ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 1 Δεκέμβρη 2000
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αχταρμάς με τα ΠεΣΥ

Το σχέδιο νόμου αποτελείται από 16 άρθρα που κατανέμονται σε πέντε κεφάλαια.

Στη συνέχεια θα παρουσιάσουμε με συνοπτική μορφή τα βασικά άρθρα του νομοσχεδίου.

Το Α` Κεφάλαιο αναφέρεται στην περιφερειακή συγκρότηση του ΕΣΥ. Το 1ο άρθρο αναφέρεται στην ίδρυση των Περιφερειακών Συστημάτων Υγείας (ΠεΣΥ), σύμφωνα με το οποίο η επικράτεια διαιρείται σε υγειονομικές περιφέρειες που ταυτίζονται με τις διοικητικές. Συνολικά συγκροτούνται 16 ΠεΣΥ σε όλη τη χώρα με τη μορφή των ΝΠΔΔ.

Αποκαλυπτικό για τις προθέσεις τις κυβέρνησης αποτελούν τα ΠεΣΥ της Αττικής -όπου συγκροτούνται τρία- και της Θεσσαλονίκης -όπου συγκροτούνται δύο που περιλαμβάνουν και άλλους νομούς.

Το Α` ΠεΣΥ Αττικής περιλαμβάνει τους δήμους Αθηναίων, Γαλατσίου, Ζωγράφου, Καισαριανής, Καλλιθέας, Νέας Φιλαδέλφειας, Νέας Χαλκηδόνας, Νέου Ψυχικού, Ταύρου, Φιλοθέης και Ψυχικού.

Το Β` ΠεΣΥ Αττικής περιλαμβάνει τους δήμους Αγίας Παρασκευής, Αγίου Δημητρίου, Αλίμου, Αμαρουσίου, Αργυρουπόλεως, Βριλησσίων, Βύρωνα, Γλυφάδας, Ελληνικού, Δάφνης, Εκάλης, Ηλιουπόλεως, Ηρακλείου, Κηφισιάς, Λυκόβρυσης, Μελισσίων, Μεταμόρφωσης, Νέας Ερυθραίας, Νέας Ιωνίας, Νέας Πεντέλης, Νέας Σμύρνης, Παλαιού Φαλήρου, Παπάγου, Πεντέλης, Πεύκης, Υμηττού, Χαλανδρίου και Χολαργού της Νομαρχίας Αθηνών καθώς και την περιοχή του Δήμου Αθήνας που περικλείεται μεταξύ των λεωφόρων Μεσογείων και Κατεχάκη και έχει όρια με τους Δήμους Παπάγου και Χολαργού. Επίσης περιλαμβάνει τους Δήμους και Κοινότητες της Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής.

Το Γ` ΠεΣΥ Αττικής περιλαμβάνει τους δήμους Αγίας Βαρβάρας, Αγίων Αναργύρων, Αιγάλεω, Ιλίου, Καματερού, Μοσχάτου, Περιστερίου, Πετρούπολης και Χαϊδαρίου της Νομαρχίας Αθηνών. Επίσης περιλαμβάνει τους δήμους Νομαρχίας Δυτικής Αττικής και τους Δήμους και Κοινότητες της Νομαρχίας Πειραιά.

Το Α` ΠεΣΥ Κεντρικής Μακεδονίας περιλαμβάνει το 4ο και 5ο Διαμέρισμα του Δήμου Θεσσαλονίκης, τους δήμους Καλαμαριάς, Τριανδρίας, Πυλαίας, Πανοράματος, Θερμαϊκού, Μηχανιώνας, Επανωμής, Μίκρας, Βασιλικών, Κορωνείας, Καλλινδρού, Εγνατίας, Απολλωνίας, Μαδύτου, Ρεντίνας, Αγ. Γεωργίου, Αρέθουσας, Σοχού, Βερτίσκου, Λαχανά, του Νομού Θεσσαλονίκης.

Ακόμα περιλαμβάνει τους δήμους και τις Κοινότητες των νομαρχιών Κιλκίς, Σερρών και Χαλκιδικής.

