ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 4 Μάη 2011
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΑΝΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
«Οχι» στο χαράτσι του ΕΛΓΑ

Οι αγροτοκτηνοτρόφοι εκβιάζονται να πληρώσουν τσουχτερές εισφορές, χωρίς να έχουν καμία εγγύηση πλήρους ασφαλιστικής κάλυψης

Η Παναγροτική Αγωνιστική Συσπείρωση (ΠΑΣΥ) καταγγέλλει τις εισπρακτικές μεδοθεύσεις του ΕΛΓΑ σε βάρος των αγροτοκτηνοτρόφων της χώρας, οι οποίοι αυτό το διάστημα ξεκίνησαν να υποβάλλουν τις αιτήσεις, προκειμένου να εισπράξουν τις επιδοτήσεις που δικαιούνται. Μαζί με τις αιτήσεις ενιαίας ενίσχυσης, οι αγροτοκτηνοτρόφοι υποχρεώνονται να δηλώσουν πώς και πότε θα πληρώσουν τα νέα τσουχτερά ασφάλιστρα για τον ΕΛΓΑ, ή να πληρώσουν τώρα τ' ασφάλιστρα, χωρίς να έχουν καμία εγγύηση για το τι ακριβώς αποζημιώσεις θα λάβουν σε περίπτωση που πάθουν ζημιά. Η ΠΑΣΥ καταγγέλλει τον εισπρακτικό εκβιασμό, που ξεκίνησε φέτος με την εφαρμογή του νέου νόμου για τον ΕΛΓΑ. Στη σχετική ανακοίνωσή της επισημαίνονται τ' ακόλουθα:

«Η υποχρεωτική είσπραξη στο χαράτσι της "ασφαλιστικής εισφοράς" υπέρ ΕΛΓΑ, που επιβάλλει η κυβέρνηση με το νόμο 3877/2010, αποτελεί ωμό εκβιασμό και ληστεία σε βάρος των γεωργών και κτηνοτρόφων. Με το νέο νόμο που ψήφισε πέρσι, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αρπάζει, προκαταβολικά και "ετσιθελικά", μεγάλα χρηματικά ποσά από τις τσέπες των αγροτών, χωρίς ταυτόχρονα να παρέχει εγγύηση πλήρους ασφαλιστικής κάλυψης σε περίπτωση ζημιάς. Σε πολλές περιπτώσεις, όπως στα μήλα, στα κεράσια, στα αμπέλια κ.ά., το ποσό είναι πάνω από 60 ευρώ/στρέμμα, όταν τόσο δεν είναι το κέρδος που βγάζει ο αγρότης από την παραγωγή του και πολύ περισσότερο δεν είναι καθόλου σίγουρος ότι θα πουλήσει την παραγωγή του.

Αυθαίρετα και εκβιαστικά, μαζί με τις αιτήσεις για την ενεργοποίηση των δικαιωμάτων της Ενιαίας Ενίσχυσης, καθώς και για τη σύνταξη του Μητρώου Αγροτών, οι αγρότες υποχρεούνται να υπογράψουν χρέωση λογαριασμού - εξουσιοδότηση προς τον ΕΛΓΑ, προκειμένου να εισπράξει από τους τραπεζικούς λογαριασμούς τους τις ασφαλιστικές εισφορές. Μάλιστα, εκβιάζονται να το κάνουν, καθώς, στα σχετικά χαρτιά που τους στέλνονται, αναφέρεται πως "σε περίπτωση μη καταβολής της ειδικής υπέρ ΕΛΓΑ ασφαλιστικής εισφοράς", τότε "το οφειλόμενο ποσό αποστέλλεται για βεβαίωση και είσπραξη στη ΔΟΥ και εισπράττεται σύμφωνα με τις διατάξεις περί είσπραξης δημοσίων εσόδων"!

