ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 24 Μάη 2013
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Αντιδράσεις για τα θέματα της Φυσικής

Eurokinissi

Συνεχίστηκε χτες η συζήτηση γύρω από τα θέματα που δόθηκαν στις πανελλαδικές εξετάσεις στο μάθημα της Φυσικής την περασμένη Τετάρτη, για τους υποψήφιους θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης.

Η Ενωση Ελλήνων Φυσικών με νέα ανακοίνωσή της επιμένει ότι μεγάλο μέρος των θεμάτων είναι εκτός της φιλοσοφίας του σχολικού βιβλίου και της διδασκαλίας του μαθήματος στο σχολείο, ενώ αρκετά θέματα ήταν και εκτός του αναλυτικού προγράμματος που ισχύει σήμερα. Η Ενωση θέτει παράλληλα ζήτημα «δεοντολογίας και τάξης» καθώς καταγγέλλει ότι το 4ο θέμα είναι παραπλήσιο αυτού που υπήρχε σε γνωστό ιστολόγιο από τον Μάρτη και είχε σχολιαστεί από φυσικούς.

Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) από την πλευρά της απαντά ότι όλα τα θέματα ήταν εντός της ύλης των Λυκείων, ότι διαμορφώθηκαν εντός της ΚΕΕ με τις προβλεπόμενες διαδικασίες και εγκρίθηκαν ομόφωνα και ότι είναι φυσικό να υπάρχουν ομοιότητες με κάποια από τα χιλιάδες δημοσιευμένα, ιδιαίτερα στο Διαδίκτυο.

Πρακτικά λοιπόν, δεν υπάρχει καμιά ιδιαίτερη οδηγία προς τους βαθμολογητές για τυχόν διαφορετική αντιμετώπιση κάποιου από τα θέματα της Φυσικής.

Στο μεταξύ, με μαθήματα κατεύθυνσης συνεχίζονται σήμερα Παρασκευή οι πανελλαδικές εξετάσεις. Οι υποψήφιοι των γενικών λυκείων εξετάζονται στην Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης, Βιολογία θετικής κατεύθυνσης, Χημεία - Βιοχημεία τεχνολογικής κατεύθυνσης (κύκλος τεχνολογίας και παραγωγής) και Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (κύκλος πληροφορικής και υπηρεσιών).

ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΩΦΩΝ ΚΑΙ ΒΑΡΗΚΟΩΝ ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ
«Στα όρια» να κλείσει

Τον κίνδυνο να οδηγηθεί σε συρρίκνωση το Ειδικό Γυμνάσιο Κωφών και Βαρηκόων Αγίας Παρασκευής εκφράζει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου, με αφορμή την αλλαγή των ορίων μεταξύ των δυο αντίστοιχων τέτοιων σχολείων Αγίας Παρασκευής και Αργυρούπολης.

Ο Σύλλογος Γονέων καταγγέλλει ότι ο ορισμός ορίων των σχολείων λήφθηκε χωρίς να ζητηθεί η γνώμη των αρμόδιων φορέων (διευθυντές και γονείς) και επισημαίνει ότι υπάρχουν περιοχές όπως η Ν. Μάκρη όπου τα παιδιά αντί να πηγαίνουν στο Ειδικό της Αγ. Παρασκευής, όπως πήγαιναν μέχρι πρότινος, τώρα θα πρέπει να πηγαίνουν στην Αργυρούπολη. Η μείωση των γεωγραφικών ορίων, θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των μαθητών και των οργανικών θέσεων, με λίγα λόγια τη σταδιακή κατάργηση του σχολείου.

Ανεξάρτητα όμως από τον ορισμό των ορίων, το σημαντικότερο πρόβλημα που παραμένει είναι η απαράδεκτη πολιτική που εφαρμόζεται διαχρονικά μέχρι σήμερα στην Ειδική Αγωγή: Σε όλο το λεκανοπέδιο Αττικής, με δεκάδες δήμους, δεκάδες και διαφορετικές χιλιομετρικές αποστάσεις... υπάρχουν μόνο δύο σχολεία για παιδιά με προβλήματα ακοής! Και δεν τους εξασφαλίζονται ακόμη και τα αυτονόητα όπως η μεταφορά των μαθητών από και προς τα σχολεία, η τοποθέτηση εκπαιδευτικού προσωπικού που θα γνωρίζει τουλάχιστον τη νοηματική ώστε να γίνεται μάθημα...

Γονείς και εκπαιδευτικοί απαιτείται να δουν συνολικά το ζήτημα της Ειδικής Αγωγής και την όλο και μεγαλύτερη εγκατάλειψή της από το κράτος.

