Ξέρω ότι όλοι έχετε ακούσει για την εννιάμηνη απεργία των χαλυβουργών, για την τεράστια αλληλεγγύη που δέχτηκαν οι εργάτες, για την αμέριστη παγκόσμια συμπαράσταση, για τα ΜΑΤ, τις απολύσεις, τις μειώσεις μισθών. Πιθανόν ελάχιστοι από σας γνωρίζουν τι έγινε μετά, μέχρι και σήμερα. Η στρεβλή ενημέρωση από συγκεκριμένα ΜΜΕ δεν μπορεί να σας δώσει την αληθινή διάσταση των γεγονότων και φυσικά αποσιωπούν τη σημερινή κατάσταση που επικρατεί. Κανείς δεν σας έχει πει ότι τα ΜΑΤ κλείσανε το εργοστάσιο!
Ολον αυτόν τον καιρό το εργοστάσιο έχει γίνει διαμετακομιστικό κέντρο ανάμεσα σ' αυτό του Βόλου και στα λιμάνια Βόλου και Ελευσίνας. Δουλεύουν ελάχιστοι εργαζόμενοι που πρόσκεινται στην εργοδοσία περισσότερες ώρες και μέρες και φυσικά οι μέχρι πρότινος απεργοί - εργαζόμενοι εκτελούν διάφορες εργασίες συντήρησης στο νόμιμο ωράριό τους. Αυτοί διατηρούν λοιπόν ακόμη την κλαδική τους σύμβαση, ενώ στο εργοστάσιο του Βόλου από το 2011 έχουν επιχειρησιακή σύμβαση που αλλάζει κάθε τόσο. Η μετενέργεια της κλαδικής τελειώνει 15/9/2013. Μετά από πιέσεις του σωματείου ο εργοδότης αποφάσισε να δώσει τις καλοκαιρινές άδειες στις 16/9 του '13. Οι λόγοι ευνόητοι...
***
Υ.Γ.: Το κείμενο το παρέλαβα προ ολίγων ημερών. Γέμισε τη στήλη μου με φρέσκο αεράκι ταξικής συνείδησης και νοικοκύρεψε το διαδικτυακό χάος. Αυτό είναι το γυναικείο αντίπαλον δέος σε κάτι φάτσες σαν κι αυτήν που ούρλιαζε τις προάλλες στη Βουλή, ταγιεράκι και υπόκοσμος, σύζυγος ναζί...
Μιλούν στο «Ριζοσπάστη» δύο μαθητές μέλη της ΚΝΕ για τη δοκιμασία των πανελλαδικών εξετάσεων και την οργανωμένη ζωή και δράση
Στο ερώτημα κατά πόσο ισχύει ότι δεν συμβιβάζονται προετοιμασία για τις εξετάσεις και οργανωμένη ζωή και δράση, η απάντησή τους είναι αποστομωτική: «Να παρατήσεις την πάλη για μια καλύτερη ζωή για μια ολόκληρη χρονιά; Είναι πολύ!»
Ο Νίκος Βεχλίδης και η Δανάη Φασούλα είναι μαθητές μέλη της ΟΒ μαθητών Καισαριανής και στις πρόσφατες πανελλαδικές εξετάσεις συγκέντρωσαν 19.431 και 16.782 μόρια αντίστοιχα. Μας μιλούν για τη δράση που πολύπλευρα αναπτύσσουν οι μαθητές μέλη της ΚΝΕ στα σχολεία, για το κατά πόσο έχουν βάση οι - καλοπροαίρετες - παραινέσεις του τύπου «τώρα πρέπει να αφοσιωθείς στο διάβασμα, άσε τα άλλα...» που αφορούν τη δράση μέσα στην Οργάνωση και στο κίνημα.
«Η Γ' Λυκείου είναι μια τάξη για την οποία σε προετοιμάζουν από πολύ μικρή ηλικία. Από την πρώτη στιγμή αρχίζει το άγχος πώς θα τα καταφέρω. Και ως προς αυτό, μας παίρνει όλους η μπάλα. Σίγουρα είναι πολύ δύσκολα, ειδικά για όποιον δεν έχει τη δυνατότητα να διαθέσει τα απαραίτητα χρήματα για να κάνει την κατάλληλη προετοιμασία αλλά γενικά χρειάζεται πείσμα, υπομονή και επιμονή για να καταφέρεις να συνδυάσεις και το διάβασμα και να μην απομακρυνθείς από τους ταξικούς αγώνες και την οργανωμένη ζωή», λέει ο Νίκος. Είναι γεγονός ότι ειδικά μπροστά στις πανελλαδικές εξετάσεις, οι μαθητές αντιμετωπίζουν μια σειρά εμπόδια στις δραστηριότητές τους. Το σχολείο, ο προσανατολισμός στην εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση, εμποδίζει πολλά παιδιά που προβληματίζονται, που αγωνιούν, που έχουν και αγωνιστικές διαθέσεις να τις εκφράσουν. Είναι χαρακτηριστικό, όπως μας λένε οι συνομιλητές μας, ότι πολλοί συμμαθητές τους είχαν δυσκολία να συμμετάσχουν σε κινητοποιήσεις και άλλες πρωτοβουλίες με το φόβο των απουσιών γιατί ήθελαν να απουσιάζουν από το σχολείο στα τέλη της χρονιάς για να προετοιμαστούν για τις πανελλαδικές».
