ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 20 Ιούλη 2011
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΕΣ
Συνεχίζουν και κλιμακώνουν

Συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Υποδομών έχουν προγραμματίσει για σήμερα

Αποφασισμένοι να κλιμακώσουν τις πολύμορφες κινητοποιήσεις τους δηλώνουν οι αυτοκινητιστές όλης της χώρας, κόντρα στην επιχείρηση τρομοκρατίας και κατασυκοφάντησης του κλάδου τους που ενορχηστρώνει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Χτες το πρωί, χιλιάδες ιδιοκτήτες ταξί συγκεντρώθηκαν έξω από τα γραφεία της Ομοσπονδίας τους στην οδό Μάρνης, όπου έστειλαν ξεκάθαρο μήνυμα τόσο προς την κυβέρνηση όσο και προς τη συνδικαλιστική πλειοψηφία ότι η διάθεσή τους να υπερασπιστούν τη θέση εργασίας τους δεν θα κατασταλεί τόσο εύκολα, ούτε από εισαγγελικές παρεμβάσεις, αλλά ούτε από εργατοπατερίστικα τερτίπια.

Στην Αθήνα, μετά τη συγκέντρωση στη Μάρνης, οι αυτοκινητιστές πραγματοποίησαν πορεία μέχρι τη Βουλή. Εκεί αντιπροσωπεία τους συναντήθηκε με τον πρόεδρο του Κοινοβουλίου Φ. Πετσάλνικο που του επέδωσε ψήφισμα διαμαρτυρίας, ενώ εκείνος τους κάλεσε να μην προχωρούν σε «λανθασμένες μορφές κινητοποιήσεων». Είπε ακόμη ότι θα μεσολαβήσει ώστε να συναντηθούν με τον υπουργό Υποδομών Γ. Ραγκούση. Οι εκπρόσωποι της «Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας» δήλωσαν ωστόσο ότι μία συνάντηση από μόνη της δε λέει απολύτως τίποτα και απαίτησαν την απόσυρση των κυβερνητικών σχεδίων για την «απελευθέρωση» του επαγγέλματός τους.

Χτες το βράδυ, εξάλλου, προχώρησαν σε άνοιγμα των διοδίων στις Αφίδνες και την Ελευσίνα, ενώ για σήμερα το πρωί έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Υποδομών.

Στη Θεσσαλονίκη, οι ιδιοκτήτες ταξί ξεκίνησαν με αυτοκινητοπομπή από τα γραφεία του σωματείου τους και μέσω κεντρικών δρόμων και του δρόμου που οδηγεί στη Χαλκιδική έφτασαν στον κόμβο αεροδρομίου. Εκεί παρέταξαν τα οχήματά τους και στη συνέχεια πραγματοποίησαν πεζή πορεία μέχρι το αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Στην Πάτρα συγκέντρωση με τα οχήματά τους έκαναν έξω από το λιμάνι, όπως και στην Κυλλήνη, ιδιοκτήτες ταξί από την Ηλεία και την Αχαΐα, ενώ στο Ηράκλειο Κρήτης συγκεντρώθηκαν έξω από το αεροδρόμιο της πόλης.

Οι αυτοκινητιστές της Λάρισας άνοιξαν χτες τα διόδια του «Πυργετού», τη στιγμή που οι συνάδελφοί τους σε Βόλο, Τρίκαλα, Καρδίτσα πραγματοποιούσαν συλλαλητήρια στις πρωτεύουσες των νομών.

Στο μεταξύ η ΝΔ συνέχισε το βολικό και γι' αυτήν και για το ΠΑΣΟΚ παιχνίδι με την δήθεν «βεντέτα μεταξύ Ρέππα και Ραγκούση», ενώ αναφέρθηκε και στο «χάος που προκαλούν οι κινητοποιήσεις», εξαιτίας της «ενδοκυβερνητικής κόντρας», ενώ σε απάντηση της παραπάνω τοποθέτησης ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Η. Μόσιαλος κάλεσε τη ΝΔ να ξεκαθαρίσει για το αν είναι υπέρ ή κατά της «απελευθέρωσης» στο ταξί.

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΠΑΜΕ ΟΔΗΓΩΝ ΤΑΞΙ
Το ψέμα της «απελευθέρωσης»

Σε κοινή πάλη με τους αυτοαπασχολούμενους του κλάδου, κόντρα στην «απελευθέρωση» και για τη διεύρυνση των δικαιωμάτων τους, καλεί τους εργαζόμενους στα ταξί, η Επιτροπή Αγώνα ΠΑΜΕ Οδηγών ΤΑΞΙ. Η παρέμβαση της Επιτροπής Αγώνα έρχεται μάλιστα σε μια περίοδο όπου έχουν κάνει την εμφάνισή τους και αυτόκλητοι υποστηρικτές της «απελευθέρωσης» μέσα στο συνδικαλιστικό κίνημα των εργαζομένων. Στην ανακοίνωσή της επισημαίνει:

«Μας λένε ότι: Με την απελευθέρωση στον κλάδο του ταξί, θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας...