Το σχολείο των πλουσίων

Την Τετάρτη πραγματοποιήθηκαν οι πανελλήνιες εξετάσεις στο μάθημα της Φυσικής Κατεύθυνσης, για την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πολύ μελάνι έχει καταναλωθεί αυτές τις μέρες σε κείμενα για τη δυσκολία των θεμάτων σε όλα τα μαθήματα, την ορθότητά τους κ.λπ. Τα κείμενα όμως αυτά, όπως και οι παρατηρήσεις διαφόρων επιστημονικών ενώσεων, είναι σχεδόν πάντα μονόπλευρα γιατί περιορίζονται στο τι ακριβώς συνέβη και όχι στο ποιος ήταν ο σχεδιασμός και το τι εξυπηρετείται στην πραγματικότητα.

Μια τέτοια εξέλιξη είχαμε και προχτές με τα θέματα της Φυσικής. Εγώ δεν θα κολλήσω στο ότι τα θέματα ήταν δύσκολα, ότι ήθελαν μεγάλη μαθηματική επεξεργασία, ότι οι μαθητές χρησιμοποιώντας δύο διαφορετικές σωστές σχέσεις κατέληγαν σε διαφορετικά αποτελέσματα, ότι μια παραλλαγή της πρωτότυπης άσκησης είχε δημοσιευθεί σε ιστοσελίδα στο διαδίκτυο ή ότι σύμφωνα με τις φήμες είχε διδαχθεί 15 μέρες πριν από τις εξετάσεις σε δημόσιο σχολείο προσφυγικού δήμου της Αθήνας. Αυτά καθεαυτά δεν έχουν πολιτικό νόημα. Πολιτικό νόημα έχει το γεγονός πως ενώ ο νόμος αναφέρει ρητά ότι η εξεταστέα ύλη είναι η ύλη της Γ' Λυκείου είχαμε θέματα τα οποία αναφέρονταν σε ύλη προηγούμενων τάξεων, η οποία μάλιστα έχει τεθεί και εκτός αναλυτικού προγράμματος και δεν διδάσκεται στα περισσότερα σχολεία της χώρας. Πότε είχε διδαχθεί στους συγκεκριμένους μαθητές, π.χ., το ΘΜΚΕ με τριβή και ελατήριο; Παλιά ήταν στην ύλη της Α' Λυκείου, στη συνέχεια όμως το υπουργείο αποφάσισε ότι θα πρέπει η ύλη να μικρύνει και να αναδιαταχθεί, για να μειωθεί - μας έλεγαν - η παραπαιδεία! Αποτέλεσμα, κεφάλαια όπως η βαρύτητα και οι συντηρητικές δυνάμεις (που μια εξ αυτών είναι η δύναμη του ελατηρίου) να φύγουν από τη διδακτέα ύλη του σχολείου. Το πόσο μειώθηκε η παραπαιδεία και το πόσο θα μειωθεί στη συνέχεια με αυτές τις πρακτικές είναι ολοφάνερο.

Και ενώ αυτά τα κεφάλαια δεν διδάσκονται στο σχολείο μπαίνουν ως θέματα στις πανελλήνιες. Τι μήνυμα όμως είναι αυτό για το γιο του αγρότη από την Καρδίτσα, για την κόρη του ψαρά από τη Λέσβο, για τα παιδιά του εργάτη της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης; Πολύ απλά, ότι πέρασε ο καιρός που τα παιδιά των εργατικών οικογενειών διεκδικούσαν δικαίωμα στη μόρφωση. Τώρα θα πρέπει να εγκαταλείψουν το Γενικό Λύκειο γιατί δεν τους παίρνει καθώς σε εποχή καπιταλιστικής κρίσης με 30% και πλέον πραγματική ανεργία, σε εποχή που και αυτό ακόμα το ψωμί των μαθητών να μοιάζει πολυτέλεια, τα φροντιστήρια που θα πρέπει να αρχίσουν από την Α' Λυκείου ελάχιστοι θα μπορούν να τα πληρώνουν. Οι υπόλοιποι θα πρέπει να στοιβαχτούν στη δήθεν «επαγγελματική εκπαίδευση», τρώγοντας το τυράκι της δυνατότητας απόκτησης, με εξετάσεις, επαγγελματικών δικαιωμάτων, στο μέλλον, ταυτόσημων με αυτά των υψηλότερων βαθμίδων εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα όμως και ενώ σπρώχνονται τα παιδιά των εργατικών οικογενειών με όλους τους τρόπους στα ΕΠΑΛ, αφαιρείται η Φυσική από τη Β' Λυκείου των ΕΠΑΛ. Πώς λοιπόν ο απόφοιτος των ΕΠΑΛ ηλεκτρολόγος χωρίς θεωρητικό υπόβαθρο θα πετύχει στις εξετάσεις κατάρτισης; Πολύ απλά, δεν θα πετύχει και θα παραμείνει ένας πρακτικά ανειδίκευτος εργάτης των 400 ευρώ το μήνα. Αλλά αυτός είναι τελικά ο στόχος του υπουργείου.

