ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 31 Δεκέμβρη 2014
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ
Προκλητική προσπάθεια να συγκαλυφθούν ερωτήματα και ευθύνες

Μαγική εικόνα παρουσίασαν χτες ο υπουργός Ναυτιλίας και το επιτελείο του, σε συνέντευξη Τύπου για το «Norman Atlantic»

Ελληνες διασωθέντες αποβιβάζονται από το C-130 στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας

ΥΠΕΘΑ

Ελληνες διασωθέντες αποβιβάζονται από το C-130 στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας
Χτες το μεσημέρι, την ώρα που από το «Norman Atlantic» ανασυρόταν το πτώμα του 11ου νεκρού, ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης και η ηγεσία του Λιμενικού Σώματος, σε συνέντευξη Τύπου, δήλωναν με τον πλέον κυνικό τρόπο ότι το πλοίο ήταν σε άριστη κατάσταση, χωρίς κανένα πρόβλημα που να αφορά την αξιοπλοΐα του και τα σωστικά του μέσα!

Παραδέχονταν επίσης ότι δεν κατάφεραν να προσφέρουν κάθε δυνατή βοήθεια στους επιβάτες του φλεγόμενου πλοίου, αλλά σε αυτό φταίει ο «κακός καιρός» και ότι για το αλαλούμ με τον αριθμό των επιβατών, στην ουσία δεν ευθύνεται κανείς!

Τα όσα αναφέρθηκαν στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου, πηγάζουν από την αγωνία της κυβέρνησης και των αρμοδίων αρχών να προστατέψουν την κερδοφορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου και να καλύψουν τα εγκλήματά του. Γι' αυτό κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους, συνολικά το λαό. Είναι απειλή για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, για τους εκατομμύρια επιβάτες, τουρίστες που διακινούνται κάθε χρόνο με τα επιβατηγά πλοία.

Ο υπουργός Μ. Βαρβιτσιώτης, παίρνοντας πρώτος το λόγο, έδωσε αμέσως τη «γραμμή» ότι αυτή η ανείπωτη ναυτική τραγωδία στην Αδριατική είναι ένα «δυστύχημα», σαν να πρόκειται για τροχαίο. «Θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω -είπε προκλητικά- ότι η διάθεση της Πολιτείας και της κυβέρνησης είναι να χυθεί άπλετο φως για τα αίτια, τα οποία οδήγησαν σ' αυτό το τραγικό δυστύχημα»! «Είναι βέβαιο -συνέχισε- ότι κάθε ναυάγιο, κάθε δυστύχημα, κάθε ανθρώπινη ζωή η οποία χάνεται, δεν μπορεί να μένει χωρίς την τιμωρία των υπευθύνων».

Να εξωραΐσει την εικόνα και να συγκαλύψει την πραγματικότητα που βοά προσπάθησε χτες η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας

Eurokinissi

Να εξωραΐσει την εικόνα και να συγκαλύψει την πραγματικότητα που βοά προσπάθησε χτες η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας
Οι διαβεβαιώσεις του Μ. Βαρβιτσιώτη ήταν κάτι αντίστοιχο με το «μαχαίρι θα φτάσει στο κόκαλο» που έλεγε και ο υπουργός του ΠΑΣΟΚ Χρ. Παπουτσής με το πολύνεκρο ναυάγιο του «ΣΑΜΙΝΑ», για το οποίο οι μόνοι που πλήρωσαν τη νύφη ήταν οι φτωχοδιάβολοι, δηλαδή οι ναυτεργάτες!

Σχεδόν ...τέλεια η διάσωση!

Ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος Θ. Αθανασίου, συνεχίζοντας την ίδια πρόκληση, παραδέχτηκε ότι από τις 4 το πρωί, που δίνουν ως ώρα εκδήλωση της πυρκαγιάς, μέχρι τις 10 π.μ. που ήταν στην αποκλειστική ευθύνη των ελληνικών αρχών, το φλεγόμενο πλοίο και οι εκατοντάδες επιβάτες ήταν αφημένοι στο έλεος.

