ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 22 Φλεβάρη 2001
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
1ο ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΙΚΑ
Πάνδημη απαίτηση η διατήρησή του

Την άμεση λύση του προβλήματος που έχει προκύψει με το ιδιοκτησιακό καθεστώς της έκτασης στην οποία στεγάζεται το 1ο Νοσοκομείο ΙΚΑ (Παπαδημητρίου), που θέτει σε αβεβαιότητα το μέλλον του ίδιου του νοσοκομείου, αλλά και του πευκοδάσους που βρίσκεται εκεί, ζήτησαν μαζικοί φορείς και κάτοικοι της περιοχής, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε προχτές το βράδυ στα Μελίσσια.

Την ανησυχία των κατοίκων για το μέλλον του νοσοκομείου, αλλά και για το πευκοδάσος που βρίσκεται στην έκταση των 115 στρεμμάτων του συγκεκριμένου οικοπέδου, ενέτεινε η κίνηση του νέου ιδιοκτήτη του οικοπέδου, επιχειρηματία Λέανδρου, να προσεγγίσει το Δήμο Μελισσίων, προσφέροντας... αντισταθμιστικά οφέλη προκειμένου να εξασφαλίσει την άδεια δόμησης για την ανέγερση στο οικόπεδο νέας νοσοκομειακής μονάδας της τάξεως των 45.000 τ.μ. Προκειμένου να γίνει αυτό, ο νέος ιδιοκτήτης θα κάνει έξωση στο νοσοκομείο, δυναμικότητας 350 κλινών που λειτουργεί εδώ και 35 χρόνια προσφέροντας υπηρεσίες στους ασφαλισμένους των γύρω περιοχών!

Τη σύσκεψη των μαζικών φορέων του Δήμου Μελισσίων κάλεσαν, μετά τις νέες εξελίξεις, οι τέσσερις δημοτικές κινήσεις της αντιπολίτευσης του δήμου («21ος αιώνας», «Νέα Εποχή», «Δημοτική Αγωνιστική Κίνηση», «Εναλλακτική Κίνηση Πολιτών»).

Οπως επισημάνθηκε, ειδική επιστημονική επιτροπή που συστήθηκε με πρωτοβουλία του Δήμου Μελισσίων διαπίστωσε σειρά παρατυπιών σε ό,τι αφορά το ιδιοκτησιακό καθεστώς της έκτασης, αλλά και τη νομιμότητα των σχεδίων του νέου ιδιοκτήτη. Η έκταση των 115 στρεμμάτων έχει διαμεριστεί σε πέντε εταιρίες, ιδιοκτήτες των οποίων είναι ο επιχειρηματίας Λέανδρος και η προηγούμενη ιδιοκτήτρια κ. Παπαδημητρίου.

Απ' την πλευρά τους οι εκπρόσωποι των δημοτικών παρατάξεων επισήμαναν στο δήμαρχο Μελισσίων Δ. Τομπουλίδη, ο οποίος παραβρέθηκε στη σύσκεψη, ότι ο δήμος σε συνεργασία με τους κατοίκους της περιοχής πρέπει να κινητοποιηθούν και να πιέσουν την κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία με στόχο τη διατήρηση του νοσοκομείου και του πρασίνου, που θα επιτευχθεί ή με την απαλλοτρίωση από το δημόσιο της συγκεκριμένης έκτασης προς χρήση του δήμου και των πολιτών της περιοχής ή με τη συνδιαχείριση της έκτασης από το δημόσιο και τον επιχειρηματία. Σε κάθε περίπτωση, τόνισαν ότι είναι απαραίτητη για την περιοχή η διατήρηση του νοσοκομείου, αλλά και του πευκοδάσους.

