ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 4 Απρίλη 2013
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΜΑΙΕΥΤΗΡΙΟ «ΕΛΕΝΑ»
Κινδυνεύει να χάσει την εξειδίκευσή του

Τον κίνδυνο για ολοένα και μεγαλύτερη συρρίκνωση του «Ελενα», ενός από τα μεγαλύτερα μαιευτήρια που παρακολουθούν γυναίκες από όλη τη χώρα, προμηνύει η κατάσταση στην οποία ήδη βρίσκεται το νοσοκομείο. Αν λάβουμε υπόψη τις προθέσεις της κυβέρνησης να καταργήσει τον εξειδικευμένο χαρακτήρα ορισμένων νοσοκομείων, το μέτρο για το επίδομα τοκετού που θα δίνεται μόνο σε όσες γυναίκες γεννούν σπίτι τους (!), σπρώχνοντάς τες μακριά από τα νοσοκομεία, και τη συγχώνευση του «Ελενα» με το «Αλεξάνδρα» (συνολική δύναμη κλινών 897), οι κίνδυνοι αυτοί παίρνουν «σάρκα και οστά».

Μέχρι τις 31/3/2013 έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί οι νέοι οργανισμοί των νοσοκομείων που καταργούν νοσοκομεία, τμήματα, κρεβάτια, οργανικές θέσεις και η συγχώνευση των διασυνδεομένων νοσοκομείων. Δηλαδή, θα υπάρχει ένα κύριο νοσοκομείο και τα υπόλοιπα θα θεωρούνται παραρτήματα και κόβονται παρεχόμενες υπηρεσίες, μεταφέρεται προσωπικό κ.λπ. (π.χ. 7ο Θεραπευτήριο ΙΚΑ, Ογκολογικό ΙΚΑ κ.ά.).

Εργαζόμενοι του νοσοκομείου που συσπειρώνονται στο Αγωνιστικό Μέτωπο Εργαζομένων και στο ΠΑΜΕ Υγείας - Πρόνοιας σημείωσαν στον «Ρ»: «Ηδη λόγω της δραματικής έλλειψης προσωπικού τα τμήματα δεν θα λειτουργούσαν αν οι εργαζόμενοι δεν έκαναν υπεράνθρωπες προσπάθειες. Φοβόμαστε πως με το νέο οργανισμό θα επιδεινωθεί η κατάσταση, θα χαθεί η εξειδίκευσή του ως Νοσοκομείο Μητέρας - Γυναίκας - Παιδιού. Τώρα έχουμε, π.χ., εντατική, τμήμα για υψηλού κινδύνου τοκετούς, το πρόγραμμα προώθησης Μητρικού Θηλασμού, μαθήματα ανώδυνου τοκετού. Δεν ξέρουμε αν θα διατηρηθούν οι εφημερίες, όλα τα τμήματα...».

Το μαιευτήριο χρειάζεται ανάπτυξη, αναβάθμιση, πρόσληψη μόνιμου προσωπικού. «Ολα τα υλικά, τα αναλώσιμα, τα αποστειρωμένα (μιας χρήσης υλικά) είναι με το σταγονόμετρο. Υλικά απλά που "φεύγουν" πολλά κομμάτια ημερησίως. Ετσι δημιουργείται κενό στην προστασία από λοιμώξεις. Από την αίθουσα τοκετού λείπουν μάσκες οξυγόνου... Ξοδεύονται πολλές εργατοώρες γυρίζοντας γύρω γύρω στα τμήματα ή στο "Αλεξάνδρα" για να τα βρούμε. Από έλλειψη αντιδραστηρίων σε κάποιες εξετάσεις κάνουν και 1 μήνα να βγουν τα αποτελέσματα», τονίζουν.

Στο μεταξύ, υπάρχουν γυναίκες που δεν έχουν ούτε το 5ευρω του εισιτηρίου να δώσουν και καλούνται να πληρώσουν ακόμα τον υπέρηχο κύησης (περίπου 10 ευρώ το μήνα) και για ορισμένες ειδικές εξετάσεις.

