ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 13 Φλεβάρη 2013
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Δυνατός κινηματογράφος!

Συνεχίζεται μέχρι 20/2, λόγω της θερμής υποδοχής του κοινού, η επική σοβιετική ταινία «Η Μάχη του Στάλινγκραντ», αποκλειστικά στον κινηματογράφο «Τιτάνια», σε διανομή της «New Star». Η ταινία γυρίστηκε το 1949 από τον Βλαντιμίρ Πετρόφ και έχει δύο μέρη: 8 μ.μ. το πρώτο μέρος «Ούτε βήμα πίσω», 9.45 μ.μ. το δεύτερο μέρος «Η Νίκη».

«Δεν υπάρχει γη για εμάς πέρα από το Βόλγα»! Ετσι ορκίζονταν οι υπερασπιστές του Στάλινγκραντ, όπου έλαβε χώρα μία από τις συγκλονιστικότερες επιχειρήσεις του Μεγάλου Πατριωτικού Πολέμου, αλλά και του Β' Παγκόσμιου Πολέμου. Πρόκειται για ταινία - ντοκουμέντο που κανείς δεν πρέπει να χάσει (κουπόνι προσφοράς και οι δυο ταινίες με 5 ευρώ διατίθεται από την εφημερίδα μας).

Από 14-20/2 η «NEW STAR» διανέμει τις επίσης αξιόλογες ταινίες: 1) «Το χειρόγραφο της Σαραγόσα», σε πρώτη εμπορική διανομή, σπάνιο κομμάτι του πολωνικού κινηματογράφου, από τα αριστουργήματα της 7ης τέχνης παγκοσμίως, βασισμένο στο αριστουργηματικό βιβλίο του κόμη Jan Potocki (1815). Καθημερινά στις 6 και 9 μ.μ. στο «CAPITOL ΖΕΦΥΡΟΣ». 2) «Ο τρίτος άνθρωπος», αριστουργηματικό φιλμ νουάρ του Κάρολ Ριντ από το ομώνυμο μυθιστόρημα του Γκράχαμ Γκριν, βραβευμένο με «Οσκαρ» Φωτογραφίας και Μέγα Βραβείο του Φεστιβάλ Καννών, με τον Ορσον Ουέλς σε ένα ρόλο που έμεινε στον κινηματογράφο! Παρασκευή 15/02 και Δευτέρα 18/02 (9.45) μ.μ. στο «ΤΙΤΑΝΙΑ». 3) «Η κυρία εξαφανίζεται» του Αλφρεντ Χίτσκοκ, Σάββατο 16/02 και Τετάρτη 20/02 (9.45 μ.μ.), στο «ΤΙΤΑΝΙΑ». 4) «39 Σκαλοπάτια» του Αλφρεντ Χίτσκοκ, Πέμπτη 14/02 και Τρίτη 19/02 (9.45 μ.μ.) στο «ΤΙΤΑΝΙΑ». 5) «Εκβιασμός» του Αλφρεντ Χίτσκοκ. Η πρώτη ομιλούσα Αγγλική ταινία, Κυριακή 17/2, 9.45 μ.μ. στον κινηματογράφο «ΤΙΤΑΝΙΑ».

Στις 14/2 η «New Star» προσφέρει σε ζευγάρια ένα εισιτήριο δωρεάν.

ΤΑΜΕΙΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
Η πολιτική εμπορευματοποίησης γεννά τα προβλήματά του

Στην ολοκληρωτική του απαξίωση και αδυναμία να ανταποκριθεί στον πολύ σημαντικό του ρόλο, οδηγεί η διαχρονική αντιδραστική πολιτική στον Πολιτισμό, το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων του YΠΠΟ που διαχειρίζεται τα πωλητήρια και τα καφενεία στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους και την παραγωγή αντιγράφων αρχαίων αντικειμένων, και με τα έσοδά του να τροφοδοτεί τις τεράστιες ανάγκες της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας.

Προφανής στόχος αυτής της συνειδητής τακτικής, των κυβερνήσεων του δικομματισμού και της σημερινής συγκυβέρνησης σε συνεργασία με την «τρόικα» είναι η εφαρμογή και στο ΤΑΠΑ της στρατηγικής του κεφαλαίου για ολική ιδιωτικοποίηση - εμπορευματοποίηση του πολιτισμού. Στρατηγική που προϋποθέτει την «υποχώρηση» του αστικού κράτους από τη διαχείριση σημαντικών και δυνάμει κερδοφόρων τομέων, όπως αυτού που διαχειρίζεται το ΤΑΠΑ και την παραχώρησή τους σε ιδιώτες.

Τα παραπάνω επιβεβαιώνει και η παραίτηση του προέδρου του ΤΑΠΑ, Δ. Δεληπέτρου, συνοδευόμενη από «εγκύκλιο» όπου «χαρτογραφούνται» τα σοβαρά προβλήματα του οργανισμού, χωρίς να αναφέρονται οι πραγματικές αιτίες.

Ο παραιτηθείς πρόεδρος αναφέρει το μεγάλο χτύπημα στα οικονομικά του ΤΑΠΑ με το «κούρεμα» κατά 32 εκ. ευρώ των αποθεματικών του, ενώ ο οργανισμός «είχε κυριολεκτικά φορτωθεί με όλα τα πωλητήρια, που άκριτα και χωρίς καμία μελέτη είχε δημιουργήσει ο Οργανισμός Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού, που βρίσκεται υπό εκκαθάριση, με αποτέλεσμα να κρατάει σε λειτουργία μονάδες δημιουργημένες «εική και ως έτυχε» και με εποχικό προσωπικό.

