ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 12 Σεπτέμβρη 2012
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟ
Απεργούν σήμερα στην Αττική

Προσυγκέντρωση στις 10 π. μ. στα γραφεία του ΤΑΞΥ. Κεντρική απεργιακή συγκέντρωση στις 11 π. μ. στα γραφεία του Συνδικάτου (πεζόδρομος Γλάδστωνος)

Από παλιότερη κινητοποίηση του κλάδου
Από παλιότερη κινητοποίηση του κλάδου
«Τέρμα τα κέρδη σας, τώρα οι ανάγκες μας»! Με αυτό το σύνθημα, οι εργαζόμενοι στα Ξενοδοχεία και τον Επισιτισμό στην Αττική προχωρούν σήμερα σε νέα απεργιακή αναμέτρηση με τη μεγαλοεργοδοσία και όλους όσοι δυναμώνουν την ενιαία επίθεση ενάντια στους μισθούς και τα δικαιώματά τους.

Απαιτούν να μην εφαρμοστούν οι κατάπτυστες συμφωνίες - που ονομάζουν ΣΣΕ - που προβλέπουν μειώσεις κατά 15% στους μισθούς των εργαζομένων. Την υπογραφή τοπικών κλαδικών ΣΣΕ για όλους τους εργαζόμενους στον Επισιτισμό και στα Ξενοδοχεία. Οι εργαζόμενοι από τις 6 το πρωί δίνουν έξω από τις πόρτες των ξενοδοχείων και των επισιτιστικών επιχειρήσεων τη μάχη της περιφρούρησης της απεργίας.

Στις 10 το πρωί πραγματοποιούν προσυγκέντρωση στα γραφεία του ΤΑΞΥ και στη συνέχεια την κεντρική απεργιακή συγκέντρωση στις 11 το πρωί στα γραφεία του συνδικάτου (πεζόδρομος Γλάδστωνος).

Ταυτόχρονα, το κλαδικό και τα επιχειρησιακά σωματεία της Αττικής προετοιμάζουν την αποφασιστική συμμετοχή του κλάδου σε γενική απεργία - απάντηση στη νέα σφοδρή επίθεση της τρικομματικής συγκυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ, της τρόικας και της ΕΕ προκειμένου να δώσουν νέα οικονομική στήριξη στο κεφάλαιο. Για να καταργηθεί η δανειακή σύμβαση και όλοι οι αντιασφαλιστικοί και αντεργατικοί νόμοι που περιέχονται στα μνημόνια και τους εφαρμοστικούς νόμους που τα συνοδεύουν. Τη χορήγηση του εφάπαξ των ξενοδοχοϋπαλλήλων χωρίς καμία περικοπή, καθώς και τη διασφάλιση των αποθεματικών του ΤΑΠΙΤ, με κάλυψη όλων των απωλειών από το "κούρεμα", από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Πάντως, μέχρι και χτες λίγες ώρες πριν την απεργία συνεχίζονταν οι περιοδείες, εξορμήσεις και συνελεύσεις (ξενοδοχείο «Λίδρα Μάριοτ») στους χώρους δουλειάς για τη σημερινή απεργία.

ΑΚΤΟΠΛΟΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Δένουν καράβια και εγκαταλείπουν νησιά

Σε κουρελόχαρτο έχουν μετατρέψει οι εφοπλιστές την υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση και επάνδρωση των ακτοπλοϊκών πλοίων καθώς ήδη έχουν αρχίσει να δένουν πλοία επειδή έληξε επί της ουσίας η τουριστική περίοδος, πετώντας τους ναυτεργάτες μαζικά στην ανεργία και μειώνοντας τα δρομολόγια με ό,τι σημαίνει αυτό για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών, με στόχο τη θωράκιση της κερδοφορίας τους. Προχτές, Κυριακή το βράδυ, η εταιρεία ΝΕΛ έδεσε διακόπτοντας τους πλόες του, το επιβατηγό - οχηματαγωγό ακτοπλοϊκό πλοίο «ΜΥΤΙΛΗΝΗ», απολύοντας επί τόπου 26 ναυτεργάτες από τις γενικές υπηρεσίες και έπεται συνέχεια για το υπόλοιπο πλήρωμα.

Πλήθος ερωτημάτων προκάλεσε το γεγονός ότι τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία απαίτησαν από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, να μη γίνει καμία απόλυση αν δεν γίνει πρώτα έλεγχος των μισθολογικών καταστάσεων του πληρώματος για να διαπιστωθεί αν τα δεδουλευμένα έχουν καταβληθεί κανονικά, κάτι που δεν έγινε από το Λιμεναρχείο.

Πρόσφατα, ακινητοποιήθηκαν και τα ταχύπλοα της ακτοπλοϊκής εταιρείας HSW «HIGH SPEED» 4, 5 και 6 στα οποία ήταν ναυτολογημένοι (έχουν διπλά πληρώματα) πάνω από 160 ναυτεργάτες και η διαδικασία των απολύσεών τους είναι σε εξέλιξη.

