ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 25 Ιούλη 2014
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΛΑΡΙΣΑ
Εγκληματικές ευθύνες για την κατάσταση στο οδικό δίκτυο

Ανακοίνωση της Επιτροπής Περιοχής Θεσσαλίας του ΚΚΕ με αφορμή το χαμό τριών νέων παιδιών στην άσφαλτο

Με αφορμή το χαμό τριών νέων παιδιών στον παράδρομο της Εθνικής Οδού που συνδέει τη Λάρισα με το Βόλο και την υποκριτική «αγανάκτηση» διάφορων παραγόντων που έχουν τόσο γενική πολιτική όσο και προσωπική ευθύνη για την κατάσταση στο οδικό δίκτυο, η Επιτροπή Περιοχής Θεσσαλίας του ΚΚΕ κυκλοφόρησε την παρακάτω ανακοίνωση:

«Ο θάνατος 3 νέων ανθρώπων, στο χτεσινό τροχαίο στην Παλαιά Οδό Λάρισας - Βόλου, που βύθισε στο πένθος τις οικογένειές τους, αναδεικνύει τις εγκληματικές ευθύνες των κομμάτων της συγκυβέρνησης (ΝΔ - ΠΑΣΟΚ), αλλά και της Περιφέρειας Θεσσαλίας, που παρέδωσαν την ΠΑΘΕ και συνολικά το εθνικό οδικό δίκτυο στους επιχειρηματικούς ομίλους, που ληστεύουν τους οδηγούς με πανάκριβα διόδια για να βγάζουν κέρδη, αναγκάζοντας χιλιάδες οδηγούς εργαζομένους, αυτοαπασχολούμενους και μικρούς αγρότες, που βιώνουν την ανεργία και τη φτώχεια, να κυκλοφορούν από παράδρομους και άλλους δρόμους - λαιμητόμους, με συχνά τροχαία και μάλιστα θανατηφόρα, όπως και το χτεσινό.

Η "αγανάκτηση" του περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Αγοραστού, ότι δεν του δίνουν χρήματα και δεν του επιτρέπουν να κάνει έργα στους παράδρομους και στην Παλαιά Οδό Λάρισας - Βόλου, είναι υποκριτική, αφού ο ίδιος, ως βουλευτής της ΝΔ, ήταν εισηγητής της στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ που ψήφισε μαζί με το ΠΑΣΟΚ, με το οποίο παρέδωσαν στους επιχειρηματικούς ομίλους την εκμετάλλευση με τα διόδια της ΠΑΘΕ και άλλων εθνικών δρόμων. Η σύμβαση που ψήφισαν τότε οι βουλευτές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ (ανάμεσά τους και ο κ. Αγοραστός) με τους επιχειρηματικούς ομίλους περιέχει και την απαγόρευση δημιουργίας δρόμων και έργων αναβάθμισης υφιστάμενων δρόμων που θεωρούνται ανταγωνιστικοί της ΠΑΘΕ και οι οποίοι θα προκαλούν απώλεια εσόδων για τις εταιρείες εκμετάλλευσής της.

Υποκριτικό είναι επίσης να ζητούν μείωση της τιμής των διοδίων, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, αλλά και όσοι αποδέχονται την παράδοση της ΠΑΘΕ στους επιχειρηματικούς ομίλους και την ύπαρξη των διοδίων, γνωρίζοντας ότι η σύμβαση που υπέγραψε η κυβέρνηση με την εταιρεία της δίνει τη δυνατότητα μονομερών αυξήσεων της τιμής των διοδίων.

Τα επαναλαμβανόμενα τροχαία, με αποκορύφωμα το χτεσινό που κόστισε τη ζωή 3 νέων ανθρώπων, αναδεικνύει με επιτακτικό τρόπο την ανάγκη της άμεσης κατάργησης όλων των διοδίων και της ελεύθερης διέλευσης όλων των οδηγών στο εθνικό οδικό δίκτυο, της κατάργησης του ΦΠΑ στα καύσιμα, της μείωσης των τελών κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα κάτω των 1.800 κ.ε., την ανάγκη κατασκευής σύγχρονων και ασφαλών οδικών έργων, μέσα από τη δημιουργία ενός αποκλειστικά δημόσιου κατασκευαστικού φορέα, για τα οποία σταθερά παλεύει το ΚΚΕ.