Στη σύσκεψη παραβρέθηκαν και μίλησαν και εκπρόσωποι των γιατρών και των εργαζομένων του νοσοκομείου. Οπως υπογράμμισαν, η διοίκηση του ΙΚΑ θα έπρεπε να έχει φροντίσει για την επίλυση του ιδιοκτησιακού, ώστε να μη βρίσκεται σε αβεβαιότητα το νοσοκομείο και οι εργαζόμενοι, ενώ αναρωτήθηκαν πώς είναι δυνατόν ο νέος ιδιοκτήτης να μπορεί να χτίσει νέα νοσοκομειακή μονάδα, καλύπτοντας και τις υπάρχουσες κλίνες του ΙΚΑ. Επίσης, επισήμαναν ότι είναι ανάγκη να αγωνιστούν από κοινού οι εργαζόμενοι του νοσοκομείου και η τοπική κοινωνία για τη διατήρηση του νοσοκομείου.

Ομόφωνα οι τέσσερις παρατάξεις και οι σύλλογοι της περιοχής αποφάσισαν ότι το πρόβλημα είναι πολιτικό και ότι η κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία πρέπει να δώσουν τη λύση μακριά από οποιαδήποτε παζάρια με τον επιχειρηματία. Επίσης, συγκροτήθηκε Συντονιστική Επιτροπή των τεσσάρων δημοτικών παρατάξεων, η οποία θα αναλάβει την ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας και θα κάνει διαβήματα προς τα υπουργεία και τη νομαρχία, με αποκορύφωμα των κινητοποιήσεων την πραγματοποίηση λαϊκής συγκέντρωσης έξω από το Παπαδημητρίου μέχρι το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μάρτη. Οι παρατάξεις κάλεσαν τέλος τη δημοτική αρχή σε έκτακτο δημοτικό συμβούλιο με αυτό το θέμα.


ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
Χωρίς υγεία, αλλά με «Ράμπο»

Κατατέθηκε χτες στη Βουλή το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υγείας για το «Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ) και άλλες διατάξεις»

Τον ενδιάμεσο κρίκο για την επιβολή του νόμου για την υγεία με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Βελτίωση και Εκσυγχρονισμός του Εθνικού Συστήματος Υγείας», που ψηφίστηκε προ ημερών στη Βουλή, και των καταστροφικών νομοσχεδίων που θα ακολουθήσουν, προώθησε χτες στη Βουλή ο υπουργός Υγείας Αλ. Παπαδόπουλος με το σχέδιο νόμου «Σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ) και άλλες διατάξεις».

Η δημιουργία του Σώματος των επιθεωρητών - γνωστοί και ως «Ράμπο» - στοχεύει, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, στη μεγαλύτερη αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών υγείας, στο σταμάτημα «της χαμηλής παραγωγικότητας, στη σπατάλη πόρων και μέσων». Στην πραγματικότητα πρόκειται για τη θεσμοθέτηση ενός αυταρχικού Σώματος που θα φροντίζει για την... ομαλή εφαρμογή της αντι - ΕΣΥ μεταρρύθμισης και τις άλλες βουλές του υπουργείου Υγείας.

Η δαπάνη μάλιστα για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων του ΣΕΥΥΠ είναι, όπως αναφέρεται στην οικονομοτεχνική έκθεση, ακαθόριστη. Το σίγουρο είναι ότι στους 134 «Ράμπο», από τον Γενικό Επιθεωρητή, μέχρι τους Βοηθούς Επιθεωρητές, θα καταβάλλονται για... το έργο τους ειδικές πρόσθετες αποζημιώσεις (μπόνους) που θα φτάνουν ετησίως τα 227.000.000 δρχ!

Το σχέδιο νόμου που δεν έχει ουσιαστικές διαφορές από το σχέδιο που είχε δώσει στη δημοσιότητα ο υπουργός Υγείας στις 30.11.2000, περιλαμβάνει 12 άρθρα.

Το πρώτο άρθρο αναφέρεται στην ίδρυση και αποστολή του ΣΕΥΥΠ. Το ΣΕΥΥΠ συνίσταται από το υπουργείο Υγείας και υπάγεται απευθείας στον ίδιο τον υπουργό. Αποστολή του η ανάπτυξη και λειτουργία κεντρικού και περιφερειακού μηχανισμού για τη διενέργεια επιθεωρήσεων, ελέγχων και ερευνών σε όλες τις υπηρεσίες και τους φορείς που υπάγονται στην αρμοδιότητα ή την εποπτεία του υπουργείου Υγείας - Πρόνοιας.

