Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ με αφορμή δημοσιεύματα για μεγάλο ποσοστό μετεξεταστέων
Με αφορμή τη δημοσιοποίηση στοιχείων για τις επιδόσεις των μαθητών της Α' Λυκείου που εξετάστηκαν με την «τράπεζα θεμάτων», το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει τα εξής:
«Το ΚΚΕ έγκαιρα είχε επισημάνει -με παρεμβάσεις στη Βουλή αλλά και σε συνάντηση του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ με τον προηγούμενο υπ. Παιδείας- πως τόσο η εφαρμογή της "τράπεζας θεμάτων" στις προαγωγικές εξετάσεις της Α' Λυκείου, όσο και οι συνολικές αρνητικές αλλαγές που έγιναν στην Εκπαίδευση και στο Λύκειο, ενισχύουν τους ταξικούς φραγμούς, βάζουν περισσότερα εμπόδια στους μαθητές των εργατικών - λαϊκών οικογενειών και είχε ζητήσει την απόσυρσή της.
Τα στοιχεία που δημοσιεύονται σήμερα, σύμφωνα με τα οποία σχεδόν 4 στους 10 μαθητές "κόπηκαν" στις προαγωγικές εξετάσεις της Α' Λυκείου, επιβεβαιώνουν τη θέση του ΚΚΕ οι εξετάσεις να είναι στην αποκλειστική ευθύνη της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών. Να καταργηθεί η "τράπεζα θεμάτων". Γενικότερα, οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις να είναι ενδοσχολικές, με ευθύνη του εκπαιδευτικού, που είναι σε θέση να σταθμίζει τις ανάγκες, τη γενική προσπάθεια και το κοινωνικό περιβάλλον των μαθητών».
Να αποσύρει η κυβέρνηση την «τράπεζα θεμάτων», το νόμο 4186/2013 για το Νέο Λύκειο και να μη ληφθούν υπόψη για φέτος οι βαθμοί των μαθητών ούτε για τις προαγωγικές ούτε για την πρόσβασή τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση απαίτησε με παρέμβασή του στη Βουλή και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, στο πλαίσιο της συζήτησης νομοσχεδίου Οικονομικών.
Από την πλευρά της, η ηγεσία του υπουργείου δηλώνει πως περιμένει τα στοιχεία από τις βαθμολογίες των μαθητών της Α' Λυκείου, αφήνοντας να διαφανεί ότι θα προχωρήσει σε κάποιου είδους παρέμβαση για την «τράπεζα θεμάτων» και κάνοντας ξεκάθαρο ότι δε σκοπεύει να την καταργήσει. Μιλώντας χτες στο ραδιοσταθμό «ΣΚΑΙ», ο υπουργός Παιδείας Ανδρ. Λοβέρδος χαρακτήρισε την «τράπεζα θεμάτων» «ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στην εκπαίδευση στο δυτικό ημισφαίριο του πλανήτη», «έναν πάρα πολύ καλό θεσμό που βοηθάει το κριτικό πνεύμα των μαθητών και απωθεί εν μέρει τη διαδικασία της αποστήθισης».
Στο μεταξύ, με ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας του, ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει λόγο για διαβλητότητα της «τράπεζας», έχοντας αποδεχτεί το χαρακτήρα της ως διαγωνισμό που σχετίζεται με την πρόσβαση των μαθητών στην Ανώτατη Εκπαίδευση και ζητά να μην ισχύσει η «τράπεζα» μόνο για φέτος! Αντίστοιχα, η ΔΗΜΑΡ μιλάει για προχειρότητες και, αν και συμφωνεί με την «τράπεζα», ζητά η φετινή εφαρμογή της να χαρακτηριστεί πιλοτική.
