ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 5 Απρίλη 2013
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Οχι «λουκέτο» στα θέατρα της Αθήνας

Να μην κλείσουν τα θέατρα που λειτουργούν στο Δήμο Αθήνας και όπου οι υπηρεσίες του Δήμου διαπίστωσαν μια σειρά παραβάσεις με βάση το ισχύον αναχρονιστιτικό νομοθετικό πλαίσιο ζήτησε ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, εκλεγμένος στο Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας.

Oι υπηρεσίες του Δήμου έλεγξαν δεκάδες θέατρα βεβαιώνοντας παραβάσεις και η δημοτική αρχή κινήθηκε για κλείσιμο τέτοιων χώρων. Στη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο δημοτική αρχή και αξιωματική αντιπολίτευση προσανατολίστηκαν να δώσουν μια παράταση λειτουργίας μέχρι να λήξει η θερινή σεζόν στις 5 Μάη.

Ο Νίκος Σοφιανός μπήκε στην ουσία του ζητήματος θίγοντας μια σειρά θέματα όπως: Υπάρχει ένα πογκρόμ κυριολεκτικά κατά θεατρικών χώρων με τουλάχιστον πενήντα θέατρα που μπαίνουν στο στόχαστρο της δημοτικής αρχής. Η υπόθεση παίρνει και πολιτικά χαρακτηριστικά, καθώς συνδυάζεται με το γεγονός ότι κόβονται όλες οι επιχορηγήσεις προς τα μικρά θέατρα, υποχρηματοδοτούνται κρατικά και ΔΗΠΕΘΕ, όλες οι ενισχύσεις και επιχορηγήσεις πάνε στους μεγάλους ομίλους που δραστηριοποιούνται στη χρυσοφόρα γι' αυτούς «επιχείρηση» του πολιτισμού. Συμπιέζονται με κάθε τρόπο οι μικροί θεατρικοί χώροι που δίνουν ανάσες πολιτισμού και αναζωογόνησης στις υποβαθμισμένες γειτονιές της Αθήνας, ταυτόχρονα δίνουν και ένα μεροκάματο έστω χαμηλό στους ανθρώπους του θεάτρου. Από το κλείσιμο τέτοιων μικρών χώρων θα ωφεληθούν αντικειμενικά οι μεγάλοι επιχειρηματικοί πολιτιστικοί όμιλοι που θα φτάσουν να ελέγχουν και να ποδηγετούν το σύνολο της καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Παραπέρα ο Νίκος Σοφιανός πρότεινε ο Δήμος σε συνεργασία με το ΣΕΗ και άλλους φορείς του πολιτισμού, να φροντίσει ώστε να αξιοποιηθούν μια σειρά χώροι του, να δοθούν ώστε να βρουν στέγη και έκφραση μια σειρά θίασοι και σχήματα.

Για δε τη νομιμότητα που επικαλείται η δημοτική αρχή και την ανάγκη εφαρμογής της, θύμισε ότι στα όρια του Δήμου λειτουργεί οίκος ανοχής ενώ του έχουν επιβληθεί 29 πρόστιμα! Οτι λειτουργούν εκατοντάδες τέτοιοι οίκοι δίχως άδεια, λειτουργούν νυχτομάγαζα καταπατώντας μια σειρά όρια και διατάξεις. Τίθεται επομένως και ζήτημα επιλεκτικής εφαρμογής της περιλάλητης νομιμότητας.

Τέλος ζήτησε εκτός από μια αναστολή επιβολής ποινών, προστίμων, σφράγισης, η δημοτική αρχή να πιέσει την κυβέρνηση ώστε να καταρτίσει και ψηφίσει άμεσα ένα σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας που να παίρνει υπόψη και τις χωρητικότητες, τις ανάγκες και τη δύσκολη θέση των μικρότερων χώρων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, να μην τις βάζει στην ίδια μοίρα ζητώντας τις ίδιες δαπανηρές προδιαγραφές με όσες πρέπει να ζητούνται από τα μεγαθήρια του κλάδου.

ΝΑΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΖΩΣΤΗΡΑ
Κυβερνητικά επικοινωνιακά τρικ

Να «χρυσώσει» το πικρό «χάπι» του ξεπουλήματος του Αστέρα Βουλιαγμένης μετά τις αντιδράσεις που ξέσπασαν, καθώς η χερσόνησος, με το προς πώληση, από τη συγκυβέρνηση, ξενοδοχείο «Αστέρας», έχει πολλές αρχαιότητες, με τη σημαντικότερη το ναό του Απόλλωνα Ζωστήρα, προσπαθεί η κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα επιχειρεί να «κρυφτεί» πίσω από την αρχαιολογική νομοθεσία, που προβλέπει ότι τα αρχαία είναι «εκτός συναλλαγής και ανεπίδεκτα χρησικτησίας». Ετσι το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο θα κάνει αυτοψία για τον καθορισμό Ζώνης Α΄ απολύτου προστασίας του ναού. Κάτι που έπρεπε να έχει γίνει χρόνια πριν και μόνο ως αφέλεια μπορεί να εκληφθεί ότι αποφασίστηκε, «συμπτωματικά», την περασμένη Τρίτη.

Σε ανακοίνωσή του, ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων συνδέει - ορθά - τον «Αστέρα» με το νομοσχέδιο για τις επενδύσεις που συζητιέται στη Βουλή. Σημειώνει, ότι «πράγματι ο ναός του Απόλλωνος Ζωστήρος, που βρίσκεται εντός της έκτασης του "Αστέρα" Βουλιαγμένης, εξαιρείται από την εκποίηση που επιχειρεί το ΤΑΙΠΕΔ. Ομως, τι ισχύει για τον περιβάλλοντα χώρο του; Υφίσταται "προστασία" μνημείου, όταν οι όροι χρήσης και δόμησης στον περιβάλλοντα χώρο, που αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του μνημείου, μπορούν να διαμορφωθούν κατά το δοκούν από τον όποιο επενδυτή; Υπάρχει "ανάδειξη" σε έναν ναό, που βρίσκεται εντός ιδιωτικής έκτασης και στον οποίο δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στους επισκέπτες που δεν θέλουν να πληρώσουν εισιτήριο στον ιδιώτη; Τι σημαίνει τελικά στις μέρες μας "δημόσια περιουσία", όταν ολόκληρη η έκταση του Αστέρα, με τον αιγιαλό, την παραλία, τον περιβάλλοντα χώρο του μνημείου, και ένα από τα ελάχιστα άκτιστα σημεία του παραλιακού μετώπου της Αττικής, εκποιείται σε ιδιώτες; Για ποιο λόγο, ενώ ο ναός έχει γύρω του - με βάση την ισχύουσα κήρυξη - ζώνη προστασίας 100μ., ανοίγει τώρα θέμα αναοριοθέτησής της;».

Προσθέτει ότι με το νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης «η αρμοδιότητα για την τύχη των αρχαιοτήτων (και του περιβάλλοντα χώρου τους) που βρίσκονται εντός μεγάλων επενδύσεων μεταφέρεται στους υπουργούς Ανάπτυξης & Παιδείας, οι οποίοι θα μπορούν πλέον να γνωμοδοτούν "κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξη" και, άρα, κατά παράβαση και της αρχαιολογικής νομοθεσίας(...)».

Οι αρχαιολόγοι απαιτούν να αποσυρθούν οι διατάξεις του νομοσχεδίου, να σταματήσει η εκποίηση της δημόσιας έκτασης στον Αστέρα Βουλιαγμένης, να αναδειχθεί ο ναός και να δημιουργηθεί, με ευθύνη του υπουργείου Πολιτισμού, ελεύθερη πρόσβαση για όλους προς αυτόν.

