ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 20 Φλεβάρη 2001
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΟΡΘΜΕΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΑΒΑΛΑΣ - ΘΑΣΟΥ
Επιμένουν απεργιακά οι ναυτεργάτες

Νέα προσπάθεια των εφοπλιστών να κάμψουν δικαστικά την απεργία, ενώ το σωματείο ρύθμισε τον εφοδιασμό της Θάσου με είδη πρώτης ανάγκης

Από παλαιότερη ναυτεργατική κινητοποίηση
Από παλαιότερη ναυτεργατική κινητοποίηση
Νέα αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατέθεσαν χτες οι πλοιοκτήτες της πορθμειακής γραμμής Καβάλας - Θάσου, σέρνοντας για μια ακόμη φορά το Σωματείο Ναυτικών «Η ΕΝΩΣΗ» στα δικαστήρια, σε μια προσπάθεια να «σπάσουν» τη μαχητική απεργία που συνεχίζεται με απόλυτη επιτυχία. Με νέα 48ωρη απεργία απάντησαν οι ναυτεργάτες στη συνεχιζόμενη πρόκληση των πλοιοκτητών, με ομόφωνη απόφαση της διοίκησης της Ενωσης Ναυτικών «Η ΘΑΣΟΣ». Με τη νέα αυτή απόφαση η απεργία θα συνεχιστεί μέχρι τις 5 το πρωί της Πέμπτης 22 Φλεβάρη.

Σήμερα αναμένεται η έκδοση της απόφασης του δικαστηρίου στη δεύτερη αίτηση ασφαλιστικών μέτρων των εφοπλιστών. Να σημειωθεί ότι με απόφασή του την Πέμπτη 15 Φλεβάρη, το δικαστήριο της Καβάλας είχε κρίνει την πρώτη αίτηση ασφαλιστικών μέτρων των εφοπλιστών και είχε αποφασίσει ότι η απεργία των ναυτεργατών ήταν καθ' όλα νόμιμη. Οι εφοπλιστές όμως, μετά την αποτυχία των προσπαθειών τους να θέσουν τέρμα στην απεργία με τις απειλές, την τρομοκρατία και τις γνωστές και προσφιλείς σ' αυτούς μεθόδους εκφοβισμού, αποφάσισαν να προσφύγουν ξανά στη δικαιοσύνη, εκμεταλλευόμενοι και την ανοχή των λιμενικών αρχών που δεν επεμβαίνουν αποφασιστικά για να εφαρμοστούν από τους εφοπλιστές οι νόμοι και οι συλλογικές συμβάσεις.

Στο μεταξύ η Ενωση Ναυτικών «Η ΘΑΣΟΣ» με ανακοίνωσή της το Σάββατο 17 Φλεβάρη γνωστοποιεί όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ότι η απεργία που σ' αυτή συμμετέχουν καθολικά όλοι οι ναυτεργάτες της γραμμής διεκδικεί τα απολύτως δίκαια αιτήματα που αφορούν «στην εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και στη νομοθεσία που σήμερα παραβιάζονται κατάφωρα από τις Ναυτιλιακές εταιρίες, με την προκλητική ανοχή του Κεντρικού Λιμεναρχείου Καβάλας και των υπηρεσιών του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας».

Το Σωματείο ζητά επίσης την επαναπρόσληψη των παράνομα απολυθέντων συνδικαλιστών Αριστοτέλη Αγαπητού και Κωνσταντίνου Ντούκα, αντιπροέδρου και γενικού γραμματέα της Ενωσης Ναυτικών «Η ΘΑΣΟΣ».

Το ΔΣ της Ενωσης, αναγνωρίζοντας την ανάγκη τροφοδοσίας της Θάσου με είδη πρώτης ανάγκης, αποφάσισε επίσης να ρυθμίσει από κοινού με το Δήμο Θάσου τη χρησιμοποίηση ενός πλοίου για τη μεταφορά καυσίμων, φαρμάκων και άλλων ειδών πρώτης ανάγκης. Με την προϋπόθεση ότι θα ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα από τις λιμενικές αρχές για να διασφαλιστεί η ομαλή και χωρίς προβλήματα φορτοεκφόρτωση των ειδών αυτών.

O αντιδήμαρχος Θάσου, Παναγιώτης Φρυδάς, διαβεβαίωσε ότι πράγματι το Σωματείο δέχτηκε να συνεργαστεί με τη δημοτική αρχή για τη μεταφορά ειδών πρώτης ανάγκης που τα χρειάζεται η Θάσος. Μάλιστα αργά χτες το απόγευμα πραγματοποιήθηκε συνάντηση μελών της διοίκησης του Σωματείου με τη δημοτική αρχή για τη ρύθμιση των τεχνικών λεπτομερειών για την υλοποίηση της συμφωνίας αυτής.

