Μπαίνουν σε εφαρμογή από Σεπτέμβρη τα Κλειστά Ενοποιημένα Νοσήλια και οι «ομοιογενείς διαγνωστικές κατηγορίες». Στοιχεία του υπουργείου Υγείας για τη λειτουργία των νοσοκομείων σύμφωνα με τους επιχειρηματικούς κανόνες
Tα DRGs είναι ένας μηχανισμός κοστολόγησης των ιατρικών πράξεων σύμφωνα με τους επιχειρηματικούς κανόνες. Στα DRGs κατατάχθηκαν περισσότερες από 700 ιατρικές πράξεις που κοστολογήθηκαν από 136 ευρώ (αιμοκάθαρση) και φτάνουν μέχρι και 94.009 ευρώ (εμφύτευση συσκευών κοιλιακής υποβοήθησης). Το κόστος αυτό ισχύει αν η θεραπεία δεν υπερβεί την προβλεπόμενη Μέση Διάρκεια Νοσηλείας. Στην περίπτωση που ο ασθενής νοσηλευτεί παραπάνω από τη μέση διάρκεια, τότε το Ταμείο θα επιβαρύνεται με αντίστοιχο ποσό της θέσης που νοσηλεύεται. Ταυτόχρονα, η εφαρμογή των ΚΕΝ - DRGs συνοδεύτηκε με αύξηση των ημερήσιων κλειστών νοσηλίων μέχρι και 30%. Βέβαια, με τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης για τη δημόσια Υγεία, το βάρος πέφτει στα ασφαλιστικά ταμεία, δηλαδή κυρίως στους ίδιους τους ασφαλισμένους και μάλιστα τη στιγμή που τα Ταμεία ήδη αιμορραγούν, λόγω της ανεργίας, της μερικής απασχόλησης, της καταλήστευσης από εργοδότες και κράτος, τις εισφοροαπαλλαγές των εργοδοτών κ.ά.
Το μέτρο των ΚΕΝ - DRGs είναι ένας ακόμη κρίκος στην εμπορευματοποίηση της Υγείας και στη λειτουργία των νοσοκομείων σαν επιχειρήσεις που θα πρέπει να πουλάνε υπηρεσίες Υγείας - και μάλιστα πιο υποβαθμισμένες - για να εξασφαλίζουν τα έσοδά τους.
Στοιχεία που μαρτυρούν ακριβώς αυτή τη λειτουργία των νοσοκομείων σύμφωνα με τους επιχειρηματικούς κανόνες παρουσίασε χτες το υπουργείο Υγείας σε σύσκεψη που έγινε με τους διοικητές των νοσοκομείων. Πρόκειται για δείκτες που απηχούν «επιτυχίες» της κυβερνητικής πολιτικής, δηλαδή επιδείνωση των υπηρεσιών Υγείας για τα λαϊκά στρώματα, αύξηση του κόστους για τα ασφαλιστικά Ταμεία και τους ασθενείς, αντεργατικά μέτρα.
Συγκεκριμένα:
Οπως αναφέρει η ΠΟΣΕ - ΙΚΑ, η αύξηση της ανεργίας, η μείωση των αποδοχών περίπου 5% στον ιδιωτικό τομέα, αλλά και τα προγράμματα επιδότησης των ασφαλιστικών εισφορών του ΟΑΕΔ στερούν πολύτιμα έσοδα και υπολογίζεται ότι θα κοστίσουν συνολικά στο ΙΚΑ 2,7 δισ. ευρώ και επιπλέον 500 εκατ. ευρώ στον ΟΑΕΔ για το έτος 2011. Δηλαδή, μιλάμε για 3,2 δισ. ευρώ «χασούρα» για τους εργαζόμενους εξαιτίας των αντεργατικών πολιτικών, την οποία μάλιστα καλούνται να πληρώσουν οι ίδιοι. Μάλιστα, αν στα παραπάνω προσθέσουμε την ημιαπασχόληση και τη «μαύρη» εργασία, το ποσό της απώλειας εσόδων θα είναι πολύ μεγαλύτερο.