Η ΠΑΣΥ στην πανελλαδική της κινητοποίηση και τις συμβολικές καταλήψεις των γραφείων του ΕΛΓΑ, που πραγματοποίησε στις 27/1/2011, ενημέρωσε και ανέδειξε αυτό που σήμερα βιώνουν οι αγρότες στο πετσί τους. Πόσο χειρότερος είναι ο νέος νόμος από τον προηγούμενο, τον καθαρά φοροεισπραχτικό του χαρακτήρα και ότι δεν εγγυάται αποζημιώσεις σε περίπτωση καταστροφής της παραγωγής. Ο εκβιαστικός μάλιστα τρόπος είσπραξης της ασφαλιστικής εισφοράς, δείχνει πόσο άδικος και ανήθικος είναι, αφού:

-- Προβλέπει ότι οι αγρότες δε θα εισπράττουν τις επιδοτήσεις αν δεν ασφαλίζονται στον ΕΛΓΑ, ταυτόχρονα με τη δήλωσή τους στον ΟΣΔΕ.

-- Κόβει και ράβει την ασφαλιστική εισφορά κατά καλλιέργεια, προϊόν και ζώα, έτσι όπως συμφέρει την κυβέρνηση για να μαζέψει χρήματα, ληστεύοντας στην κυριολεξία εκατοντάδες χιλιάδες φτωχούς αγρότες.

-- Ουσιαστικά, δεν εγγυάται ότι θα παρέχει ασφαλιστική κάλυψη σε περίπτωση ζημιάς, καθώς θέτει ως προϋπόθεση τον ισοσκελισμό του προϋπολογισμού του ΕΛΓΑ. Δηλαδή, όταν τα χρήματα που συγκεντρώνονται στον ΕΛΓΑ από τις ασφαλιστικές εισφορές δε φτάνουν για τη συνολική κάλυψη των ζημιών στους αγρότες, τότε θα περικόπτονται και δε θα αποζημιώνονται οι αγρότες για την κατεστραμμένη παραγωγή τους. Ταυτόχρονα, "αρπάζει" μέρος των ασφαλιστικών εισφορών των αγροτών (περίπου 2 εκατ. ευρώ/χρόνο), για να επιχορηγήσει τις συμβιβασμένες οργανώσεις ΠΑΣΕΓΕΣ - ΓΕΣΑΣΕ - ΣΥΔΑΣΕ υποστηριχτές της αντιλαϊκής, βάρβαρης κυβερνητικής πολιτικής και αυτού του νόμου - έκτρωμα.

-- Δεν ασφαλίζει την παραγωγή από όλους τους φυσικούς κινδύνους και ασθένειες (τρανταχτό παράδειγμα αποτελεί η ζημιά που προκλήθηκε πέρσι από το σκουλήκι στο βαμβάκι και θα αποζημιωθεί με τα ψίχουλα των ΠΣΕΑ.)

Ν' αντιπαλέψουν το νόμο

Η ΠΑΣΥ καλεί τους μικρομεσαίους γεωργούς και κτηνοτρόφους:

-- Να αντιπαλέψουν τον νόμο - έκτρωμα, να μην τον νομιμοποιήσουν και να μην υπογράφουν τη δήλωση για τον ΕΛΓΑ.

-- Να διεκδικήσουν ΕΛΓΑ αποκλειστικά κρατικό φορέα, με πλήρη ασφάλιση αγροτικής παραγωγής και κεφαλαίου για το 100% των ζημιών από όλους τους φυσικούς κινδύνους και νόσους.

-- Να συμμετάσχουν, μαζικά και δυναμικά, στις απεργιακές συγκεντρώσεις του ΠΑΜΕ, στις 11 Μάη, στα μπλοκ της ΠΑΣΥ, με κυρίαρχο αίτημα "Οχι" στη ληστεία από την Κυβέρνηση - Οχι στο "χαράτσι" του ΕΛΓΑ».