  • Αύριο, Παρασκευή, στις 10 π.μ. ο Σπύρος Χαλβατζής, βουλευτής του ΚΚΕ και μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, θα κάνει περιοδεία στο νοσοκομείο.
ΑΠΕΡΓΙΑ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ
Δεν έλυσε κάβος

Ο συντονισμός με άλλους κλάδους και η αλληλεγγύη που εκφράστηκε ανέδειξαν ότι ο αγώνας τους αφορά όλο το λαό

Τα πληρώματα συμμετείχαν ενεργά στην απεργία όπως έδειξαν και οι ανεβασμένοι καταπέλτες, στον Πειραιά
Τα πληρώματα συμμετείχαν ενεργά στην απεργία όπως έδειξαν και οι ανεβασμένοι καταπέλτες, στον Πειραιά
Με αποφασιστικότητα και μαζική συμμετοχή έδωσαν χτες οι ναυτεργάτες τη μάχη της 24ωρης προειδοποιητικής απεργίας τους, στραπατσάροντας με τη δύναμη της αλληλεγγύης από εργαζόμενους της στεριάς, κάθε επιχείρηση να στηθεί απεργοσπαστικός μηχανισμός από εφοπλιστές και υπουργείο Ναυτιλίας.

Το γεγονός ότι σε απεργία «κατέβηκαν» χτες και άλλοι κλάδοι, συντονίζοντας τα αγωνιστικά τους βήματα με τους ναυτεργάτες, αλλά και η αλληλεγγύη που εκφράστηκε από νησιώτες και διάφορα συνδικάτα και Ομοσπονδίες, ανέδειξε ότι ο αγώνας και το διεκδικητικό του πλαίσιο, όχι μόνο είναι πέρα για πέρα αναγκαίος, αλλά αφορά το σύνολο της εργατικής τάξης, των εργαζομένων της χώρας.

Η πρόσφατη 7ήμερη απεργία των ναυτεργατών, η χτεσινή απεργία, αλλά και οι αποφάσεις των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ που επέβαλαν σχετική ομόφωνη απόφαση και στην Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ ότι ο αγώνας θα συνεχιστεί, δείχνουν τη θέληση των ναυτεργατών να αντιπαλέψουν την πολιτική που τους θέλει σύγχρονους δούλους στα καράβια και απειλεί την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, όπως προβλέπει και το νομοσχέδιο του ΥΝΑ που άναψε και τη σπίθα.

Το νομοσχέδιο του ΥΝΑ, αποτυπώνοντας πλήρως τη στρατηγική ΕΕ - ΔΝΤ, διαμορφώνει με τις διατάξεις του ένα εφιαλτικό τοπίο σε καράβια, λιμάνια, νησιά. Για την κερδοφορία του κεφαλαίου, των μονοπωλίων, καταργεί τις ΣΣΕ των ναυτεργατών, αποσαθρώνει το ακτοπλοϊκό δίκτυο, εγκαταλείποντας νησιά στην απομόνωση, μειώνει τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων αυξάνοντας τους κινδύνους για την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα. Ιδιωτικοποιεί μέσω του ΤΑΙΠΕΔ ολόκληρο το λιμενικό δίκτυο και τις υποδομές και τα παραδίδει στους μονοπωλιακούς ομίλους, με ό,τι σημαίνει αυτό για τα ναυπηγεία.

Στον Πειραιά

Η συγκέντρωση στο υπουργείο Ναυτιλίας
Η συγκέντρωση στο υπουργείο Ναυτιλίας
Από τις 5.30 το πρωί μετά το κάλεσμα των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων, που σήκωσαν και το βάρος της προετοιμασίας της απεργίας, οι απεργιακές φρουρές είχαν πάρει τη θέση τους μπροστά στα πλοία, ενώ στην περιφρούρηση της απεργίας συμμετείχαν ενεργά τα πληρώματα όπως έδειξαν οι ανεβασμένοι καταπέλτες σε ορισμένα πλοία. Οι εκπρόσωποι των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων περιόδευσαν από καράβι σε καράβι, προκαλώντας συσκέψεις και προετοιμάζοντας την παραπέρα πορεία του αγώνα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο πλοίο «ΑΚΟΥΑ ΤΖΟΥΕΛ» της ΝΕΛ, οι ναυτεργάτες αποφάσισαν από σήμερα να προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας καθώς αρκετοί είναι απλήρωτοι μέχρι και πέντε μήνες.

Στο πλαίσιο του συντονισμού του αγώνα σε απεργία, ενάντια στο νομοσχέδιο, κατέβηκαν οι εργαζόμενοι του υπουργείου Ναυτιλίας και των Οργανισμών του με απόφαση της Ομοσπονδίας τους, οι οποίοι στις 8.30 το πρωί έκαναν συγκέντρωση μπροστά στο υπουργείο και ανάρτησαν στην πύλη του πανό με τις φράσεις: «Οχι σε υπουργείο στρατόπεδο. Οχι σε απολύσεις». Στη συγκέντρωσή τους παραβρέθηκαν αντιπροσωπείες των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων.

Με απεργία απάντησαν οι ναυτεργάτες των ρυμουλκών ναυαγοσωστικών όλης της χώρας.