Και εννοούν ότι: Θα φτιάξουν εταιρείες ταξί που θα μονοπωλούν το μεταφορικό έργο και στις οποίες θα μπορείς να δουλεύεις με εξευτελιστικό μεροκάματο, με ατομική σύμβαση που θα "διαπραγματεύεσαι" με τον εργοδότη σου, γνωρίζοντας ότι υπάρχουν άλλο ένα εκατομμύριο άνεργοι που περιμένουν στη σειρά.

Μας λένε ότι: Με την απελευθέρωσή τους απελευθερώνονται παραγωγικές δυνάμεις...

Και εννοούν ότι: Το μεγάλο κεφάλαιο δεν μπορεί να μείνει έξω από τα κέρδη των μεταφορών. Η πλουτοκρατία πρέπει να βάλει χέρι και στα ταξί, τα φορτηγά, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια, παντού.

Μας λένε ότι: Θα βάλουν τέρμα στις στρεβλώσεις και τα προνόμια του παρελθόντος...

Και εννοούν ότι: Εκεί που δουλεύεις σαν οδηγός σκλάβος δώδεκα ώρες για τους μαντράδες και τους ιδιοκτήτες και πληρώνεις παράνομα ενοίκιο, εγγύηση, πετρέλαιο και το ΙΚΑ σου, τώρα θα δουλεύεις τις ίδιες ώρες με μισθό πείνας. Το ΙΚΑ θα στο πληρώνει μάλλον (όλα παίζονται) το καινούριο σου αφεντικό κι άμα μπορείς να οδηγάς μέχρι τα 67 και τα 70 σου, τότε βλέπουμε για τη σύνταξη (γιατί κι αυτές μέχρι τότε μπορεί να τις έχουν καταργήσει).

Μας λένε ότι χτυπάμε τους ιδιοκτήτες και τους μαντράδες προς όφελος του οδηγού...

Και εννοούν ότι: Τόσα χρόνια συνεργασίας ήταν καλά, φάγαμε όλοι ψωμάκι, πήραμε και τα ψηφαλάκια μας. Ξέρουμε τις άθλιες συνθήκες εργασίας σου, ότι παράνομα πλήρωνες ενοίκια, εγγυήσεις, ΙΚΑ, πετρέλαια αφού με τα αφεντικά σου ήμασταν συνέταιροι, δικό μας δημιούργημα είναι. Τέλος πάντων, μην παίρνεις θάρρος, εμείς αφεντικά θέλουμε να αλλάξουμε, όχι εργάτες. Οσο για τα παιδιά μας (ηγεσία ΣΑΤΑ, μαντράδες) κάτι θα κάνουμε και για αυτούς.

Μας λένε ότι: Θα σας δώσουμε άδειες και θα απαλλαγείτε από τα αφεντικά σας...

Και εννοούν ότι: Παράλληλα με εσένα θα υπάρχουν και εταιρείες ταξί που δεν θα μπορείς να ανταγωνιστείς γιατί θα έχουν φροντίσει να έχουν χαμηλότερο κόμιστρο, μισθούς πείνας, άλλο χρωματισμό και θα αναλάβουν και την μεταφορά σε λιμάνια, σταθμούς, αεροδρόμια και ξενοδοχεία. Τι θα κάνεις; Αργά ή γρήγορα θα τα παρατήσεις, ξανά πίσω στο μαντρί λοιπόν.

Αν όλα αυτά φαίνονται υπερβολικά, ένα απλό ερώτημα για όλους αυτούς που έσπευσαν να χειροκροτήσουν (βλέπε ΟΣΜΕ, πλειοψηφία ΣΟΤΑ) την απελευθέρωση: πώς είναι δυνατόν μια κυβέρνηση που δεν έχει πάρει φράγκο από την πλουτοκρατία και τις τράπεζες, που καταργεί τη δημόσια Παιδεία, Υγεία, που μειώνει τους μισθούς και τις συντάξεις, που καταργεί εργασιακά δικαιώματα χρόνων, που ξεπουλάει το δημόσιο πλούτο στο μεγάλο κεφάλαιο, που σε λίγο θα φορολογήσει και τον αέρα που αναπνέουμε, ξαφνικά να την έπιασε πόνος για τον οδηγό - σκλάβο του ταξί;

Πώς είναι δυνατόν αφεντικά (πλειοψηφία ΣΑΤΑ) και εργαζόμενοι (ΟΣΜΕ, πλειοψηφία ΣΟΤΑ) να συμφωνούν στην απελευθέρωση;

Για το καλό ποιανού δουλεύουν;

Εμείς στο δίλημμα αν θα δουλεύουμε όπως πριν ή όπως θέλουν σήμερα, με τη λεγόμενη "απελευθέρωση", απαντάμε ΟΧΙ και στα δύο.

