Συγκεκριμένα, η διοίκηση του ΟΤΕ αποφάσισε νέα αύξηση στην τιμή της αστικής μονάδας, από 9 δρχ. το λεπτό σε 10,5 δρχ. (αύξηση 16,7%) και στο πάγιο, από 2.400 δρχ. το μήνα σε 2.800 (αύξηση 16,7%)..
Οι παραπάνω αυξήσεις επιβαρύνουν κυρίως τα λαϊκά νοικοκυριά που χρησιμοποιούν ως επί το πλείστον την αστική τηλεφωνία. Αντίθετα, για τις υπεραστικές και τις διεθνείς συνδιαλέξεις, που αφορούν κυρίως επιχειρήσεις και εταιρίες, η διοίκηση του ΟΤΕ ενέκρινε νέα μείωση, - 30% και - 10% αντίστοιχα. Θυμίζουμε ότι οι τιμές στα υπεραστικά και διεθνή τιμολόγια μειώνονται συνεχώς το τελευταίο διάστημα και σήμερα ορίζονται στις 40 δρχ. το λεπτό για τα υπεραστικά και στις 94 δρχ. το λεπτό για κλήσεις στις γειτονικές χώρες, τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, τις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Αυστραλία.
Φυσικά, οι αυξήσεις στα τιμολόγια του ΟΤΕ μόνο νέο φρούτο δεν είναι. Θυμίζουμε: Οι ετήσιες αυξήσεις έχουν προβλεφτεί με νόμο του Μάνου επί πρωθυπουργίας Μητσοτάκη, πριν τη μετοχοποίηση του ΟΤΕ. Σκοπός ήταν να γίνει ο Οργανισμός ελκυστικός στους υποψήφιους αγοραστές, που αναζητούσε η τότε κυβέρνηση της ΝΔ.
Επισημαίνεται ότι οι αυξήσεις αυτές ήταν πολλαπλάσιες του πληθωρισμού του κάθε χρόνου και των αιτήσεων αυξήσεων στους μισθούς και στις συντάξεις.
Η διοίκηση του ΟΤΕ, υπεραμυνόμενη των αυξήσεων που επιβάλλει, συνηθίζει να επικαλείται την ανάγκη εναρμόνισης των ελληνικών τιμολογίων, με αυτά που ισχύουν στα λοιπά κράτη - μέλη της ΕΕ, χωρίς βέβαια να λαμβάνει καθόλου υπόψη την τεράστια ψαλίδα που υπάρχει στους μισθούς και τα μεροκάματα. Πάντως, για να έχει μια εικόνα ο αναγνώστης για το πού σκοπεύουν οι κυβερνώντες να πάνε τα τηλεφωνικά τέλη, να σημειώσουμε ότι το μέσο βασικό μηνιαίο τέλος στις χώρες της ΕΕ είναι 4.095 δρχ. και το κόστος αστικής κλήσης ενός λεπτού είναι 27 δρχ.
Σημειώνεται ότι από τη χτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ του ΟΤΕ αποχώρησε ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις αυξήσεις, ενώ την εισήγηση καταψήφισαν και οι δύο εκπρόσωποι των εργαζομένων
Προγράμματα ενίσχυσής τους προτείνουν οι επιστήμονες που πήραν μέρος σε Διημερίδα του ΤΕΕ
Τρεις φορές μεγαλύτερο κίνδυνο από σεισμό αντιμετωπίζουν οι οικοδομές που κτίστηκαν πριν από το 1980 και γι' αυτό θα πρέπει να ενταχθούν σε προγράμματα ενίσχυσης, παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν.
Σ' αυτό συμφωνούν όλοι οι επιστήμονες που μίλησαν κατά τη διάρκεια του Διημέρου με θέμα την «Αποτίμηση Σεισμικής Ικανότητας και ενίσχυση Κατασκευών», που οργανώνει από κοινού το ΤΕΕ και το Επιμελητήριο Πολιτικών Μηχανικών της Τουρκίας.
Πιο συγκεκριμένα, σχετική μελέτη που έγινε από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τον Οργανισμό Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας για την αποτίμηση της σεισμικής ικανότητας των παλαιότερων κτιρίων έναντι μελλοντικού σεισμού σε κτίρια της Θεσσαλονίκης και την οποία παρουσίασε ο καθηγητής Γ. Πενέλης, απέδειξε ότι τα κτίρια που κτίστηκαν πριν το 1980 θα πρέπει να ενισχυθούν κατά προτεραιότητα.
Στις σεισμογενείς περιοχές, η απειλή ενός μεγάλου μελλοντικού σεισμού επικρέμεται πάνω από τα υφιστάμενα κτίρια σαν δαμόκλειος σπάθη, τόνισε από τη μεριά του ο ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ Θ. Τάσιος, επικαλούμενος τις ελλείψεις που υπάρχουν ακόμη και στους σύγχρονους αντισεισμικούς κανονισμούς. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι κατά τους καταστροφικούς σεισμούς στην Καλιφόρνια, το Κόμπε και την Αθήνα, οι επιταχύνσεις του εδάφους που μετρήθηκαν ήταν πάνω από αυτές που προβλέπονταν από τους σύγχρονους αντισεισμικούς κανονισμούς των ΗΠΑ, της Ιαπωνίας και της Ελλάδας.
