ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 23 Δεκέμβρη 2000
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
«Πάγωσαν» στα ύψη οι τιμές

Στις 2.999 δραχμές «κάθισαν» οι τιμές των αμνοεριφίων

Τελικά, φαίνεται πως η κυβέρνηση ...πέτυχε το «στόχο», που δεν ήταν άλλος, παρά το να «καθηλωθούν» οι τιμές των αμνοεριφίων στη Βαρβάκειο στις 2.999 δραχμές το κιλό και όχι στις 3.000. Ετσι χθες - όπως και προχθές - διαπιστώθηκε ότι στη Βαρβάκειο υπάρχει ένας άνευ προηγουμένου «εναρμονισμός» στις τιμές των αμνοεριφίων στις ...2.999 δραχμές το κιλό, όπου, σε συνδυασμό με τις τιμές των άλλων κρεάτων και προϊόντων και συγκεκριμένα στις γαλοπούλες και τα γουρουνόπουλα, καθιστούν την επαρκή προμήθεια κρεάτων για τα ευρύτερα μισθοσυντήρητα λαϊκά στρώματα απαγορευτική. Στα δε συνοικιακά, οι τιμές των αμνοεριφίων κινούνται από τις 3.300 έως και 3.900 δραχμές το κιλό.

Πέρα, όμως, από το τι γίνεται στη Βαρβάκειο, που ομολογουμένως έχει τις χαμηλότερες τιμές, οι τιμές στα συνοικιακά κρεοπωλεία, από όπου προμηθεύεται η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών, οι τιμές είναι αρκετά μεγαλύτερες, αλλά, από ό,τι φαίνεται, την κυβέρνηση τη «νοιάζει» μόνο για την κεντρική αγορά της Αθήνας και όχι τι γίνεται κατά κανόνα.

Η κίνηση στην αγορά χτες ήταν σχετικά πιο ανεβασμένη, σε σύγκριση με τις προηγούμενες ημέρες, αφού οι καταναλωτές σπεύδουν να προμηθευτούν τα απαραίτητα για το γιορτινό τραπέζι. Γενικά, όμως, η κατάσταση που ενίσχυε τις υποψίες για παιχνίδια των χονδρεμπόρων με την επάρκεια, φαίνεται να ξεπεράστηκε, αφού οι ποσότητες που διοχετεύονται μέχρι αυτή τη στιγμή, τουλάχιστον, χαρακτηρίζονται επαρκείς.

Ειδικότερα, οι τιμές των αμνοεριφίων στη Βαρβάκειο κυμαίνονται από 2.800 έως 2.999(!) δραχμές το κιλό, οι νωπές ντόπιες γαλοπούλες από 2.200 έως 2.700 δρχ. το κιλό, το γουρουνόπουλο από 1.700 έως 2.300 το κιλό, ενώ τα γουρουνόπουλα που το βάρος τους είναι μικρότερο από τα 14 κιλά, πωλούνται από 2.500 έως 3.000 δραχμές δραχμές το κιλό. Οι εισαγόμενες γαλοπούλες κυμαίνονται από τις 1.300 έως τις 1.800 δραχμές το κιλό. Στα συνοικιακά κρεοπωλεία, οι τιμές είναι αρκετά μεγαλύτερες, ειδικότερα για τα αμνοερίφια, τα οποία κυμαίνονται από τις 3.300 έως και τις 3.900 δραχμές το κιλό. Η ντόπια γαλοπούλα αντίστοιχα πωλείται μεταξύ των 2.500 και 2.800 δραχμών το κιλό.

Το ωράριο

Τα κρεοπωλεία, σήμερα Σάββατο, θα είναι ανοιχτά από τις 7 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα και αύριο Κυριακή από τις 8 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα.

Τα εμπορικά καταστήματα της Αθήνας θα είναι ανοιχτά από τις 9 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα και αύριο Κυριακή από τις 10 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα. Τα εμπορικά καταστήματα του Πειραιά, θα είναι ανοιχτά μία ώρα νωρίτερα από αυτά της Αθήνας, εκτός από αύριο που ισχύει το ίδιο ωράριο με της Αθήνας.