Την εναλλακτική κοινότητα του ΚΕΘΕΑ «ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» στη Ραφήνα επισκέφθηκε, χτες, ο Δημήτρης Κουτσούμπας, όπου συνομίλησε με τους υπεύθυνους του Οργανισμού και του προγράμματος, με θεραπευόμενους και γονείς
Κάπως έτσι, με «ζεστά» λόγια από καρδιάς από τη μεριά του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα, ξεκίνησε χτες η γνωριμία με τα δεκάδες παιδιά που του επιφύλαξαν θερμή υποδοχή «στο σπίτι μας», όπως είπαν την εναλλακτική κοινότητα του ΚΕΘΕΑ «ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ». Εκεί, όπου δίνουν τη μάχη για την ελευθερία, μακριά από τις εξαρτήσεις των ναρκωτικών. Στο πλευρό τους, γονείς και εργαζόμενοι να δίνουν το δικό τους εξίσου σκληρό αγώνα, απέναντι σε προβλήματα που διαρκώς διογκώνονται.
Θεραπευτές, θεραπευόμενοι, γονείς σχηματίζουν τον κύκλο γνωριμίας. «Εδώ είμαστε όλοι ίσοι»... και η κουβέντα ξεκινά.
«Είναι μεγάλη τιμή που βρισκόμαστε ανάμεσά σας σε μια από τις πιο παλιές θεραπευτικές κοινότητες, με σημαντική προσφορά στην ελληνική κοινωνία, στους νέους. Με λένε Δημήτρη Κουτσούμπα, με έχει εκλέξει το Συνέδριο του Κόμματος στη θέση του ΓΓ, όπως λέμε εμείς, της ΚΕ. Αλλοι λένε για αρχηγούς, όμως δεν έχουμε αρχηγούς όπως στα άλλα κόμματα. Είναι μια ευθύνη που έχουμε στα πλαίσια ενός συλλογικού καταμερισμού, μιας συλλογικής δουλειάς που κάνουμε σαν Κόμμα, προσπαθώντας να βοηθήσουμε το λαό μας, τους εργαζόμενους, να προβάλουμε τις θέσεις μας. Θέλω να σας πω ότι μπορείτε να βγείτε νικητές, απ' αυτή τη μάχη που δίνετε σήμερα. Είστε άνθρωποι με αξίες, ιδανικά, με οράματα».
Αναπόφευκτα η κουβέντα έρχεται στα σοβαρά προβλήματα που προκαλεί η «αντιναρκωτική» πολιτική, η οποία αδιαφορεί για την ανθρώπινη ζωή, υπονομεύει το έργο προγραμμάτων με αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα (τουλάχιστον 100 άνθρωποι αποφοιτούν κάθε χρόνο από το ΚΕΘΕΑ) και το μέλλον της απεξάρτησης.
Τα παραπάνω αποτυπώνονται σε αριθμούς ως εξής: Από το 2006 έχουν «παγώσει» οι προσλήψεις στο ΚΕΘΕΑ. Το 2013, μόλις 480 εργαζόμενοι παρείχαν υπηρεσίες σε τουλάχιστον 13.500 ανθρώπους (7.500 χρήστες κι άλλους τόσους γονείς), προχώρησαν σε δράσεις πρόληψης σ' έναν πληθυσμό που ξεπερνά τις 10.000 (μαθητές, γονείς, σχολεία). Στην «ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ», το μοναδικό πρόγραμμα για την Ανατολική Αττική, 15 μέλη θεραπευτικού προσωπικού παρέχουν καθημερινά υπηρεσίες σε 280 ανθρώπους (130 θεραπευόμενοι και 150 γονείς). Την ίδια στιγμή εκκρεμούν τουλάχιστον 15 αιτήματα τοπικών κοινωνιών (από την Πτολεμαΐδα μέχρι τη Χίο και από το Μεσολόγγι και τα Γρεβενά μέχρι την Κάλυμνο και τη Ρόδο) για τη δημιουργία προγραμμάτων απεξάρτησης.
«Η υποστελέχωση αυτή τη στιγμή για τον φορέα είναι το σημαντικότερο πρόβλημα. Δεν έχουμε προσωπικό για να ανταποκριθούμε στα αυξανόμενα αιτήματα που συναντάμε στις τοπικές κοινωνίες. Για ένα μικρό οικονομικό κόστος χάνει ο τόπος μας ένα μακροπρόθεσμο κοινωνικό όφελος», υπογραμμίζει ο διευθυντής του ΚΕΘΕΑ.
