Καταγγελία της «Δημοκρατικής Αγωνιστικής Συνεργασίας» στην ΠΟΘΑ
Στις 16 Μάη, 6 από τους 8 διοικητικούς υπαλλήλους της ορχήστρας του Μεγάρου Μουσικής «Καμεράτα» πληροφορήθηκαν ότι απολύονται, χωρίς αποζημίωση. Το γεγονός αυτό καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η παράταξη «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» (ΔΑΣ) στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος - Ακροάματος (ΠΟΘΑ), που σημειώνει ότι οι εργαζόμενοι ήταν απλήρωτοι, βρίσκονταν σε επίσχεση εργασίας και η διοίκηση της ορχήστρας, αφού δεν μπόρεσε να βρει λύση στο αυτονόητο αίτημα των εργαζομένων για πληρωμή των δεδουλευμένων τους (διεκδικούσαν τα «δώρα» που σε άλλες κατηγορίες εργαζομένων της ορχήστρας έχουν δοθεί), αποφάσισε την απόλυσή τους.
Η ΔΑΣ σημειώνει ότι η πολιτική διαχείρισης, που ακολουθεί το Συμβούλιο της «Καμεράτα», δεν αποτελεί εξαίρεση απ' αυτό που ισχύει γενικά στον κλάδο και εξηγεί: «Η κατάσταση της ορχήστρας των "Χρωμάτων", που σήμερα δεν λειτουργεί, η απόλυση των συναδέλφων από την ΕΡΤ, οι απολύσεις από τη Λυρική και από το "Ιδρυμα Μείζονος Ελληνισμού", αλλά και η κατάσταση στο "Μέγαρο Μουσικής" δείχνουν πως αυτά που βιώνουν οι εργαζόμενοι στην "Καμεράτα" θα είναι το εργασιακό καθεστώς της επόμενης μέρας της καπιταλιστικής ανάκαμψης για το σύνολο του κλάδου. Δηλαδή, απλήρωτη εργασία που θα βασίζεται σε μεγάλες υποσχέσεις, που κάτω απ' αυτές θα κρύβονται μεγάλες δουλειές με μεγάλα κέρδη για μια χούφτα επιχειρηματιών και λίγα ψίχουλα που θα εξασφαλίζουν την επιβίωση των πολλών που θα παράγουν. Αυτό το οικοδόμημα, που μας παρουσιάζεται ως νέο μοντέλο παραγωγικής ανασυγκρότησης, θα στηρίζεται πάνω στη φτώχεια μας, που θα ταΐζεται με κούφια λόγια για το μεγαλείο της Τέχνης, για την αξία της υπομονής και της εγκαρτέρησης και με ιδεολογήματα ότι ο κόσμος αυτός πάντα έτσι ήταν και ποτέ δε θα αλλάξει. Για όσους δεν πείθονται ότι η αντοχή στην πείνα είναι ανθρώπινο πλεονέκτημα, θα υπάρχει η τρομοκρατία και η καταστολή», επισημαίνει η ΔΑΣ και τονίζει:
«Αυτή την κατάσταση κανένας δεν μπορεί να την αντιμετωπίσει μόνος του. Χρειάζεται το σύνολο των εργαζομένων του κλάδου να απαντήσει στους σχεδιασμούς των μονοπωλίων στο χώρο του Πολιτισμού. Χρειάζεται η συνεισφορά των εργατών του Πολιτισμού στην ανάπτυξη ενός ισχυρού εργατικού κινήματος που να μπορεί να βάλει φραγμούς σ' αυτές τις εξελίξεις. Χρειάζεται να εκφράζεται η αλληλεγγύη όλων των εργαζομένων σ' αυτούς που χτυπιούνται».
Τέλος, η ΔΑΣ καλεί «κάθε εργαζόμενο στο χώρο του Πολιτισμού να εκφράσει έμπρακτα την αλληλεγγύη του στους συναδέλφους της "Καμεράτα" με ανακοινώσεις-ψηφίσματα, με κινητοποιήσεις ενάντια στη Διοίκηση που τους απολύει, μέχρι αυτές να ανακληθούν και να καταβληθούν τα δεδουλευμένα όλων των συναδέλφων».
