ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 16 Γενάρη 2014
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ «ΚΟΙΝΩΦΕΛΗ ΕΡΓΑΣΙΑ»
Απέσπασαν δέσμευση από τον ΟΑΕΔ ότι θα πληρωθούν

Κινητοποίηση χτες από το Συνδικάτο ΟΤΑ, σωματεία των Δήμων και εργαζομένους στο πρόγραμμα

Μετά από δύο μήνες στο πόστο τους, αναμένεται να δουν μεροκάματο οι 10.000 εργαζόμενοι στα προγράμματα της «κοινωφελούς εργασίας»
Μετά από δύο μήνες στο πόστο τους, αναμένεται να δουν μεροκάματο οι 10.000 εργαζόμενοι στα προγράμματα της «κοινωφελούς εργασίας»
Παράσταση διαμαρτυρίας στη διοίκηση του ΟΑΕΔ έκαναν χτες το μεσημέρι το Συνδικάτο ΟΤΑ Αττικής, τα Σωματεία Εργαζομένων στους Δήμους Πετρούπολης και Ηλιούπολης και οι Επιτροπές των εργαζομένων στα πεντάμηνα προγράμματα που λειτουργούν στα πλαίσιά τους, με αίτημα την άμεση πληρωμή των δεδουλευμένων που οφείλονται στους εργαζομένους στο πρόγραμμα της «κοινωφελούς εργασίας».

Η πρώτη «φουρνιά» των 10.000 ανέργων που εντάχτηκαν στην «κοινωφελή εργασία» εργάζονται στους Δήμους από τις αρχές του Δεκέμβρη. Μετά από 40 μέρες δουλειάς, δεν έχουν ακόμα πληρωθεί, με αποτέλεσμα να βρίσκονται σε αδυναμία να εξασφαλίσουν τ' απαραίτητα για τη διαβίωση των ίδιων και των οικογενειών τους. «Με λεπτά τη βγάζουμε, δε συζητάμε να ξοδέψουμε ευρώ», αναφέρουν εργαζόμενες περιγράφοντας στο «Ριζοσπάστη» την καθημερινή μάχη που δίνουν για να επιβιώσουν. Αλλωστε, το «εισιτήριο» για την ένταξή τους στο πρόγραμμα δεν ήταν παρά η μακροχρόνια ανεργία, η διάρκεια της οποίας σε πολλές περιπτώσεις φτάνει τα τέσσερα και τα πέντε χρόνια.

Αντιπροσωπεία των συγκεντρωμένων συναντήθηκε με το διευθυντή της Γραμματείας της Διοίκησης, Στασινό Γκούνη, ο οποίος δεσμεύτηκε πως η πληρωμή των εργαζομένων θα γίνει μέσα στις επόμενες πέντε μέρες, με βάση εγκύκλιο που εξέδωσε χτες ο Οργανισμός προς τα Κέντρα Προώθησης της Απασχόλησης. Εκτός από την πληρωμή των εργαζομένων, οι συνδικαλιστές κατέθεσαν αίτημα για μειωμένο εισιτήριο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για τους εργαζομένους στα προγράμματα.

Αμέσως μετά τη συνάντηση, ο πρόεδρος του Συνδικάτου ΟΤΑ, Μπάμπης Βορτελίνος, κάλεσε τους εργαζομένους να βρίσκονται σε αγωνιστική ετοιμότητα, προκειμένου ν' απαντήσουν με νέα παρέμβαση, αν χρειαστεί. Τόνισε πως η πίεση των κινητοποιήσεων και η ενότητα των εργαζομένων μπορεί να φέρει αποτελέσματα. Κάλεσε σε συσπείρωση στα σωματεία και στο Συνδικάτο ΟΤΑ, μιας και τα «πεντάμηνα» και τα ψίχουλα των 490 ευρώ που αυτά δίνουν δεν μπορούν σε καμιά περίπτωση να καλύψουν τις ανάγκες των εργαζομένων.