Συνολικά το επόμενο διάστημα αναμένεται το δέσιμο των ακτοπλοϊκών πλοίων να πάρει μαζικό χαρακτήρα. Αέρα στα πανιά της επιθετικότητας των εφοπλιστών σε βάρος ναυτεργατών και νησιωτών δίνει το υπουργείο Ναυτιλίας, όπου στα πλαίσια της αντιλαϊκής, φιλοεφοπλιστικής πολιτικής, έχουν βρει από κοινού την «πατέντα» των «έκτακτων δρομολογήσεων» με βάση την οποία δίνεται η ευκαιρία των εφοπλιστών για «αρπαχτές» τις περιόδους που είναι επικερδείς. Για παράδειγμα, το πλοίο «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» της εταιρίας HSW δρομολογήθηκε μόνο για ένα μήνα, τον Αύγουστο και αναμένεται να δέσει από μέρα σε μέρα. Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου, οι έκτακτες δρομολογήσεις πλοίων είναι συνολικά 14. Αξίζει, ωστόσο να σημειωθεί ότι στα πλοία που έχουν δρομολογηθεί έκτακτα δεν αναφέρεται το «ΜΥΤΙΛΗΝΗ»...

Παράλληλα, οι εφοπλιστές συνεχίζουν να παραβιάζουν και τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας Ακτοπλοΐας αφήνοντας απλήρωτους τους ναυτεργάτες. Μέχρι και 6 μηνών δεδουλευμένα διεκδικούν οι ναυτεργάτες του πληρώματος του ακτοπλοϊκού πλοίου «Β. ΚΟΡΝΑΡΟΣ» οι οποίοι την Τετάρτη ξεκινούν επίσχεση εργασίας.

«Φτάνει, ως εδώ»!

«Αγαπητοί συνάδελφοι, συναδέλφισσες,

θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας κάποιους προβληματισμούς μου που με παιδεύουν το τελευταίο καιρό.

-- Εάν την αντίθεσή μου σ' ό,τι συμβαίνει γύρω μου την λέω χαμηλόφωνα στο σπίτι μου, δε μ' ακούει κανείς.

-- Εάν δεν εκφράζω την άποψή μου θαρραλέα είμαι ανύπαρκτος. Δε με ξέρει κανείς. Μου αξίζει ό,τι ζήτησα. Τίποτα.

-- Εάν περιμένω από τους άλλους, θα μου δώσουν ό,τι έχουν ευχαρίστηση, ό,τι τους βολεύει. Κι εγώ καμία αντίρρηση. Για να θεωρούμαι το καλό παιδί, ο λογικός άνθρωπος. Δηλαδή, το θύμα του έργου, που υπομένει το κρύο μέχρι να περάσει ο χειμώνας, για να λιώσει απ' την καλοκαιρινή ζέστη. Περιμένοντας μια άνοιξη που θα έρθει όταν το αποφασίσουν τα εργοδοτικά λουλούδια. Δηλαδή, ποτέ.

Οι επιχειρηματίες ζήσανε εποχές με υπερκέρδη τα οποία δε μας μοίρασαν ποτέ. Τώρα που μειώθηκαν τα κέρδη τους, θέλουν να τα διατηρήσουν εξαθλιώνοντας εμένα και την οικογένειά μου. Ε, λοιπόν, δεν το δέχομαι. Φτάνει, ως εδώ. Δε θα παίζουν με τη ζωή μου.

Εξάλλου, με κανέναν δεν έκαναν συμβόλαιο ότι κάθε χρόνο θα κερδίζουν και περισσότερα. Η αχαριστία που τους διακρίνει στερείται ηθικής και ανθρωπιάς. Το μόνο που βλέπουν είναι αριθμούς. Οι άνθρωποι γι' αυτούς είναι αναλώσιμοι. Ας αναλογιστεί ο καθένας από εμάς, πόσες προσπάθειες, πόση ανοχή και υπομονή έχει κάνει για να φέρει εις πέρας ό,τι του ζητήθηκε στο χώρο δουλειάς. Δουλεύοντας 15 και 20 μέρες χωρίς ρεπό, με υπερωρίες, απλήρωτα, σύμφωνα με την προσαύξηση που προβλέπει ο νόμος. Ολοι θα θυμάστε τη δακρύβρεχτη επιστολή του Αριστοτέλη Διβάνη που διαβάστηκε από τον διευθυντή στη συνέλευση των εργαζομένων και ζητούσε τη βοήθεια του προσωπικού, να παραχωρήσει το κεκτημένο δικαίωμά του να σιτίζεται εντός του οκταώρου και να εφαρμοστεί το οκταμισάωρο. Να μη χτυπάει την κάρτα του όταν δουλεύει το ρεπό του και να ψευδομαρτυρεί ακόμα και τ' όνομά του, για να είναι νομιμοφανής η επιχείρηση σε περίπτωση ελέγχου από την Επιθεώρηση Εργασίας και να μην επιβληθεί πρόστιμο. Παράλληλα δε, με αυτόν τον τρόπο, κανείς δε θα μπορεί να διεκδικήσει την υπερωριακή αμοιβή γιατί δε θα υπάρχουν αποδείξεις. Τυχαίο; Και άλλα διάφορα που έχει βιώσει ο καθένας από εμάς με ξεχωριστό τρόπο.