Ο αντιδήμαρχος Θάσου επισήμανε ότι υπάρχει ήδη έλλειψη ειδών πρώτης ανάγκης στο νησί, ιδίως καυσίμων και η συμφωνία με το Σωματείο για τη χρησιμοποίηση ενός πλοίου για το σκοπό αυτό είναι σημαντική και θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της κατάστασης.

Να σημειωθεί εξάλλου ότι σήμερα θα εκδικαστεί στο δικαστήριο Καβάλας και άλλη προσφυγή των πλοιοκτητών με παλαιότερη ημερομηνία που μέχρι σήμερα εκκρεμούσε.

ΛΑΡΚΟ
Δυο τραυματίες από έκρηξη

Δυο μέλη εργολαβικού συνεργείου τραυματίστηκαν την Κυριακή όταν σημειώθηκε έκρηξη στην ηλεκτροκάμινο Νο1

Δύο νέα εργατικά ατυχήματα σημειώθηκαν την Κυριακή στη ΛΑΡΚΟ, απόρροια της διοικητικής αδιαφορίας για τις συνθήκες εργασίας, υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων. Τα ατυχήματα έγιναν όταν η έκρηξη - εκτόνωση της ηλεκτροκαμίνου νούμερο 1 προκάλεσε εγκαύματα στο πρόσωπο και τα χέρια δύο εργαζομένων - προσωπικό εργολάβου - οι οποίοι μεταφέρθηκαν αμέσως στο ΚΑΤ όπου και παρέμειναν μέχρι χθες.

Το συμβάν επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τις καταγγελίες που κατά καιρούς έχουν γίνει από το σωματείο εργαζομένων και ιδιαίτερα από το συνδυασμό «Εργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο». Οι καταγγελίες αυτές καταδεικνύουν ως υπεύθυνο την αντεργατική κυβερνητική πολιτική που επιβάλλει την εντατικοποίηση, την αύξηση της παραγωγικότητας και της έντασης της εκμετάλλευσης των εργαζομένων, αψηφώντας ακόμα και την ανθρώπινη ζωή.

Οπως δήλωσε στο «Ρ» ο Γ. Ρούσης, γενικός γραμματέας του σωματείου εργαζομένων, η διορισμένη διοίκηση της εταιρίας, «ακολουθώντας τις κυβερνητικές επιλογές για την παράδοση της ΛΑΡΚΟ στις πολυεθνικές του κλάδου, επιδιώκει τη συρρίκνωση του προσωπικού, την επέκταση των εργολαβιών, την εντατικοποίηση της παραγωγής και την ένταση της εκμετάλλευσης. Στην περίπτωση των εργολάβων τοποθετούνται ανειδίκευτοι εργάτες με αποτελέσματα σαν και αυτό της Κυριακής, που από τύχη δε θρηνήσαμε θύματα. Σε αυτή την πολιτική η κυβέρνηση και η διοίκηση έχουν συνοδοιπόρους τις συμβιβασμένες πλειοψηφίες του σωματείου, την ΠΑΣΚΕ και τη ΔΑΚΕ. Εμείς καλούμε τους εργαζόμενους σε αγώνα για να μην περάσει η διετής σύμβαση και η εργασιακή ειρήνη, να αγωνιστούμε ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και την ασυδοσία, ώστε να μην κατεδαφιστεί το σύστημα της κοινωνικής ασφάλισης και υγείας».

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΦΑΡΜΑΚΟΥ
Και πάλι πρώτες οι ταξικές δυνάμεις

Επιβεβαιώθηκε περίτρανα η πορεία της Ομοσπονδίας με τη σημαντική ενίσχυση της Προοδευτικής Κίνησης Φαρμάκου

Με την Προοδευτική Κίνηση Φαρμάκου (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ) να αναδεικνύεται για μία ακόμη φορά πρώτη δύναμη, αυξάνοντας μάλιστα τις δυνάμεις της σε ψήφους και έδρες, έληξαν οι εργασίες του 8ου Συνεδρίου της Ομοσπονδίας Εργαζομένων Φαρμακευτικών και Συναφών Επαγγελμάτων Ελλάδος, όπου η συντριπτική πλειοψηφία των συνέδρων ενέκρινε τον απολογισμό δράσης και το σχέδιο απόφασης της απερχόμενης διοίκησης.

Στις αρχαιρεσίες του Συνεδρίου (έγιναν στις 17 και 18 Φλεβάρη) αναδείχτηκε νέο διοικητικό συμβούλιο και εξελεγκτική επιτροπή και πήραν μέρος δύο ψηφοδέλτια. Η Προοδευτική Κίνηση Φαρμάκου και η Δημοκρατική Εργατική Ενότητα (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝ). Στο συνέδριο πήραν μέρος 30 σωματεία από 27 στο προηγούμενο. Τα ταμειακά εντάξει μέλη ήταν 2.913 από 2.456 και οι ψηφίσαντες στα Σωματεία μέλη 2.126 από 2.009. Ο αριθμός των αντιπροσώπων για το ΔΣ ήταν 54 από 48, ενώ των αντιπροσώπων για τη ΓΣΕΕ ήταν 43 από 40.

