί «νόμιμου και παράνομου» χαρακτήρα των κινητοποιήσεων, καλώντας τους εργαζόμενους να «σκύψουν το κεφάλι» στις αποφάσεις της Δικαιοσύνης που υπηρετεί την αστική τάξη.

Το υποκριτικό κρεσέντο των κομμάτων της πλουτοκρατίας συμπληρώνεται από τις δηλώσεις του υπεύθυνου του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νέας Δημοκρατίας, Μ. Παπαδόπουλου, που αιτιολόγησε την καταψήφιση του νομοσχεδίου από του κόμμα του, ως αποτέλεσμα κυρίως, του «ελάχιστου χρόνου» που δόθηκε για τη διενέργεια της δημόσιας διαβούλευσης, αλλά και την έλλειψης «στρατηγικού σχεδιασμού»... Την ίδια στιγμή, ο Γ. Γιακουμάτος με δηλώσεις του στη ΝΕΤ, κάλεσε τους εργαζόμενους «στις συγκοινωνίες να καταλάβουν ότι η εποχή που ζούσανε ανεπιστρεπτί δεν θα ξαναέρθει, είναι τελειωμένο αυτό». Πρόσθεσε ακόμη ότι το «να ξαναγυρίσουνε στο καθεστώς της μεγάλης σπατάλης και λεηλασίας, δεν μπορεί να γίνει».

Τη συνήθη τακτική υπονόμευση των εργατικών - λαϊκών κινητοποιήσεων συνέχισε ο ΛΑ.Ο.Σ. όπου σε ανακοίνωσή του υπογράμμισε πως «όλος ο ξεσηκωμός και η "αντάρα" γίνεται για την τιμή των όπλων». Η πλέον απροκάλυπτα ξεδιάντροπη δήλωση έγινε από την Ντ. Μπακογιάννη, η οποία, αναφερόμενη στις απεργίες των εργαζομένων στα ΜΜΜ, τόνισε ότι «είναι αδιανόητο η κυβέρνηση να παρακολουθεί αυτή την ανομία και να μη λαμβάνει καμία ουσιαστική απόφαση», καλώντας επί της ουσίας σε ένταση των κυβερνητικών μέτρων καταστολής.

Τέλος, ο ΣΥΝ, φορώντας την... αγωνιστική του λεοντή, εμφανίστηκε ως υπερασπιστής των απεργιακών κινητοποιήσεων στα ΜΜΜ και του δημόσιου χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών, καλώντας την κυβέρνηση να αποσύρει το επίμαχο νομοσχέδιο.

ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Νέα παρέμβαση εισαγγελέα

Την αντίδραση του ΚΚΕ και στη Βουλή προκάλεσε η νέα ένταση της τρομοκράτησης

Τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης διέταξε για την προχτεσινή απεργία στο μετρό, η προϊσταμένη της εισαγγελίας πρωτοδικών Αθηνών Ελ. Ράικου, για να διαπιστωθεί εάν έχει τελεστεί το αδίκημα της παραβίασης δικαστικής απόφασης. Η προϊσταμένη της Εισαγγελίας έστειλε τη σχετική απόφαση του δικαστηρίου στον αρμόδιο εισαγγελέα ποινικής δίωξης για να ερευνήσει αν στοιχειοθετείται το εν λόγω αδίκημα. Επίσης, εξετάζεται ποια συνδικαλιστική οργάνωσε κήρυξε την απεργία.