Η Επιτροπή Περιοχής Θεσσαλίας του ΚΚΕ εκφράζει τα συλλυπητήρια στις οικογένειες και τους συγγενείς των 3 αδικοχαμένων παιδιών και δεσμεύεται ότι θα δυναμώσει τον αγώνα μ' αυτά τα αιτήματα, για να σταματήσει η ληστεία στους εθνικούς δρόμους και η ανθρωποθυσία για τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων».

Στο Βόλο

Κλιμάκιο των Οργανώσεων Μαγνησίας του ΚΚΕ, με επικεφαλής τους Γ. Λούμα, μέλος της Ε.Π. Θεσσαλίας του ΚΚΕ και περιφερειακό σύμβουλο, και Απ. Νάνο, μέλος της Ε.Π. Θεσσαλίας του ΚΚΕ και δημοτικό σύμβουλο Βόλου, πραγματοποίησε χτες παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας, με αφορμή το πολλοστό θανατηφόρο ατύχημα που έγινε στην Παλαιά Εθνική Οδό Βόλου - Λάρισας.

Τόνισαν ότι ο λαός πληρώνει με το αίμα του τα κέρδη των ομίλων και τα έργα της ΕΕ. Και ζήτησαν να καταργηθούν τώρα τα διόδια! Δεν είναι λύση - σημείωσαν - τα διάφορα ημίμετρα που έχουν προταθεί και υλοποιούνται από την Περιφέρεια και τους δημάρχους της περιοχής και που προτείνει και ο ΣΥΡΙΖΑ (φανάρια στην ΠΕΟ, κάποια μικρά έργα συντήρησης της ΠΕΟ κτλ.). Τα ημίμετρα αυτά έχουν κύριο παρονομαστή το να παραμένουν οι μεγαλοεπιχειρηματίες εκείνοι που ελέγχουν το βασικό τμήμα των μετακινήσεων: Την ΠΑΘΕ. Το ζήτημα δεν είναι απλά να φτιαχτεί η ΠΕΟ, αλλά να είναι η ΠΑΘΕ ελεύθερη για το λαό. Επίσης δεν είναι λύση οι διάφορες προτάσεις για μείωση της τιμής των διοδίων και όχι κατάργησή τους, για χιλιομετροχρέωση και άλλα τέτοια ημίμετρα που διατυπώνονται κυρίως από συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ και που πάλι δεν έχουν πρόθεση να συγκρουστούν με την κερδοφορία των μεγάλων ομίλων που ελέγχουν τις Οδούς. Καμία τιμή των διοδίων δεν μπορεί να είναι ανεκτή για τη λαϊκή οικογένεια, που προσπαθεί να τα βγάλει πέρα με ψίχουλα.

ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ
Μετράνε ήδη 800 νεκρούς φέτος στη Μεσόγειο