Συγκεκριμένα, η Προοδευτική Κίνηση έλαβε για το ΔΣ38 ψήφους και 11 έδρες από 30 ψήφους και 9 έδρες που είχε λάβει στο προηγούμενο συνέδριο. Η Δημοκρατική Ενότητα έλαβε 15 ψήφους και 4 έδρες από 18 ψήφους και 6 έδρες.

Για τη ΓΣΕΕ η ΠΚ πήρε τρεις ψήφους παραπάνω (31 ψήφους από 28) και διατήρησε τους δύο αντιπροσώπους, ενώ η ΔΕ έλαβε 6 ψήφους και 5 άκυρα από 10 ψήφους και 2 άκυρα και δεν εξέλεξε κανέναν αντιπρόσωπο.

Στις εργασίες του συνεδρίου αναδείχτηκαν θέματα όπως η παγκοσμιοποίηση, οι επεμβάσεις του ΝΑΤΟ - ΕΕ, οι επιπτώσεις του βρώμικου πολέμου στη Γιουγκοσλαβία. Ακόμη η αρνητική κατάσταση στο συνδικαλιστικό κίνημα και ιδιαίτερα στη ΓΣΕΕ, η ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, το ασφαλιστικό κ.ά.

Η Ζ. Σώκου, επικεφαλής της Προοδευτικής Κίνησης, δήλωσε στο «Ρ»: «Οι αποφάσεις και τα αποτελέσματα των αρχαιρεσιών ανέδειξαν για μία ακόμα φορά την Προοδευτική Κίνηση στην πλειοψηφία της Ομοσπονδίας, παρά τα διλήμματα και την κινδυνολογία που έβαζε το μέτωπο των τριών τάσεων. Οι αντιπρόσωποι ψήφισαν με κριτήριο τα προβλήματα και τις εμπειρίες τους. Εδειξαν την ανάγκη για ένα ενωτικό, μαζικό, ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα, στη βάση των προβλημάτων, που θα παρεμβαίνει, θα παλεύει χωρίς συμβιβασμούς ενάντια στο μέτωπο κυβέρνησης - εργοδοσίας. Το αποτέλεσμα μας φορτώνει με μεγαλύτερες ευθύνες και δέσμευση να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις και να ανταποκριθούμε».

ΠΟΡΘΜΕΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΕΡΚΥΡΑΣ - ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ
Εξαντλητικά τα ωράρια εργασίας

Τον «κώδωνα του κινδύνου» για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα κρούουν οι ναυτεργάτες, που είναι ναυτολογημένοι στη πορθμειακή γραμμή της Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας. Σε επιστολή του Σωματείου Μηχανικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων «Ο ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ» προς τις αρμόδιες υπηρεσίες τα ναυτεργατικά σωματεία και τους εισαγγελείς Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας, αναφέρουν τα εξαντλητικά ωράρια μέχρι και 20 ώρες δουλιάς, που έχουν επιβάλλει οι ναυτιλιακές εταιρίες της γραμμής σε βάρος των πληρωμάτων των πλοίων και υπογραμμίζουν: «Ακόμα μια φορά δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι με τέτοιες εργασιακές συνθήκες δεν υπάρχει ασφάλεια για το επιβατικό κοινό ούτε για τα πληρώματα και αυτό ας το κατανοήσουν όλοι οι αρμόδιοι πριν να είναι αργά»!

Από το ναυτεργατικό Σωματείο σημειώνεται ότι παραβιάζεται ακόμα και αυτό το 12ωρο απασχόλησης που υποτίθεται ότι ισχύει στα πλοία της γραμμής. Οι πλοιοκτήτες απασχολούν τα πληρώματα 365 μέρες, μέχρι και 14 ώρες την ημέρα, ενώ όταν απαιτούνται εργασίες συντήρησης πριν ή μετά τα δρομολόγια οι ώρες απασχόλησης φτάνουν τις 20 και η ανάπαυση περιορίζεται στις 2 ως 4 ώρες την ημέρα!

Οι ναυτεργάτες της γραμμής απαιτούν, από τη Γνωμοδοτική Επιτροπή Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, από την οποία καθορίζονται τα δρομολόγια, να προβλέψει επαρκή χρόνο ανάπαυσης. Στο ωράριο απασχόλησης να συμπεριλαμβάνεται και ο χρόνος προετοιμασίας και φόρτωσης του πλοίου που δεν μπορεί να είναι λιγότερος της μιας ώρας, οι πίνακες δρομολογίων να έχουν διάρκεια 30 ημερών, να αυξηθεί ο χρόνος των αφιξοαναχωρήσεων, καθώς το δίωρο που έχει προβλεφτεί δεν επαρκεί, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των επιβατών από τις καθυστερήσεις και άλλα. «Από την πλευρά μας - τονίζεται - δε θα μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια, αν σύντομα δεν παρθούν μέτρα που έχουν σχέση με την ασφάλεια».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