ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 23 Ιούνη 2011
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Ολοκληρώθηκε το συνέδριο της Συνομοσπονδίας

Και πάλι πρώτη δύναμη αναδείχθηκε η «Δημοκρατική Ενότητα Γονέων»

Στην ατζέντα της Συνομοσπονδίας μπαίνουν όλα τα προβλήματα και οι σύγχρονες ανάγκες των λαϊκών οικογενειών
Στην ατζέντα της Συνομοσπονδίας μπαίνουν όλα τα προβλήματα και οι σύγχρονες ανάγκες των λαϊκών οικογενειών
Πρώτη δύναμη και πάλι αναδείχθηκε η «Δημοκρατική Ενότητα Γονέων» (η παράταξη που στηρίζει το ΚΚΕ), στο Συνέδριο της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Κυριακή στην Αθήνα. Στο συνέδριο εκπροσωπήθηκαν 7 Ομοσπονδίες από όλη την Ελλάδα με 78 αντιπροσώπους, όπως αυτοί αναδείχτηκαν από εκλογικές διαδικασίες που πήραν μέρος και ψήφισαν οι γονείς 114.763 μαθητών.

Στις εκλογές για το νέο ΔΣ της ΑΣΓΜΕ, ψήφισαν 72 αντιπρόσωποι, κατατέθηκαν 5 συνδυασμοί και έλαβαν: «Δημοκρατική Ενότητα Γονέων» 38 ψήφους και 8 έδρες, «Προοδευτική Κίνηση Γονέων» 17 ψήφους και 4 έδρες, «Αγωνιστική Παρέμβαση» στην ΑΣΓΜΕ 8 ψήφους και 2 έδρες, «Ανυπάκουοι Γονείς σε Δράση» 5 ψήφους και 1 έδρα και «Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Ενώσεων Γονέων Μαθητών Ελλάδας» 4 ψήφους.

Με ψήφισμα που εγκρίθηκε στο συνέδριο, η ΑΣΓΜΕ καλεί όλους τους γονείς να συμμετέχουν στα συλλαλητήρια που θα οργανωθούν κατά της ψήφισης του μεσοπρόθεσμου, μαζί με το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, με το ΠΑΜΕ.

Οι εκπρόσωποι των γονιών τονίζουν ότι είναι υπόθεση όλου του λαού το αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν ενιαίο σχολείο, η προάσπιση του δικαιώματος στη μόνιμη σταθερή εργασία όλων των εργαζομένων στο σχολείο, η στήριξη της γεωγραφικής κατανομής. Καμία κατηγοριοποίηση μαθητών και σχολείων, καμία εκδίωξη εκπαιδευτικών και μαθητών από το σχολείο τους. Ούτε ευρώ από τους γονείς για λειτουργικά - μεταφορές. Διασφάλιση της λειτουργίας όλων των ολοήμερων τμημάτων, των ειδικών σχολείων και των εσπερινών, καμία υποβάθμιση, καμία συγχώνευση - κατάργηση, εγγραφή όλων των παιδιών στους παιδικούς σταθμούς χωρίς τροφεία, εγγραφή όλων των νηπίων - προνηπίων στα δημόσια νηπιαγωγεία. Καλούν να μη συμπληρώσει κανένας γονιός ή μαθητής το ερωτηματολόγιο - «αξιολογητήριο» για την ξένη γλώσσα που προωθεί η κυβέρνηση είτε σε έντυπη είτε σε ηλεκτρονική μορφή. Καλούν, τέλος, τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, να απειθαρχήσουν στη συμπλήρωση των επιλογών γλώσσας (χαρτάκια κ.λπ.) βάσει των εγκυκλίων του υπουργείου Παιδείας. Να την πάρουν πίσω όσοι από άγνοια την έχουν συμπληρώσει. Να μπλοκαριστεί η διαδικασία σε κάθε επίπεδο.