Τα σούπερ μάρκετ, σήμερα, από τις 8 το πρωί έως τις 6 το απόγευμα, ενώ τις δύο Κυριακές, παραμονές Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, θα είναι ανοιχτά από τις 8 το πρωί έως τις 8 το βράδυ.

Τα αρτοποιεία την Τρίτη θα είναι κλειστά. Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να προμηθευτούν την Κυριακή ψωμί για τρεις μέρες. Τη Δευτέρα των Χριστουγέννων, θα είναι ανοιχτά μόνο για ψήσιμο φαγητών.

ΠΑΜΕ
Ολέθριες οι επιπτώσεις από το ξεπούλημα της «Ολυμπιακής»

Εκστρατεία ενημέρωσης της κοινής γνώμης για τις καταστροφικές επιπτώσεις στο λαό και τη χώρα από το ξεπούλημα της «Ολυμπιακής Αεροπορίας», αρχίζουν από σήμερα τα στελέχη του ΠΑΜΕ.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε το ΠΑΜΕ, ως κυριότερες επιπτώσεις από το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα, αναφέρονται:

Η αποκοπή της περιφέρειας από το κέντρο, αφού το πολυεθνικό κεφάλαιο θα λειτουργεί με μόνο κίνητρο το μονοπωλιακό υπερκέρδος, χωρίς ευαισθησίες για τις ανάγκες του λαού στις απόμακρες περιοχές.

Με χρήματα του λαού οι ιδιώτες θα επιδοτούνται, όπως συνέβαινε και επί Ωνάση και όπως επιδοτούνται σήμερα οι εφοπλιστές για κάθε μη κερδοφόρα δραστηριότητά τους.

Οι ιδιώτες θα ανεβάζουν τις τιμές των εισιτηρίων στα ύψη όταν εδραιωθούν, όπως έγινε με τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας. Παράλληλα, προκειμένου να αυξήσουν τα κέρδη τους, θα συμπιέζουν το κόστος λειτουργίας. Και εκτός από τη συμπίεση του εργατικού κόστους (μείωση σταθερών θέσεων εργασίας, μισθών, συντάξεων κλπ.) θα συρρικνώνουν και το κόστος συντήρησης των αεροσκαφών. Αυτό φαίνεται και από τον τρόπο λειτουργίας του εφοπλιστικού μονοπωλιακού κεφαλαίου (ναυάγιο Σαμίνα).

Η χώρα θα στερηθεί έναν από τους πιο συναλλαγματοφόρους της τομείς, καθώς η ετήσια ροή συναλλάγματος της ΟΑ ανέρχεται σε 300 δισ. δρχ. Επίσης, θα στερηθεί από τεχνογνωσία αιχμής, την οποία θα μπορούσε με μια άλλη σχεδιασμένη οικονομία να αξιοποιήσει στην κατεύθυνση της μείωσης, μέχρι και κατάργησης της εξάρτησης από τα αεροναυπηγικά μονοπώλια.

Τέλος, και σημαντικότερο, θα στερηθεί η χώρα από έναν σημαντικό παράγοντα για την εθνική ασφάλεια. Σε μια περιοχή και εποχή όπου οι συγκρούσεις των συμφερόντων των ιμπεριαλιστών οξύνονται, όπου αλλάζουν τα σύνορα και δημιουργούνται γκρίζες ζώνες στο Αιγαίο κλπ., η δημόσια ΟΑ και τα κρατικά αεροδρόμια αποτελούν ένα όπλο στα χέρια της χώρας.

Το ΠΑΜΕ καλεί όλους τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους, τους ανέργους, τους νέους και τις νέες, που πλήττονται το ίδιο από την κυβερνητική πολιτική, να πουν «Κάτω τα χέρια από τη δημόσια περιουσία. ΟΑ ενιαία και δημόσια 100%, αναπτυσσόμενη υπέρ του λαού και του τόπου. Ολα τα αεροδρόμια να ανήκουν στο κράτος, συμπεριλαμβανομένου και των Σπάτων. ΥΠΑ ενιαία και 100% δημόσια».