Την έντονη αντίδραση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΚΚΕ Σπύρου Χαλβατζή προκάλεσε χτες στη Βουλή η πρωτοβουλία της προϊσταμένης της Εισαγγελίας. «Η ποινικοποίηση των αγώνων αποτελεί μόνιμη πρακτική» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Σπύρος Χαλβατζής θυμίζοντας ότι τα δικαστήρια «κατά 92, 6% βγάζουν παράνομες τις απεργίες». Αναρωτήθηκε ρητορικά «ποιος δικαστής έριξε μια ματιά πίσω από τις μάντρες των εργοστασίων εκεί όπου γίνονται εγκλήματα;» και «ποιος διέταξε έρευνα εκεί όπου παραβιάζεται σήμερα ακόμη και αυτή η κολοβή εργατική νομοθεσία;». Είναι νόμιμο ρώτησε «το ότι δεν υπάρχουν αυξήσεις στα μεροκάματα και τους μισθούς την ίδια στιγμή που αυξάνονται κατά 40% τα εισιτήρια στις αστικές συγκοινωνίες, αυθαίρετα αυξάνονται τα διόδια και μπαίνουν συνεχώς νέα διόδια;».

Θυμίζουμε ότι το προηγούμενο τριήμερο οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες (μετρό, ηλεκτρικός, λεωφορεία, τρόλεϊ) σύρθηκαν περίπου έξι φορές στα δικαστήρια. Και τις έξι φορές οι δικαστικές αποφάσεις κήρυξαν τις κινητοποιήσεις παράνομες! Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα σε ένα μήνα, μόνο για τις αστικές συγκοινωνίες, αυτό έχει συμβεί πάνω από 20 φορές! Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στέλνει το μήνυμα πως νόμιμο είναι μόνο ό,τι δεν αντιστέκεται, δεν πολεμά τη βάρβαρη αντεργατική και αντιλαϊκή πολιτική που προωθεί μαζί με την ΕΕ, το ΔΝΤ, και τα άλλα αστικά κόμματα και τα κόμματα του ευρωμονόδρομου. Και όποιος δεν είναι νόμιμος θα υποστεί τις συνέπειες.

Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις

Την ίδια στιγμή, παρά το μπαράζ διώξεων οι εργαζόμενοι στο μετρό, στον ηλεκτρικό, στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ έκαναν πράξη την απόφασή τους για 24ωρη απεργία, ενώ αναμένεται να πραγματοποιηθούν και οι προγραμματισμένες για αύριο στάσεις εργασίας των εργαζομένων στα μπλε λεωφορεία (11 π.μ. - 3.30 μ.μ), τον ηλεκτρικό και τα τρόλεϊ (11 π.μ. - 4 μ.μ.). Τη Δευτέρα 7 Φλεβάρη οι εργαζόμενοι στα μπλε λεωφορεία θα κάνουν νέα στάση εργασίας (11 π.μ. - 4 μ.μ.) και νέα γενική συνέλευση.

Τέλος, χτες στο κέντρο της Αθήνας έγινε μηχανοκίνητη πορεία από οδηγούς στα μπλε λεωφορεία.

«ΜΕΛ ΑΕ»
Καθολική συμμετοχή στην κινητοποίηση

Την καθολική συμμετοχή των εργαζομένων στην 24ωρη απεργία που αποφάσισε η Ομοσπονδία, σε συνεργασία με το Σωματείο των Εργαζομένων της «ΜΕΛ ΑΕ» (Μακεδονική Εταιρεία Χάρτου), χαιρετίζει με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Τύπου και Χάρτου και με αντίστοιχη ανακοίνωσή της η Πανελλαδική Ενωση Λιθογράφων καταδικάζει την τρομοκρατία που ασκεί η διεύθυνση στους εργαζόμενους της εταιρείας.

Να υπενθυμίσουμε, πως την περασμένη βδομάδα, είχε αποφασίσει το Σωματείο Εργαζομένων της ΜΕΛ απεργία, την οποία, όμως, η «ανεξάρτητη» Δικαιοσύνη - όπως συνήθως συμβαίνει - κήρυξε παράνομη την απεργία. Ετσι, προχτές Δευτέρα, οι εργαζόμενοι της ΜΕΛ, προχώρησαν σε απεργία, με καθολική συμμετοχή, μετά από απόφαση της Ομοσπονδίας. Οι εργαζόμενοι αντιδρούν στην εργοδοτική επιθετικότητα και τρομοκρατία, που εκφράστηκε και με την απόλυση του εργαζόμενου, συνδικαλιστή, Κ. Βέλιου.