Ανέφερε επί λέξει: «Οι εξαιρετικά αντίξοες καιρικές συνθήκες δεν επέτρεψαν στα επιχειρησιακά μέσα να δράσουν». Οταν του σημειώθηκε όμως ότι την ώρα που δεν μπορούσαν να δράσουν τα επιχειρησιακά μέσα του Λιμενικού Σώματος, στην περιοχή είχαν ήδη σπεύσει να βοηθήσουν ιταλικά αλιευτικά σκάφη, η απάντηση ήταν ότι «εμείς δεν είδαμε κανένα αλιευτικό».

Οταν στη συνέχεια δέχτηκε την παρατήρηση ότι τα είδε το πανελλήνιο από τις οθόνες των τηλεοράσεων είπε: «Εμείς πάντως δεν είχαμε δεσμεύσει αλιευτικό σκάφος ούτε οι Ιταλοί»! Επίσης, σύσσωμη η ηγεσία παραδέχτηκε ότι δεν υπάρχουν ναυαγοσωστικά στο Λιμενικό Σώμα που να μπορούν να ανταπεξέλθουν σε δύσκολες καιρικές συνθήκες.

Ομως η αποκάλυψη έγινε όταν η ηγεσία του Λιμενικού κλήθηκε να απαντήσει στο ερώτημα γιατί δεν έσπευσαν από την πρώτη στιγμή ρυμουλκά ανοιχτής θαλάσσης. Η απάντηση που δόθηκε από τον αρχηγό, τον επικεφαλής του Θαλάμου Επιχειρήσεων, ήταν ότι αυτό δεν είναι δική τους ευθύνη! Αναφέρθηκε χαρακτηριστικά: «Εμείς στείλαμε το σήμα για το κινδυνεύον πλοίο στους σταθμούς (σ.σ. των ρυμουλκών), όμως δεν υπήρξε ανταπόκριση». Απέκρυψαν ότι πρέπει η εταιρεία να ζητήσει βοήθεια ρυμουλκού, κάτι που όπως όλα δείχνουν, η ΑΝΕΚ απέφυγε τις κρίσιμες ώρες, γιατί αυτό έχει μεγάλο κόστος.

Πέπλο προστασίας της εταιρείας

Από την πλευρά της Λιμενικής Αστυνομίας, στη συνέντευξη μίλησε ο επικεφαλής της Ν. Σπανός. Παρά το γεγονός ότι του ζητήθηκε να σχολιάσει τις απανωτές λίστες που εξέδωσε η ΑΝΕΚ, ανεβοκατεβάζοντας τον αριθμό των νεκρών, είπε ότι είναι βέβαιο πως η τέταρτη λίστα είναι και η ακριβής «γιατί η εταιρεία έκανε ενδελεχή έλεγχο». Ωστόσο, δεν απάντησε αν θα έχει συνέπειες η εταιρεία γι' αυτό το αλαλούμ που έχει προκαλέσει. Σημείωσε ακόμα ότι οι λιμενικές αρχές έκαναν τον έλεγχο που χρειάζεται.

Οσον αφορά τις παρατηρήσεις που είχαν γίνει στο πλοίο στις 19 Δεκέμβρη από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πάτρας, οι απαντήσεις που έδωσε ο διευθυντής της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων Σ. Ράπτης ήταν ...αποστομωτικές. Για την πρώτη, ανέφερε ότι πρόκειται για μια πόρτα χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ότι «το πρόβλημα είχε αποκατασταθεί».

Για τις δύο άλλες παρατηρήσεις, ανέφερε ότι ήταν απλός φωτισμός και αυτοκόλλητα σήματα και σε ό,τι αφορά τις πόρτες πυρασφάλειας ότι «σε μία από τις πυρίμαχες, δεν ήταν ικανοποιητικός ο μηχανισμός κλεισίματος»! Μετά από αυτά, αποφάνθηκε ότι το πλοίο ήταν σε πολύ καλή κατάσταση. Οσο για το αν οι 56 ναυτεργάτες ήταν επαρκής αριθμός για να καλύψει τις ανάγκες ενός τέτοιου πλοίου και να διαχειριστεί κατάσταση κρίσης, ανάφεραν ότι «το πλοίο είχε σημαία Ιταλίας».


