Από την περασμένη Κυριακή, οι σύλλογοι γυναικών Θεσσαλονίκης (μέλη της ΟΓΕ) μαζί με τα εργατικά σωματεία ΣΕΤΗΠ, Εμποροϋπαλλήλων, Ιδιωτικών Υπαλλήλων, Υπαλλήλων Συμβολαιογραφείων, Επισιτισμού - Τουρισμού, Ιδιωτικών Κλινικών και Εργολαβικών Καθαριστριών πραγματοποιούν εξορμήσεις, συσκέψεις και άλλες δράσεις. Στο πλαίσιο αυτό, τις επόμενες μέρες θα γίνουν:
Η Λαϊκή Επιτροπή Προσφυγικών, ο Παμμικρασιατικός Σύνδεσμος και ο Σύλλογος Δημοκρατικών Γυναικών Πάτρας (μέλος ΟΓΕ) καλούν σε εκδήλωση - συγκέντρωση στις 6 μ.μ. στο Παμμικρασιατικό (Φωκαίας 26).
Στη Λαμία, ο Σύλλογος Γυναικών μαζί με το ΠΑΜΕ, την ΠΑΣΥ, την ΠΑΣΕΒΕ και το ΜΑΣ οργανώνουν εκδήλωση για τις εξελίξεις στην Υγεία στις 6.30 μ.μ. στην αίθουσα του Εργατικού Κέντρου.
Στο εργοστάσιο του Παπουτσάνη θα γίνει στάση εργασίας 1μ.μ. - 2.30 μ.μ. και θα παρουσιαστεί από τη θεατρική ομάδα του ΠΑΜΕ το μονόπρακτο «Ποιος φοβάται τη Σοφία».
Στη Λαμία, στις 8 π.μ. θα γίνει αποκλεισμός των ταμείων του νοσοκομείου, ενώ στις 6.30 μ.μ. θα γίνει πικετοφορία στο κέντρο της πόλης.
Στο Αλιβέρι, ο Σύλλογος Γυναικών θα κάνει εκδήλωση στις 7 μ.μ. στο Εργατικό Κέντρο.
Στη Λιβαδειά, στις 7.30 π.μ. θα γίνει παράσταση διαμαρτυρίας στο νοσοκομείο, στη 1 μ.μ. ομιλία στους εργαζόμενους του νοσοκομείου και στις 7 μ.μ. συζήτηση με θέμα «Εργασία - Ανεργία - Μητρότητα» στο καφέ Αστραδενή.
Ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας καλεί τις εργαζόμενες, τις άνεργες, τις μητέρες του κλάδου στις 10.30 π.μ. στα γραφεία του Συλλόγου Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας σε εκδήλωση με θέμα: «Η συμβολή της γυναίκας της εργατικής τάξης στην ανάπτυξη του εργατικού λαϊκού κινήματος».
Στις 10 π.μ. στο θέατρο ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ (Ακαδημίας 3) η ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ διοργανώνει εκδήλωση με μαρτυρίες γυναικών από τους αγώνες του λαού μας και πλούσιο καλλιτεχνικό πρόγραμμα. Είσοδος ελεύθερη - πληροφορίες στα τηλέφωνα: 210- 8225.407 και 8831.368.
Στο παλιό δημαρχείο Χαλκίδας (οδός Αβάντων) ο Σύλλογος Γυναικών και συνδικάτα θα κάνουν εκδήλωση στις 7 μ.μ. και προβολή της ταινίας «Το αλάτι της γης».
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΠΑΣΑΣ) ΔΕΗ, καλεί σε εκδήλωση με θέμα: «Η Γυναίκα και οι επιπτώσεις της πολιτικής της ΕΕ στην Κοινωνική Ασφάλιση» στις 10.30 π.μ., στην Αίθουσα Λογιστών (Κάνιγγος 27, 5ος όροφος).
Ηδη, το ΙΚΑ έχει απορροφήσει μόνο στον πρώτο μήνα του 2012 το 50% της κρατικής επιχορήγησης, που είχε προϋπολογιστεί για όλο το χρόνο! Από τα 2,15 δισ. ευρώ για το 2012 έχει πάρει ήδη το 1,08 δισεκατομμύρια ευρώ. Γεγονός που σε συνδυασμό με την τεράστια μείωση των εσόδων του οδηγεί στο συμπέρασμα ότι μπαίνουν σε κίνδυνο συντάξεις και παροχές.
Εδώ πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι ο ίδιος ο υπουργός Εργασίας έχει δηλώσει στη Βουλή πως τα έσοδα του ΙΚΑ θα είναι μειωμένα κατά 4,2 δισεκατομμύρια ευρώ το 2012 λόγω της μείωσης των μισθών, συγκριτικά με το 2009 κατά 25,7%!
Και όλα αυτά πριν το δεύτερο μνημόνιο που επέφερε νέα μείωση των κατώτερων μισθών κατά 22% και κατά 32% για τους νέους κάτω των 25 ετών. Μειώσεις που μαζί με την κατάργηση της μετενέργειας συμπαρασύρουν στο γκρεμό το ύψος των μισθών στις κλαδικές και επιχειρησιακές συμβάσεις. Μετά και από αυτές τις μειώσεις η μείωση των εσόδων του ΙΚΑ θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 4,2 δισεκατομμύρια ευρώ.