Ενώ η Ελένη Αναγνώστου συμπληρώνει: «Νιώθουμε πολύ λίγοι αριθμητικά γι' αυτό το πολύ μεγάλο έργο που έχουμε να φέρουμε σε πέρας σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο, που μάλιστα χρειάζεται να δώσουμε μεγάλη έμφαση στην επανένταξη. Τα παιδιά δεν μπορούν να αυτονομηθούν, να σταθούν στα πόδια τους. Σήμερα, αντιμετωπίζουμε διαφορετικούς ανθρώπους που έρχονται στις υπηρεσίες μας. Είναι πιο επιβαρυμένοι, κυρίως σε θέματα υγείας, και η εξαθλίωση που υπάρχει στην πιάτσα είναι πολύ δύσκολο να τους βοηθήσει να πάνε στο επόμενο βήμα και στην απεξάρτηση, όπως επίσης και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην εύρεση εργασίας».
«Τα προβλήματα χρήσης, λέει ο Β. Γκιτάκος, εξαιτίας ακριβώς της κρίσης που αντιμετωπίζει η κοινωνία μας, εμφανίζονται αυξημένα. Ακόμη και οι ίδιοι οι χρήστες έχουν μειωμένο κίνητρο για να ζητήσουν θεραπεία. Δεν ξέρουν ποιες θα είναι οι συνθήκες ένταξης ή επανένταξής τους στην κοινωνία. Το ΚΕΘΕΑ για 30 χρόνια παρέχει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, είμαστε ο μοναδικός Οργανισμός που έχει να παρουσιάσει τόσο μεγάλο έργο. Οι άνθρωποι είναι πολύτιμοι, αυτούς φροντίζει το ΚΕΘΕΑ σε μια δύσκολη φάση της ζωής τους. Παρ' όλα αυτά θα συνεχίσουμε το έργο μας κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες».
Από τη μεριά του ο ΓΓ της ΚΕ του Κόμματος διαβεβαίωσε ότι το ΚΚΕ θα εξακολουθήσει να είναι στο πλευρό τους «και στη Βουλή, και στους μαζικούς, καθημερινούς αγώνες που δίνουμε. Είναι μεγάλα τα προβλήματα. Οτι το ΚΕΘΕΑ έχει να προσλάβει 7 χρόνια άνθρωπο σημαίνει τεράστιες ελλείψεις, σημαίνει ότι δυσκολεύεται το έργο που πρέπει να επιτελέσει. Ενα έργο που είναι ιδιαίτερα δύσκολο. Χρειάζονται προσλήψεις και αυτό θα το πιέσουμε με όλες μας τις δυνάμεις».
Μπορεί η συζήτηση των δημοσιογράφων να ήταν σύντομη με τον Δημήτρη, τον Γιώργο, τον Κωνσταντίνο και τον Σπύρο, παιδιά από την κοινότητα της «Παρέμβασης», ωστόσο περιεκτική και η εμπειρία τους αποστομωτική σε κάθε αντιδραστικό και αντιεπιστημονικό ιδεολόγημα που έχει επιστρατεύσει η άρχουσα τάξη για να βάλει στο χέρι το μυαλό και την ψυχή των νέων.
Ο τοξικοεξαρτημένος δεν είναι άρρωστος. Μπορεί να απεξαρτηθεί αν υπάρχουν οι κατάλληλες δομές κι έχουν εξασφαλιστεί όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις.
