ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 16 Γενάρη 2001
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΕΕΣ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΠΕΤΡΟΛΑ
Η κυβέρνηση βλέπει μόνο ό,τι συμφέρει τον Λάτση!

Και ο Λαλιώτης βαφτίζει τη ρύπανση ...εκσυγχρονισμό, σε συνάντηση με την Επιτροπή Αγώνα.  Μόνο η ένταση των αγώνων μπορεί να αποτρέψει το νέο έγκλημα 

Αποφασισμένη φαίνεται πως είναι η κυβέρνηση να εξυπηρετήσει για άλλη μια φορά τα συμφέροντα του Λάτση, που απειλεί με τη νέα γιγάντωση της ΠΕΤΡΟΛΑ να πνίξει όλο το Θριάσιο Πεδίο, γράφοντας στα «παλιά της τα παπούτσια» την κραυγή απόγνωσης των κατοίκων της περιοχής, που διεξάγουν ένα σύσσωμο αγώνα κατά των επεκτάσεων του διυλιστηρίου, υπερασπιζόμενοι το δικαίωμα στα υπέρτατα αγαθά της υγείας τους και του περιβάλλοντος!

Αυτό προκύπτει από τη χτεσινή συνάντηση διάρκειας 3,5 ωρών, που πραγματοποίησε η Επιτροπή Αγώνα κατά των επεκτάσεων, συνοδευόμενη από το νομάρχη Δυτικής Αττικής, τους δημάρχους και πολλούς εκπροσώπους μαζικών φορέων, με τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη.

Η συζήτηση, όπως μας δήλωσαν εκπρόσωποι της Επιτροπής Αγώνα, έμοιαζε περισσότερο ως «διάλογος κωφών». Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, σε όλη τη διάρκεια της συζήτησης, μεταχειριζόταν μόνο τα επιχειρήματα του Λάτση, δείχνοντας, έτσι, ότι η υπογραφή των παρεκκλίσεων από τη νομοθεσία, που ζητά για την πραγματοποίηση των καταστροφικών επεκτάσεων, είναι πλέον ζήτημα ημερών.

«Ο υπουργός - τόνισε ο Αντ. Χοροζάνης, επικεφαλής της ΝΑΣ Δυτικής Αττικής - δεν έχει "πειστεί" καν ότι πρόκειται για τεράστιες επεκτάσεις και γιγάντωση της ΠΕΤΡΟΛΑ με τρομακτικές συνέπειες ρύπανσης και ασφάλειας της περιοχής. Μιλά μόνο για ...εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων, όπως ακριβώς κάνουν και οι υπάλληλοι του κυρίου Λάτση! Δε δέχεται, επίσης, ούτε καν να κουβεντιάσει το αίτημα των κατοίκων ότι πρέπει να προηγηθεί συνολική μελέτη όλου του Θριάσιου, που να αποδεικνύει ότι είναι κορεσμένη περιοχή και δεν μπορεί να δεχτεί άλλη επιβάρυνση. Κάθισε μαζί μας και συζήτησε για 3,5 ώρες, μόνο και μόνο επειδή υποχρεώθηκε από τις αντιδράσεις όλου του λαού του Θριασίου, αλλά και για να προφασιστεί αργότερα η κυβέρνηση ότι έκανε ...διάλογο. Ενα είναι το τελικό συμπέρασμα: Αυτό το έγκλημα κατά της ζωής των κατοίκων και του περιβάλλοντος της περιοχής και ολόκληρου του Λεκανοπεδίου, μόνο η ένταση του αγώνα του λαού μπορεί να το αποτρέψει».

Ανοίγει ο δρόμος για τραστ στα ταξί

Το δρόμο για την άλωση του επαγγέλματος του ιδιοκτήτη ταξί από μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, ελληνικά ή ξένα, ανοίγει η κυβέρνηση, με τη μελέτη που παρουσίασε χτες για την «Οργάνωση της αγοράς ταξί της Αθήνας».

Βασική φιλοσοφία αυτής της μελέτης που κατάρτισε το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών, με τη σύμφωνη γνώμη των ηγεσιών του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ), είναι η σύσταση εταιριών ταξί. Οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι στις εταιρίες ταξί μέτοχοι θα είναι όσοι κατέχουν άδεια ταξί. Ωστόσο ενόψει και της λεγόμενης απελευθέρωσης των κλειστών επαγγελμάτων, είναι προφανές ότι αργά ή γρήγορα εταιρίες ταξί θα μπορεί να ιδρύει οιοσδήποτε.

