«Τσουχτερές» μετακίνηση και διαμονή για τα λαϊκά νοικοκυριά. Μειώνεται διαρκώς ο αριθμός όσων μπορούν να φύγουν για λίγες μέρες
Eurokinissi |
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία του ΙΝΚΑ, το 73% των Ελλήνων δεν έκαναν διακοπές το 2013. Τα έξοδα μιας 4μελούς οικογένειας για 15 μέρες διακοπές αγγίζουν τα 2.700 ευρώ. Από αυτούς που δεν έκαναν διακοπές, το 70% επικαλείται οικονομικούς λόγους και το υπόλοιπο επαγγελματική και εισοδηματική αστάθεια. Από το 27% που έκανε λίγες μέρες διακοπές, οι μισοί πήγαν σε φιλικά σπίτια, το 30% σε συγγενικά και μόνο το 20% σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια.
Τα έξοδα μετακίνησης, αλλά και τα έξοδα διαμονής δεν είναι ευκαταφρόνητα και επιβαρύνουν πολύ τον προϋπολογισμό τους, ειδικά για τις οικογένειες με μικρά παιδιά. Οι εργαζόμενοι με όποιο μέσο και αν επιλέξουν να ταξιδέψουν θα επιφορτιστούν, λοιπόν, με ένα ακόμη δυσθεώρητο κόστος. Ενδεικτικά, αναφέρουμε μερικά παραδείγματα. Οι τιμές για ταξίδι με συμβατικό πλοίο είναι:
Επιπρόσθετα, αν η εργατική - λαϊκή οικογένεια αποφασίσει να ταξιδέψει οδικά στην ηπειρωτική Ελλάδα με ΙΧ έχει να καλύψει τις απαράδεκτες τιμές σε διόδια, οι αυξήσεις των οποίων από το 2008 έχουν ξεπεράσει το 400% σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων, όπως και τη βενζίνη.
Για παράδειγμα, στο ταξίδι Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Αθήνα, η λαϊκή οικογένεια μόνο για διόδια θα πληρώσει 26,45 ευρώ στο πήγαινε και βενζίνη, με μέση τιμή αμόλυβδης τα 1,6 - 1,7ευρώ/ λίτρο, 60-75 ευρώ ανάλογα με το ρεζερβουάρ. Οπότε με επιστροφή, στην τιμή των διοδίων που είναι 42,90 ευρώ προστίθεται και η τιμή της βενζίνης, 120-150 ευρώ, ενώ για το ταξίδι Αθήνα - Καλαμάτα - Αθήνα το κόστος αγγίζει τα 30,40 ευρώ τα διόδια και 40-50 ευρώ η βενζίνη. Με την επιστροφή το κόστος είναι 60,20 ευρώ τα διόδια και 80-100 ευρώ η βενζίνη. Το ...παράδοξο με το εθνικό οδικό δίκτυο είναι ότι πληρώνεις για ένα δίκτυο που δεν είναι ολοκληρωμένο στο σύνολό του, παρά τις αθρόες πληρωμές τα τελευταία είκοσι χρόνια από τα κρατικά ταμεία και τα τεράστια κοινοτικά κονδύλια να έχουν «ζεστάνει» τις τσέπες των εθνικών εργολάβων.
Η οικονομική «αφαίμαξη» συνεχίζεται και με την προοπτική του ΚΤΕΛ, όπου για παράδειγμα στη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη οι επιβάτες πληρώνουν για απλή μετάβαση 39 ευρώ, μετ' επιστροφή 59 ευρώ. Στη διαδρομή Αθήνα - Ιωάννινα το κανονικό εισιτήριο είναι 39 ευρώ, για Αθήνα - Πάτρα 18,90 ευρώ, Αθήνα - Κιάτο 10,50 ευρώ, Αθήνα - Ξυλόκαστρο 10,90 ευρώ, Αθήνα - Λουτράκι 8,50 ευρώ, Αθήνα Κέρκυρα 44,30 ευρώ, χωρίς το πλοίο, Αθήνα - Μεθώνη 28,40 ευρώ, Αθήνα - Αλεξανδρούπολη 71 ευρώ, Αθήνα - Νεάπολη 33,70 ευρώ, Αθήνα - Ναύπλιο 13,10 ευρώ, Αθήνα - Λάρισα 30 ευρώ (με επιστροφή 52 ευρώ).