Την ίδια ώρα, πολλοί άνεργοι, που είδαν τ' όνομά τους στους πίνακες των επιτυχόντων που κοινοποίησε ο ΟΑΕΔ για τα προγράμματα της «κοινωφελούς εργασίας», έμειναν χωρίς θέση, όπως για παράδειγμα στην Παλλήνη. Οι λόγοι για τους οποίους δεν προχωρούν οι προσλήψεις δεν έχουν αποσαφηνιστεί και, στην προσπάθειά τους να βγάλουν άκρη, οι άνεργοι γίνονται μπαλάκι ανάμεσα στις υπηρεσίες του Δήμου και του ΟΑΕΔ.

Οσον αφορά τους ανέργους που τοποθετήθηκαν ως φύλακες σε φορείς του υπουργείου Πολιτισμού, έμαθαν κατόπιν εορτής πως η πρόσληψή τους απαιτεί προϋπηρεσία την οποία οι περισσότεροι δε διαθέτουν, αφού δε γνώριζαν πως αποτελεί προαπαιτούμενο! Προβλήματα με τις προσλήψεις των ανέργων παρουσιάζονται και στους φορείς του υπουργείου Δικαιοσύνης.

«Ρεσάλτο» των εφοπλιστών στη Συλλογική Σύμβαση

Επικαλούμενοι τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας του 2006, ανοίγουν το δρόμο για ατομικές συμβάσεις στην Ακτοπλοΐα

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η επιχείρηση των ακτοπλόων εφοπλιστών να καταργήσουν τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας των ναυτεργατών και να τις αντικαταστήσουν με τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας του 2006 (MLC), ανοίγοντας επί της ουσίας το δρόμο για την επιβολή των ατομικών συμβάσεων.

Η ακτοπλοϊκή εταιρεία ΑΝΕΚ έχει μοιράσει στους ναυτεργάτες του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου της ΛΑΤΩ - χωρίς ν' αποκλείονται και οι ναυτεργάτες των υπόλοιπων πλοίων της - σχέδιο για «Σύμβαση Ναυτολόγησης Υπό τη Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας, 2006», με το οποίο καταστρατηγεί τη ΣΣΕ Ακτοπλοΐας. Η Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας (MLC) εξασφαλίζει τα χαμηλότερα στάνταρ στα εργασιακά δικαιώματα, γι' αυτό και, όταν εκδόθηκε, αφορούσε τους ναυτεργάτες στα ποντοπόρα πλοία, διασφαλίζοντας κυρίως αυτούς που είναι ναυτολογημένοι σε πλοία με σημαίες ευκαιρίας (ανασφάλιστα).

Για παράδειγμα, στο σχέδιο Σύμβασης της ΑΝΕΚ αναφέρεται ότι «ο ναυτικός δικαιούται να λαμβάνει άδεια σύμφωνα με την ισχύουσα συλλογική σύμβαση και τον κανονισμό για την εφαρμογή της Συμβάσεως Ναυτικής Εργασίας 2006». Ομως η «ισχύουσα συλλογική σύμβαση», δηλαδή η ΣΣΕ Ακτοπλοΐας, καθορίζει ότι η άδεια είναι 5 μέρες το μήνα, ενώ η MLC 2,5 μέρες το μήνα. Το τι τελικά θα ισχύσει γίνεται προφανές ότι θα είναι αποτέλεσμα εκβιασμών και τρομοκρατίας σε βάρος του ναυτεργάτη, που θ' αναγκαστεί να υπογράψει επί της ουσίας ατομική σύμβαση, κόντρα σε ό,τι προβλέπει η ΣΣΕ Ακτοπλοΐας.

Η σύμβαση της ΑΝΕΚ παραβιάζει ακόμα κι αυτήν την MLC, στην οποία αναφέρεται ότι «(...) η υιοθέτηση οποιασδήποτε Σύμβασης ή Σύστασης από τη Συνδιάσκεψη ή η επικύρωση οποιασδήποτε Σύμβασης από οποιοδήποτε Μέλος δε θεωρείται ότι επηρεάζει οποιονδήποτε νόμο, απόφαση, έθιμο ή συμφωνία που διασφαλίζει ευνοϊκότερες συνθήκες στους εργαζομένους που αφορά σε σχέση με αυτές που προβλέπονται στη Σύμβαση ή τη Σύσταση».