Patroklos Skafidas |
Το μυθιστρόρημα - βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα - ιχνηλατεί τη σταδιοδρομία του γνωστού - ως «αριστερού» - ηθοποιού Χέντρικ Χέφγκεν (έτσι ονομάζεται στο μυθιστόρημα) από τα πρώτα χρόνια της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης, που πρωταγωνιστούσε σε φημισμένο θέατρο του Αμβούργου μέχρι και το Τρίτο Ράιχ, οπότε ταυτίστηκε με τους ναζί. Το μυθιστόρημα, γραμμένο το 1936 από τον φυγάδα στο Αμστερνταμ συγγραφέα (φυγάδες ήταν όλα, σχεδόν, τα μέλη της αντιφασιστικής οικογένειας διανοουμένων και καλλιτεχνών, Μαν), διεκτραγωδεί το πώς ο ναζισμός δοκίμασε τις αντοχές, την ιδεολογία και την ηθική όλων των προσώπων του μυθιστορήματος, μέσα στη δίνη καταιγιστικών ιστορικών εξελίξεων.
Στο -εμπνευσμένο και από το μύθο του Φάουστ- μυθιστόρημα η «χαλαρή» αριστερή ιδεολογία του κεντρικού προσώπου, καταλύεται από τον πόθο για κολακεία και εξουσία, καθώς για να εδραιωθεί ως υπερπρωταγωνιστής συμμαχεί με το ναζιστικό «διάβολο». Το έργο μελετά τη σχέση τέχνης και πολιτικής, εξουσίας και ηθικής, εμβαθύνοντας στην άνοδο του φασισμού, αλλά στις κοινωνιολογικές και πνευματικές προϋποθέσεις που έκαναν δυνατή μια τέτοια άνοδο. Η Αριάν Μνουσκίν διασκεύασε και ανέβασε το έργο, το 1979, κάνοντάς το γνωστό στο ευρύ κοινό μερικά χρόνια μετά τη δικαστική απαγόρευση της κυκλοφορίας του στη Γερμανία, εξαιτίας της μήνυσης του θετού γιου του ηθοποιού Γκούσταφ Γκρίντγκενς («μοντέλο» του συγγραφέα). «Η διασκευή μάς οδήγησε στο να ψάξουμε τα "κλειδιά" των προσώπων του έργου, να εμπνευστούμε ή να απομακρυνθούμε από αυτά. Τα πρόσωπα του έργου είναι συγχρόνως τα πρόσωπα του μυθιστορήματος, της Ιστορίας και της φαντασίας μας», γράφει η Μνουσκίν. (σ.σ. Με την ευκαιρία θυμίζουμε και την ομώνυμη, σπουδαία ταινία, γυρισμένη το 1981, του Ούγγρου σκηνοθέτη Ιστβαντ Τζάμπο).
Μετάφραση: Λουίζα Μητσάκου. Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος. Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης. Κίνηση: Αμάλια Μπένετ. Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου. Παίζουν (αλφαβητικά): Μαρίνα Ασλάνογλου, Βίκυ Βολιώτη, Μαρία Ζορμπά, Δανάη Κατσαμένη, Θύμιος Κούκιος, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Υβόνη Μαλτέζου, Στέφανος Μουαγκιέ, Αλκης Παναγιωτίδης, Γιώργος Παπαπαύλου, Τάσος Πυργιέρης, Γιούλικα Σκαφιδά, Γιάννης Στόλλας, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Χάρης Τζωρτζάκης, Θάνος Τοκάκης, Ενκε Φεζολάρι, Χάρης Φραγκούλης, Μηνάς Χατζησάββας, Νίκος Ψαρράς. Πιάνο: Λήδα Μανιατάκου.
Τα πρώτα εισιτήρια τιμώνται 12 ευρώ. Μετά την εξάντλησή τους η τιμή τους διαμορφώνεται στα 16 ευρώ, ενώ στην τελική φάση της προπώλησης θα κοστίζουν 19 ευρώ. Προπώληση στη Θεσσαλονίκη (NEO ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ) Ticket House, Πλ. Αριστοτέλους 5, Musicland, Μητροπόλεως 102, τηλ. 2310.264.880 και Stereodisk, Aριστοτέλους 4, τηλ. 2310.262.912. Στην Αθήνα Ticket House, Πανεπιστημίου 42 (εντός της στοάς).
