ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 4 Μάρτη 2015
Σελ. /24
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΕ
Μέτρα για την παραπέρα ενοποίηση της ευρωενωσιακής αγοράς

Υπερθεματίζει ως προς τις κατευθύνσεις της Επιτροπής ο Ελληνας υπουργός Οικονομίας

Eurokinissi

Τη σημασία που έχει η «ενιαία αγορά» για την «εύρυθμη λειτουργία» της Ευρωπαϊκής Ενωσης επισήμανε ο υπουργός Οικονομίας Γ. Σταθάκης, κατά τη διάρκεια της Συνόδου του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας, στο πλαίσιο του οποίου συζητήθηκαν θέματα που αφορούν την παραπέρα ενοποίηση της εσωτερικής αγοράς της ΕΕ σε μια σειρά τομέων της οικονομίας και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας. Τη Σύνοδο απασχόλησε επίσης και η ανάγκη δημιουργίας «φιλικού ρυθμιστικού περιβάλλοντος» για την υποδοχή του λεγόμενου «νέου επενδυτικού πλάνου για την Ευρώπη», ιδιαίτερα σε σχέση με τους τομείς της «Ερευνας και Καινοτομίας».

Οπως τονίζεται στο κείμενο συμπερασμάτων της Συνόδου, παρά τη «βελτίωση» που παρατηρείται, η οικονομική ανάκαμψη παραμένει πιο ασθενής συγκριτικά με το αναμενόμενο, με ιδιαίτερα χαμηλή ανάπτυξη και επίπεδα επενδύσεων και ταυτόχρονα πολύ υψηλή ανεργία. Η ενιαία αγορά, η ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας και ο τομέας της Ερευνας συνιστούν, σύμφωνα με το κείμενο, τομείς που εάν ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα, μπορεί να υπάρξει βελτίωση των επιδόσεων της οικονομίας. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην πρόσβαση των «καινοτόμων επιχειρήσεων στη χρηματοδότηση και τη μείωση των διοικητικών βαρών και του κόστους λειτουργίας τους, καθώς και στη βοήθεια για την ανάπτυξη μονοπωλιακών ομίλων υψηλής τεχνολογίας, σε εθνικό και πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Ο Γ. Σταθάκης στην παρέμβασή του έκανε λόγο για «θετικά βήματα» που έχουν γίνει μέχρι σήμερα για τη δημιουργία της «ενιαίας αγοράς» και στηλίτευσε τις «σημαντικές καθυστερήσεις», όπως είπε, οι οποίες αποτρέπουν «τη μεγιστοποίηση των οφελών της». Παράλληλα, υπογράμμισε ότι «στο στάδιο αυτό, πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή, ώστε να μην οδηγηθεί η ΕΕ στην απορρύθμιση σημαντικών τομέων όπως των εργασιακών σχέσεων και του περιβάλλοντος, όπου αναπόφευκτα τα κράτη - μέλη λειτουργούν σε διαφορετικά ρυθμιστικά καθεστώτα. Για το λόγο αυτό, είναι σημαντικό να ομογενοποιήσουμε τις ρυθμίσεις, χρησιμοποιώντας ως βάση τις καλύτερες πρακτικές που ακολουθούνται και να τις ενσωματώσουμε στο εθνικό δίκαιο».

Ο Ελληνας υπουργός χαρακτήρισε ως «αναγκαίες πολιτικές για την ολοκλήρωση της ενιαίας αγοράς» τα ζητήματα που έθιξε στην παρέμβασή του ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής Γ. Κατάινεν, σχετικά με την «ανάγκη λήψης θαρραλέων ενεργειών στους τομείς των αδειοδοτήσεων, της πάταξης της διαφθοράς, της ορθής διαχείρισης των κρατικών προμηθειών και στη σημασία ενός σταθερού φορολογικού συστήματος».

Τέλος, σε ό,τι αφορά τους τομείς που έχει επιλέξει η ΕΕ να απλοποιηθούν οι διαδικασίες αδειοδοτήσεων και αμοιβαίας αναγνώρισης μεταξύ των κρατών - μελών, ο Γ. Σταθάκης σημείωσε ότι σήμερα προέχει «να ληφθούν υπόψιν ως κριτήρια και αυτά της προστασίας των καταναλωτών και της διασφάλισης και ενίσχυσης της θέσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην ευρωπαϊκή οικονομία», τις οποίες χαρακτήρισε «ραχοκοκαλιά» και «κινητήριο δύναμη» της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας και ανάπτυξης. Βεβαίως, ως τέτοιες επιχειρήσεις δεν εννοούν τους αυτοαπασχολούμενους και μικρούς ΕΒΕ που δεν αντέχουν αντικειμενικά στον ανταγωνισμό. Οσο για την προστασία των καταναλωτών, είναι στάχτη στα μάτια, αφού η καπιταλιστική παραγωγή είναι ουσιαστικά ανεξέλεγκτη.

ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΙΜΑ
Σταθερή κερδοφόρα επένδυση το περιβάλλον...

«Σημαντικά οφέλη» για τους πολίτες της ΕΕ από την ασκούμενη περιβαλλοντική πολιτική διαπιστώνεται σε νέα έκθεση της Επιτροπής που δημοσιεύτηκε χτες, σύμφωνα με την οποία «οι Ευρωπαίοι απολαμβάνουν καθαρότερο αέρα και καθαρότερα ύδατα, στέλνουν λιγότερα απόβλητα στους χώρους υγειονομικής ταφής και ανακυκλώνουν περισσότερο»...

Η παραπάνω έκθεση στην ουσία συνιστά προπαγανδιστικό κείμενο για την κατεύθυνση επενδυτικών κονδυλίων στους μονοπωλιακούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στον τομέα της λεγόμενης «πράσινης οικονομίας» και της ενίσχυσης του τομέα αυτού. Οπως επισήμανε σε σχετικές δηλώσεις ο Ευρωπαίος Επίτροπος για το Περιβάλλον K. Vella, παρατηρήθηκε «θεαματική ανάπτυξη της πράσινης οικονομίας, ακόμη και κατά τα χειρότερα έτη της οικονομικής ύφεσης, (γεγονός που) αποτελεί καλό οιωνό για την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης (...) Προτεραιότητα αποτελούν οι καινοτόμες επενδύσεις για τη διασφάλιση της ευημερίας και της ποιότητας ζωής...». Αναφέρεται ακόμη δίχως περιστροφές ότι «η προστασία του περιβάλλοντος είναι μια σταθερή οικονομική επένδυση» και επισημαίνει ότι μεταξύ του 2000 και του 2011, οι πράσινες βιομηχανίες αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 50% στην ΕΕ και αποτελούν έναν από τους λίγους τομείς που ευδοκιμούν σταθερά παρά την κρίση.

Σχετικά με τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου, αναφέρεται ότι έχουν μειωθεί κατά 19% από το 1990, ενώ το ίδιο διάστημα, η οικονομία της ΕΕ σημείωσε μεγέθυνση κατά 45%, ποσοστά που δε χαρακτηρίζονται ως επαρκή, καθώς σύμφωνα με ορισμένες προβλέψεις, οι υφιστάμενες πολιτικές δε θα επαρκέσουν για την επίτευξη του μακροπρόθεσμου στόχου της μείωσης των εκπομπών κατά 80-95% έως το 2050. Για τον παραπάνω λόγο, η Επιτροπή ετοιμάζει νέες προτάσεις πολιτικής για την επίτευξη της μείωσης των εκπομπών κατά 40% έως το 2030, στα πλαίσια των συμφωνιών που λήφθηκαν στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο τον περασμένο χρόνο. Και αυτός ο τομέας φέρνει κέρδη.

Καταφύγιο τουριστικών σκαφών στο Ποσειδώνιο Θεσσαλονίκης

Επιχειρηματική διαχείριση τμήματος του παραλιακού μετώπου

Την απόφαση του Δήμου Θεσσαλονίκης να μην προσφύγει κατά της απόφασης της πρώην υπουργού Τουρισμού, για την παραχώρηση τμήματος του παραλιακού μετώπου στο Ναυτικό Ομιλο Ανοιχτής Θαλάσσης (ΝΟΑΘ), ανακοίνωσε ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης, στη διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα.

Επιβεβαίωσε έτσι την εκτίμηση της «Λαϊκής Συσπείρωσης», ότι η διοίκηση Μπουτάρη δεν έχει σκοπό να διεκδικήσει την απόδοση και αξιοποίηση του χώρου αυτού, όπως και όλων των δημοσίων εκτάσεων, για τις ανάγκες του λαού της Θεσσαλονίκης.

Θυμίζουμε ότι η πρώην υπουργός Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη, ανοίγοντας το δρόμο για την επιχειρηματική αξιοποίηση της περιοχής, με Υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ στις 31/12/14, ενέκρινε τη χωροθέτηση καταφυγίου τουριστικών σκαφών στη θέση Ποσειδώνιο του Δήμου Θεσσαλονίκης, με φορέα διαχείρισης το ΝΟΑΘ, στον οποίο παραχωρείται η εκμετάλλευση για 33 χρόνια, έναντι ανταλλάγματος της χρήσης και εκμετάλλευσης της θαλάσσιας (35.185 τ.μ.) και χερσαίας ζώνης (8.004 τ.μ.) του χωροθετούμενου καταφυγίου τουριστικών σκαφών, με δυνατότητα ελλιμενισμού 100 σκαφών. Προβλέπεται η κατασκευή σειράς λιμενικών εγκαταστάσεων (μώλος, κυματοθραύστης, αγκυροβόλι κλπ), καθώς επίσης υπόστεγο για τη φύλαξη των σκαφών όπως και αποδυτήρια (σε έκταση 250 τ.μ.). Ο προϋπολογισμός για το σύνολο του έργου ανέρχεται στα 4.000.000 ευρώ.

