ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 4 Φλεβάρη 2012 - 1η έκδοση
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
«Οχι» στην πώληση της Αλιμιάς

Να σταματήσει αμέσως η παράδοση του νησιού Αλιμιά (μεταξύ Ρόδου και Χάλκης) στους ιδιώτες απαίτησε χτες στη Βουλή, η βουλευτής του ΚΚΕ, Βέρα Νικολαΐδου, τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα νησάκι με ιδιαίτερη αρχαιολογική σημασία. Από την πλευρά της κυβέρνησης, όμως, ήταν σαφές ότι θα επιμείνει στην πολιτική του ξεπουλήματος, αποδεχόμενη τις σχετικές πρωτοβουλίες της τοπικής δημοτικής αρχής.

Για «υπερβολική ανάπτυξη του θέματος», μίλησε ο υφυπουργός Πολιτισμού, Γ. Νικητιάδης. Συμφωνώντας ουσιαστικά με το ξεπούλημα του νησιού, είπε ότι «αξιοποίηση οποιασδήποτε μορφής πρέπει να λάβει υπόψιν τη θεσμοθετημένη ζώνη της Αλιμιάς ως αρχαιολογικού χώρου».

Σαφέστατη ήταν η τοποθέτηση της Β. Νικολαΐδου, η οποία ζήτησε «να σταματήσει κάθε επιχειρηματική εκμετάλλευση του νησιού Αλιμία», που «έχει κηρυχθεί ως παραδοσιακός οικισμός» και «στη συνέχεια αρχαιολογικός χώρος, λόγω των ευρημάτων, που καλύπτουν πολλές εποχές». Σημειώνοντας ότι η απόφαση του δήμου Χάλκης ξεπερνά κάθε νομική έννοια, τόνισε ότι «πιέζεται από τις κυβερνητικές παραινέσεις για εκχώρηση και ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας». Μάλιστα, άσκησε κριτική στη δημοτική αρχή, αναφέροντας πως «δεν πάει να διεκδικήσει, για να λύσει τα προβλήματα των δημοτών», αλλά «προχωρά γρήγορα, κάτω από το άγχος του ξεπουλήματος». Επίσης, θύμισε ότι αντίθετη στην ... «αξιοποίηση» του νησιού είναι και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αρχαιολόγων.

ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ
`Η από φωτιά ή από νερό...

Το μουσείο όπως ήταν το καταστροφικό καλοκαίρι του 2007

ICON

Το μουσείο όπως ήταν το καταστροφικό καλοκαίρι του 2007
Μπορεί να γλίτωσε «παρά τρίχα» από την πύρινη λαίλαπα το 2007, αλλά το Αρχαιολογικό Μουσείο Ολυμπίας, ένα από τα σημαντικότερα της χώρας, κινδυνεύει... και από το νερό! Θυμίζουμε ότι το μουσείο ανακαινίστηκε, πλήρως, προς χάρη των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004...

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΠΟΤ, «για προληπτικούς λόγους και για την προστασία των αρχαίων αντικειμένων, κρίθηκε σκόπιμη η μεταφορά των εκθεμάτων από την Αίθουσα του Φειδία του Μουσείου Ολυμπίας, σε άλλους χώρους του μουσείου, μετά τη διαπίστωση μικρής εισροής ομβρίων στη γωνία συγκεκριμένης αίθουσας»!

Οπως προκύπτει από ενημερωτικό σημείωμα της διευθύντριας της Ζ ' Εφορείας Προϊστορικών - Κλασικών Αρχαιοτήτων, Γεωργίας Χατζή - Σπηλιοπούλου, «λόγω έντονων και συνεχών βροχοπτώσεων κατά τις ημέρες των εορτών Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς διαπιστώθηκε εισροή ομβρίων στην Αίθουσα του Φειδία, σε γωνιακή προθήκη με πήλινα αρχιτεκτονικά μέλη του Εργαστηρίου του Φειδία». Ευτυχώς το νερό δεν έφτασε στην «Ψηφιακή ΄Εκθεση» του υπογείου του κτιρίου. Καλού - κακού... βάλανε και εκεί μια αντλία.