Αθλιες συνθήκες καταγγέλλουν οι οδηγοί φορτηγών

Ανακοίνωση για το ναυτικό ατύχημα στο «Norman Atlantic» εξέδωσε το Σωματείο Επαγγελματιών Οδηγών Αττικής - Βοιωτίας και Νήσων Αργοσαρωνικού. Σ' αυτή σημειώνει ανάμεσα σε άλλα: «Το Σωματείο μας εκφράζει τα συλλυπητήριά του στους οικείους των θυμάτων της ναυτικής τραγωδίας στο πλοίο "Norman Atlantic" και καλεί όλες τις αρμόδιες αρχές να παράσχουν κάθε δυνατή βοήθεια στους διασωθέντες, ώστε να επιστρέψουν με ασφάλεια στα σπίτια τους.

Συνάδελφοι: Το τραγικό αυτό γεγονός αποδεικνύει για μια ακόμη φορά ότι στο βωμό του κέρδους των εφοπλιστών θυσιάζονται όλα τα αναγκαία μέτρα για την προστασία επιβατών και πληρωμάτων στα πλοία. Οι μειώσεις στον αριθμό των μελών του πληρώματος έχουν άμεσο αντίκτυπο στην ασφάλεια του ταξιδιού. Ολα αυτά οι εφοπλιστές τα αντιμετωπίζουν σαν κόστος, αδιαφορώντας για τις ανθρώπινες ζωές.

Η κατάσταση αυτή αφορά όλους τους επαγγελματίες οδηγούς. Ολοι όσοι ταξιδεύουν καταγγέλλουν πέρα από τα ελλειπή μέτρα για την ασφάλεια και τις γενικότερες συνθήκες που υπάρχουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού: Την ελεεινή κατάσταση που υπάρχει στις καμπίνες, το κακό φαγητό, τα ανεπαρκή πληρώματα.

Ιδιαίτερα, όμως, στα λιμάνια Πάτρας - Ηγουμενίτσας υπάρχει ακόμη ένα τεράστιο πρόβλημα: Αντιμετωπίζουμε τις πολιτικές ΕΕ - κυβέρνησης για το μεταναστευτικό, η οποία μετατρέπει τους μετανάστες σε κυνηγημένα ζώα, που προσπαθούν να ξεφύγουν με κάθε τρόπο. Για να αποφύγουν τις ποινικές ευθύνες, οι οδηγοί υποχρεώνονται να γίνονται φύλακες στα γκαράζ των πλοίων, να περνούν το ταξίδι μέσα στα φορτηγά χωρίς να ξεκουράζονται. Αποτέλεσμα, μετά το εξαντλητικό ταξίδι, να οδηγούν άυπνοι και κουρασμένοι με όποιες συνέπειες υπάρχουν».


Νεκροί και δύο Αλβανοί ναυτεργάτες

Στους 11 νεκρούς που είχαν ανασυρθεί μέχρι και χτες το βράδυ από το πλοίο «Norman Atlantic» προστέθηκαν και 2 ναυτεργάτες από την Αλβανία, πλήρωμα του ρυμουλκού που ανέλαβε να ρυμουλκήσει το πλοίο. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, κατά τη διάρκεια της ρυμούλκησης κόπηκε ο κάβος, έπεσε πάνω τους και τους άφησε «στον τόπο». Από το υπουργείο δε δόθηκε καμία παραπάνω πληροφορία, όπως ποια ήταν η εταιρεία που ανέλαβε τη ρυμούλκηση, γιατί αντί για το συρματόσχοινο που πρέπει να φέρει κάθε ρυμουλκό, η διαδικασία έγινε με κάβο του πλοίου κ.ά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