ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 6 Ιούλη 2012
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Κατηγορηματικό «όχι» στην πώληση των εργοστασίων ζάχαρης

Συνάντηση με εκπροσώπους της Ομοσπονδίας των εργαζομένων στην ΕΒΖ είχε χτες η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ

Από τη χτεσινή συνάντηση στην έδρα της ΚΕ του Κόμματος στον Περισσό
Από τη χτεσινή συνάντηση στην έδρα της ΚΕ του Κόμματος στον Περισσό
Τη ριζική αντίθεση του ΚΚΕ στην ιδιωτικοποίηση της «Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης» (ΕΒΖ) εξέφρασε χτες η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, στη διάρκεια συνάντησης που είχε με εκπροσώπους της Ομοσπονδίας εργαζομένων στα εργοστάσια της ΕΒΖ. Η συνάντηση έγινε στην έδρα της ΚΕ του Κόμματος στον Περισσό.

Η Αλέκα Παπαρήγα αναφέρθηκε στις παρεμβάσεις που το επόμενο διάστημα σχεδιάζει το Κόμμα, με στόχο να εμποδιστεί η εκποίηση της ΕΒΖ. Σ' αυτήν την κατεύθυνση κάλεσε τους εργαζόμενους να πάρουν πρωτοβουλίες, σε συνεργασία με άλλα σωματεία και Ομοσπονδίες, με αγροτικούς συλλόγους και άλλες μαζικές οργανώσεις σε όλη τη χώρα, ενάντια στην πολιτική ιδιωτικοποίησης των εργοστασίων ζάχαρης.

Αμέσως μετά τη συνάντηση, η Αλέκα Παπαρήγα έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Για εμάς συνιστά πολιτικό και οικονομικό έγκλημα οποιαδήποτε σκέψη πώλησης των εργοστασίων της ζάχαρης, αυτών που απέμειναν, όπως ξέρουμε. Η πώληση αυτή δεν έχει καμία σχέση ούτε με την κρίση ούτε τίποτα. Πάνω απ' όλα γίνεται για να εξασφαλιστεί η υλοποίηση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής στην Ελλάδα. Και μάλιστα πουλάνε όχι μόνο το εργοστάσιο, θα πουλήσουν και το δικαίωμα στην ποσόστωση, παραδείγματος χάριν στους Πολωνούς. Ακόμα, αυτοί που θα πάρουν το εργοστάσιο, αν είναι π.χ. πολωνικοί όμιλοι, θα αγοράσουν ουσιαστικά και τις επιδοτήσεις που έπαιρναν οι αγρότες.

Εμείς είμαστε αντίθετοι, δηλαδή ακόμα και 200 εκατομμύρια να παίρναμε για τα εργοστάσια αυτά θα είμαστε αντίθετοι. Αντίθετα, πιστεύουμε ότι στην Ελλάδα μπορεί η παραγωγή των τεύτλων και περισσότερα εργοστάσια ζάχαρης να εξασφαλίσουν πλήρη αυτάρκεια της χώρας μας σε ζάχαρη και να μη γίνονται εισαγωγές - αυτή είναι η θέση μας - προϊόντων τα οποία μπορούν και παράγονται στην Ελλάδα.

Πρόκειται για το κλείσιμο εργοστασίων που οι συνέπειες δε θα είναι μόνο στους εργαζόμενους, μόνιμους και εποχιακούς. Οι συνέπειες αφορούν και την αγροτιά και όλες τις άλλες επιχειρήσεις και κυρίως τους εργαζόμενους που συνδέονται με τη συγκέντρωση και την αποθήκευση, με την κατασκευή των μέσων τυποποίησης και συσκευασίας, δηλαδή θα αγκαλιάσει ευρύτερα και επιπλέον θα αυξηθεί το πρόβλημα των εισαγωγών στην Ελλάδα, άρα και το πρόβλημα και της τιμής της ζάχαρης. Γιατί η τιμή της ζάχαρης, όταν εκτοπιστεί η ελληνική ζάχαρη, θα αυξηθεί, αφού θα έχουμε να κάνουμε πια με καινούρια μονοπώλια.

Είμαστε ριζικά αντίθετοι. Θα φέρουμε στη Βουλή και τροποποίηση του σχετικού εδαφίου του μνημονίου που αναφέρεται στην πώληση της "Βιομηχανίας Ζάχαρης"».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας των εργαζομένων Χρ. Βαρκάκης δήλωσε ότι η ΕΒΖ είναι πολύ ψηλά στην κυβερνητική λίστα για τις αποκρατικοποιήσεις και ότι η εκποίησή της συνιστά «ανίερο έγκλημα».

ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ
Εκθεση - προπομπός για ιδιωτικοποιήσεις στο Σιδηρόδρομο

Υπέρ του να απορριφθεί ψήφισε το ΚΚΕ, καταψήφισαν την πρόταση για απόρριψη ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ και ΛΑ.Ο.Σ.