Ανάλογη επίθεση, με αντίστοιχα σχέδια Συμβάσεων Ναυτολόγησης, είχε κυκλοφορήσει στα πλοία της τον περασμένο Σεπτέμβρη και η εταιρεία ΑΤΤΙΚΑ GROUP. Κάτω από τις αντιδράσεις των ναυτεργατών, αναγκάστηκε να τα πάρει πίσω.

Νέα δίκη για τους ναυτεργάτες της Καβάλας

Συνδικαλιστές σέρνονται στα δικαστήρια αύριο και στην Πάτρα

Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις των φορέων της Καβάλας και της Θάσου απέναντι στις εκβιαστικές πρακτικές των δύο ναυτιλιακών εταιρειών, που, με τις πρακτικές τους, εμποδίζουν την ελεύθερη μετακίνηση των κατοίκων και ταυτόχρονα έχουν στήσει βιομηχανία διώξεων σε βάρος των ναυτεργατών, που παλεύουν για το δικαίωμά τους στη σταθερή και μόνιμη εργασία.

Η ΑΝΕΘ και η ΑΝΕΚ, κατά τη χειμερινή περίοδο, έχουν επιβάλει μόλις δύο δρομολόγια τις καθημερινές και κανένα τις Κυριακές. Παραμονές του νέου χρόνου, η ΑΝΕΘ σταμάτησε και τη δωρεάν μεταφορά των σκουπιδιών από τη Θάσο στην Καβάλα, προκαλώντας κινδύνους για τη δημόσια υγεία. Μετά από παρέμβαση και της εισαγγελίας, οι δύο εταιρείες δέχτηκαν να μεταφέρουν επί πιστώσει τα σκουπίδια μέχρι να υπογραφεί η σχετική σύμβαση.

Την ίδια ώρα, κλιμακώνουν τις διώξεις σε βάρος των ναυτεργατών του Ενιαίου Σωματείου Ναυτεργατών νομού Καβάλας, στοχεύοντας ευθέως στο δικαίωμα στην απεργία. Στις 27 Γενάρη, 25 ναυτεργάτες δικάζονται με την κατηγορία της παρακώλυσης συγκοινωνιών για τη συμμετοχή τους στην απεργία της ΠΝΟ στις 11 Μάρτη του 2010 και στην περιφρούρηση της απεργίας την ίδια μέρα. Ακολουθούν νέες δίκες, με το ίδιο κατασκευασμένο κατηγορητήριο το Φλεβάρη και τον Απρίλη.

Οι διώξεις σε βάρος των ναυτεργατών γίνονται μετά από μηνύσεις της ΝΕΚ και του Λιμεναρχείου. Τα Δημοτικά Συμβούλια Καβάλας και Θάσου καταδικάζουν την πολιτική των ναυτιλιακών εταιρειών και ζητούν να σταματήσουν οι διώξεις των ναυτεργατών.

Κρίκος στην επιχείρηση των συνδικαλιστικών διώξεων είναι και η δίκη οκτώ συνδικαλιστών που γίνεται αύριο Παρασκευή στην Πάτρα, ύστερα από μήνυση της αστυνομίας για τις κινητοποιήσεις στο εργοτάξιο του υπό κατασκευή φράγματος ΠΕΙΡΟΥ - ΠΑΡΑΠΕΙΡΟΥ, το 2010, με την κατηγορία της «παρακώλυσης συγκοινωνιών». Το Συνδικάτο Οικοδόμων και Συναφών Επαγγελμάτων Πάτρας καλεί σε συγκέντρωση, στις 9 π.μ., έξω από δικαστήρια (Γούναρη), την ώρα που είναι προγραμματισμένη η δίκη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