Ταυτόχρονα με την πρακτική αυτή στέλνεται και ένα δεύτερο μήνυμα. Το δημόσιο σχολείο, το σχολείο για όλους, ένα δικαίωμα που κατακτήθηκε με αγώνες και αίμα, είναι άχρηστο καθώς το πιο σημαντικό είναι το φροντιστήριο. Καλλιεργείται συστηματικά η εντύπωση ότι τα παιδιά μας χάνουν την ώρα τους στο σχολείο, τη στιγμή που το μόνο που έχει σημασία είναι το φροντιστήριο. Στόχος μέσα από αυτή τη συνεχή απαξίωση είναι τελικά να καταργηθεί στην πράξη το δημόσιο σχολείο και να αφαιρεθεί εντελώς το δικαίωμα στη γνώση για τα παιδιά των εργατικών οικογενειών.

Αν, λοιπόν, θέλουμε να δούμε την πραγματική διάσταση των γεγονότων πέρα από δημοσιογραφικές κορόνες και κροκοδείλια δάκρυα για τους υποψηφίους, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι όλα αυτά που παρακολουθούμε είναι κινήσεις που στόχο έχουν τον αποκλεισμό από τη γνώση των λαϊκών οικογενειών και την επιστροφή σε ένα σχολείο ακόμα πιο ταξικό, ακόμα πιο διαφοροποιημένο, ένα σχολείο που η μόρφωση θα είναι προνόμιο των καπιταλιστών.


Μ. ΜΠΟΥΡΜΠΟΥΛΑΣ
Φυσικός

ΣΥΝΤΟΜΑ ΝΕΑ

*** Μαζική κινητοποίηση στη συνεδρίαση της Συγκλήτου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) πραγματοποίησε χτες το πρωί το Συντονιστικό Μεταπτυχιακών και Υποψηφίων διδακτόρων ΑΠΘ και Πανεπιστημίου Μακεδονίας, αλλά και εστιακοί φοιτητές. Οι μεταπτυχιακοί απαίτησαν από τα μέλη της Συγκλήτου να μην προχωρήσει στην επιβολή διδάκτρων στα μεταπτυχιακά και οι εστιακοί φοιτητές να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία της Λέσχης, καθώς μετά την αναγκαστική έξοδο 8 εργαζομένων στην εφεδρεία, κινδυνεύει με λουκέτο. Ο πρύτανης ζήτησε να αποχωρήσουν οι φοιτητές για να γίνει η συνεδρίαση και τελικά την ανέβαλε για σήμερα, ενώ δεσμεύθηκε ότι θα γίνει ειδική συνεδρίαση για τις εστίες και το θέμα της Λέσχης των εστιών.

*** Σύσκεψη των επιτροπών αγώνα του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών στην Κοζάνη γίνεται σήμερα Παρασκευή, στις 7 μ.μ., στο τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου (πίσω από τον «Βερόπουλο»).

*** Πέντε ακόμη σχέδια Προεδρικών Διαταγμάτων εγκρίθηκαν χτες από το Συμβούλιο της Επικρατείας που σχετίζονται με το σχέδιο «Αθηνά». Τα πέντε διατάγματα αφορούν συγχωνεύσεις, καταργήσεις και μετονομασίες στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, στο Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, το ΤΕΙ Μακεδονίας, το ΤΕΙ Θεσσαλίας, καθώς και το ΤΕΙ Ηπείρου.

*** Σύσκεψη εκπροσώπων της ΟΛΜΕ, της ΠΝΟ, των εργαζομένων στο μετρό, που βρίσκονται σε καθεστώς επιστράτευσης, έγινε χτες το απόγευμα στα γραφεία της ΟΛΜΕ. Συζητήθηκε η ανάληψη κοινών πρωτοβουλιών και κινητοποιήσεων για την κατάργηση της επιστράτευσης, ενάντια στον αυταρχισμό, στην πολιτική των περικοπών και της διάλυσης των εργασιακών σχέσεων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