Η «Γλαύκα» «ξεναγεί» τα παιδιά

Μια διασκεδαστική και μορφωτική διαδικτυακή εφαρμογή για παιδιά, με θέμα την αποκατάσταση των μνημείων της Ακρόπολης αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Υπηρεσίας Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης στη διεύθυνση «http://www.ysma.gr/theglafkaproject».

Στόχος της εφαρμογής είναι η γνωριμία των παιδιών με τις φθορές, τα αίτια και τα είδη των επεμβάσεων, με τα επαγγέλματα των ανθρώπων που πραγματοποιούν τα αναστηλωτικά έργα και με τις σύγχρονες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται σε αυτά.

Πρωταγωνιστής είναι η Γλαύκα, ένα ιπτάμενο ρομπότ που καθοδηγεί το παιδί σε όλες τις ενότητες της εφαρμογής. Αποστολή του παιδιού είναι να συμμετάσχει στο πρόγραμμα σχεδιασμού της Γλαύκας και να κερδίσει το βραβείο συμμετοχής του. Αυτό όμως προϋποθέτει την πολύ καλή γνώση της αποκατάστασης των μνημείων της Ακρόπολης, που παρουσιάζεται μέσα από πέντε θεματικές ενότητες: Το ταξίδι, τη βοήθεια, το πλήρωμα, τη δράση και το μέλλον.

Κάθε ενότητα περιλαμβάνει την προετοιμασία, τη συνοπτική δηλαδή παρουσίαση του θέματος και τη δοκιμασία, το παιχνίδι. Σε κάθε παιχνίδι ανακεφαλαιώνονται οι γνώσεις όλης της ενότητας.

«Θερμοκήπιο» στο θέατρο «Οδού Κυκλάδων»

Επαναλαμβάνονται από τη Δευτέρα μέχρι και τις 28 Μαΐου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στο θέατρο «Οδού Κυκλάδων» οι παραστάσεις του έργου «Θερμοκήπιο» του Χάρολντ Πίντερ με το Λευτέρη Βογιατζή. Μετάφραση Νίνος Φένεκ - Μικελίδης. Σκηνοθεσία Λευτέρης Βογιατζής. Σκηνικά - Κοστούμια Εύα Μανιδάκη. Μουσική Δημήτρης Καμαρωτός. Φωτισμοί Λευτέρης Παυλόπουλος.

Στο «Θερμοκήπιο» ενός κρατικού ψυχιατρικού Ιδρύματος - επικρατεί η απόλυτη ασυδοσία, ο αυταρχισμός, η ανομία - που καλύπτονται πίσω από τη διγλωσσία. Τη γλώσσα που συσκοτίζει και διαστρεβλώνει την πραγματικότητα. Εδώ επωάζεται το αυγό του φιδιού. Οι ασθενείς είναι απλοί αριθμοί. Στο ανελέητο παιχνίδι για την εξουσία, το προσωπικό επιδίδεται σε ένα αδίστακτο παιχνίδι αλληλο-υπονόμευσης και αλληλοεξόντωσης. Η έρευνα για το θάνατο - δολοφονία - της 6459 θα αποτελέσει την θρυαλλίδα για τη σχεδιαζόμενη αλλαγή φρουράς στη διεύθυνση του κρατικού ιδρύματος. Οι μισοί συνένοχοι θα ενοχοποιήσουν τους άλλους μισούς, ενώ το διάδοχο σχήμα θα εγγυηθεί τη συνέχιση του φαύλου καθεστώτος...

Στην καινούρια διανομή του έργου, παίζουν οι (με σειρά εμφάνισης): Λευτέρης Βογιατζής, Δημήτρης Ημελλος, Αργύρης Πανταζάρας, Μαρία Σκουλά, Χάρης Φραγκούλης, Γιάννης Κότσυφας, Γιώργος Γάλλος. Στις 29 και 30 Απριλίου, στη θέση του Γιάννη Κότσυφα, ο Βασίλης Κουκαλάνι (ερμήνευσε το ρόλο του Ταμπ, στις παραστάσεις του έργου το 2011).