Το Β` ΠεΣΥ Κεντρικής Μακεδονίας περιλαμβάνει το 1ο, 2ο και 3ο Διαμέρισμα του Δήμου Θεσσαλονίκης, τους δήμους Αγ. Παύλου, Συκεών, Νεαπόλεως, Πολίχνης, Αμπελοκήπων, Σταυρουπόλεως, Ευόσμου, Ελευθερίου, Μενεμένης, Χορτιάτη, Καλλιθέας, Ωραιοκάστρου, Μυγδονίας, Αγ. Αθανασίου, Εχεδώρος, Αξιού, Χαλκηδόνος, Κουφαλίων, Λαγκαδά, Ασσήρου, Χαλάστρας και τις Κοινότητες Πεύκων και Ευκαρπίας.

Επίσης περιλαμβάνει τους δήμους και Κοινότητες των νομαρχιών Πέλλας,Ημαθίας και Πιερίας.

Το Α` ΠεΣΥ Νοτίου Αιγαίου περιλαμβάνει τους Δήμους και Κοινότητες της Νομαρχίας Κυκλάδων..

Το Β` ΠεΣΥ Νοτίου Αιγαίου περιλαμβάνει τους Δήμους και Κοινότητες της Νομαρχίας Δωδεκανήσου.

Το ΠεΣΥ Ηπείρου περιλαμβάνει, εκτός από τους Δήμους και τις Κοινότητες των Νομαρχιών Αρτας, Θεσπρωτίας, Ιωαννίνων και Πρέβεζας και τους Δήμους και τις Κοινότητες των Νομαρχιών Κέρκυρας και Λευκάδας.

Το ΠεΣΥ Δυτικής Ελλάδος περιλαμβάνει εκτός από τους Δήμους και τις Κοινότητες των Νομαρχιών Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας και Ηλείας και τους Δήμους και τις Κοινότητες των Νομαρχιών Ζακύνθου και Κεφαλληνίας.

Τα έσοδα των ΠεΣΥ

Το άρθρο 4 αναφέρεται στους πόρους του ΠΕΣΥ που θα προέρχονται από:

  • Επιχορηγήσεις από τον τακτικό κρατικό Προϋπολογισμό.
  • Επιχορηγήσεις από τον Προϋπολογισμό Δημοσίων Επενδύσεων.
  • Ποσοστό 1% επί του συνολικού προϋπολογισμού των Νοσοκομειακών Μονάδων του ΠεΣΥ.
  • Δωρεές, κληροδοτήματα και άλλες παροχές τρίτων.
  • Εσοδα από την εκμετάλλευση περιουσιακών στοιχείων.
  • Κάθε άλλο έσοδο που προκύπτει από τη δραστηριότητά του.
  • Εσοδα από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ενωσης ή άλλων Ελληνικών ή Διεθνών Οργανισμών ή μη κερδοσκοπικών Οργανισμών ή από άλλες ερευνητικές δραστηριότητες.
Η συγκρότηση

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΠεΣΥ είναι εννεαμελές και αποτελείται από τον Πρόεδρο του ΠεΣΥ, τέσσερα πρόσωπα, με ιδιαίτερη επιστημονική και κοινωνική δραστηριότητα, που ορίζονται με τους αναπληρωτές τους, τρία (3) από τον Υπουργό Υγείας και Πρόνοιας και ένα (1) από το Γενικό Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας, έναν εκπρόσωπο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης που προτείνεται με τον αναπληρωτή του, από την ΕΝΑΕ.

Το ΠεΣΥ αποφασίζει για τη σύσταση αυτοτελώς ή από κοινού με άλλα ΠεΣΥ Ανωνύμων Εταιριών, που το μετοχικό τους κεφάλαιο ανήκει κατά ποσοστό 100% στο ΠεΣΥ ή στα ΠεΣΥ, και έχουν σκοπό τη μελέτη, κατασκευή ή συντήρηση κτιριακών υποδομών και του συναφούς εξοπλισμού, καθώς και την ανάπτυξη άλλων κοινών υποστηρικτικών λειτουργιών, όπως η φροντίδα για την καθαριότητα ή την τροφοδοσία των αποκεντρωμένων μονάδων του.