Στη μελέτη που ετοίμασε το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών (αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια) προβλέπεται ότι για την ίδρυση εταιριών θα δοθούν στους σημερινούς ιδιοκτήτες ταξί ισχυρά φορολογικά και άλλα κίνητρα (απαλλαγή για πέντε χρόνια από το φόρο εισοδήματος, το ΦΠΑ και κάθε εισφορά που βαρύνει το ταξί κλπ.). Η συμμετοχή στις εταιρίες θα είναι ελεύθερη και το μετοχικό κεφάλαιό τους θα αποτελείται από την εισφορά: Της άδειας ταξί, του οχήματος ή μετρητών χρημάτων και θα αντιπροσωπεύεται από την έκδοση ονομαστικών μετοχών. Για την ίδρυση της εταιρίας απαιτείται να συγκεντρωθούν, τουλάχιστον, 150 άδειες ταξί. Οσοι ιδιοκτήτες ταξί δεν επιθυμούν να ενταχθούν στις εταιρίες θα συνεχίσουν να εργάζονται ατομικά, χωρίς να έχουν φορολογικές ή άλλες απαλλαγές, ούτε την ειδική μεταχείριση που θα έχουν οι εταιρίες.

Την κατηγορηματική τους αντίθεση στη σύσταση εταιριών ταξί εκφράζουν οι εκπρόσωποι της «Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας», οι οποίοι επισημαίνουν ότι τα ταξί πρέπει να παραμείνουν στα φυσικά πρόσωπα, αλλά να δοθούν κίνητρα για την ίδρυση συνεταιρισμών ταξί, όπως είναι τα ραδιοταξί, που αποδεδειγμένα προσφέρουν καλές υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό.

Η Καισαριανή τιμά τον Κώστα Καλαντζή

Εκδήλωση προς τιμήν του παιδαγωγού, ποιητή και αγωνιστή της ΕΠΟΝ, Κώστα Καλαντζή και της συμπαραστάτριάς του, Ξανθίππης Βακαρέλη - Καλαντζή, διοργανώνει, αύριο Τετάρτη, ο Δήμος Καισαριανής, σε συνεργασία με φορείς της πόλης.

Η εκδήλωση θα γίνει στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δημαρχείου, στην οδό Βρυούλων και Κλαζομενών, στις έξι το απόγευμα.

Ο Κώστας Καλαντζής γεννήθηκε το 1911 στον Αλμυρό Βόλου και πέθανε στην Καισαριανή το 1988. Στην Καισαριανή εγκαταστάθηκε το 1936 και πήρε μέρος στην Εθνική Αντίσταση από τις γραμμές του ΕΑΜ. Δάσκαλος και φιλόλογος, ο ποιητής της Καισαριανής, το 1954, ανακηρύχτηκε διδάκτωρ Φιλολογίας.

Ως παιδαγωγός Ειδικής Αγωγής, έγραψε μαζί με τους συνεργάτες του τα πρώτα βιβλία για τη λογοθεραπεία. Μετά τη μεταπολίτευση, διορίστηκε σύμβουλος Ειδικής Αγωγής στο υπουργείο Παιδείας και συνέβαλε σημαντικά στη θεσμοθέτηση της Ειδικής Αγωγής στην εκπαίδευση.

Κεντρική ομιλήτρια στην εκδήλωση θα είναι η δασκάλα Ελένη Δασκαλοπούλου - Μωραΐτου, ενώ θα γίνουν παρεμβάσεις από καθηγητές Πανεπιστημίου, παιδαγωγούς εκπαιδευτικούς, καλλιτέχνες και την κόρη του ζεύγους Καλαντζή, καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας, Τ. Καλαντζή - Αζίζι.

Θα ακολουθήσει καλλιτεχνικό πρόγραμμα.


Εμπρηστικές επιθέσεις

Αλλεπάλληλες εμπρηστικές επιθέσεις σημειώθηκαν χθες τα ξημερώματα στη Θεσσαλονίκη, με άγνωστους δράστες και αιτίες. Εξω από τα γραφεία τοπικής οργάνωσης του ΠΑΣΟΚ, που βρίσκονται στο ισόγειο πενταώροφης πολυκατοικίας στην πλατεία Ρομφέης. Τα γκαζάκια δεν εξερράγησαν. Σε δύο οχήματα της Υπηρεσίας Δημοσίων Εργων που ήταν σταθμευμένα επί της οδού Στρομνίτσης 53 και σε ένα ακόμη αυτοκίνητο της ίδιας υπηρεσίας που βρισκόταν στην οδό Τζαβέλα 13. Από την έκρηξη προκλήθηκαν ζημιές στα τρία οχήματα. Και, τέλος, έξω από το πολιτικό γραφείο του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας Χ. Πάχτα, όπου οι δράστες έβαλαν φωτιά σε τηλεφωνικό κατάλογο έξω από την πόρτα του γραφείου.