Περισσότεροι από 800 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους μόνο αυτήν τη χρονιά στη Μεσόγειο. Πολλοί από αυτούς προσπαθούσαν να ξεφύγουν από συγκρούσεις και εμφυλίους πολέμους. Αυτό αναφέρει χτεσινή ανακοίνωση της Υπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, δείχνοντας το πρόβλημα που υπάρχει από τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις, τη στυγνή εκμετάλλευση των πλουτοπαραγωγικών πηγών χωρών του τρίτου κόσμου και την ένταση των πολιτικών καταστολής σε βάρος των εξαθλιωμένων που καταφεύγουν στην ΕΕ.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το τελευταίο δεκαήμερο, περισσότεροι από 260 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους ή φέρονται να αγνοούνται, στην προσπάθειά τους να διασχίσουν τη Μεσόγειο προς την Ευρώπη. Οι επιζώντες ανέφεραν συνταρακτικά περιστατικά: Ομαδικούς πνιγμούς, θανάτους από ασφυξία ενώ πολλοί άνθρωποι φέρονται να μαχαιρώθηκαν. Ο ζοφερός απολογισμός ανεβάζει το συνολικό αριθμό των θανάτων στη θάλασσα σε 800 περίπου άτομα μόνο για φέτος, σε σύγκριση με τους συνολικά 600 θανάτους το 2013 και τους 500 το 2012.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν, πάνω από 75.000 πρόσφυγες και μετανάστες έφτασαν σε Ιταλία, Ελλάδα, Ισπανία και τη Μάλτα μέσω θαλάσσης κατά το πρώτο μισό του 2014 - 25% περισσότεροι σε σύγκριση με τους 60.000 που έκαναν το ίδιο ταξίδι μέσα στο 2013, και τρεις φορές περισσότεροι σε σχέση με τους 22.500 το 2012.

Η Ιταλία δέχτηκε το μεγαλύτερο αριθμό αφίξεων (63.884). Ακολουθούν η Ελλάδα (10.080), η Ισπανία (1.000) και η Μάλτα (227). Επιπλέον 21.000 πρόσφυγες και μετανάστες έχουν φτάσει στην Ιταλία από την 1/7 και μετά. Οι περισσότεροι προέρχονται από την Ερυθραία, τη Συρία, το Μάλι και τη Λιβύη.

Ανάμεσά τους συγκαταλέγοναι 10.563 παιδιά, 3.676 από τη Συρία, που έφτασαν στην Ιταλία μέσα στους πρώτους έξι μήνες του 2014. 6.500 από τα παιδιά αυτά, κυρίως από την Ερυθραία, ήταν ασυνόδευτα ή χωρισμένα από τις οικογένειές τους. Μόνο το Σαββατοκύριακο της 19-20/7, οι αρχές της Ιταλίας και της Μάλτας, με τη βοήθεια αρκετών εμπορικών πλοίων, διέσωσαν 8.000 άτομα.

Ο Υπατη Αρμοστεία απευθύνει έκκληση στις κυβερνήσεις να ενισχύσουν τις επιχειρήσεις διάσωσης, να παράσχουν άμεση πρόσβαση στις διαδικασίες ασύλου σε όσους χρήζουν προστασίας, και νόμιμες εναλλακτικές στα επικίνδυνα θαλάσσια περάσματα.

Πρόσφυγες και μετανάστες που διασώθηκαν αναφέρουν πως έδωσαν όλες τους τις οικονομίες στους διακινητές, προκειμένου να ταξιδέψουν μέσα σε μη αξιόπλοες και υπερπλήρεις λέμβους, στριμωγμένοι μέσα σε μικρούς χώρους, χωρίς φαγητό, νερό ή σωσίβια. Το ταξίδι μπορεί να διαρκέσει από μία έως τέσσερις μέρες, ανάλογα με τον καιρό, τις συνθήκες στη θάλασσα και την κατάσταση του σκάφους. Σε πολλά περιστατικά, άνθρωποι βρέθηκαν αποκλεισμένοι στη θάλασσα για πάνω από δύο εβδομάδες μέχρι να διασωθούν.

Στη χώρα μας, σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν χτες στη δημοσιότητα, καταγράφεται αύξηση των συλλήψεων μεταναστών. Σύμφωνα με την Αστυνομία, από τις αρχές του έτους έως και τον Ιούνη συνελήφθησαν συνολικά (από τις αστυνομικές και τις λιμενικές αρχές) κατηγορούμενοι για παράνομη είσοδο και παραμονή στη χώρα 24.344 αλλοδαποί, ενώ το αντίστοιχο πρώτο εξάμηνο του 2013 είχαν συλληφθεί 19.360, καταγράφεται δηλαδή μία αύξηση της τάξης περίπου του 25,7%.

ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΝΩΛΑΔΑ
Θα βγάλουν ενόχους τους πυροβολημένους μετανάστες

Στο Μεικτό Ορκωτό Εφετείο της Πάτρας απολογήθηκε προχτές ο επιχειρηματίας που κατηγορείται για την επίθεση του Απρίλη 2013 εναντίον εργατών στη Νέα Μανωλάδα Ηλείας, κατά την οποία τραυματίστηκαν 28 μετανάστες.

Ο επιχειρηματίας, κατά τη διάρκεια της απολογίας του, ισχυρίστηκε μεταξύ άλλων πως δεν είχε σχέση με την επίθεση. Ακόμη, ανέφερε ότι δεν είχε καμία επαφή με τους εργάτες που απασχολούνταν στις καλλιέργειες φράουλας. Ο κατηγορούμενος ισχυρίστηκε, επίσης, ότι την ημέρα της επίθεσης βρισκόταν στην περιοχή Λάππα Αχαΐας και συζητούσε με ξένους επιχειρηματίες για την εξαγωγή ποσοτήτων φράουλας.

Στη συνέχεια, απολογήθηκαν δύο από τους υπόλοιπους κατηγορουμένους, οι οποίοι υποστήριξαν ότι πυροβόλησαν στον αέρα για να εκφοβίσουν τους εργάτες γης που είχαν συγκεντρωθεί στην περιοχή διότι, όπως πρόσθεσαν, φοβήθηκαν για τη ζωή τους, επειδή οι οικονομικοί μετανάστες κρατούσαν ξύλα και άλλα αντικείμενα.

Αρχαιοκαπηλία με αστυνομική κάλυψη

Εννέα άτομα, ανάμεσά τους ένας αρχιφύλακας του Τμήματος Δίωξης Αρχαιοκαπηλίας, συνελήφθησαν για αρχαιοκαπηλία. Ανάμεσα στα κατασχεθέντα αντικείμενα είναι ένα άγαλμα, αντίγραφο έργου του Πραξιτέλη, η εμπορική αξία του οποίου ξεπερνά το ένα εκατομμύριο ευρώ. Κομβικό ρόλο στο κύκλωμα είχε γυναίκα ιδιοκτήτρια καταστήματος πώλησης αντιγράφων αρχαίων ειδών στο Μοναστηράκι, ενώ έγιναν και έρευνες σε κατοικίες σε προάστια και επαρχία. Αναζητούνται, ως συνεργοί των παραπάνω εμπλεκομένων έξι ακόμα άτομα από τα οποία πέντε έχουν ταυτοποιηθεί.

ΧΑΛΚΙΔΑ
Διώξεις για το έλλειμμα στην εταιρεία ύδρευσης

Δίωξη σε βαθμό κακουργήματος κατά εννέα ατόμων άσκησε προχτές η Εισαγγελία Πρωτοδικών Χαλκίδας. Ανάμεσα στους κατηγορούμενους βρίσκεται και ο βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Δ. Αναγνωστάκης, ο οποίος κατηγορείται για απιστία κατά του Δημοσίου, τη χρονική περίοδο (2002 - 2006) που ήταν δήμαρχος Χαλκίδας, αλλά και πρόεδρος της ΔΕΥΑΧ.

Συγκεκριμένα, το 2003 εντοπίστηκε έλλειμμα ύψους 158.000 ευρώ στα ταμεία της ΔΕΥΑΧ και μέχρι σήμερα οι δαπάνες αυτές δεν έχουν δικαιολογηθεί, με αποτέλεσμα πριν λίγες μέρες να ασκηθούν διώξεις σε όλο το Διοικητικό Συμβούλιο της δημοτικής επιχείρησης. Σύμφωνα με τοπικά ΜΜΕ, μέχρι στιγμής έχουν απολογηθεί πέντε άτομα στον ανακριτή και τους απαγορεύτηκε η έξοδος από τη χώρα μέχρι το δικαστήριο, ενώ για τον Δ. Αναγνωστάκη θα ζητηθεί πρώτα η άρση ασυλίας από τη Βουλή.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