«Παρ' όλα τα δύσκολα έχω ξαναβρεί το εαυτό μου και εμπιστεύομαι εμένα και τις ικανότητές μου», λέει ο Δημήτρης. «Στο πρόγραμμα αγάπησα τον εαυτό μου, έμαθα να αγαπάω τον κόσμο, να σέβομαι τους γύρω μου κι εμένα. Στα παιδιά που είναι ακόμη έξω θέλω να πω ότι η κοινότητα είναι το μόνο πράγμα που μπορεί να βοηθήσει ένα χρήστη. Μαθαίνεις να ζεις, αποκτάς αξίες που δεν είχαμε», συμπληρώνει ο Γιώργος, ενώ ο Κωνσταντίνος, μιλώντας για τις αξίες που έχασε στη χρήση και ξαναβρήκε στην πορεία της απεξάρτησης, συμπληρώνει ότι «όλες οι ουσίες καταλήγουν στην καταστροφή του εαυτού μας. Τα παιδιά έξω να δουν τι πραγματικά γίνεται εδώ, αξίζει να δώσουν μια ευκαιρία στον εαυτό τους». «Κι εγώ πίστευα, λέει ο Σπύρος, ότι η κάνναβη είναι αθώα. Δεν υπάρχουν αθώα ναρκωτικά, όλα προκαλούν εξάρτηση».
Απευθυνόμενος ο Δ. Κουτσούμπας προς τους θεραπευόμενους, τους παρότρυνε να συμμετέχουν στους καθημερινούς αγώνες, καθώς η συμβολή τους θα έχει ιδιαίτερο βάρος. «Χρειάζεται, είπε, και η βοήθεια η δική σας, γιατί το παράδειγμα "αποφοίτησα, έδωσα με επιτυχία αυτό τον αγώνα μέχρι τέλους", γίνεται παράδειγμα και για όλη την κοινωνία. Αυτή η νικηφόρα δουλειά όλων σας ασκεί πίεση προς τις κυβερνήσεις και τα άλλα κόμματα για να χρηματοδοτήσουν και να βρουν λύσεις. Αυτό το σάπιο σύστημα φταίει. Ο αγώνας και η πάλη μας να στραφεί οργανωμένη στην ουσία των προβλημάτων και στην αντιμετώπισή τους. Χρειάζεται μια νέα κοινωνία, όπου ο νέος άνθρωπος θα μπορεί να δημιουργεί, να ζει, να έχει μόνιμη δουλειά, να έχει δωρεάν Υγεία και Παιδεία. Μέσα από τους αγώνες και σήμερα και αύριο θα μπορέσουμε κάποια στιγμή να κάνουμε πράξη το στίχο του ποιητή "να γίνουν τα όνειρα πραγματικότητα"».
Καλλιθέα - Ταύρος: Στις 29 και 30 Ιούνη, τουρνουά ποδοσφαίρου.
Χαλκίδα: Αύριο τουρνουά ποδοσφαίρου στις 6.30 μ.μ. στα γήπεδα του Ντερνέκη.
Λιβαδειά: Αύριο εκδήλωση στα γηπεδάκια του κάστρου στις 7.30 μ.μ. (στον ίδιο χώρο νωρίτερα θα διεξαχθεί τουρνουά ποδοσφαίρου).
Λαμία: Αύριο τουρνουά ποδοσφαίρου στις 7 μ.μ. στα γήπεδα της Αμπλιανής.
Κατερίνη: Στις 2/7 ποδηλατοδρομία.
Καβάλα: Σήμερα, τουρνουά μπάσκετ 3 Χ 3 στο πάρκο Φαλήρου. Θα ακολουθήσει ομιλία για τη θέση της ΚΝΕ ενάντια στα Ναρκωτικά και συναυλία Hip - Hop με τους «Comitato».
Ικαρία: Σήμερα, στις 7.30 μ.μ., αγώνας στο γήπεδο Ευδήλου, με τη συμμετοχή των αθλητικών συλλόγων του νησιού.
Πάτρα: Σήμερα τουρνουά μπάσκετ 3 Χ 3 στο Τριάντειο και εκδήλωση στην πλατεία Ελευθερίας.