Στο συνέδριο της ΑΣΓΜΕ, με αφορμή τη λειτουργία μονάδων υποκατάστασης του ΟΚΑΝΑ δίπλα σε σχολεία, κατατέθηκε ψήφισμα - καταγγελία για την ναρκωκουλτούρα, την πολιτική των υποκατάστατων και τη νομιμοποίηση των ναρκωτικών μέσα από τη διάκρισή τους σε «μαλακά» και «σκληρά».

Επίσης απευθύνει αγωνιστικό κάλεσμα για Συμπόρευση με τη Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων (ΣΕΑΑΝ) στους αγώνες για την Ειδική Αγωγή.

  • Τη διαμαρτυρία της για τη μείωση των τμημάτων των μουσικών σχολείων εκφράζει για άλλη μια φορά η Πανελλήνια Ενωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, με αφορμή διαμαρτυρίες για το ίδιο θέμα από τις σχολικές κοινότητες Πρέβεζας, Χανίων, Σιάτιστας, Ζακύνθου και Χίου.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Προωθεί το «Τεχνολογικό Λύκειο» της εκμετάλλευσης

Το σχέδιο για τα «Τεχνολογικά Λύκεια», που παρουσιάστηκε στα τέλη Μάη, έβαλε σε «διαβούλευση» στο διαδίκτυο, χτες, το υπουργείο Παιδείας. Υπενθυμίζουμε πως στην πρόταση του υπουργείου, που παρουσιάζεται ως «ευκαιρία» για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων, καταργούνται τα ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ και αντικαθιστώνται απ' τον «ενιαίο τύπο Τεχνολογικού Σχολείου» με διάρκεια «3+1» χρόνια. Υποχρεωτικά θα είναι τα 3 πρώτα χρόνια, ενώ το επιπλέον έτος θα είναι προαιρετικό. Θεσμοθετείται η πρακτική άσκηση και η μαθητεία, ενώ οι εργοδότες θα έχουν παρέμβαση ακόμα και στις ειδικότητες των «Τεχνολογικών Λυκείων». Πρακτικά, με το σχέδιο αυτό η κυβέρνηση θέλει να «στείλει» περισσότερους μαθητές στα «Τεχνολογικά Λύκεια», τάζοντας κατοχύρωση της ειδικότητάς τους, η οποία όμως δε θα έχει κανένα αντίκρισμα.

Το γεγονός πως οι επιχειρήσεις θα παρεμβαίνουν στο «Τεχνολογικό Λύκειο» φαίνεται και απ' τις ερωτήσεις που μπαίνουν σε «διαβούλευση». Μία από τις ερωτήσεις είναι η εξής: «Πιστεύετε ότι οι επαγγελματικοί Τομείς και οι Ειδικότητες του Τεχνολογικού Λυκείου πρέπει να έχουν την απαιτούμενη συμβατότητα με τις κοινωνικές και αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας;». Οι «αναπτυξιακές ανάγκες» της χώρας δεν είναι άλλες από τις «ανάγκες» των επιχειρήσεων, οι οποίες αλλάζουν διαρκώς για να διατηρήσουν την κερδοφορία τους. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ο απόφοιτος του «Τεχνολογικού Λυκείου» δε θα έχει τίποτα άλλο από μια πιστοποίηση ειδικότητας για ελάχιστο χρονικό διάστημα.

Οι επόμενες ερωτήσεις επιβεβαιώνουν, ακριβώς, πως η κυβέρνηση θέλει να βάλει τις επιχειρήσεις μέσα στα «Τεχνολογικά Λύκεια». Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα: «Από ποιους θα ασκείται η εποπτεία εφαρμογής της μαθητείας; Ποια κίνητρα μπορούν να δοθούν στους εργοδότες για να προσφέρουν θέσεις μαθητείας;».