Επιπλέον, η βροχή δεν έλεγε να σταματήσει «και επειδή είχε ήδη διαβρωθεί κατά τόπους η προθήκη στο Νέο Μουσείο, καθώς και οι λεζάντες των εκθεμάτων της, κρίθηκε επιβεβλημένη η άμεση εκκένωσή της, για προληπτικούς λόγους προστασίας των αρχαίων. Η επιφάνεια της προθήκης καλύφθηκε με αδιαφανές υλικό». Σύμφωνα με το ΥΠΠΟΤ έχει συνταχθεί μελέτη για τη στεγανότητα του μουσείου... μόλις λίγα χρόνια μετά την ανακαίνισή του!

Βέβαια, δεν περιμένουμε απάντηση για το πώς δαπανήθηκαν τα χρήματα του ελληνικού λαού για την ανακαίνιση του μουσείου. Προσβάλλει, όμως, τη στοιχειώδη νοημοσύνη η έμμεση «επίκληση» από το ΥΠΠΟΤ των... «έντονων και συνεχών βροχοπτώσεων» ως «αιτία» της απαράδεκτης αυτής κατάστασης.

Νέες παραστάσεις
«Η νύχτα της ιγκουάνα»
«Η νύχτα της ιγκουάνα»
  • Ο θίασος «Υπερίων» παρουσιάζει το έργο του Τ. Ουίλιαμς «Η νύχτα της ιγκουάνα» (κάθε Κυριακή 6μμ, Δευτέρα - Τρίτη 9μμ), στο θέατρο «Αργώ». Το έργο αυτό είναι η επιτομή της θεματολογίας και φιλοσοφίας όλης της δραματουργίας του Ουίλιαμς. Στο κολασμένο τοπίο του έργου «σταυρώνεται» ο άνθρωπος ανάμεσα στο φόβο και στο έλεος, σ' έναν κόσμο οδυνηρό, αλλά και ηδονικό. Μετάφραση - σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν. Παίζουν: Κερασία Σαμαρά, Βασίλης Μπισμπίκης, Νεκταρία Γιαννουδάκη, Νίκος Κάπιος, Ιωάννα Αγγελίδη, Εύη Νταλούκα.
  • Το «1843» του Ανδρέα Στάικου παρουσιάζεται στο «Θέατρο Εξω από τα Τείχη» (Πανεπιστημίου 2 - Ευαγγελίστρια, Θεσσαλονίκη). Τέσσερις φίλοι - μέλη ενός προεπαναστατικού ελληνικού θιάσου στο Βουκουρέστι που αποσκοπούσε στην αφύπνιση του σκλαβωμένου γένους, ξαναβρίσκονται, 22 χρόνια μετά, στη Σύρα για να εγκαινιάσουν το τοπικό θέατρο και να ξαναπαίξουν τη «Θυσία» - πατριωτικό δράμα συντρόφου τους, που έπεσε ηρωικά στο Δραγατσάνι. Το παρελθόν κατακλύζει το παρόν και επανεκτιμάται η στάση του καθενός απέναντι στην πατρίδα, τη φιλία, τον έρωτα. Σκηνοθεσία: Δαμιανός Κωνσταντινίδης. Σκηνικά - κοστούμια: Απόστολος Αποστολίδης. Φωτισμοί: Απόστολος Αποστολίδης - Δαμιανός Κωνσταντινίδης. Μουσική επιμέλεια: Δαμιανός Κωνσταντινίδης - Καίτη Σαμαρά. Παίζουν: Καίτη Σαμαρά, Βάλια Μωραϊτοπούλου, Χάρης Δεληνικόπουλος, Σάκης Κολότσιος.
  • Στο «104» Κέντρο Λόγου & Τέχνης (Θεμιστοκλέους 104) παρουσιάζονται έργα Ελλήνων συγγραφέων: «Αν αργήσω, κοιμήσου...» του Ακη Δήμου, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ασπιώτη - Μίνου Θεοχάρη, μουσική Θέμη Καραμουρατίδη. «Φ», από την ομάδα «Tandem», σε κείμενο του θιάσου και σκηνοθεσία Μαργαρίτας Γερογιάννη. «Κέλυφος» του Ανδρέα Φλουράκη, σε σκηνοθεσία Χριστίνας Χριστοφή, με τους Μυρτώ Αλικάκη, Μαργαρίτα Τρίκκα, Αντονι Μπερκ. «It's my party» του Μίνου Θεοχάρη, σε σκηνοθεσία Φωκά Ευαγγελινού - Μίνωα Θεοχάρη. «Ποιος κοιμάται απόψε;» της Χρύσας Σπηλιώτη, σε σκηνοθεσία της ίδιας, με τους: Λένα Γιάκα, Αγγελική Δημητρακοπούλου, Καλλιρρόη Μυριαγκού - Σήφη Πολυζωίδη. «Γιατί σκότωσα την καλύτερή μου φίλη», παράσταση βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Αμάντας Μιχαλοπούλου, σε σκηνοθεσία - διασκευή της Βάσιας Ατταριάν, με τους: Παναγιώτη Κατσώλη, Νάνσυ Μπούκλη, Στέλλα Νούλη. «Νίνα 2» της Κάτιας Σπερελάκη, σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη, με την Κάτια Σπερελάκη.
Ζωγράφισαν τη γενέτειρά τους