Το έργο «ΚΤΕΛ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ» του Δημήτρη Λέντζου, ανεβαίνει σήμερα, στο θέατρο «Αργώ» με την Ελένη Τζαγκαράκη, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Κωνσταντόπουλου, μουσική Χρήστου Λεοντή και θα παίζεται κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 9 το βράδυ. Βοηθοί σκηνοθέτη Πηνελόπη Ζαλώνη, Κωστής Σαββιδάκης, Μαρία Βασιλοπούλου.

Εκλογές στο ΣΚΩΑ

Στις αρχαιρεσίες που θα γίνουν στις 7/4 στην έδρα του (Σαπφούς 10, 1ος όροφος) από τις 10 π.μ. έως τις 4 μ.μ. καλεί τα μέλη του το απερχόμενο ΔΣ του Συλλόγου Καθηγητών Ωδείων Αναγνωρισμένων (ΣΚΩΑ).

Στο κάλεσμά του σημειώνει ότι «τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίζουμε την κλιμάκωση μιας ολοένα και αυξανόμενης επίθεσης σε όλους τους χώρους εργασίας, που αποτέλεσμα έχει τη διαρκή αφαίρεση των εργασιακών και ασφαλιστικών μας δικαιωμάτων (χαμηλά μεροκάματα, υποαπασχόληση, ανεργία, ανασφάλιστη εργασία). Παράλληλα, έχουμε και μια εντεινόμενη υποβάθμιση του καλλιτεχνικού και εκπαιδευτικού μας ρόλου. Σε μια περίοδο που οι εργαζόμενοι δέχονται γενικευμένη και ολομέτωπη επίθεση, η απομόνωση και ο ατομικός τρόπος λύσης των ζητημάτων μας είναι αδιέξοδος. Στις εξελίξεις που ήδη βιώνουμε, αλλά και σε αυτές που θα έρθουν στο μέλλον, ένας μόνο δρόμος υπάρχει, αυτός της μαζικοποίησης. Στόχος μας είναι η μαζική εκλογική διαδικασία και η ολοκλήρωση της συσπείρωσης για νέους αγώνες, πιο αποτελεσματικούς».

Φόρουμ σύγχρονης δραματουργίας

Φόρουμ σύγχρονης δραματουργίας πραγματοποιεί (11 - 12/4) το Ελληνικό Κέντρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου. Θα παρουσιαστούν αποσπάσματα (20' - 30') από το κάθε έργο, με μορφή αναλογίου, στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών. Πρόκειται για άγνωστα στην Ελλάδα έργα από διάφορες χώρες.Τα αναλόγια θα συνοδεύονται από σύντομη παρουσίαση του κάθε συγγραφέα και της δουλειάς του/της. Είσοδος ελεύθερη σε όλες τις παρουσιάσεις των έργων.

Στόχος είναι να παρουσιάζονται στην Ελλάδα οι νέες δραματουργικές τάσεις, παγκοσμίως. Αρκετά από τα έργα που παρουσίασε το Φόρουμ στο παρελθόν, ανέβασαν Ελληνες σκηνοθέτες. Μέχρι τώρα το φόρουμ έχει παρουσιάσει 41 έργα, από 35 χώρες και συγγραφείς.

Το παρουσιαζόμενα έργα πρέπει να είναι σύγχρονα (γραμμένα από το 2009 και εξής) και να πληρούν τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω κριτήρια: να έχουν διαγράψει μια πετυχημένη πορεία. Να έχουν επαινεθεί από την κριτική. Να είναι πρωτότυπα, να εκπροσωπούν τη σύγχρονη γραφή. Να έχουν μεταφραστεί ή παρουσιαστεί στο εξωτερικό. Να έχουν κερδίσει διακρίσεις. Να έχουν απασχολήσει για το περιεχόμενο ή τη μορφή τους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