Και οι απώλειες γίνονται ακόμα μεγαλύτερες συνυπολογίζοντας την τεράστια πλέον ανεργία και την αυξανόμενη μαύρη εργασία η οποία έχει φθάσει στο 30% ή αλλιώς, ένας στους τρεις εργαζόμενος είναι ανασφάλιστος.
Από τα παραπάνω είναι φανερό ότι θα ενταθεί η επίθεση στην κατεύθυνση νέων μειώσεων σε συντάξεις και παροχές προκειμένου οι κυβερνήσεις και το κεφάλαιο να μεταφέρουν το ασφυκτικό οικονομικό πρόβλημα των Ταμείων, που οι ίδιοι έχουν δημιουργήσει, στους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους.
Στην κατεύθυνση αυτή κινούνται και τα σχέδια για μείωση του εφάπαξ ακόμα και για κατάργησή του από τον ερχόμενο Ιούνη. Ακόμα, τίθεται ζήτημα για κατάργηση των αποζημιώσεων σε περίπτωση απόλυσης.
Επίσης, στην ίδια κατεύθυνση κινείται και το «κούρεμα» κατά 50% των ομολόγων που διαθέτουν τα ασφαλιστικά Ταμεία, τα οποία εκτιμάται ότι θα χάσουν από αυτή τη διαδικασία περίπου 12,5 δισ. ευρώ.
Ενα από τα Ταμεία που έσπευσε να δεχθεί το κούρεμα είναι το Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων, παρότι αντιμετωπίζει κι αυτό μεγάλο οικονομικό πρόβλημα με αποτέλεσμα να εκκρεμεί η καταβολή του εφάπαξ σε περίπου 50 χιλιάδες δικαιούχους!
Τραγικός απολογισμός ένας νεκρός ναυτεργάτης
Οπως λένε μαρτυρίες ναυτεργατών, το συγκεκριμένο πλοίο ήταν σε αδιάκοπο «πήγαινε έλα», που σημαίνει ότι το πλήρωμα ήταν στο πόδι μέχρι εξάντλησης. Αυτό επιβεβαιώνεται και από το «ιστορικό» των τελευταίων ημερών του πλοίου, που είναι καταγραμμένο στο δορυφορικό σύστημα «marinetraffic».
Από προχτές το βράδυ μέχρι χτες τις πρώτες πρωινές ώρες το «ΑΛΦΑ 1» φόρτωνε από τα διυλιστήρια Ασπροπύργου πετρελαιοειδή και συγκεκριμένα 1.800 τόνους μαζούτ και 235 τόνους πετρέλαιο κίνησης (ντίζελ). Λίγο πριν τις 5 το πρωί και προκειμένου να ξεκουραστεί το πλήρωμα για μερικές ώρες, αγκυροβόλησε στον κόλπο της Ελευσίνας.
Στις 9.30 περίπου το πρωί σήκωσε άγκυρες με προορισμό να παραδώσει το φορτίο του στο πλοίο «FAVOLA», που βρισκόταν περίπου σε ένα μίλι απόσταση. Δέκα λεπτά από τον απόπλου του έγινε το «κακό». Το καράβι προσέκρουσε πάνω σε παλιό ναυάγιο που βρίσκεται μέσα στον κόλπο της Ελευσίνας και παρά το γεγονός ότι φέρει φωτεινό σημαντήρα, αποτελεί σοβαρότατο κίνδυνο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας. Πέντε πλοία έχουν πέσει πάνω του, τα δύο τελευταία χρόνια, από τα οποία το ένα είχε την ίδια «τύχη» με το «ΑΛΦΑ Ι», δηλαδή βούλιαξε ευτυχώς χωρίς θύματα.
Από τα 11 μέλη του πληρώματος, οι 10 πρόλαβαν και έπεσαν στη θάλασσα την τελευταία στιγμή. Ο καπετάνιος, σύμφωνα με τις μαρτυρίες των υπόλοιπων ναυτεργατών, τους οποίους περισυνέλεξε μία λάντζα (είδος βάρκας), «δεν πρόλαβε», «πήγε στην καμπίνα του μάλλον για να πάρει χαρτιά», «χάσαμε το καλύτερο παιδί».
Τα ερωτηματικά είναι πολλά. Τι γινόταν με τα στεγανά του; Οι λαμαρίνες του ήταν σε καλή κατάσταση για να «αντέξουν» ένα τέτοιο περιστατικό ή ήταν «τσιγαρόχαρτο»; Επίσης: Επειδή υπάρχουν μαρτυρίες ναυτεργατών ότι είδαν τη τσαμαδούρα περίπου 40 μέτρα μακριά από εκεί που προσέκρουσαν, ήταν η τσαμαδούρα του παλιού ναυαγίου στο κανονικό στίγμα της χαρτογραφημένης περιοχής ή έχει μετατοπιστεί; Ποια ήταν η τελευταία φορά που ελέγχθηκε αν είναι στη θέση της, δηλαδή αν βρίσκεται στο σημείο εκείνο του ναυαγίου που είναι πιο κοντά στην επιφάνεια της θάλασσας;