Γ. ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ
«Ολα εντάξει» για το ΕΥΡΩ

«Ολα εντάξει», δήλωσε ο Γ. Παπαντωνίου, για την ομαλή μετάβαση της χώρας σε καθεστώς ευρώ, συνοψίζοντας τα «συμπεράσματα» της χτεσινής συνάθροισης κυβερνητικών παραγόντων, του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας Λ. Παπαδήμου και στελεχών της επιτροπής για το ευρώ, που έγινε στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας. Ολα εντάξει, επανέλαβε μονότονα και ο διοικητής της κεντρικής τράπεζας. Αλλωστε, κάτι νεότερο δε θα μπορούσε να υπάρξει. Το λόγο έχουν πια τα ηλεκτρονικά συστήματα των τραπεζών, που θα φέρουν σε πέρας την τελική φάση της λεγόμενης μετάπτωσης της χώρας σε καθεστώς ευρώ. Από τις επόμενες μέρες, αρχίζει η διανομή ειδικού ενημερωτικού φυλλαδίου για το ευρώ, που έχει τυπωθεί σε δεκάδες χιλιάδες αντίτυπα και θα διατίθεται από τις τράπεζες και δημόσιες υπηρεσίες. Το φυλλάδιο, εκτός από τις γενικές οδηγίες και το χρονοδιάγραμμα, περιέχει και παραδείγματα στρογγυλοποίησης από δραχμές σε ευρώ.

Από την Πρωτοχρονιά, το ΕΥΡΩ θα αποτελεί το «εθνικό» νόμισμα της Ελλάδας και η δραχμή «μεταπίπτει» σε απλή υποδιαίρεσή του με αναλογία 1 ευρώ=340,750 δρχ., αλλά για ολόκληρο το 2001 η ισοτιμία αυτή θα παραμείνει μια λογιστική αναγραφή. Τόσο στην Ελλάδα, όσο και στις άλλες χώρες της ΟΝΕ, τα κέρματα και χαρτονομίσματα ευρώ θα κυκλοφορήσουν το Γενάρη του 2002, ενώ η δραχμή θα σταματήσει να αποτελεί μέσο ανταλλαγής από το τέλος Φλεβάρη του 2002. Ο Παπαντωνίου είπε χτες ότι οι δραχμές που θα «ξεχαστούν» θα μπορούν να ανταλλαγούν για πολύ μεγάλο διάστημα για ακόμη δέκα χρόνια. Εννοείται ότι οι διάφοροι λογαριασμοί σε τράπεζες θα μετατραπούν κατευθείαν από τις ίδιες τις τράπεζες με τη συγκεκριμένη ισοτιμία.

Λες και ήταν από άλλο πλανήτη ο υπουργός, έκανε λόγο για την πιθανότητα κρουσμάτων κερδοσκοπίας με την εισαγωγή του ευρώ, λόγω μη καλής ενημέρωσης των πολιτών. Αυτά και ούτε λέξη για την κερδοσκοπία του τραπεζικού κεφαλαίου, για τη ληστρική μεταφορά δημόσιου και κοινωνικού πλούτου σε όφελος της πλουτοκρατίας, που η διαδικασία της νομισματικής σύγκλισης τροφοδότησε.

Από την 1η Γενάρη του 2001, η Τράπεζα της Ελλάδας δε θα έχει καμία δουλιά με τη νομισματική πολιτική, η οποία θα περάσει στην απόλυτη δικαιοδοσία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, ενώ ταυτόχρονα όλες οι συναλλαγές μεταξύ των τραπεζών θα αποτιμώνται σε ευρώ.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ
Από την απολογία στην ... υποτέλεια

Η ελληνική κυβέρνηση απαντά τώρα με υποτέλεια στην προκλητική ενέργεια των ΗΠΑ 

Αλλο ένα δείγμα υποτέλειας στους Αμερικάνους έδωσε χτες η κυβέρνηση, με αφορμή τον υποβιβασμό του ελληνικού συστήματος ασφάλειας πτήσεων στη δεύτερη κατηγορία, από τους ειδικούς της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA).