Είναι γεγονός ότι πολιτική που ασκείται διαχρονικά από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ έχει οδηγήσει στο «στραγγαλισμό» των Ταμείων. Κράτος και εργοδότες χρωστάνε δυσθεώρητα ποσά στο ΙΚΑ, ενώ η πολιτική που εξακολουθεί να εφαρμόζεται με μεγαλύτερη ένταση είναι στην κατεύθυνση της απαλλαγής των εργοδοτών από τις ασφαλιστικές εισφορές. Αποδεικνύεται πόσο κάλπικο είναι το επιχείρημα που συνόδευσε όλους τους αντιασφαλιστικούς νόμους ότι τα Ταμεία δεν είναι βιώσιμα εξαιτίας των εργαζομένων και των συνταξιούχων και πρέπει να αυξηθούν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, να μειωθούν οι παροχές κ.λπ. Απλά, οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ φόρτωναν και φορτώνουν τα βάρη, που οι ίδιες και οι επιχειρηματικοί όμιλοι δημιούργησαν, στις πλάτες των εργαζομένων. Στο μεταξύ, οι εργαζόμενοι πάντα πλήρωναν τις ασφαλιστικές τους εισφορές και, ταυτόχρονα, βρίσκονται και θύματα της ανεργίας, της μείωσης μισθών, της ημιαπασχόλησης, της μαύρης εργασίας.
Παρέμβαση της ΠΕΜΕΝ
Εκτός μαθημάτων κινδυνεύουν να μείνουν δεκάδες μηχανικοί, με ό,τι σημαίνει αυτό για τη μετεξέλιξή τους σε Β' και Α', τον οικονομικό και οικογενειακό τους προγραμματισμό, λόγω της τραγικής κατάστασης που εμφανίζει και φέτος το Κέντρο Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού. Η πεπαλαιωμένη υποδομή που συνεπάγεται αίθουσες κλειστές, οι τεράστιες ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή και διδακτικό προσωπικό, συνολικά η ραγδαία υποβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης που επιβάλλει η βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική, έχει ως αποτέλεσμα όπως αναφέρεται σε χτεσινό έγγραφο της ΠΕΜΕΝ προς τους αρμοδίους, οι υπάλληλοι να μην παραλαμβάνουν τις αιτήσεις των μηχανικών και να τους παραπέμπουν για τον κύκλο μαθημάτων που αρχίζει το Νοέμβρη «και βλέπουμε».
Οπως καταγγέλλει η ναυτεργατική Ενωση, από τις 8 Αυγούστου έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου προς τον υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και τις εφοπλιστικές Ενώσεις χωρίς μέχρι τώρα να έχει ληφθεί κανένα μέτρο. Η ΠΕΜΕΝ απαιτεί να κατατεθούν από το υπουργείο και τις αρμόδιες υπηρεσίες συγκεκριμένα στοιχεία που αφορούν: «Πόσοι μηχανικοί έχουν εγγραφεί για την παρακολούθηση μαθημάτων για Α' και Β' Μηχανικούς, πόσα τμήματα έχουν γίνει και πόσοι καθηγητές υπάρχουν σήμερα, πόσοι συνάδελφοι είναι σε λίστα αναμονής».
Τονίζει ότι αυτή η κατάσταση που επικρατεί στο ΚΕΣΕΝ «δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα στον προγραμματισμό των συναδέλφων και στη στελέχωση των πλοίων και στις αυξημένες ανάγκες που υπάρχουν από ζήτηση σε Α΄ και Β' Μηχανικούς στα ποντοπόρα πλοία». Απαιτεί από το ΥΠΑΑΝ και τις υπηρεσίες του «να αντιμετωπίσουν άμεσα στο οξυμένο πρόβλημα του ΚΕΣΕΝ, να γίνουν προσλήψεις καθηγητών και δημιουργία τμημάτων για την άμεση κάλυψη» όλων των μηχανικών.
Η ώρα του οριστικού λουκέτου ήρθε για την επιχείρηση ΚΟΝΤΙ («Arcelor Mittal»), στη Β' ΒΙΠΕ Βόλου. Μετά από τις ομαδικές απολύσεις, το πρόγραμμα οικειοθελών αποχωρήσεων, τις διαθεσιμότητες και την εκ περιτροπής εργασία που προηγήθηκαν, τώρα η διοίκηση της «Arcelor Mittal» ανακοίνωσε, με εξώδικο στον πρόεδρο του σωματείου, ότι, στα τέλη του ερχόμενου Οκτώβρη, το εργοστάσιο κατεβάζει ρολά. Μέχρι τότε θα παραμείνει κλειστό και οι 85 εργαζόμενοι θα τεθούν σε διαθεσιμότητα για ένα μήνα. Η εταιρεία επικαλείται ανυπέρβλητα οικονομικά προβλήματα, αλλά οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι ο όμιλος εξακολουθεί να είναι κερδοφόρος.