Ο ίδιος, αναφερόμενος στο θέμα της ενίσχυσης της σεισμικής ικανότητας των κτιρίων, επισήμανε όμως ότι αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει ένα γενικευμένο μέτρο, αφού ο αριθμός των κτιρίων, ειδικά στις σεισμογενείς περιοχές, που χρήζουν ενίσχυσης είναι πολύ μεγάλος, αποτελείται ίσως και από τα τρία τέταρτα των υφισταμένων κτιρίων. Οι δυσκολίες (οικονομικές, τεχνικές, κοινωνικές) είναι αυτές που δεν επέτρεψαν μέχρι τώρα να προχωρήσουν γενικευμένα προγράμματα ενίσχυσης των κτιρίων, αλλά μόνο σε ειδικές περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα στα σχολεία της Καλιφόρνιας.
Ωστόσο, προτείνει την πιλοτική εφαρμογή ενός τέτοιου προγράμματος με την επιλογή δύο μικρών πόλεων, μέσης σεισμικότητας και περιορισμένου αριθμού κατασκευών (όχι πάνω από χίλιες). Εναλλακτικά μπορούν να επιλεγούν περιοχές της χώρας όπου έγινε αλλαγή των όρων του Αντισεισμικού Κανονισμού και επιβλήθηκαν πολύ υψηλότεροι συντελεστές ή περιοχές για τις οποίες οι σεισμολόγοι περιμένουν ομόφωνα ένα «άμεσο» και ισχυρό σεισμό. Πέρα από αυτά - τόνισε ο καθηγητής - ένα πρόγραμμα ενίσχυσης κτιρίων θα πρέπει να ξεκινήσει από τα σημαντικά ως προς τη λειτουργία τους (διοικητικά κτίρια, πυροσβεστικοί σταθμοί, νοσοκομεία, σχολεία, εκκλησίες και γενικά κτίρια συγκέντρωσης κοινού) και τα ιδιαίτερης πολιτιστικής σημασίας.
Νομοσχέδιο που θα ρυθμίζει θέματα εθελοντισμού, αρμοδιοτήτων της Οργανωτικής Επιτροπής, αλλά και την απαλλαγή από φόρους, δασμούς και τέλη κυκλοφορίας των χιλιάδων αυτοκινήτων που θα χρησιμοποιήσει η «Αθήνα 2004», επεξεργάζεται η κυβέρνηση.
Αυτό ήταν το βασικό αντικείμενο της χτεσινής συνάντησης του πρωθυπουργού Κ. Σημίτη και της προέδρου της «Αθήνα 2004» Γ. Αγγελοπούλου στο Μέγαρο Μαξίμου. Το νομοσχέδιο θα κατατεθεί σύντομα στη Βουλή, όπως δήλωσε χτες και ο υπουργός Πολιτισμού Β. Βενιζέλος. Κατά τη χτεσινή συνάντηση, ο πρωθυπουργός - σύμφωνα με πληροφορίες - έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το θέμα του εθελοντισμού και διαβεβαίωσε τη Γ. Αγγελοπούλου ότι θα παραβρεθεί στη σχετική ημερίδα που διοργανώνει η «Αθήνα 2004» στις 24 Γενάρη.
Οσον αφορά το θέμα του διευθύνοντος συμβούλου, όπως διέρρεαν από την «Αθήνα 2004», ο πρωθυπουργός δεν έδειξε ιδιαίτερη βιασύνη να υπάρξει αντικαταστάτης του Π. Συναδινού, γεγονός που ικανοποίησε την πρόεδρο της «Αθήνα 2004»...
Στο νομοσχέδιο ενδέχεται να συμπεριλαμβάνονται και οι ρυθμίσεις με τις οποίες δίνεται η δυνατότητα στους χορηγούς των κατηγοριών αυτοκινήτων και ενοικίασης αυτοκινήτων να απαλλάσσονται από την καταβολή δασμών και φόρων για την αγορά αυτοκινήτων (mini bus) που θα διαθέσουν για χρήση στην «Αθήνα 2004» στο πλαίσιο της χορηγίας. Ουσιαστικά, με αυτή τη ρύθμιση απαλλάσσεται από τη φορολογία η ίδια η «Αθήνα 2004», αφού με αυτό τον τρόπο ο χορηγός θα αυξήσει τον αριθμό των αυτοκινήτων που θα διαθέσει. Εκτιμάται ότι η «Αθήνα 2004» θα χρειαστεί 2.000 - 3.000 επιβατηγά αυτοκίνητα και μικρά λεωφορεία.
Η φοροαπαλλαγή αυτή φαινομενικά ευνοεί την «Αθήνα 2004». Ομως κερδισμένο στην ουσία είναι το κεφάλαιο συνολικά, καθώς η εταιρία αυτή λειτουργεί ως καπιταλιστική επιχείρηση αναδιανέμοντας χρήμα του ελληνικού λαού στις επιχειρήσεις- προμηθευτές της, αλλά και αυτές καθ' αυτές τις εταιρίες που θα αναδειχτούν χορηγοί, γιατί με την αύξηση του αντικειμένου της χορηγίας θα αποκομίσουν από τη διαφήμιση περισσότερα κέρδη. Υπενθυμίζεται ότι με το νόμο 2833/2000 η κυβέρνηση έχει απαλλάξει τους εθνικούς χορηγούς από κάθε φορολογία για το ποσό της χορηγίας.
Σύμφωνα με τη ρύθμιση, τα αυτοκίνητα αυτά θα κυκλοφορούν με ειδικές πινακίδες και ο χορηγός μετά το τέλος των Ολυμπιακών Αγώνων θα μπορεί να τα επανεξάγει ως μεταχειρισμένα. Σε περίπτωση που μεταβιβαστεί η κυριότητά τους εντός της ελληνικής επικράτειας, θα καταβληθούν αναδρομικά οι αναλογούντες δασμοί, φόροι και τα τέλη κυκλοφορίας.