Στα δρομολόγια του ΟΣΕ στη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη το κόστος κατ' άτομο με το απλό τρένο είναι 25,10 ευρώ και με επιστροφή 40,20 ευρώ. Με το «Ιντερσίτι» η διαδρομή αυξάνεται στα 45,40 ευρώ και με επιστροφή στα 72,60 ευρώ. Εάν το εισιτήριο εκδοθεί δύο μέρες πριν υπάρχει έκπτωση 15%.
ΣΕΙΣΜΟΣ 4,8 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ σημειώθηκε στις 11.20 χτες το πρωί σε θαλάσσια περιοχή νότια του Ηρακλείου Κρήτης. Οπως ανακοίνωσε το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, το επίκεντρο του σεισμού εντοπίστηκε 30 χιλιόμετρα νότια του Τυμπακίου και ήταν επιφανειακή.
ΒΑΡΥΣ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΣ ενός Ιταλού στους Παξούς από ταχύπλοο. Ο Ιταλός κολυμπούσε κοντά στο νησάκι της Παναγιάς, στο λιμάνι του Γάιου, όταν το ταχύπλοο πέρασε σχεδόν από πάνω του και του προκάλεσε μερικό ακρωτηριασμό του αντιβραχίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, το θύμα μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο του νησιού και θα γινόταν χειρουργείο για τη συγκόλληση του άκρου. Ο οδηγός του ταχύπλοου αναζητείται.
ΠΛΗΘΟΣ ΑΡΧΑΙΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ φέρεται να είχε στην κατοχή του ένας 57χρονος που συνελήφθη στην Ελευσίνα. Κατά τη διάρκεια ελέγχου στο αυτοκίνητό του στα διόδια της Νέας Εθνικής Οδού Αθηνών - Κορίνθου, στην Ελευσίνα, βρέθηκαν χάντρες, περιδέραια, κρίκοι, βελόνες και καρφίτσες, που, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, ανήκουν στους ύστερους μυκηναϊκούς χρόνους. Επίσης, κατασχέθηκαν ένα μικρό σιδερένιο σκαπτικό εργαλείο, ένα γκλοπ και πέντε μαχαίρια διαφόρων τύπων και διαστάσεων. Στο σπίτι του 57χρονου βρέθηκε ένα μαρμάρινο κιονόκρανο παλαιοχριστιανικής περιόδου κορινθιακού ρυθμού και δύο τεμάχια συνανήκοντα και συγκολλώμενα με το προαναφερόμενο μαρμάρινο κιονόκρανο.
Νωρίτερα, πυρκαγιά, που οφείλεται σε κεραυνό, ξέσπασε στα Μέθανα και ειδικότερα σε βουνοκορφή στην περιοχή Στραβόλογγος. Στο σημείο βρέθηκαν 35 πυροσβέστες με 13 οχήματα και 10 άτομα πεζοπόρου τμήματος, ρίψεις νερού πραγματοποίησαν για αρκετή ώρα δύο αεροσκάφη και ένα ελικόπτερο.
Επίσης, επισημαίνεται ότι δεν τηρήθηκαν οι ειδικές δικονομικές εγγυήσεις για τα θύματα trafficking, όπως πρόσβαση σε προγράμματα προστασίας μαρτύρων, αποφυγή άσκοπης επανάληψης συνεντεύξεων κατά το στάδιο της διερεύνησης, δίωξης και εκδίκασης, αποφυγή κάθε οπτικής επαφή μεταξύ θυμάτων και εναγομένων κ.ά.