Σε μικρές βελτιωτικές κινήσεις προχωρά το υπουργείο Παιδείας για το θέμα της παράτασης του διδακτικού έτους στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), μετά τις έντονες αντιδράσεις που προκλήθηκαν από τους ενήλικους μαθητές αυτών των σχολείων, οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να συνεχίσουν μαθήματα όλο τον Ιούλη, επειδή το υπουργείο δεν είχε στείλει τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς για όλη τη διάρκεια της χρονιάς κι αποφάσισε να στείλει ωρομίσθιους τον Ιούνη! Ακόμα και οι βελτιωτικές παρεμβάσεις, όμως, δεν είναι τέτοιες που να ικανοποιούν όλα τα ΣΔΕ, ενώ δεν μπορούν να καλύψουν τις ευθύνες της κυβέρνησης που άφησε όλη τη χρονιά αυτά τα σχολεία χωρίς τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς.
Σύμφωνα με διευκρινιστική εγκύκλιο του υφυπουργού Παιδείας Κ. Κουκοδήμου, στα ΣΔΕ που είχαν κενό εκπαιδευτικού μόνο σε ένα από τα 8 συνολικά διδασκόμενα γνωστικά αντικείμενα, μπορούν τα απολυτήρια να δοθούν στις 30 Ιούνη, εφόσον έγιναν προσπάθειες κάλυψης αυτού του γνωστικού αντικειμένου στη διάρκεια της χρονιάς από εθελοντές ή ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς και εφόσον ο διευθυντής του ΣΔΕ, σε συνεργασία με το σύλλογο διδασκόντων, εκτιμούν ότι το συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο διδάχθηκε επαρκώς.
Ομως, από τα 29 ΣΔΕ στα οποία κηρύχτηκε παράταση του διδακτικού έτους, τα 20 είχαν κενό μόνο σε ένα αντικείμενο και τα υπόλοιπα 9 είχαν κενά σε περισσότερα του ενός διδακτικά αντικείμενα. Για αυτά τα 9 ΣΔΕ, η παράταση μέχρι τέλος Ιούλη θα ισχύσει κανονικά.
Για τα σχολεία όπου θα ισχύσει η παράταση μέχρι τέλος Ιούλη, η διευκρινιστική εγκύκλιος του υφυπουργού σημειώνει ότι τα απολυτήρια δεν είναι απαραίτητο να δοθούν το διάστημα από 1 έως 3 Σεπτέμβρη 2014 (έναρξη του νέου σχολικού έτους), αλλά μπορούν να δοθούν και στις 31 Ιούλη 2014, με τη λήξη του διδακτικού έτους.
Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών ενάντια στα σεμινάρια που διοργανώνονται για να «επιμορφωθούν» οι διευθυντές σχολείων στο πώς θα «αξιολογήσουν» τους εκπαιδευτικούς.
Στην ακύρωση τριών ακόμα σεμιναρίων προχώρησαν χτες εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ Πειραιά, παρά το ότι η Διεύθυνση Εκπαίδευσης προσπάθησε να τα διοργανώσει στα κρυφά. Η ΕΛΜΕ καταγγέλλει τις μεθοδεύσεις της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που «με πλήρη μυστικότητα (...) καλεί στο παρά πέντε, προφορικά και επιλεκτικά, διευθυντές σχολείων να προσέλθουν στα σεμινάρια». Οι εκπαιδευτικοί ωστόσο κινητοποιήθηκαν άμεσα. Η δε Διεύθυνση μετέφερε το σεμινάριο στο 3ο ΓΕΛ Πειραιά, που ήταν μάλιστα εξεταστικό κέντρο για ειδικά μαθήματα.
Την ίδια στιγμή, στα Τρίκαλα, με την παρουσία και συνοδεία αστυνομίας την οποία κάλεσε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, λίγοι διευθυντές μπήκαν μέσα στο 2οΛύκειο, προκειμένου να παρακολουθήσουν το σεμινάριο για την «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών. Στις εισόδους του σχολείου είχαν συγκεντρωθεί καθηγητές, φωνάζοντας συνθήματα κατά της «αξιολόγησης».