Αρχικά η κυβέρνηση, διά του κυβερνητικού εκπροσώπου Δημ. Ρέππα, απάντησε με απολογητικό ύφος στην προκλητική ενέργεια των ΗΠΑ, τη χαρακτήρισε ως «αδικαιολόγητη» και ως «τυπική απόφαση» και την απέδωσε στην ...αλλαγή ηγεσίας στη χώρα αυτή. Οι Αμερικανοί, ωστόσο, δεν αρκέστηκαν στην απολογητική στάση της κυβέρνησης και με προκλητική ανακοίνωση που εξέδωσε η αμερικανική πρεσβεία στην Αθήνα εγκαλούν την κυβέρνηση που ...τόλμησε να συνδέσει την απόφαση της FAA με τη μεταβατική πολιτική περίοδο στις ΗΠΑ. Επίσης, οι Αμερικανοί επιτίθενται και κατά του συνόλου του ελληνικού Τύπου και όσων εκτιμούν ότι πίσω από την υπόθεση αυτή «κρύβονται άλλες σκοπιμότητες» (ασφάλεια Ολυμπιακών Αγώνων, προμήθεια στρατιωτικού υλικού ευρωπαϊκής προέλευσης και όχι αμερικανικής, συμφωνία «ανοιχτών ουρανών» μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ κλπ.).

Ο Δημ. Ρέππας κλήθηκε χτες από τους δημοσιογράφους να σχολιάσει την προκλητική ανακοίνωση της αμερικανικής πρεσβείας, αλλά το μόνο που είχε να πει ήταν ότι «θα αναλάβουμε όλες τις απαραίτητες πρωτοβουλίες, προκειμένου το συντομότερο δυνατό να ξεπεραστεί αυτή η κατάσταση και να επανέλθουμε σε μια ομαλή συνεργασία μεταξύ των αρμοδίων υπηρεσιών της χώρας μας και των αντίστοιχων των ΗΠΑ». Ο Δημ. Ρέππας, χτες, δεν έκανε «γαργάρα» μόνο την ανακοίνωση της αμερικανικής πρεσβείας, αλλά και τις δικές του προχτεσινές δηλώσεις περί «αδικαιολόγητης» και «τυπικής απόφασης» των Αμερικανών. Χτες, είπε ότι η κυβέρνηση θεωρεί «πως πολύ σύντομα θα επανέλθουμε σε μια τέτοια κατάσταση, η οποία δε θα δικαιολογεί οποιαδήποτε κριτική»!

Για το ίδιο θέμα, ρωτήθηκε χτες από τους δημοσιογράφους και ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής, ο οποίος έκανε λόγο για «ατυχή συγχρονισμό», αναφέροντας ότι «τη μέρα που εμείς καταθέσαμε αυτό το οποίο εζητείτο να κάνουμε (σ.σ.: νομοσχέδιο για την ασφάλεια πτήσεων), την ίδια μέρα έκαναν τους ελέγχους τους οι ειδικοί της FAA στην Ελλάδα». Κατά τον υπουργό, η αμερικανική απόφαση θα ανακληθεί στους επόμενους τρεις μήνες.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με ανταπόκριση του ΑΠΕ από τις ΗΠΑ, το Στέιτ Ντιπάρτμεντ συμπεριέλαβε την απόφαση της FAA στη σχετική «προξενική ενημέρωση». Αυτό σημαίνει ότι μέχρι να καλυφθούν τα «κενά» που διαπίστωσαν οι Αμερικανοί στο ελληνικό σύστημα ασφάλειας πτήσεων, οι ελληνικές αεροπορικές εταιρίες που εκτελούν πτήσεις προς ΗΠΑ θα βρίσκονται υπό αυξημένη παρακολούθηση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