Οι αυτοκινητιστές απαντούν στο νομοσχέδιο που δίνει τα ταξί στις εταιρείες
Με απόφασή της η Πανελλήνια Ομοσπονδίας Ταξί, οι αυτοκινητιστές προχωρούν σήμερα, 8 του Σεπτέμβρη, σε νέα 24ωρη ακινητοποίηση των ταξί, που ξεκινάει στις 5 το πρωί, με στόχο την ενημέρωση των μελών του κλάδου.
Με την κατάργηση της προσωπικής άδειας, που προβλέπει το νομοσχέδιο, την υποχρεωτική ένταξη σε εταιρείες και τη μετατροπή των σημερινών ιδιοκτητών στην αρχή σε μικρομετόχους και στη συνέχεια σε κακοπληρωμένους εργαζόμενους, επιδιώκεται το ξεκαθάρισμα του κλάδου και η ανεμπόδιστη εισβολή των επιχειρηματιών που θέλουν να επενδύσουν στο κλάδο.
Με το νομοσχέδιο το κράτος αναλαμβάνει να συγκεντρώσει, να αφαιρέσει τις άδειες από τους χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους και να τις μοιράσει στις εταιρείες. Στην πραγματικότητα, δίνει το δικαίωμα μεταφοράς επιβατών μόνο σε εταιρείες ΑΕ και ΕΠΕ, καταργώντας τους χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους που σήμερα απασχολούνται στον κλάδο.
Η μεταβατική περίοδος των 3 χρόνων δίνεται για να διευκολύνει τη σύσταση εταιρειών και ΚΥΡΙΩΣ για να δημιουργήσει συγχύσεις και αυταπάτες και να δυσκολέψει την ενιαία αντίσταση στην επίθεση.
Η επιλογή στήριξης του κεφαλαίου και της διευκόλυνσης της κερδοφορίας του, προκύπτει και από τη γενναία ενίσχυση των εταιρειών που θα καταλάβουν τον κλάδο μέσα από τους λεγόμενους αναπτυξιακούς νόμους για ανανέωση των αυτοκινήτων, υποδομές κ.λπ. Ολα τα προηγούμενα χρόνια απέρριπταν κάθε πρόταση για παροχή ανάλογων κίνητρων στους αυτοαπασχολούμενους.
Από την εφαρμογή των διατάξεων του νομοσχεδίου θα υπάρξουν κερδισμένοι και χαμένοι.
ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟΙ θα είναι :
-- Επιχειρήσεις που ήδη δραστηριοποιούνται στο χώρο του Τουρισμού (ξενοδοχειακές, ενοικίασης αυτοκινήτων, αεροπορικές κ.λπ.).
-- Διάφοροι επιχειρηματικοί όμιλοι που έχουν εκφράσει την επιθυμία να εισβάλουν και σε αυτόν τον κλάδο.
-- Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που θα αξιοποιήσουν τους λεγόμενους αναπτυξιακούς νόμους.
ΧΑΜΕΝΟΙ θα είναι:
-- Oι χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι ταξιτζήδες, που θα χάσουν τη θέση εργασίας που έχουν ακριβοπληρώσει και θα οδηγηθούν είτε στην κακοπληρωμένη δουλειά είτε στην ανεργία.
-- Οι χιλιάδες οδηγοί ΤΑΞΙ, που και γι' αυτους προδιαγράφεται χειροτέρευση των συνθηκών δουλειάς και αμοιβής.
-- Το επιβατικό κοινό που θα ακριβοπληρώσει τις υπηρεσίες ταξί, γιατί παρά την προπαγάνδα περί ανταγωνισμού και πτώσης του κομίστρου, μόλις μονοπωληθεί ο κλάδος θα επιβάλουν πανάκριβες μονοπωλιακές τιμές.
Η ΠΑΣΕΒΕ και οι Επιτροπές Αγώνα για τα ταξί θα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους διεκδικώντας:
Συνολική «επαναξιολόγηση» για τη συγκέντρωση κλάδων και δραστηριοτήτων
Μέσα στην επόμενη εβδομάδα το υπουργείο Οικονομικών θα έχει παραλάβει από τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών-Μεταφορών, Υγείας, Δικαιοσύνης κ.ά. την αναλυτική λίστα με τα φερόμενα «κλειστά επαγγέλματα» για το προχώρημα των αναδιαρθρώσεων, την εκχώρηση ζωτικού χώρου στις ισχυρές επιχειρηματικές μονάδες και ομίλους.
Σχετική επιστολή απέστειλε χτες ο ΓΓ του υπουργείου Οικονομικών Η. Πλακοβίτης, δίνοντας καταληκτική διορία μέχρι τις 15 Σεπτέμβρη, προκειμένου να καταγράψουν κάθε τυχόν «περιορισμό», προκειμένου να προχωρήσουν στις «απελευθερώσεις» που απαιτούν και χρειάζονται οι μεγαλοεπιχειρηματίες (ΣΕΒ κ.ά) «χωρίς «χρονικές παρατάσεις ή μεταβατικές φάσεις».