Απέναντι στα διλήμματα της πολιτικής του ΠΑΣΟΚ, της πολιτικής της Συνθήκης του Μάαστριχτ και του ευρωμονόδρομου που πιστά ακολουθούν και οι υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις (ΝΔ, Συνασπισμός, ΛΑ.Ο.Σ.) απαντάμε:

Το συμφέρον των αυτοαπασχολούμενων και των εργαζόμενων στη μεταφορά ταυτίζεται με τις λαϊκές ανάγκες για ενιαίο αποκλειστικά δημόσιο φορέα συγκοινωνιών, όπου θα εντάσσεται και το ΤΑΞΙ ως συμπληρωματικό μέσο.

Απαντάμε με την πάλη μας και κοινό αγώνα μαζί με τους αυτοαπασχολούμενους συναδέλφους για έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης, το δρόμο της λαϊκής εξουσίας, για λαϊκές μεταφορές και απαιτούμε:

  • Πλήρη εφαρμογή της κλαδικής σύμβασης εργασίας με όλα τα δικαιώματα που απορρέουν από αυτή. Δηλαδή, καθορισμένος μισθός και χρόνος εργασίας, ασφάλιση στο ΙΚΑ και παροχή όλων των αδειών και επιδομάτων βάσει των προβλεπόμενων.
  • Την θεσμοθετημένη κατάργηση όλων των υπόλοιπων μορφών εργασιακής απασχόλησης, (ιδιωτικά συμφωνητικά - ατομικές συμβάσεις).
  • Την αύξηση του μισθού που αναφέρεται στην κλαδική σύμβαση εργασίας στα 1.400 ευρώ μικτά, ώστε να εξασφαλίσουμε αξιοπρεπή διαβίωση χωρίς ανασφάλεια και διατηρώντας τις σύγχρονες ανάγκες μας σε ικανοποιητικό επίπεδο.
  • Ωράριο: 7ωρο, 5ήμερο, 35ωρο, τριχοτόμηση ωραρίου.
  • Ειδικά για τις γυναίκες συναδέλφισσες προστασία της μητρότητας, χορήγηση σχετικών αδειών, τοκετού και λοχείας κι απομάκρυνση από τη βραδινή βάρδια.
  • Πλήρη επαγγελματική κατάρτιση. Δημιουργία κρατικής, δημόσιας και δωρεάν σχολής οδηγών ταξί με υποχρεωτική εξάμηνη παρακολούθηση που θα παρέχει στους οδηγούς τη δυνατότητα πλήρους επαγγελματικής κατάρτισης και γνώσης του εργασιακού τους αντικειμένου. Εκμάθηση ξένης γλώσσας, γνώση τουριστικών προορισμών, παροχή πρώτων βοηθειών, εκμάθηση ηλεκτρονικών μέσων (GPS, μηχανήματα πιστωτικών καρτών).

Δώσε δύναμη στη δύναμή σου, στο ΠΑΜΕ.

Δυνάμωσε την Επιτροπή Αγώνα στους οδηγούς ταξί».

Ασφαλίτης παρίστανε τον ταξιτζή

«Ποντικό» με τα όλα του τσίμπησαν οι αυτοκινητιστές κατά τη χτεσινή τους συγκέντρωση έξω από τα γραφεία του σωματείου τους. «Σπορτίφ» τύπος περιφερόταν ανάμεσά τους, μόνο που δεν θύμιζε και πολύ ταξιτζή, παρόλο που αυτός, όταν οι ...«γάτοι» τον ...μυρίστηκαν, επέμενε ότι είναι «συνάδελφος». Αν και αρνιόταν επίμονα να δείξει ταυτότητα, ο ασύρματος που είχε πάνω του τον πρόδωσε για τα καλά. Στην ερώτηση των συγκεντρωμένων προς τον επικεφαλής των αστυνομικών δυνάμεων «τι μας τον στείλατε αυτόν εδώ να κάνει;», εκείνος απάντησε «παιδιά, δεν είναι δικός μας...». Γρήγορα - γρήγορα πάντως κατέφθασαν μερικοί ένστολοι και τον πήραν μακριά από τη συγκέντρωση.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Πολιτική φτώχειας για το λαό

Σε σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για τις κινητοποιήσεις των οδηγών ταξί και τη συζήτηση για τον τουρισμό, υπογραμμίζεται:

«Κάθε απεργία έχει κόστος. Και οι εργάτες όταν απεργούν χάνουν το μεροκάματο, ενώ υφίστανται και τρομοκρατικές απολύσεις. Ομως την κυβέρνηση την πιάνει ο πόνος μόνο για τα υπερκέρδη των μονοπωλίων στον κλάδο του τουρισμού και των εφοπλιστών.

Η πολιτική της κυβέρνησης με τις απελευθερώσεις, τις αποκρατικοποιήσεις, το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και τα χαράτσια τσακίζει τους εργαζόμενους, τους μικρούς επαγγελματίες και τους αυτοαπασχολούμενους στα ταξί, οδηγεί στη φτώχεια όλο το λαό. Αυτή η πολιτική πλήττει τον τουρισμό και υπονομεύει τις παραγωγικές δυνατότητες της χώρας και όχι οι λαϊκές κινητοποιήσεις».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