Στην ανακοίνωση της ΠΑΣΥ τονίζεται επίσης πως: «Μόνη ελπίδα για τη μικρομεσαία αγροτιά είναι το δυνάμωμα της ΠΑΣΥ που μπορεί να οργανώσει κίνημα ενάντια τόσο στο συγκεκριμένο νόμο, όσο και κατά του συνόλου της πολιτικής της ΕΕ, της ΚΑΠ, των αντιλαϊκών κυβερνήσεων.

Παλεύουμε μαζί με τους εργατοϋπάλληλους του ΠΑΜΕ, τους αυτοαπασχολούμενους της ΠΑΣΕΒΕ, τις γυναίκες της ΟΓΕ, τους σπουδαστές του ΜΑΣ να χτίσουμε ενιαίο αγωνιστικό μέτωπο, κόντρα στο μαύρο μέτωπο της πλουτοκρατίας.

Για ριζικές αλλαγές σε επίπεδο οικονομίας και εξουσίας. Για ν' ανοίξει ο δρόμος σε μια διαφορετική αγροτική ανάπτυξη που θα υπηρετεί τις ανάγκες του λαού και όχι τα συμφέροντα και τα κέρδη των μονοπωλίων. Μια αγροτική ανάπτυξη που θα υλοποιείται στο πλαίσιο του κεντρικού σχεδιασμού της οικονομίας, με κοινωνικοποίηση των συγκεντρωμένων μέσων παραγωγής και της γης, με τη συνεταιριστικοποίηση της διάσπαρτης αγροτικής γης και παραγωγής, τη δημιουργία των παραγωγικών συνεταιρισμών, που θα προωθούν κοινές καλλιεργητικές εργασίες, με κρατική στήριξη, για την παραγωγή φτηνών κι ασφαλών τροφίμων για τη διατροφή του λαού και των αναγκαίων πρώτων υλών για την μεταποιητική βιομηχανία».

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Δίκτυα προς όφελος του κεφαλαίου

«Ανάπτυξη» επίγειων, θαλάσσιων και εναέριων μεταφορών σε όφελος της πλουτοκρατίας προωθεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ

Η δημιουργία προϋποθέσεων - αλλά και η αναζήτηση των απαιτούμενων κεφαλαίων - για τη μετατροπή της Ελλάδας σε «διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης», ήταν το θέμα της διμερούς συνάντησης μεταξύ του γγ του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χ. Τσιόκα και του γενικού διευθυντή Κινητικότητας και Μεταφορών της ΕΕ M. Ruete. Η παραπάνω συνάντηση εντάσσεται στο πλαίσιο της γενικότερης πολιτικής της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ για την «ανάπτυξη» του συνόλου των εγχώριων μεταφορών προς όφελος του ντόπιου και ξένου μονοπωλιακού κεφαλαίου, την ίδια στιγμή που εντείνει τον επικίνδυνο για τα λαϊκά στρώματα ανταγωνισμό με τον «εξ ανατολών γείτονα»...

Αναφορικά με την ανάπτυξη του οδικού δικτύου, υιοθετήθηκε η σύνδεση της Ελλάδας με όλες τις χώρες της Βαλκανικής στο πλαίσιο της ανάπτυξης των οδικών δικτύων της Εγνατίας, της ΕΟ Πάτρας - Αθήνας - Θεσσαλονίκης και του λεγόμενου Δυτικού Αξονα, ενώ συζητήθηκε και ο βόρειος οδικός άξονας της Κρήτης και συμφωνήθηκε να μελετηθεί η κατά προτεραιότητα ένταξή τους στο «Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών» (ΔΔΜ). Αποφασίστηκε, επίσης, ο εμπλουτισμός του οδικού δικτύου της Πελοποννήσου και η αναβάθμιση της Πάτρας σε κεντρικό λιμενικό κόμβο της χώρας ως πύλη εξόδου προς την Ιταλία.