«Ο Μέγας Ανατολικός» του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζεται για 5 παραστάσεις στον Πολυχώρο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων (Κύπρου 91Α και Σικίνου 35Α, Κυψέλη, τηλ. 2130040496). Ενα ζευγάρι αποφασίζει να ταξιδέψει με το «Μεγάλο Ανατολικό». Από το Λίβερπουλ στη Νέα Υόρκη. Συναντά τα πρόσωπα του μυθιστορήματος. Που διερωτώνται. Που ερωτώνται. Που ερωτεύονται. Η επανάσταση, οι ενοχές, οι απαγορεύσεις. Ολα ηδονικά. Στη θάλασσα, όλα ξεκινούν απ' την αρχή. Δεν υπάρχουν κανόνες, θρησκείες, παρελθόν, μέλλον. Υπάρχει μόνο η αχανής μπλε επιφάνεια. Και ο «Μέγας Ανατολικός» είναι ο τρόπος να την προσεγγίσεις. Να καταλάβεις το μέγεθός της. Στην ένωσή τους. Η θάλασσα και ο «Μέγας Ανατολικός». Παραστάσεις: Δευτέρα 26 και Τετάρτη 28 του Μάη, Κυριακή 1η, Δευτέρα 2 και Τετάρτη 4 Ιουνίου.
Σύνθεση κειμένων, δραματουργική επεξεργασία: Μπάμπης Γαλιατσάτος, Κατερίνα Μαούτσου. Σκηνοθεσία: Μπάμπης Γαλιατσάτος. Ερμηνεία: Μπάμπης Γαλιατσάτος, Κατερίνα Μαούτσου. Σκηνικά - κουστούμια: Μπάμπης Γαλιατσάτος, Κατερίνα Μαούτσου. Φωτισμοί: Αποστόλης Τσατσάκος. Ακούγονται οι φωνές των: Ελένης Βεργέτη, Ακύλλα Καραζήση, Θεανώς Μεταξά, Ηρώς-Ελένης Μπέζου, Εμης Πανουργιά, Αλκηστης Πουλοπούλου, Μαρίας Σκουλά, Γιωργή Τσουρή, Νικόλα Χανακούλα.
Bazaar στο βιβλιοπωλείο του Εθνικού Θεάτρου με απίστευτες προσφορές σε προγράμματα θεατρικών παραστάσεων και βιβλίων από τη συλλογή του! Στο Bazaar θα βρείτε: Προγράμματα παλαιότερων αγαπημένων παραστάσεων του Εθνικού Θεάτρου από 1 ευρώ. Εκπτωση 20% σε όλα τα βιβλία. Γνωστούς τίτλους θεατρικών έργων του ελληνικού και παγκόσμιου ρεπερτορίου, λευκώματα και μελέτες, με έκπτωση έως και 40%. Το Βιβλιοπωλείο λειτουργεί ημέρες και ώρες παραστάσεων. Πληροφορίες, Βιβλιοπωλείο Εθνικού Θεάτρου, Νέα Σκηνή - Νίκος Κούρκουλος (Αγίου Κωνσταντίνου 22-24, τηλέφωνο: 210 5288.121).
Από έμφραγμα του μυοκαρδίου, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, πέθανε ο ηθοποιός Σωτήρης Βάγιας, που είχε γίνει γνωστός από τη συμμετοχή του σε ελληνικά σίριαλ. Ο Σωτήρης Βάγιας εντοπίστηκε από ένα ζευγάρι μέσα στο αυτοκίνητό του, στην οδό Ιακωβίδου στα Πατήσια. Στον τόπο έσπευσε το ΕΚΑΒ και αστυνομία και λίγο αργότερα διαπιστώθηκε ο θάνατός του. Πέρα από τη νεκροτομή που διενεργήθηκε χτες, αναμένεται να πραγματοποιηθούν και τοξικολογικές εξετάσεις.