ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 22 Ιούλη 2011
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
Στα 348 εκατ. ευρώ ο επιπλέον φόρος

Στα 348 εκατ. ευρώ ανέρχεται ο επιπλέον καθαρός φόρος που προκύπτει από την εκκαθάριση της 8ης αποστολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων της διαχειριστικής περιόδου 2010.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, στη νέα αυτή αποστολή εκκαθαρίστηκαν 540.990 φορολογικές δηλώσεις, στις οποίες αντιστοιχεί φορολογούμενο εισόδημα 11,2 δισ. ευρώ. Χρεωστικές είναι 127.796 δηλώσεις με φορολογούμενο εισόδημα 4,7 δισ. ευρώ, ενώ ο προκύπτον επί πλέον φόρος ανέρχεται στα 514,2 εκατ. ευρώ.

Πιστωτικές είναι 185.654 δηλώσεις, από τις οποίες προκύπτει φορολογούμενο εισόδημα 4,5 δισ. ευρώ και επιστροφή φόρου 166,2 εκατ. ευρώ.

Μηδενικές είναι 227.540 δηλώσεις με φορολογούμενο εισόδημα 2,1 δισ. ευρώ.

Συνολικά ως σήμερα έχουν εκκαθαριστεί 3.726.615 δηλώσεις, από τις οποίες προκύπτει φορολογούμενο εισόδημα 72 δισ. ευρώ, ενώ ο καταβληθείς επιπλέον καθαρός φόρος ανέρχεται στα 886,9 εκατ. ευρώ.

Χρεωστικές είναι 740.337 δηλώσεις και ο προκύπτον επί πλέον φόρος ανέρχεται στα 2,1 δισ. ευρώ. Πιστωτικές είναι 1.423.813 δηλώσεις, από τις οποίες προκύπτει επιστροφή φόρου 1,2 δισ. ευρώ. Μηδενικές τέλος είναι 1.562.465 δηλώσεις.

ΑΓΟΡΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ - ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ
Ζημιές - «ευκαιρία» για ανακατατάξεις

Οι οικονομικές ζημιές των επιχειρήσεων ΜΜΕ, εν μέσω κρίσης, «πυροδοτούν» δρομολογημένες από καιρό εξελίξεις

Τη δεδομένη πτώση στην εγχώρια αγορά εφημερίδων και περιοδικών, που εκφράζεται με μείωση της κυκλοφορίας των εντύπων, με σημαντική μείωση των διαφημιστικών εσόδων, οικονομικές ζημιές σε πολλές εκδοτικές επιχειρήσεις, αλλά και σοβαρότατες αρνητικές εξελίξεις στην απασχόληση, στις αμοιβές και τα δικαιώματα των εργαζομένων του κλάδου, καταγράφει μελέτη της ICAP. Η πτώση των πωλήσεων συνολικά σε εφημερίδες και περιοδικά κατά 8,6% το 2009 και με ακόμη μεγαλύτερο ρυθμό το 2010 (εκτίμηση για 13%), σε συνδυασμό με τα αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα, «πυροδοτεί» και επιδεινώνει αναμενόμενες ανακατατάξεις και αλλαγές που κυοφορούνται στα ΜΜΕ εδώ και μερικά χρόνια, με αφορμή και την εφαρμογή νέων τεχνολογιών.

Αυτό που βρίσκεται πίσω από τα στοιχεία, είναι η αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης πρώτα απ' όλα ως «ευκαιρίας» για εκτεταμένες ανατροπές στο ανταγωνιστικό πεδίο. Η κρίση αποτελεί αφορμή και για τη ριζική αναδιάρθρωση των εργασιακών σχέσεων, με τους εργαζόμενους να πιέζονται να συμμετάσχουν από πολύ χειρότερες θέσεις στο νέο τοπίο της «ενημέρωσης», μέσα στην κρίση και μετά την κρίση.

Η περίληψη της μελέτης αποτυπώνει εξαιρετικά λιτά αυτές τις εξελίξεις, αναφέροντας: «Οι επιχειρήσεις του κλάδου "αντιδρούν" στην υφιστάμενη κατάσταση μειώνοντας το κόστος παραγωγής των εντύπων και το κόστος λειτουργίας τους (αναστολή έκδοσης ορισμένων εντύπων, μείωση προσωπικού, περικοπές δαπανών, αντικατάσταση πρώτων υλών κλπ.)».

Στη μελέτη επισημαίνεται ότι «ο ανταγωνισμός στον κλάδο είναι έντονος λόγω του μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σ' αυτόν», καθώς και ότι ο κλάδος «αποτελείται από σημαντικό αριθμό επιχειρήσεων, αρκετές από τις οποίες είναι συγκεντρωμένες σε μικρό αριθμό μεγάλων ομίλων», ενώ «αξιόλογη παρουσία στην αγορά έχουν και οι επιχειρήσεις έκδοσης δωρεάν Τύπου, τα έσοδα των οποίων προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά από τις διαφημιστικές καταχωρήσεις».

Σημειώνεται ότι την τελευταία διετία, όχι μόνο λόγω της πτώσης των κυκλοφοριών και της μείωσης των διαφημίσεων, αλλά και λόγω του έντονου ανταγωνισμού, επιδεινώθηκαν σημαντικά τα οικονομικά αποτελέσματα των επιχειρήσεων ΜΜΕ. Την περίοδο 2006 - 2010, η συνολική κυκλοφορία των αθηναϊκών εφημερίδων παρουσίασε πτωτική τάση. Το 2009 πουλήθηκαν συνολικά 16,3% λιγότερα φύλλα σε σχέση με το 2006, ενώ η μείωση συνεχίστηκε και το 2010. Η συνολική κυκλοφορία των περιοδικών παρουσίασε ανοδική τάση την περίοδο 2004 - 2007 (μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης 2,75%), για να ακολουθήσει φθίνουσα πορεία με μείωση 9,8% το 2009 σε σχέση με το 2008.