Στην ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία, επισημαίνει: «Καλούμε όλους τους εργαζόμενους της ΜΕΛ ΑΕ σε αγωνιστική ετοιμότητα και ενότητα μαζί με το Σωματείο να συνεχίσουμε τον αγώνα ξεπερνώντας τις απειλές, την τρομοκρατία και την ποινικοποίηση του αγώνα μας. Η άδικη και εκδικητική απόλυση δεν πρέπει να περάσει».

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Καθήκον η οργανωμένη λαϊκή ανυπακοή

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ

Για τη συκοφαντική τρομοκρατική επίθεση της κυβέρνησης και την εισαγγελική παρέμβαση κατά της απεργίας των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ με σχόλιό του τονίζει:

«Η κυβέρνηση με τις συκοφαντίες, τους εκβιασμούς και τους εισαγγελείς επιχειρεί να καταστήσει παράνομη κάθε εργατική λαϊκή αντίσταση κατά της βάρβαρης πολιτικής της.

Απέναντι στην πολιτική που τσακίζει τα λαϊκά δικαιώματα και τις κατακτήσεις η πάλη των εργαζομένων, η οργανωμένη λαϊκή ανυπακοή δεν είναι μόνο νόμιμη αλλά καθήκον.

Απέναντι στην κλιμάκωση της αντιλαϊκής επίθεσης και στην τρομοκρατία που εξαπολύουν μαζί κυβέρνηση - πλουτοκρατία και κράτος πρέπει να ορθωθεί πιο αποφασιστικά η εργατική λαϊκή αλληλεγγύη, συμμαχία και αντεπίθεση».

ΠΑΜΕ
Να πάρουν απάντηση στις 23 του μήνα

Ανακοίνωση της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ

«Οι αθλιότητες της κυβέρνησης και του υπουργού Ρέππα δεν έχουν όρια. Μιλούν για ταλαιπωρία των εργαζομένων αυτοί που:

  • αύξησαν τα εισιτήρια στα λεωφορεία, στα τρόλεϊ, στον Ηλεκτρικό, στο Μετρό,
  • αύξησαν τα εισιτήρια του ΟΣΕ,
  • κατάργησαν δρομολόγια σε εργατικές γειτονιές,
  • πετσόκοψαν μισθούς και συντάξεις και ο εργατόκοσμος δε μπορεί να πληρώσει ούτε τα αναγκαία,
  • καταργούν τις ΣΣΕ,
  • χαράτσωσαν τους εργαζόμενους, τα λαϊκά στρώματα με αυξήσεις στα διόδια και όχι μόνο.

Κυβέρνηση και στρατευμένοι στην υπεράσπιση της πολιτικής της εισαγγελείς επιδιώκουν με την τρομοκρατία, τη λάσπη κατά των εργαζομένων να καταργήσουν κάθε δυνατότητα αντίδρασης στην αντιλαϊκή πολιτική για να περνάει ανεμπόδιστα.

Η απάντηση των εργαζομένων δε μπορεί παρά να είναι απειθαρχία. Να μην υπακούσουν στα κελεύσματα για συναίνεση και υποταγή. Καμιά εμπιστοσύνη στην κυβέρνηση. Οργάνωση - συσπείρωση.

Το ΠΑΜΕ καλεί τα συνδικάτα, τις Ομοσπονδίες, τα Εργατικά Κέντρα να εκφράσουν πιο αποφασιστικά την αλληλεγγύη τους. Ο αγώνας των εργαζομένων στις μεταφορές μας αφορά όλους. Ολοι στις αγωνιστικές εκδηλώσεις, συγκεντρώσεις στις 10 Φλεβάρη. Ολοι στην απεργία στις 23 Φλεβάρη και στη συγκέντρωση στην Ομόνοια στις 11 π.μ.».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