Βάζουν τέρμα στη δυνατότητα αξιοποίησης ως ελεύθερου κοινόχρηστου χώρου

Η συγκεκριμένη έκταση στο Ποσειδώνιο είναι σε κομβικό σημείο για την ενιαία αντιμετώπιση και τη συνέχεια που θα πρέπει να χαρακτηρίζει την αξιοποίηση ως ελεύθερου, κοινόχρηστου, δημόσιου χώρου της παραλιακής ζώνης των Δήμων Θεσσαλονίκης και Καλαμαριάς. Εμπίπτει σε κοινόχρηστη ζώνη αιγιαλού, σε κοινόχρηστη ζώνη παραλίας και σε ζώνη παλαιού αιγιαλού που είναι καταγραμμένη ως δημόσιο κτήμα και έχει παραχωρηθεί ως τμήμα μεγαλύτερης έκτασης εμβαδού 41.500 τ.μ. στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Επίσης, ο χώρος υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου εμπίπτει κατά τμήμα του στον κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο του Κόλπου της Θεσσαλονίκης.

Στη σκανδαλώδη αυτή Υπουργική Απόφαση αντιδρούν κοινωνικοί και επιστημονικοί φορείς της Θεσσαλονίκης (Σύλλογος Αρχιτεκτόνων κ.ά.), καθώς η εκμετάλλευση τμήματος της παραλιακής ζώνης της Θεσσαλονίκης δημιουργεί τετελεσμένα.

Πάνω σε αυτά τα τετελεσμένα ήρθε να πατήσει η διοίκηση Μπουτάρη. Ετσι, στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο δήμαρχος υπενθύμισε ότι βούληση της διοίκησής του είναι να δημιουργηθεί δίκτυο μαρίνων, μεταξύ των οποίων και στο Ποσειδώνιο. Μάλιστα, παρουσίασε τη σχετική μελέτη, την οποία έχει εγκρίνει το Δημοτικό Συμβούλιο και το υπουργείο Τουρισμού και προβλέπει 4 πιθανές περιοχές για τη δημιουργία του δικτύου μαρίνων: Ποσειδώνιο, 1ος Προβλήτας ΟΛΘ, Κήποι Νέας Παραλίας και θέση Ομίλων Φίλων Θαλάσσης και Ιστιοπλοϊκού - Σαλαμίνα.

Αυτή η απόφαση καταψηφίστηκε μόνο από τους δημοτικούς συμβούλους της «Λαϊκής Συσπείρωσης».

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» Δήμου Θεσσαλονίκης, με ανακοίνωση που εξέδωσε την προηγούμενη εβδομάδα, σημείωνε μεταξύ άλλων ότι «με δεδομένο ότι δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η αναθεώρηση του ΓΠΣ, η απόφαση αυτή δημιουργεί τετελεσμένα και ανοίγει το δρόμο για ιδιωτικοποίηση, με αυτήν ή άλλη μορφή, κάθε φιλέτου του θαλάσσιου μετώπου της Θεσσαλονίκης».

Καλεί το λαό της Θεσσαλονίκης να σταθεί απέναντι σε κάθε σχέδιο παραπέρα υποβάθμισης της ζωής του, παραπέρα αποστέρησής του από χώρους και υποδομές που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του σε αθλητισμό, ψυχαγωγία και εκπαίδευση. Να προασπίσει τη συγκεκριμένη έκταση στο Ποσειδώνιο ως δημόσιο, ελεύθερο και κοινόχρηστο χώρο.

Ερώτηση του ΚΚΕ

Το θέμα αναδεικνύουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Σάκης Βαρδαλής και Ελένη Γερασιμίδου, με Ερώτηση που κατέθεσαν προς τους υπουργούς Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Ρωτούν σε ποιες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση για:

Την άμεση ακύρωση της με αριθμό 27195/24.12.2014 Υπουργικής Απόφασης της πρώην υπουργού Τουρισμού, με την οποία παραχωρείται δημόσια γη σε ιδιώτη.

Να αξιοποιηθεί η συγκεκριμένη έκταση, στο πλαίσιο αναβάθμισης της παραλιακής ζώνης της Θεσσαλονίκης, ως ελεύθερος, κοινόχρηστος και δημόσιος χώρος, ικανοποιώντας τις λαϊκές ανάγκες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