Επίπεδα στο «Τεχνολογικό Λύκειο»;

Επίσης, χτες, σε ιστοσελίδες εκπαιδευτικού περιεχομένου κυκλοφόρησε μια γνωμοδότηση του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) για το «Τεχνολογικό Λύκειο». Στο κείμενο, που συμφωνεί με την ουσία του κυβερνητικού σχεδίου, προτείνονται - υποτίθεται για να μην υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ του Γενικού και Τεχνολογικού - διάφορα μέτρα, όπως περισσότερα θεωρητικά μαθήματα στο «Τεχνολογικό Λύκειο», επιμόρφωση εκπαιδευτικών κ.ά. Σε αυτή τη λογική της ...ισοτιμίας «πέφτει» και η πρόταση «να μελετηθεί το ενδεχόμενο κάποια μαθήματα στο Τεχνολογικό Λύκειο να προσφέρονται, για κάποια παιδιά, σε επίπεδο κατ' επιλογήν ("κανονικό" ή "χαμηλότερο του κανονικού")». Πρόκειται, δηλαδή, για πρόταση κατάταξης των μαθητών σε επίπεδα μέσα στο Λύκειο.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΟΣΚ
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία του ΟΣΚ ΑΕ πραγματοποιούν σήμερα, στις 10 το πρωί, οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό συνεχίζοντας τις κινητοποιήσεις τους για τη διασφάλιση και ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα του και για την παροχή δημόσιων δωρεάν, σύγχρονων και ασφαλών σχολικών κτιρίων για όλα τα παιδιά.

Ενάντια στα κυβερνητικά σχέδια συγχώνευσης - συρρίκνωσης του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων και στην απόλυση 233 εργαζομένων μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, το σωματείο των εργαζομένων απαιτεί τη διασφάλιση και ενίσχυση των αρμοδιοτήτων και του Δημόσιου χαρακτήρα του Οργανισμού στον τομέα της Σχολικής Στέγης, τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας όλων των συμβασιούχων με μόνιμη σταθερή δουλειά με πλήρη δικαιώματα.

Διαρκείς «ζυμώσεις» για το «ψηφιακό» σχολείο

Στο πνεύμα του «ψηφιακού» «νέου σχολείου» που οικοδομείται κινούνται τα συμπεράσματα έρευνας του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για τη σχέση εκπαίδευσης και μέσων. Ερχεται να προστεθεί στη μονομερή προβολή των «αρετών» της χρήσης υπολογιστών και πολυμέσων στα σχολεία, υποβαθμίζοντας τις σοβαρές και τεκμηριωμένες ενστάσεις που διατυπώνονται από επιστήμονες (διαφόρων τομέων της επιστήμης) σε διεθνές επίπεδο. Ετσι και στην προκειμένη περίπτωση έρχονται να προβληθούν τα αποτελέσματα μιας δήθεν έρευνας που αποτυπώνει την «εμπειρική γνώση» - όπως αναφέρεται - των εκπαιδευτικών σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση στα μέσα και την εκπαίδευση με τη χρήση των μέσων. Στην «έρευνα» έλαβαν μέρος μόλις... 81 εκπαιδευτικοί από το χώρο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, σχολικοί σύμβουλοι, διευθυντές σχολείων, προϊστάμενοι).

Οι εκπαιδευτικοί φαίνονται να δηλώνουν στην πλειοψηφία τους την προτίμησή τους στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές στην τάξη. Στους λόγους για τους οποίους παρατηρείται αυτή η προτίμηση, περιλαμβάνονται η «άμεση και εύκολη πρόσβαση στην αναζητούμενη πληροφορία», η ευελιξία, «εναλλακτική πληροφόρηση», η «προϋπάρχουσα εξοικείωση και εμπειρία» κ.ά. που - μπορεί να αποτελούν συστατικά του σχολείου των δεξιοτήτων και της ημιμάθειας που οικοδομείται - ωστόσο δεν έρχονται να συμβάλουν στην κατάκτηση στέρεας γνώσης, την αναζήτηση της επιστημονικής αλήθειας. Οσο για την «ευχάριστη» «βιωματική» «πολυαισθητηριακή προσέγγιση» κλπ. που αναφέρονται στα θετικά της χρήσης υπολογιστών, αυτά είναι χαρακτηριστικά που μπορούν να απολαύσουν οι μαθητές δημιουργικά έχοντας άμεση επαφή με την πραγματικότητα και το περιβάλλον τους και όχι καθισμένοι μπροστά από την οθόνη ενός υπολογιστή...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