Σχετικά με το σιδηροδρομικό δίκτυο, συζητήθηκε η ένταξη του κεντρικού δικτύου του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας στο «ΔΔΜ», η ανάπτυξη της «σιδηροδρομικής Εγνατίας» και του Δυτικού Αξονα με προτεραιότητα τη γραμμή Ηγουμενίτσα - Ιωάννινα - Καλαμπάκα (Κοζάνη), με σκοπό την εξασφάλιση εξόδου προς Αλβανία, ΠΓΔΜ, Βουλγαρία και Τουρκία. Τέλος, όσον αφορά τα λιμάνια και τα αεροδρόμια, στον υπάρχοντα σχεδιασμό εντάσσονται τα λιμάνια: Καλαμάτας, Κατάκολου και Σαντορίνης και τα αεροδρόμια Νέας Αγχιάλου και Καλύμνου.

Τέλος, από ελληνικής πλευράς τέθηκε το ζήτημα της αξιοποίησης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, ως εναλλακτικής διόδου της υπάρχουσας θαλάσσιας, των Δαρδανελίων, για τη σύνδεση με Βουλγαρία - Ρουμανία - Μαύρη Θάλασσα, έργο που προβλήθηκε από ελληνικής πλευράς, ως μέτρο «αποσυμφόρησης» της υφιστάμενης κίνησης των στενών του Βοσπόρου. Η παραπάνω πρόταση έρχεται λίγες μέρες μετά την εξαγγελία από την τουρκική κυβέρνηση για την κατασκευή διώρυγας, πλάτους 150 μέτρων, που θα συνδέει τη Μαύρη Θάλασσα με τη Θάλασσα του Μαρμαρά, με στόχο την αποσυμφόρηση του Βοσπόρου...

ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΠΡΩΤΟΔΙΚΩΝ
Ποινική δίωξη για προμήθειες του ΗΛΠΑΠ

Ποινική δίωξη, για υπόθεση προμήθειας 142 τρόλεϊ του ΗΛΠΑΠ, από τη γερμανική εταιρεία «Man», το 2002, άσκησε η Εισαγγελία Πρωτοδικών.

Οι κατηγορίες αφορούν σε ενεργητική και παθητική δωροδοκία κατ' εξακολούθηση σε βάρος του Δημοσίου σε βαθμό κακουργήματος, άμεση συνέργεια και ξέπλυμα βρόμικου χρήματος. Για την υπόθεση είχε διαταχθεί κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση, ύστερα από στοιχεία που προέκυψαν από τη γερμανική Δικαιοσύνη, το 2009.

Η σύμβαση είχε υπογραφεί επί θητείας στο υπουργείο Μεταφορών του Χρ. Βερελή. Οταν η υπόθεση είδε τη δημοσιότητα ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Χρ. Βερελής παραιτήθηκε λόγω ευθιξίας.

Στο πλαίσιο της έρευνας που διενήργησε ο εισαγγελέας Γ. Βούλγαρης, εκλήθησαν με την ιδιότητα του υπόπτου και κατέθεσαν εννέα άτομα, ανάμεσά τους επιχειρηματίες με εταιρείες οφ-σορ με έδρα την Κύπρο και πρώην υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου Μεταφορών.

ΤΡΙΚΑΛΑ
Η πρόταση του ΚΚΕ για την κτηνοτροφία

Περιοδεία στο νομό Τρικάλων θα πραγματοποιήσει την Παρασκευή 6 Μάη ο Ν. Μωραΐτης, βουλευτής του ΚΚΕ. Κατά την επίσκεψή του στη 1 το μεσημέρι θα συναντηθεί με κτηνοτροφικούς συλλόγους στα γραφεία της ΕΑΣ Καλαμπάκας, στις 6 το απόγευμα θα παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου στα γραφεία της ΝΕ Τρικάλων του ΚΚΕ και θα παρουσιάσει τις θέσεις του Κόμματος για την κτηνοτροφία και στις 8.30 το βράδυ θα μιλήσει σε συγκέντρωση στο Δημαρχείο Φαρκαδόνας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