Από παλιότερη κινητοποίηση των ταξικών δυνάμεων ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ
Από παλιότερη κινητοποίηση των ταξικών δυνάμεων ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ
Υπέρ της πρότασης για απόρριψη της έκθεσης σχετικά με τη «δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου», ψήφισε χτες το ΚΚΕ στο Ευρωκοινοβούλιο, σε αντίθεση με τα κόμματα της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑ.Ο.Σ., που καταψήφισαν την απόρριψη της αντιδραστικής έκθεσης. Κατά τη διάρκεια της σχετικής συζήτησης στην ολομέλεια στο Στρασβούργο, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, Γιώργος Τούσσας, επεσήμανε τα εξής:

«Η έκθεση για την αναδιατύπωση της Οδηγίας για τον "Ενιαίο Ευρωπαϊκό Σιδηροδρομικό Χώρο", προωθεί με ακόμη μεγαλύτερη ένταση την ιδιωτικοποίηση των δημόσιων σιδηροδρομικών μεταφορών σε όλα τα κράτη - μέλη της ΕΕ και την παράδοσή τους στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Το λεγόμενο "τρίτο πακέτο" της ΕΕ για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, ολοκλήρωσε τη διάσπαση του σιδηροδρομικού μεταφορικού έργου, διαχωρίζοντας το δίκτυο των υποδομών από το κυρίως μεταφορικό έργο.

Με αυτόν τον τρόπο, διευκολύνθηκε η ιδιωτικοποίηση, αφού έτσι ξεπουλιέται το κερδοφόρο τμήμα, που είναι το μεταφορικό έργο, ενώ το δίκτυο των υποδομών, με το κόστος που συνεπάγεται, παραμένει στο δημόσιο. Με την αναδιατύπωση του "τρίτου πακέτου" επιχειρείται να παραμεριστούν όλα τα εμπόδια (διοικητικά και τεχνικά) για την ιδιωτικοποίηση, ώστε να ολοκληρωθεί η διασύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου σε όλα τα κράτη - μέλη και να προωθηθούν οι εξαγορές των κρατικών σιδηροδρόμων από τους μονοπωλιακούς ομίλους, ιδιαίτερα των ισχυρών καπιταλιστικών κρατών της ΕΕ.

Αυτό θα έχει ως συνέπεια, κύμα απολύσεων και χειροτέρευση των εργασιακών συνθηκών των εργαζομένων, θα εκτινάξει τις τιμές για επιβάτες και εμπορεύματα στα ύψη, ενώ θα χειροτερέψει την ποιότητα του μεταφορικού έργου και την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

Η πολιτική αυτή εφαρμόστηκε και εφαρμόζεται ήδη με συνέπεια από τις κυβερνήσεις του κεφαλαίου, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ στην Ελλάδα και από την προηγούμενη και σημερινή συγκυβέρνηση: Διαχωρισμός της "ΤΡΑΙΝΟΣΕ" από το μεταφορικό έργο, ώστε οι υποψήφιοι αγοραστές να πάρουν την ξεπουλημένη δημόσια περιουσία χωρίς επιβαρύνσεις με χρέη και το κόστος συντήρησης των υποδομών, χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων, μειώσεις μισθών και εντατικοποίηση εργασίας στο έπακρο.

Η πολιτική αυτή έχει οδυνηρές συνέπειες, καθώς εκτίναξε ήδη τις τιμές στα ύψη, το μεταφορικό έργο έχει περιοριστεί δραστικά, ενώ σε μεγάλο κίνδυνο τίθεται η ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων.

Δημόσιες σιδηροδρομικές μεταφορές, ποιοτικές, φτηνές και ασφαλείς, με κατοχυρωμένα εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα των εργαζομένων στον κλάδο προϋποθέτουν την αποδέσμευση από την ΕΕ, την ανατροπή της κυριαρχίας των μονοπωλίων και της εξουσίας τους, στα πλαίσια της λαϊκής οικονομίας, που θα καθοδηγείται και θα σχεδιάζεται κεντρικά σε πανεθνικό επίπεδο από τη λαϊκή εξουσία».

Τι θα σημάνει η εκποίηση της ΕΒΖ

Η ιδιωτικοποίηση της ΕΒΖ σημαίνει επί της ουσίας κλείσιμο των τριών εναπομεινάντων εργοστασίων, ανεργία για τους εργαζόμενους, καθώς και για τους επαγγελματίες που εξαρτούν την επιβίωσή τους από αυτόν τον τομέα, ενώ οι αγρότες -όσοι έχουν απομείνει- θα εξαναγκαστούν να σταματήσουν την τευτλοκαλλιέργεια. Επίσης, σημαίνει ότι μαζί με τα οικόπεδα, τα εργοστάσια και τις υποδομές, θα χαθεί και η εναπομείνασα ποσόστωση ζάχαρης, που είναι πλέον 158.000 τόνοι, από 318.000 τόνους το 2006, και η χώρα δε θα δικαιούται στο εξής να παράγει ζάχαρη...

Θα χαθούν επίσης και οι ενισχύσεις ολοκληρωμένης διαχείρισης που προορίζονται για τους τευτλοπαραγωγούς. Τα παραπάνω ζητήματα τέθηκαν και στη διάρκεια της χτεσινής συνάντησης των εργαζομένων με την Αλέκα Παπαρήγα. Από τους εκπρόσωπους των εργαζομένων αναφέρθηκε πως υπάρχουν τρεις προσφορές για την εξαγορά της ΕΒΖ και όπως φαίνεται προηγείται μια πολωνική εταιρεία, με προσφορά ύψους 40 εκατ ευρώ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