«Χρειάζεται σίγουρα να αφιερώσεις χρόνο σε διάβασμα, όμως αυτό δε σημαίνει ότι δεν μπορείς και να δίνεις αγώνες. Μέσα από τα πενταμελή, τα δεκαπενταμελή, μέσα στο σχολείο στο οποίο ούτως ή άλλως βρισκόμαστε καθημερινά. Είναι δύσκολο να κάνεις και τα δύο ταυτόχρονα, όχι ακατόρθωτο. Δηλαδή, αν ο μαθητής πάει σε μία πορεία δε σημαίνει ότι δε θα περάσει σε μία καλή σχολή» σημειώνει η Δανάη που θυμίζει ότι άλλα είναι τα εμπόδια στις σπουδές των παιδιών. «Φέτος φάνηκε και με τα δύσκολα θέματα ότι αν δεν πας φροντιστήριο είναι πολύ δύσκολο να περάσεις κάπου καλά», λέει χαρακτηριστικά.
Σίγουρα δεν υπάρχουν «συνταγές» όμως «ένα καθαρό μυαλό και ένας σωστός προσανατολισμός, το να ξέρεις από την πρώτη στιγμή τι θες και ότι πρέπει να κάνεις και κάποιες θυσίες και από την έξοδο το βράδυ και από μία αθλητική δραστηριότητα βοηθούν να καταφέρεις να συνδυάσεις καλές επιδόσεις με δραστήρια ζωή», λέει ο Νίκος.
Τα παιδιά τελειώνοντας το λύκειο έχουν ήδη εμπειρία από την προσπάθεια του συστήματος να φέρει τις συνειδήσεις στα μέτρα του και από την αντιπαράθεση ανάμεσα στις «αξίες» που προσπαθεί να «φυτέψει» στις νεανικές συνειδήσεις μέσα και από το σχολείο το σύστημα. Η Δανάη μάς μιλά για τις προσπάθειες και μέσω των μαθητικών συμβουλίων και του συντονιστικού να οργανωθεί ο αγώνας για όσα καίνε τους μαθητές και όσους έχουν βρεθεί απέναντι σε αυτή την προσπάθεια. Αλλά και μέσα στην τάξη, τα βιβλία λένε πολλά αντιδραστικά και έχει συμβεί να ερχόμαστε σε αντιπαράθεση και μέσα στο μάθημα», σημειώνει. «Για παράδειγμα ο αντικομμουνισμός έχει μπει στα σχολεία, η τηλεόραση προβάλλει όσα θέλει η αστική τάξη και αναγκαστικά πολλά παιδιά που δεν το έχουν ψάξει, τα κάνουν όλα αυτά κτήμα τους. Ο μαθητής μέλος της ΚΝΕ οφείλει να ανοίγει την αντιπαράθεση που θα βοηθήσει να απεγκλωβιστούν», συμπληρώνει ο Νίκος. Πρόκειται για ένα σημαντικό κομμάτι της δράσης των μαθητών μελών της ΚΝΕ που συνδέεται με την ανυπότακτη στάση ζωής, που διαψεύδει ότι πρέπει να σκύβει το κεφάλι, να αποδέχεται και να αρκείται όσα του δίνει σήμερα το σχολείο.
Οι δύο απόφοιτοι πλέον του λυκείου συνεχίζουν έχοντας τους προβληματισμούς, την αγωνία που έχουν όλοι οι νέοι που τελειώνουν το λύκειο. Μιλούν για πολλούς συμμαθητές τους που θα αναγκαστούν να ξεκινήσουν δουλειά για να βοηθήσουν την οικογένεια, για τις νέες επιθέσεις στα δικαιώματα, για τις μεγαλύτερες προκλήσεις που βρίσκονται μπροστά. Εχουν όμως ήδη εμπειρία από το πώς η οργανωμένη ζωή και δράση, μπορεί να οπλίσει με δύναμη και να φέρει μικρές και μεγάλες νίκες.