Στα πλαίσια της μελέτης ομαδοποιήθηκαν οι ισολογισμοί 50 επιχειρήσεων με κύρια δραστηριότητα την έκδοση εφημερίδων. Οι συνολικές πωλήσεις τους εμφάνισαν πτώση κατά 11,3% το 2009. Παρά τη μείωση και του κόστους των πωληθέντων, προέκυψε μείωση του μεικτού κέρδους κατά 20,4%. Τα λειτουργικά έξοδα, μειώθηκαν κατά 16,5%, ενώ τα μη λειτουργικά έσοδα μειώθηκαν κατά 84,2%. Στη βάση όλων αυτών των στοιχείων, το καθαρό οικονομικό αποτέλεσμα το 2009 ήταν ζημιογόνο. Αντίστοιχα, τα ομαδοποιημένα αποτελέσματα 33 επιχειρήσεων έκδοσης περιοδικών έδειξαν μείωση πωλήσεων κατά 17,4% το 2009 και μείωση μεικτού κέρδους κατά 18,5%. Τα λειτουργικά έξοδα - που και στις δύο περιπτώσεις παραπέμπουν κυρίως σε απολύσεις και μειώσεις μισθών - μειώθηκαν κατά 15,7%. Οι επιχειρήσεις οδηγήθηκαν σε εξαπλάσιες ζημιές το 2009 σε σχέση με το 2008.

Αυτό που έχει μεγάλη σημασία για την αξιολόγηση αυτών των στοιχείων, είναι ότι τα ΜΜΕ των επιχειρηματιών δεν είναι επιχειρήσεις που στοχεύουν πρωταρχικά στο κέρδος. Είναι ιδιοκτησίες μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων με άλλες οικονομικές δραστηριότητες και βασικό στόχο έχουν τη στήριξη της αστικής πολιτικής γενικά, και βεβαίως των ιδιαίτερων δικών τους επιχειρηματικών συμφερόντων. Και γι' αυτό χρηματοδοτούνται από τους ιδιοκτήτες, γι' αυτό στηρίζουν με λύσσα και την κυρίαρχη πολιτική . Η πλευρά αυτή υποβαθμίζεται και αποσιωπάται, καθώς οι μεγάλοι όμιλοι διεκδικούν «διευκολύνσεις» από την κυβέρνηση, την ίδια ώρα που έχουν κηρύξει «πόλεμο» στους εργαζόμενους σε αυτά, μετακυλίοντας σε αυτούς σημαντικό μέρος των ζημιών.

ΑΦΙΞΕΙΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
Αύξηση κατά 13,1% μεταξύ Γενάρη - Μάρτη

Την ώρα που η προπαγανδιστική μηχανή της κυβέρνησης και των εταιρειών του τουρισμού εξαπολύει σφοδρή επίθεση κατά κάθε κλάδου εργαζομένων που κινητοποιείται, γιατί δήθεν έτσι πλήτεται ο τουρισμός, τα στοιχεία που καταγράφει η Στατιστική Υπηρεσία μαρτυρούν πως ο κλάδος γνωρίζει περίοδο παχιών αγελάδων. Τα στοιχεία καταγράφουν αύξηση των αφίξεων εξωτερικού κατά 13,1% για το χρονικό διάστημα Γενάρη - Μάρτη του 2011 δείχνοντας και την δηλωμένη τάση αύξησης της τουριστικής κίνησης από την αρχή του χρόνου.

Οι αφίξεις από την Ευρώπη, στην οποία αναλογεί το μεγαλύτερο μερίδιο των αφίξεων (81,7%), παρουσίασαν αύξηση 8,6%. Τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης κατέγραψαν αύξηση μόλις 1,1%. Σημαντική αύξηση εμφανίζουν οι αφίξεις από Ρωσία (79,8%), Γαλλία (70,5%), Αλβανία (53,9%), και Ηνωμένο Βασίλειο (32,4%), ενώ μείωση των αφίξεων παρατηρείται από την Ιταλία (29,4%), τη Γερμανία (19,5%) και την Κύπρο (15,9%).

Τα μεγέθη των αφίξεων κατά χώρα προέλευσης, δείχνουν ότι οι περισσότερες προήλθαν από την Βουλγαρία (10,3%), την Κύπρο (8,5%), τη Γερμανία (7,8%), το Ηνωμένο Βασίλειο (7,1%).

ΔΕΗ
Συνεργασία για φράγμα στην Κομπόνα

Στην υπογραφή μνημονίου συνεργασίας συμφώνησαν η ΔΕΗ με το Δήμο Μεγαλόπολης, για την κατασκευή του φράγματος Κομπόνας. Σύμφωνα με τη ΔΕΗ, το φράγμα θα εξυπηρετεί τις ανάγκες σε νερό τόσο του Δήμου Μεγαλόπολης όσο και των ΑΗΣ Μεγαλόπολης, ώστε να μην απαιτείται η χρήση υδρογεωτρήσεων για την ψύξη των μονάδων.

Στο μεταξύ, κλιμάκιο της ΔΕΗ με επικεφαλής τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο Ν. Χατζηαργυρίου συναντήθηκε χτες με φορείς της αυτοδιοίκησης και των επαγγελματιών στη Ρόδο, όπου υπήρξε συμφωνία απεμπλοκής της κατασκευής νέου Υποσταθμού κλειστού τύπου στον Αγ. Νικόλαο. Ο Δήμος Ρόδου θα κάνει προτάσεις για τη χωροθέτησή του σε διάφορες περιοχές γύρω από την πόλη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