Σπίτι του Πειραιά - έργο του Γ. Τσαρούχη, 1964
Σπίτι του Πειραιά - έργο του Γ. Τσαρούχη, 1964
«Χρωματίζοντας το γκρίζο (οι Πειραιώτες εικαστικοί για τη γενέτειρά τους πόλη)» τιτλοφορείται η έκθεση που παρουσιάζει (έως 9/3) η γκαλερί «Γαία» (Αλκιβιάδου 103, όπισθεν Αγ. Κωνσταντίνου, Πειραιάς, 210-4133174), σε επιμέλεια του ιστορικού της Τέχνης Μάνου Στεφανίδη. Στην έκθεση συμμετέχουν 16 διαπρεπείς Πειραιώτες εικαστικοί, κάποιοι από τους οποίους ήταν ή είναι δάσκαλοι και πρυτάνεις στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (λ.χ. Τέτσης, Μαυροΐδης, Κοκκινίδης, Σακελλίων) και έχουν σημαδέψει με το έργο τους τη νεοελληνική ζωγραφική.

Από τις επόμενες γενιές συμμετέχουν οι: Αχιλλέας Δρούγκας, Νίκος Στεφάνου, Ηρώ Κανακάκη, Σταύρος Ιωάννου, Στέφανος Δασκαλάκης, Βαρβάρα Μαυρακάκη, Γιάννης Μετζικώφ, Κώστας Βρούβας, Ερση Βενετσάνου, Γιάννης Αδαμάκης, Ντίνα Μπαλονά, Αχιλλέας Χρηστίδης, Ελένη Ζούνη, Ηρακλής Παρχαρίδης, Αγαπητός Αγαπητάκης. Στην έκθεση συμβολικά προΐσταται μια «ηρωική» φιγούρα του Γιάννη Τσαρούχη, ένας εμβληματικός νέος, που ισορροπεί ανάμεσα στο νεανικό αισθησιασμό και στη μελαγχολική συνειδητοποίηση πως ο χρόνος όλα τα γερνάει. Ημέρες και ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Παρασκευή 6-9μμ.

Δύο Δευτέρες (6 και 13/2, 10μμ) θα συναντηθούν δύο πολύ καλές γυναικείες φωνές, η Μελίνα Κανά και η Λιζέτα Καλημέρη, στη μουσική «Αυλαία» (Αγίου Ορους 15, Βοτανικός, 210.3474.074). Και οι δυο μαζί ετοίμασαν ένα μελωδικό και χορταστικό πρόγραμμα, με τραγούδια από όλη την πορεία τους στο ελληνικό τραγούδι αλλά και διασκευές αγαπημένων τους τραγουδιών. Οι πάντα προσεκτικές ρεπερτοριακές επιλογές τους αποτελούν εγγύηση για μία ποιοτική παράσταση που θα αφήσει τα πιο όμορφα συναισθήματα. Επί σκηνής θα τις συντροφεύσουν δύο κορυφαίοι μουσικοί: ο Νίκος Μέρμηγκας (μπουζούκι, λαούτο) και ο Βαγγέλης Κονταράτος (κιθάρες). Τιμή εισιτηρίου 10 ευρώ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