Σήμερα, λοιπόν, που ήρθε η ώρα να δικαιωθεί ''ο αγώνας της όρνιθας'' που κάναμε έως τώρα, μας τιμούν για τις προσπάθειές μας με μια μεγαλοπρεπή μείωση 15%. Θα μας δοθεί για άλλη μια φορά η ευκαιρία να βοηθήσουμε με το υστέρημά μας τη βιωσιμότητα της επιχείρησης. Για την επιβίωσή μας ούτε κουβέντα. Δεν ενδιαφέρεται κανείς. Δυστυχώς, ούτε εμείς οι ίδιοι. Αυτά που βιώνουμε είναι αποτέλεσμα των επιλογών μας και των πράξεών μας.

Για ν' αλλάξει κάτι, συνάδελφοι, πρέπει να σπάσουμε τον υμένα της φοβίας για να τεκνοποιήσουμε τα όνειρά μας. Παρθένος και μητέρα δε γίνεται. Ολοι μας επιβάλλεται να συμμετέχουμε στη διεκδίκηση του δικαιώματός μαςγια ζωή χωρίς εκπτώσεις και μισθό χωρίς μειώσεις».

(Η παραπάνω τοποθέτηση είναι του Ηλία Κολιόπουλου, μέλους της διοίκησης του επιχειρησιακού σωματείου «Κάραβελ», και έγινε σε πρόσφατη μαζική συνέλευση των εργαζομένων στο ξενοδοχείο. Ομόφωνα αποφάσισαν να μην αποδεχτούν καμία μείωση μισθών και να συμμετάσχουν στη σημερινή απεργία του κλάδου)


Επιβεβαιώνουν τον «Ρ»

Οτι ο «Ρ» είναι «κατά της διεκδίκησης των εργασιακών δικαιωμάτων» αποφάνθηκε η πλειοψηφία (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) της διοίκησης του σωματείου εργαζομένων στον Τομέα Αποχέτευσης στην ΕΥΔΑΠ, σε δελτίο Τύπου με το οποίο απευθύνονται στην εφημερίδα μας, αντιδρώντας στα ρεπορτάζ που αποκάλυψαν το πλαίσιο με το οποίο καλούν σε κινητοποιήσεις. Ομως με το δελτίο Τύπου, η πλειοψηφία δεν αντικρούει τα ρεπορτάζ του «Ρ». Τα ρεπορτάζ αναφέρονταν μεταξύ άλλων στο διπλό πρόσωπο των δυνάμεων της πλειοψηφίας οι οποίες στο μεν ΔΣ του Συλλόγου αποφάσιζαν κινητοποιήσεις εναντίον στις μειώσεις των μισθών, τις οποίες όμως είχαν ήδη αποδεχτεί μέσα από την τριετή ΣΣΕ που υπέγραψαν τον περασμένο Μάη. Αυτή είναι η αλήθεια, την οποία η επιστολή της διοίκησης δε διαψεύδει και φυσικά προσπερνά... Επιπλέον, η επιστολή βεβαιώνει ότι οι συγκεκριμένες δυνάμεις έχουν πρόβλημα με τον τρόπο υλοποίησης των περικοπών και όχι με τις ίδιες τις περικοπές αφού αναφέρει επί λέξει: «Το σωματείο μας είναι αντίθετο και στο Ν. 4024/2011 αλλά και στον τρόπο με τον οποίο η ΕΥΔΑΠ επέλεξε να τον εφαρμόσει». Αλλά δε γίνεται και να δηλώνεις αντίθετος με κάτι και να διατυπώνεις ενστάσεις στον τρόπο που αυτό εφαρμόζεται, κατ' επέκταση να το νομιμοποιείς. Οσο για τη λειψή ενημέρωση που το σωματείο καταλογίζει στον «Ρ» αναφορικά με τη στάση της ΕΣΚ, πρέπει να θυμίσουμε σε ΔΑΚΕ - ΠΑΣΚΕ ότι η ΕΣΚ συμφώνησε με τις κινητοποιήσεις, αλλά όχι με τα αιτήματα που προβάλλει η πλειοψηφία. Γι' αυτό κυκλοφορεί κείμενο στους εργαζόμενους για τη συλλογή υπογραφών. Με αυτό «απαιτούν να συγκληθεί η Γενική Συνέλευση, άμεσα, του σωματείου μας, ώστε να συντονίσουμε τον αγώνα μας με όλο το προσωπικό της ΕΥΔΑΠ για: καμιά περικοπή στους μισθούς μας και στα εργασιακά δικαιώματά μας». Κάτι μάλιστα που ο πρόεδρος του σωματείου, χτες, αρνήθηκε μέχρι και να συζητηθεί στη διοίκηση.

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ
Σήμερα η σύσκεψη

Σήμερα, Τετάρτη 12 Σεπτέμβρη, τα ναυτεργατικά συνδικάτα ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ (Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών), ΠΕΣ/ΝΑΤ και η Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών διοργανώνουν σύσκεψη στις 10.30 το πρωί στην αίθουσα συνελεύσεων της Ενωσης Μηχανικών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