Στην απεργία συμμετείχαν οι μηχανικοί και οι πλοίαρχοι που φοιτούν στο Κέντρο Επανακατάρτισης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ).

Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια και οι λιμενεργάτες του ΟΛΠ με απόφαση της Ομοσπονδίας (ΟΜΥΛΕ) και απόφαση των λιμενεργατών έκαναν 5ωρη στάση εργασίας, ενώ είχαν προγραμματίσει συνέντευξη Τύπου στις 12 το μεσημέρι.

Στην υπόλοιπη χώρα

Οι ναυτεργάτες του πλοηγικού σταθμού της Διώρυγας της Κορίνθου, των οποίων το σωματείο αποφάσισε 48ωρη απεργία, έδωσαν με συμμετοχή 100% τη μάχη την πρώτη μέρα της απεργιακής τους κινητοποίησης. Οι ναυτεργάτες της διώρυγας προβάλλουν το διεκδικητικό πλαίσιο των ναυτεργατικών σωματείων και διεκδικούν ακόμα την εφαρμογή και ανανέωση της υπογραφής της ΣΣΕ ρυμουλκών, την οποία παραβιάζει η εταιρεία «Διώρυγα Κορίνθου ΑΕ» και χαρακτηρίζοντας αυθαίρετα τους ναυτεργάτες ως δημοσίους υπαλλήλους τους πληρώνει με βάση το ενιαίο μισθολόγιο του Δημοσίου!

Η επιχείρηση που έστησαν παραμονή της απεργίας, εφοπλιστές και Λιμεναρχείο στο πορθμείο Θάσου - Καβάλας να τρομοκρατήσουν τους ναυτεργάτες των πλοίων και να «σπάσει» η απεργία, έπεσε στο κενό. Η απόφαση των ναυτεργατών να απεργήσουν και η αλληλεγγύη που εκφράστηκε από εργαζόμενους της περιοχής που μετά από κάλεσμα της Λαϊκής Επιτροπής Θάσου συγκρότησαν μαζικές συγκεντρώσεις στα λιμάνια Λιμένα, Πρίνου και Κεραμωτής τσάκισαν τον απεργοσπαστικό μηχανισμό.

Υπενθυμίζεται ότι το Λιμεναρχείο έδωσε προχτές, παραμονή της απεργίας, τα χαρτιά της πολιτικής επιστράτευσης σε ναυτεργάτες των πλοίων, οι οποίοι είχαν ναυτολογηθεί από το Μάρτη.

Στο πλευρό των ναυτεργατών βρέθηκαν και οι νησιώτες, με μηνύματα αλληλεγγύης που εξέδωσαν τα Εργατικά Κέντρα Σάμου, Λέσβου, Βορείου Δωδεκανήσου. Χτες, συγκέντρωση έγινε στη Σάμο ενώ μαζική ήταν και η κινητοποίηση στην Ικαρία. Η προγραμματισμένη κινητοποίηση στη Μυτιλήνη αναβλήθηκε λόγω σφοδρής κακοκαιρίας.

Τη σημασία να στηριχτούν οι ναυτεργάτες και ο αγώνας τους για ασφαλείς και σύγχρονες θαλάσσιες συγκοινωνίες, ανέδειξαν με ανακοινώσεις τους το Εργατικό Κέντρο Βορείου Δωδεκανήσου, οι Ομοσπονδίες Φαρμάκου, Γάλακτος - Τροφίμων - Ποτών, Κλωστοϋφαντουργίας - Ιματισμού - Δέρματος, το Συνδικάτο Επισιτισμού - Τουρισμού - Ξενοδοχείων Νομού Αττικής, η Γραμματεία Επαγγελματιών Οδηγών του ΠΑΜΕ, η Γραμματεία Χανίων της ΠΑΣΥ.

ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ «ΠΑΤΗΣΙΩΝ»
«Κλειστό» για νοσηλείες ασθενών!

Την άμεση πρόσληψη καρδιολόγων και παθολόγων γιατρών ώστε να μπορέσει το νοσοκομείο Πατησίων να νοσηλεύει ασθενείς απαίτησαν χτες οι εργαζόμενοι του νοσοκομείου με παράστασή τους στη Διοίκηση της 1ης Υγειονομικής Περιφέρειας (ΥΠΕ).