  • Βροχή από βόμβες «μολότοφ» και γκαζάκια δέχτηκε το περασμένο Σάββατο το Αστυνομικό Τμήμα των Εξαρχείων. Στις εφτά το βράδυ, περίπου δέκα άτομα πέταξαν κατά του κτιρίου και μπροστά από αυτό εννέα εμπρηστικές βόμβες και τέσσερα γκαζάκια. Η σκοπός του τμήματος αιφνιδιάστηκε, ενώ προκλήθηκαν ζημιές σε δυο περιπολικά κι ένα ΙΧ. Η πυρκαγιά σβήστηκε από αστυνομικούς, ενώ από τις έρευνες της ΕΛ.ΑΣ δεν εντοπίστηκε κανένα άτομο για να συλληφθεί.

ΔΙΚΗ Ν. ΜΑΖΙΩΤΗ
Πεντέμισι χρόνια και βγαίνει

Συνολική ποινή φυλάκισης 5,5 χρόνων και τριετή στέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων επέβαλε χτες κατά πλειοψηφία το Μεικτό Ορκωτό Εφετείο Αθηνών (πλειοψήφησαν οι τέσσερις ένορκοι δικαστές) στον 29χρονο ΝίκοΜαζιώτη, για την τοποθέτηση εκρηκτικού μηχανισμού στο γκαράζ του υπουργείου Ανάπτυξης το Δεκέμβρη του 1997, σε ένδειξη συμπαράστασης στους κατοίκους του Στρυμονικού Κόλπου που αγωνίζονταν κατά της εγκατάστασης μεταλλουργίας χρυσού από την πολυεθνική εταιρία TVX GOLD. Το δικαστήριο, υιοθετώντας τη σχετική πρόταση του εισαγγελέα της έδρας Αντ. Πλωμαρίτη, μετέτρεψε την κατηγορία της κακουργηματικής «απόπειρας έκρηξης με κίνδυνο ζωής» σε «απρόσφορη απόπειρα έκρηξης». Εκρινε, επίσης, ένοχο τον κατηγορούμενο για «προμήθεια εκρηκτικών υλών και κατασκευή εκρηκτικού μηχανισμού», καθώς και για «παράνομη κατοχή όπλων». Παράλληλα, του αναγνώρισε το πρωτόδικο ελαφρυντικό των μη ταπεινών αιτίων. Η απόφαση για τη μετατροπή της βασικής κατηγορίας πάρθηκε με ψήφους 6 - 1. Μειοψήφησε ο πρόεδρος του δικαστηρίου Αναστ. Πράσσος, ο οποίος είχε τη γνώμη ότι ο Ν. Μαζιώτης έπρεπε να κηρυχτεί ένοχος για όλες τις πράξεις, που του αποδίδονταν σύμφωνα με το κατηγορητήριο. Υπενθυμίζεται ότι πρωτοδίκως το Μεικτό Ορκωτό Δικαστήριο Αθηνών τού είχε επιβάλει την εξοντωτική ποινή της 15ετούς κάθειρξης.

Η χτεσινή απόφαση παρέχει το δικαίωμα στον Ν. Μαζιώτη να ζητήσει από το αρμόδιο δικαστικό συμβούλιο την αποφυλάκισή του με περιοριστικούς όρους, καθώς έχει ήδη συμπληρώσει στη φυλακή τρία χρόνια κράτησης. Ο ίδιος δε σχολίασε τη θεαματική μείωση της ποινής του, γιατί ήταν απών κατά την εκφώνησή της, όπως αποφασίστηκε και πάλι από το δικαστήριο, επειδή ...«θορυβούσε κατ' εξακολούθηση». Πάντως, του δόθηκε η δυνατότητα, τόσο στην αρχή της διαδικασίας, όσο και σε κάποια αναγκαία διακοπή της, να καταγγείλει γι' άλλη μια φορά τον τρόπο διεξαγωγής της δίκης του. «Ετσι όπως έγινε - είπε - είναι παρωδία. Είναι τρομοδίκη με προειλημμένη απόφαση, καινοτομία και δείγμα για το πώς θα γίνονται οι δίκες στο μέλλον. Θα μας δικάζουν με χειροπέδες, θα μας έχουν σε κλουβιά και λευκά κελιά. Δεν αναγνωρίζω τους δικηγόρους μου. Είναι ανάξιοι και κότες. Δεν έχω καμιά υπεράσπιση. Αυτή είναι η δημοκρατία σας. Να με έχετε με χειροπέδες! Τρομοκράτης δεν είμαι εγώ, αλλά αυτοί που με δικάσανε».