Επίσης, αποφασίζει για την αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων των Νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας.

Σε κάθε ΠεΣΥ συνιστάται ένα Επιστημονικό Συμβούλιο που αποτελείται από ένδεκα (11) μέλη, που είναι επιστήμονες επαγγελμάτων Υγείας με βαθμό Διευθυντή και εργάζονται στις αποκεντρωμένες μονάδες του ΠεΣΥ.

Σε κάθε ΠεΣΥ συνιστάται μία Γενική Διεύθυνση στην οποία προΐσταται ο Πρόεδρος του ΠεΣΥ.

Στο Υπουργείο Υγείας και Πρόνοιας συνιστάται Επιτροπή Αξιολόγησης και Επιλογής Ανώτερων Στελεχών Υπηρεσιών Υγείας.

Οι πάσης φύσεως μηνιαίες αποδοχές και επιδόματα του προέδρου και του Αναπληρωτή Γενικού Διευθυντή ορίζονται, χωρίς περιορισμό ως προς το ύψος τους από άλλες γενικές ή ειδικές διατάξεις, με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υγείας και Πρόνοιας. Με την ίδια απόφαση παρέχονται, χωρίς περιορισμό του ύψους τους, επιδόματα εορτών και άδειες, καθώς και αποζημίωση για έξοδα κίνησης και έξοδα παράστασης.


Το νομοσχέδιο για τους επιθεωρητές

Ταυτόχρονα χτες το υπουργείο Υγείας έδωσε στη δημοσιότητα και το σχέδιο νόμου για το Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ), που περιλαμβάνει 12 άρθρα.

Το πρώτο άρθρο αναφέρεται στην ίδρυση και αποστολή του ΣΕΥΥΠ. Το ΣΕΥΥΠ συνίσταται από το υπουργείο Υγείας και υπάγεται απευθείας στον ίδιο τον υπουργό. Αποστολή του η ανάπτυξη και λειτουργία κεντρικού και περιφερειακού μηχανισμού για τη διενέργεια επιθεωρήσεων, ελέγχων και ερευνών σε όλες τις υπηρεσίες και τους φορείς που υπάγονται στην αρμοδιότητα ή την εποπτεία του υπουργείου Υγείας - Πρόνοιας.

Το δεύτερο άρθρο αφορά τα πεδία παρέμβασης του ΣΕΥΥΠ. Στην αρμοδιότητα του ΣΕΥΥΠ υπάγεται ο έλεγχος όλων των υπηρεσιών και Νομικών Προσώπων Δημοσίου ή Ιδιωτικού Δικαίου των τομέων υγείας και πρόνοιας που εποπτεύονται από το υπουργείο Υγείας (δημόσια νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, ΕΚΑΒ, ΕΟΦ, παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί, ιδρύματα, οίκοι ευγηρίας κλπ.), των υπηρεσιών υγείας και κοινωνικής πρόνοιας των Περιφερειών του κράτους και των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, των ΟΤΑ Α` βαθμού, καθώς και των ιδιωτικών κλινικών, διαγνωστικών κέντρων, φαρμακείων και γενικά όλων των φορέων του ιδιωτικού τομέα που παρέχουν υπηρεσίες υγείας.

Το τρίτο άρθρο αφορά τη διάρθρωση και τους τομείς δραστηριότητας. Το ΣΕΥΥΠ διαρθρώνεται στους τομείς: Υγειονομικού - Φαρμακευτικού Ελέγχου, Διοικητικού - Οικονομικού Ελέγχου και Ελέγχου Φορέων Πρόνοιας.

Το τέταρτο άρθρο αναφέρεται στη στελέχωση του ΣΕΥΥΠ. Προβλέπονται μια θέση Γενικού Επιθεωρητή, τρεις θέσεις βοηθών Γενικού Επιθεωρητή, 100 θέσεις Επιθεωρητών και 30 θέσεις βοηθών Επιθεωρητών. Το ΣΕΥΥΠ στελεχώνεται με αποσπάσεις μονίμων λειτουργών και υπαλλήλων του δημοσίου και των ΝΠΔΔ, καθώς και με αναθέσεις καθηκόντων σε συνταξιούχους, μόνιμους υπαλλήλους του δημοσίου, των ΝΠΔΔ και των λοιπών νομικών προσώπων του δημοσίου τομέα, για τριετή θητεία με απόφαση του υπουργού Υγείας.