Επισημαίνει την υποστελέχωση «σε σημείο ώστε αρκετές νευραλγικές υπηρεσίες να είναι μονοπρόσωπες», «τα εργαστήρια αποψιλωμένα και οι παραγωγές στο κατώτατο σημείο τους», «τα ακυρωτικά μηχανήματα εισιτηρίων υπολειτουργούσαν - άλλη «αμαρτωλή» υπόθεση που κληροδότησε στο ΤΑΠΑ ο ΟΠΕΠ», «τα έσοδα εκ των εισιτηρίων είχαν υποχωρήσει». Αναφέρει τη φορολογία στους «αρχαιογνωστικού περιεχομένου εκδοτικούς οίκους», με αποτέλεσμα να μην έρθει «ούτε ένα βιβλίο από αυτούς στα πωλητήρια του ΤΑΠΑ», ενώ έκλεισαν τα πωλητήρια στη στοά κάτω από τα γραφεία του ΤΑΠΑ που ανακαινίστηκαν το 2009. Κάνει, επίσης, τον απολογισμό της διοίκησής του (σ.σ. μόλις εξάμηνη) συμπεραίνοντας ότι το έργο του ΤΑΠΑ «δημοσιεύματα, εργαστήρια, πολιτιστικά προϊόντα,, πωλητήρια, έργα υποστήριξης αρχαιολογικών χώρων, οικονομική ενίσχυση αρχαιολογικών χώρων κ.λπ., δημιουργούν ένα αρμονικό σύνολο, τόσο θετικά λειτουργικό που, αν καταργούσε κάποιος το ΤΑΠ και ενέτασσε όλες τις δραστηριότητές του σε κάποιες Διευθύνσεις του Υπουργείου Πολιτισμού το αποτέλεσμα θα είναι αποθαρρυντικό και απογοητευτικό». Να προσθέσουμε ότι τα πράγματα θα είναι χειρότερα αν αυτό το έργο παραδοθεί σε ιδιώτες.

Νέος πρόεδρος του οργανισμού διορίστηκε ο Παναγιώτης Τζίνης, πρώην υπάλληλος του ΥΠΠΟ.

Βραβεία θεάτρου και μουσικής

Με διοργανωτή, όπως κάθε χρόνο, τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού, Νεολαίας του δήμου Αθηναίων, στις 18/2 (12μ.) στο Μέγαρο Μουσικής, θα πραγματοποιηθεί η τελετή απονομής των θεατρικών και μουσικών βραβείων της Ενωσης Ελλήνων Κριτικών Θέατρου - Μουσικής και των θεατρικών βραβείων «Κάρολος Κουν» του 2012.

Με τα βραβεία «Κάρολος Κουν» τιμώνται συγγραφείς, σκηνοθέτες και ηθοποιοί. Τα θεατρικά βραβεία της ΕΕΚΘΜ αφορούν, μεταξύ άλλων, το Διεθνές Θεατρικό Ρεπερτόριο και το Αρχαίο Δράμα, ενώ της μουσικής, μεταξύ άλλων, βραβείο σε Πολιτισμικό Οργανισμό της Περιφέρειας, Δίσκο Ελληνικού Ενδιαφέροντος και Νέο ή Πρωτοεμφανιζόμενο Καλλιτέχνη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με το φετινό Βραβείο Θεατρολογικού Συγγράμματος, τιμάται ο αλησμόνητος, πρόωρα χαμένος, διακεκριμένος ποιητής, δοκιμιογράφος και κριτικός θεάτρου Γιάννης Βαρβέρης, με αφορμή την ολοκλήρωση των πολύτομων κριτικών απάντων του, που παρουσιάζουν ιδιαίτερο θεατρολογικό ενδιαφέρον.

Να αναφερθεί, επίσης, ότι με χορηγία της βιολονίστας Ισμήνης Χρυσοχόου - Κάρτερ, θεσπίζεται, στη μνήμη του συζύγου της, λογοτέχνη, κριτικού θεάτρου, επί πολλά χρόνια γενικού γραμματέα της Ενωσης, Γιώργου Κάρτερ.

Μια τρυφερή ιστορία

Στο θέατρο του Ιδρύματος «Μιχάλης Κακογιάννης», μέχρι τις 26/2 (κάθε Δευτέρα, Τρίτη, 9μμ), η Ξένια Καλογεροπούλου και ο Μηνάς Χατζησάββας, είναι συμπαίκτες στη θεατρική μεταφορά του διηγήματος του Ιρβιν Γιάλομ «Ο δήμιος του έρωτα», σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη.

Η εβδομηντάχρονη Θέλμα (Ξένια Καλογεροπούλου), χορεύτρια στο παρελθόν, διακατέχεται από ερωτική εμμονή για τον προηγούμενο, και πολύ νεότερο ψυχοθεραπευτή της, τον Μάθιου, με τον οποίο πριν 8 χρόνια είχε μια σύντομη ερωτική σχέση. Οι είκοσι επτά μέρες της σχέσης τους, καρφώθηκαν στο μυαλό της και την καθιστούν ανήμπορη να ζήσει. Ο νέος ψυχοθεραπευτής της, ο Ιρβιν (Μηνάς Χατζησάββας) θα προσπαθήσει να «ξεριζώσει» αυτή την εμμονή της.

Η παράσταση είναι συνδυασμός θεάτρου και χορού, καθώς μια μπαλαρίνα (Ελενα Γεροδήμου) αναπαριστά χορευτικά τα συναισθήματα της Θέλμα, ο ηθοποιός που υποδύεται τον Μάθιου (Χρήστος Παπαδόπουλος) είναι και χορευτής, ενώ και οι δύο πρωταγωνιστές μπαίνουν, επίσης, σε μια κινησιολογική περιπέτεια.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