Στην αγόρευσή του, ο εισαγγελέας ανέφερε ότι «ο κατηγορούμενος δε δικάζεται για την ιδεολογία του, αλλά για αξιόποινες πράξεις που έχει αποδεχτεί». Πρόσθεσε δε ότι «δεν έχει δικαίωμα με τις πράξεις του να θέτει σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα και την περιουσία ανύποπτων πολιτών». Οι διορισμένοι από το δικαστήριο συνήγοροι υπεράσπισης Θεόδ. Αγγελής και Κωνστ. Αγγούρης τόνισαν, εξάλλου, ότι η ενέργεια του Ν. Μαζιώτη «είναι πολιτική, έχει πολιτικό υπόβαθρο και το δικαστήριο πρέπει να λάβει υπόψη την ιδεολογία του κατηγορουμένου».

ΤΕΧΝΙΚΟΙ «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ»
Καταγγέλλουν τη διοίκηση για διασπάθιση χρήματος

Για προμελετημένη διασπάθιση δημόσιου χρήματος καταγγέλλουν τη διοίκηση της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» οι τεχνικοί αεροπλάνων της εταιρίας και ετοιμάζουν μηνυτήρια αναφορά κατά της διοίκησης και παντός υπευθύνου.

Οπως καταγγέλλουν οι εκπρόσωποι της Ενωσης Τεχνικών Αεροπλάνων ΟΑ (ΕΠΤΑΟΑ), η διοίκηση της ΟΑ αποφάσισε να στείλει για συντήρηση αεροπλάνο της εταιρίας σε ξένο επισκευαστικό κέντρο, με υπερδιπλάσιο κόστος και ποιότητα εργασίας πολύ πιο χαμηλή από αυτή που γίνεται στην Ελλάδα από τους τεχνικούς του εθνικού αερομεταφορέα. Σημειώνεται ότι στο ίδιο (εγγλέζικο) επισκευαστικό κέντρο είχε σταλεί και στο παρελθόν, επί διοίκησης των Βρετανών της «Μπρίτις Αιργουέις», αεροσκάφος της ΟΑ για συντήρηση, με δαπάνη 117.300.000 δρχ., έναντι 57.704.000 δρχ. αν η συντήρηση γινόταν από τους τεχνικούς της ΟΑ στην Ελλάδα.

Στην ανακοίνωσή τους οι εκπρόσωποι της ΕΠΤΑΟΑ τονίζουν ότι τουλάχιστον τέσσερις φορές έχουν επισημάνει στη διοίκηση της ΟΑ ότι η χρόνια έλλειψη τεχνικών θα οδηγήσει μαθηματικά την εταιρία στην αποστολή αεροπλάνων της σε ξένα επισκευαστικά κέντρα.

Οι εκπρόσωποι της Ενωσης θεωρούν την απόφαση αυτή της διοίκησης της ΟΑ «προμελετημένη διασπάθιση δημόσιου χρήματος, που πιθανά κινήθηκε μέσα από παράνομες οικονομικές συναλλαγές διοίκησης και μεσαζόντων, που εκπροσωπούν τα διάφορα επισκευαστικά κέντρα». Παράλληλα, θεωρούν τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών «ηθικό αυτουργό», μια και επανειλημμένα με επιστολές τους τον έχουν προειδοποιήσει για την κατάσταση στην ΟΑ και πώς θα εξελισσόταν.

Διαδήλωση ενάντια στο νέο μεταναστευτικό νομοσχέδιο διοργανώνει την Πέμπτη το Συντονιστικό Μεταναστευτικών και Αντιρατσιστικών Οργανώσεων. Θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση στις 6μμ στα Προπύλαια, στην οποία θα συμμετάσχουν κοινότητες μεταναστών, αντιρατσιστικές κινήσεις, συνδικάτα και πολιτικές οργανώσεις. Θα ζητήσουν τη νομιμοποίηση όλων των μεταναστών και την άρση κάθε διάκρισης σε βάρος τους, καθώς και την αλλαγή των διατάξεων του νομοσχεδίου που αποκλείουν την πλειοψηφία των μεταναστών από τις διαδικασίες νομιμοποίησης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