Εδώ και δύο βδομάδες, ο Παθολογικός Τομέας δε νοσηλεύει ασθενείς γιατί δε βρίσκεται Διευθυντής παθολόγος για να διευθύνει το Παθολογικό Τμήμα. Η Διοίκηση της ΥΠΕ υποσχέθηκε την πρόσληψη δύο επικουρικών καρδιολόγων, ενώ υποστήριξε ότι «ψάχνει» και για έναν διευθυντή. Το 2013 βρίσκει το Νοσοκομείο διασυνδεδεμένο με το «Αγία Ολγα» (τελευταίο ΦΕΚ 31/12/12 όπου δημιουργείται ενιαίο ΝΠΔΔ με την επωνυμία ΓΝΝΙ «Κωνσταντοπούλειο - Πατησίων»). Με βάση ενιαίο Οργανισμό οι κλίνες του «Πατησίων» θα μειωθούν σε 88 από 110.

Στη χτεσινή συνάντηση με τους εργαζόμενους η Διοίκηση της 1ης ΥΠΕ υποστήριξε ότι δεν θα καταργηθούν κλίνες, αλλά θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε έκτακτη περίπτωση. Δηλαδή είναι εμφανής η απαξίωση και τακτική της σαλαμοποίησης, η οποία χρησιμοποιείται στην πολιτική των συγχωνεύσεων των νοσοκομείων με τελικό στόχο το κλείσιμο των μικρών συνοικιακών νοσοκομείων.

Τη συμπαράστασή τους στους εργαζόμενους του νοσοκομείου Πατησίων εξέφρασαν εκπρόσωποι των σωματείων εργαζομένων στα νοσοκομεία «Ευαγγελισμός» και «Αγιος Σάββας». Οι εργαζόμενοι στο «Πατησίων» θα αποφασίσουν για την περαιτέρω στάση τους στην αυριανή τους συνέλευση.

ΠΑΣΚΕ - ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Αφήνουν στο απυρόβλητο τους εφοπλιστές και τα στηρίγματά τους

«Βούτυρο στο ψωμί» των εφοπλιστών και των μονοπωλιακών ομίλων και μακριά από τα εργατικά λαϊκά συμφέροντα είναι το διεκδικητικό πλαίσιο που παρουσίασαν χτες στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου για το νομοσχέδιο του ΥΝΑ, εκπρόσωποι από την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών (ΟΜΥΛΕ), την Ομοσπονδία Υπαλλήλων ΥΝΑ (ΠΟΥΕΝ), τις Ενώσεις Λιμενεργατών και Ναυτών, το Σύλλογο Εργαζομένων στο ΥΝΑ και του σωματείου πληρωμάτων της Πλοηγικής Υπηρεσίας. Πρόκειται για συνδικαλιστικές οργανώσεις όπου κυριαρχούν δυνάμεις των ΠΑΣΚΕ και της Αυτόνομης Παρέμβασης.

Στις διαπιστώσεις τους επιβεβαίωσαν μεν ότι πρόκειται για ένα νομοσχέδιο «σκούπα» όπως το χαρακτήρισε ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γ. Γεωργακόπουλος (ΠΑΣΚΕ), που προωθεί την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών και το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων. Ωστόσο, κανένας τους, δεν είπε λέξη ότι πρόκειται για νομοσχέδιο που έρχεται να επιβάλει πλήρως τον κοινοτικό κανονισμό 3577/92 για την ελευθερία δράσης του κεφαλαίου στη ναυτιλία, «βγάζοντας λάδι» την Ευρωπαϊκή Ενωση». Ενώ ο εκπρόσωπος της ΠΟΥΕΝ Δ. Γκερλές απέδωσε το νομοσχέδιο σε «αυτοσχεδιασμούς» των υπουργών που πέρασαν από το υπουργείο την τελευταία 10ετία, οι οποίοι «δεν μπόρεσαν να χαράξουν μία συγκεκριμένη πολιτική». Ανέφεραν ότι θα προχωρήσουν σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις την ημέρα κατάθεσης του νομοσχεδίου στη Βουλή, αλλά δεν είπαν ούτε ένα οργανωτικό μέτρο για την επιτυχία τους.

Αποκρύπτοντας ότι πρόκειται για νομοσχέδιο ενταγμένο στην αντιλαϊκή πολιτική, ως διεκδίκηση προβάλουν, αποκλειστικά και μόνο την απόσυρσή του, παρά το γεγονός ότι για παράδειγμα, η κυβερνητική διοίκηση του ΟΛΠ, με βάση τον μνημονιακό νόμο 4024 αξιώνει για τους εργαζόμενους στο λιμάνι του Πειραιά υπογραφή ΣΣΕ με μείωση κατά 35% των μισθών. Και παρ' όλα αυτά, με έναν τέτοιο προσανατολισμό και πλαίσιο, καλούν τους ναυτεργάτες και τους νησιώτες σε «συντονισμό δράσης».

«ΚΟΙΝΩΦΕΛΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ»
Μαζική διαμαρτυρία στη Θεσσαλονίκη

Μαζική κινητοποίηση - παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία του ΙΝΕ της ΓΣΕΕ στη Θεσσαλονίκη πραγματοποίησαν χτες το μεσημέρι οι εργαζόμενοι που απασχολούνται στους Δήμους με τα 5μηνα προγράμματα «κοινωφελούς εργασίας» και είναι απλήρωτοι για δεύτερο μήνα. Στη διάρκεια της κινητοποίησης οι εκπρόσωποι του ΙΝΕ της ΓΣΕΕ απέδωσαν την καθυστέρηση στο γεγονός ότι ο Δήμος Βόλβης δεν είχε στείλει τις καταστάσεις των απασχολουμένων. Επί τόπου έγινε παρέμβαση στο Δήμο Βόλβης από τους εργαζόμενους και στάλθηκαν τα στοιχεία. Με βάση και αυτή την εξέλιξη, το ΙΝΕ τους ανακοίνωσε ότι θα πληρωθούν τα δεδουλευμένα τους μέχρι το τέλος του Απρίλη, δηλαδή 3 μήνες μετά την έναρξη της εργασίας τους.

Σήμερα στις 12 το μεσημέρι προγραμματίζουν παρέμβαση στην Επιθεώρηση Εργασίας γιατί εργάζονται χωρίς να τους παρέχονται τα μέτρα προστασίας που προβλέπονται από την εργατική νομοθεσία. Τη Δευτέρα θα κάνουν νέα γενική συνέλευση.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Ολα για την κερδοφορία των εφοπλιστών

«Κοιτάξαμε να βρούμε λύση και με τις δύο πλευρές και νομίζω ότι κάναμε το σωστό. Δυστυχώς όμως, διαπιστώνω ότι καλλιεργείται η δημιουργία κλίματος, το οποίο, (....) σίγουρα βασίζεται σε λάθος γνώση των δεδομένων». «Εκείνος που δεν καταλαβαίνει, ξέρει καλά γιατί δεν καταλαβαίνει και αξιοποιεί τη δύναμη που έχει για να λύνει και να δένει τα καράβια όποτε θέλει με απεργίες». Ανέφερε, ανάμεσα σε άλλα, ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης προχτές Τρίτη και παραμονή της απεργίας των ναυτεργατών, στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής για το νομοσχέδιο του ΥΝΑ.

Ο υπουργός επιδιώκοντας να συκοφαντήσει τους αγώνες των ναυτεργατών προσπαθεί να πείσει ότι γίνονται από κάποια σκοπιμότητα και όχι για δουλειά με δικαιώματα και πως όσοι τους συμπαραστέκονται προφανώς έχουν «λάθος γνώση των δεδομένων». Ομως τα «δεδομένα» των ναυτεργατών είναι ότι το νομοσχέδιο τους μετατρέπει σε σύγχρονους δούλους στα καράβια. Οπως «δεδομένα» είναι και τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν χτες στο ναυτιλιακό Τύπο, σύμφωνα με τα οποία οι εφοπλιστές, δηλαδή η μία «από τις δύο πλευρές» που για την κερδοφορία τους συντάχτηκε το νομοσχέδιο, μόνο τους πρώτους μήνες του 2013 επένδυσαν πάνω από 3 δισ. δολάρια για αγορές πλοίων και παραγγελίες ναυπήγησης. Μάλιστα, οι παραγγελίες τους είναι αυξημένες κατά 54% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα!

Αποκαλυπτική ήταν και η αναφορά του υπουργού στη Ναυτική Εκπαίδευση. Την ιδιωτικοποίηση που προωθεί το νομοσχέδιο τη χαρακτήρισε ως «ανάγκη προσαρμογής στα διεθνή δεδομένα», δηλαδή «την ανταγωνιστικότητα των στελεχών που αποφοιτούν» και διευκρίνισε: «Οταν λέμε ανταγωνιστικότητα, εννοούμε την εξεύρεση ναυτικής εργασίας. Ναυτικός καταρτισμένος, υψηλού επιπέδου, δεν έχει να φοβάται τίποτα και δε χρειάζεται κανέναν προστάτη. Αυτός βρίσκει δουλειά». Δηλαδή, όπου «ανταγωνιστικότητα στελεχών» εννοεί ναυτεργάτες που θα περιπλανώνται να βρουν δουλειά χωρίς συνδικαλιστική εκπροσώπηση, που θα κάνουν όσα τους λένε και θα παίρνουν όσα τους δίνουν.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