Σύμφωνα με «οριζόντια διάταξη» του νόμου που ήδη ψήφισαν καταργούν κάθε «περιορισμό» στην άσκηση κάθε επαγγελματικής δραστηριότητας, διαμορφώνοντας τους όρους για τη βίαιη συγκέντρωση κλάδων και δραστηριοτήτων που χαρακτηρίζονται για τη σχετική διασπορά τους, για το «μεγάλο αριθμό» αυτοαπασχολούμενων και μικρών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους χώρους αυτούς. Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες «επαναξιολογείται» και το άνοιγμα των επαγγελμάτων που ήδη κατονομάζονται ρητά στο νόμο (νομικά επαγγέλματα, μηχανικοί κ.ά.) στην κατεύθυνση ολόπλευρης «απελευθέρωσής» τους. Με αυτό τον τρόπο έρχονται να διευκολύνουν την είσοδο των ισχυρών επιχειρήσεων, δείχνουν την πόρτα της εξόδου στους αυτοαπασχολούμενους, ενώ ταυτόχρονα δρομολογούν τις νέες ανατιμήσεις στα τιμολόγια και τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Πριν από λίγους μήνες το υπουργείο Οικονομικών δημοσιοποίησε «ενδεικτικό και μη εξαντλητικό κατάλογο» με 136 επαγγέλματα, τα οποία «εμπίπτουν» στο νόμο για τις λεγόμενες απελευθερώσεις. Η ενδεικτική λίστα, ανάμεσα σε άλλα, περιλαμβάνει: Αισθητικός, αρτοποιός, ασφαλιστικός πράκτορας, διαιτολόγος, διασώστης ασθενοφόρου, διερμηνέας, εικονολήπτης, επιβατηγά ταξί δημόσιας χρήσης (αγοραία), επιχείρηση τουριστικών λεωφορείων, εφημεριδοπώλης, ηλεκτρολόγος, ηλεκτροσυγκολλητής, ηχολήπτης, ιδιωτικά σχολεία, κοινωνικός λειτουργός, μαία, μεσιτικά επαγγέλματα, μεταφραστής, λιανικό εμπόριο, λιμενεργάτης, ξυλουργός, οδοντοτεχνίτης, οικονομολόγος, σκηνοθέτης, τεχνικός αυτοκινήτων, τεχνικός κινητής τηλεφωνίας, τεχνικός κινηματογράφου - τηλεόρασης, υδραυλικός, φορτοεκφορτωτής, φυσικοθεραπευτής, ψυκτικός, ψυχολόγος, ωδεία κ.ά.
Νέο διεθνή διαγωνισμό για έρευνα πεδίων γεωθερμίας υψηλών θερμοκρασιών προκηρύσσει με χτεσινή απόφαση το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, συμβάλλοντας από την πλευρά του στην εκχώρηση του φυσικού πλούτου της χώρας σε κάθε έναν που θέλει να τον εκμεταλλευτεί, χωρίς επί της ουσίας να δώσει τα «αλεστικά».
Οι περιοχές που αφορά ο διαγωνισμός είναι οι: Ακροπόταμος Καβάλας, Λεκάνη Σπερχειού, Σουσάκι Κορινθίας και η Ικαρία. Σύμφωνα με το υπουργείο, «οι περιοχές αυτές είναι ευνοϊκές για την ανάπτυξη γεωθερμικών πεδίων κατάλληλων για ηλεκτροπαραγωγή». Εκτιμάται επίσης η επένδυση 100 εκατ. ευρώ σε πρώτη φάση και, ανάλογα με τα αποτελέσματα των ερευνών, 50 εκατ. ευρώ ανά ηλεκτροπαραγωγική μονάδα.
Ο υπουργός ΠΕΚΑ Γ. Παπακωνσταντίνου δήλωσε ότι «στην εποχή της σημερινής δυσμενούς συγκυρίας, οι επενδύσεις στην Πράσινη Ενέργεια αποτελούν βασικό πυλώνα ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας και εξόδου της χώρας από την κρίση», για να δικαιολογήσει την αντιλαϊκή πολιτική υπέρ του μεγάλου κεφαλαίου και στο χώρο της ενέργειας, σε βάρος εκατομμυρίων εργαζομένων και των οικογενειών τους.
***
***
Και θα λένε μετά ότι «τι να κάνουμε, το κόστος παραγωγής είναι υψηλό, η ηλεκτρική ενέργεια δεν είναι ανεξάντλητη, εμείς δεν βάζουμε τίποτα στην τσέπη, απλά καλύπτεται το κόστος».
***