Το πέμπτο άρθρο αναφέρεται στις αποδοχές και αρμοδιότητες του Γενικού Επιθεωρητή. Ο Γενικός Επιθεωρητής διοικεί το σώμα, κατευθύνει τη δράση του, απευθύνει στους Επιθεωρητές τις εντολές επιθεώρησης, ελέγχου και έρευνας, προϊσταται των Επιθεωρητών, είναι πειθαρχικός προϊστάμενός τους και μπορεί να επιβάλει ποινές. Ο Γενικός Επιθεωρητής, με απόφασή του επιλέγει ως βοηθούς Γενικού Επιθεωρητή, τρεις Επιθεωρητές τους οποίους τοποθετεί ως προϊστάμενους και συντονιστές των τριών τομέων.

Το έκτο άρθρο αναφέρεται στην ελεγκτική διαδικασία και τις αρμοδιότητες των Επιθεωρητών κατά την επιθεώρηση, τον έλεγχο και την έρευνα που διενεργούν. Οι Επιθεωρητές μπορούν να επισκέπτονται, χωρίς ή με προειδοποίηση, την υπηρεσία ή το φορέα που γίνεται ο έλεγχος, έχουν ενισχυμένες αρμοδιότητες με δικαιώματα πρόσβασης στους φακέλους των υπηρεσιών που ελέγχουν, περιλαμβανομένων και των απορρήτων στοιχείων. Οι Επιθεωρητές, κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους, είναι ειδικοί ανακριτικοί υπάλληλοι. Αν κατά τον έλεγχο διαπιστώνονται παράνομες ενέργειες λειτουργού, υπαλλήλου ή μέλους διοίκησης διατάσσεται Ενορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ) ή παραπομπή στην οικεία πειθαρχική δικαιοδοσία ή αποστολή της πορισματικής έκθεσης στην αρμόδια εισαγγελική αρχή. Μετά το πέρας της επιθεώρησης ή του ελέγχου, ο αρμόδιος Επιθεωρητής συντάσσει έκθεση με τις διαπιστώσεις και τα συμπεράσματα του ελέγχου και προτείνει λύσεις ή βελτιωτικές προτάσεις. Κατ' έτος ο Γενικός Επιθεωρητής συντάσσει Εκθεση Πεπραγμένων του Σώματος που υποβάλλεται στον πρωθυπουργό, τον πρόεδρο της Βουλής και τον υπουργό Υγείας - Πρόνοιας.

Με το έβδομο άρθρο καθορίζονται οι ειδικές αρμοδιότητες των Επιθεωρητών, οι οποίοι μεταξύ άλλων επιτρέπεται να ζητούν τη συνδρομή των αστυνομικών ή όποιων άλλων δημόσιων αρχών.

Στο όγδοο άρθρο προβλέπεται η λειτουργία Διεύθυνσης Γραμματείας του ΣΕΥΥΠ για την υποστήριξη του έργου της επιθεώρησης, η στελέχωση της οποίας γίνεται με τη μετακίνηση σ' αυτή υπαλλήλων του υπουργείου Υγείας ή των εποπτευομένων από το υπουργείο υπηρεσιών.

Το ένατο άρθρο αναφέρεται στην εκπαίδευση των Επιθεωρητών ΣΕΥΥΠ, το δέκατο σε διάφορες διατάξεις ειδικών θεμάτων (τρόπος έκδοσης ειδικής άδειας για τα μηχανήματα ιονιζουσών ακτινοβολιών κ.ά), το ενδέκατο στις μεταβατικές και τελικές διατάξεις και, τέλος, το δωδέκατο άρθρο στην ισχύ του σχεδίου νόμου που τυπικά αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