Το δεύτερο άρθρο αφορά τα πεδία παρέμβασης του ΣΕΥΥΠ. Στην αρμοδιότητα του ΣΕΥΥΠ υπάγεται ο έλεγχος όλων των υπηρεσιών και Νομικών Προσώπων Δημοσίου ή Ιδιωτικού Δικαίου των τομέων υγείας και πρόνοιας που εποπτεύονται από το υπουργείο Υγείας (δημόσια νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, ΕΚΑΒ, ΕΟΦ, παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί, ιδρύματα, οίκοι ευγηρίας κλπ.), των υπηρεσιών υγείας και κοινωνικής πρόνοιας των Περιφερειών του κράτους και των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, των ΟΤΑ Α` βαθμού, καθώς και των ιδιωτικών κλινικών, διαγνωστικών κέντρων, φαρμακείων και γενικά όλων των φορέων του ιδιωτικού τομέα που παρέχουν υπηρεσίες υγείας.

Το τρίτο άρθρο αφορά τη διάρθρωση και τους τομείς δραστηριότητας. Το ΣΕΥΥΠ διαρθρώνεται στους τομείς: Υγειονομικού - Φαρμακευτικού Ελέγχου, Διοικητικού - Οικονομικού Ελέγχου και Ελέγχου Φορέων Πρόνοιας.

Το τέταρτο άρθρο αναφέρεται στη στελέχωση του ΣΕΥΥΠ. Προβλέπονται μια θέση Γενικού Επιθεωρητή, τρεις θέσεις βοηθών Γενικού Επιθεωρητή, 100 θέσεις Επιθεωρητών και 30 θέσεις βοηθών Επιθεωρητών. Επίσης, η σύσταση σαράντα θέσεων Γιατρών Δημόσιας Υγείας ΕΣΥ, με βαθμό διευθυντή και ενός διευθυντή στη Διεύθυνση Γραμματείας ΣΕΥΥΠ. Το ΣΕΥΥΠ στελεχώνεται με αποσπάσεις μονίμων λειτουργών και υπαλλήλων του δημοσίου και των ΝΠΔΔ, καθώς και με αναθέσεις καθηκόντων σε συνταξιούχους, μόνιμους υπαλλήλους του δημοσίου, των ΝΠΔΔ και των λοιπών νομικών προσώπων του δημοσίου τομέα, για τριετή θητεία με απόφαση του υπουργού Υγείας.

Το πέμπτο άρθρο αναφέρεται στις αποδοχές και αρμοδιότητες του Γενικού Επιθεωρητή. Ο Γενικός Επιθεωρητής διοικεί το σώμα, κατευθύνει τη δράση του, απευθύνει στους Επιθεωρητές τις εντολές επιθεώρησης, ελέγχου και έρευνας, προΐσταται των Επιθεωρητών, είναι πειθαρχικός προϊστάμενός τους και μπορεί να επιβάλλει ποινές. Μισθολογικά εξομοιώνεται με Γενικό Διευθυντή των κεντρικών υπηρεσιών των υπουργείων, ενώ δικαιούται και μπόνους. Ο Γενικός Επιθεωρητής, με απόφασή του επιλέγει ως βοηθούς Γενικού Επιθεωρητή, τρεις Επιθεωρητές τους οποίους τοποθετεί ως προϊστάμενους και συντονιστές των τριών τομέων.

Το έκτο άρθρο αναφέρεται στην ελεγκτική διαδικασία και τις αρμοδιότητες των Επιθεωρητών κατά την επιθεώρηση, τον έλεγχο και την έρευνα που διενεργούν. Οι Επιθεωρητές μπορούν να επισκέπτονται, χωρίς ή με προειδοποίηση, την υπηρεσία ή το φορέα που γίνεται ο έλεγχος, έχουν ενισχυμένες αρμοδιότητες με δικαιώματα πρόσβασης στους φακέλους των υπηρεσιών που ελέγχουν, περιλαμβανομένων και των απορρήτων στοιχείων. Οι Επιθεωρητές, κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους, είναι ειδικοί ανακριτικοί υπάλληλοι. Αν κατά τον έλεγχο διαπιστώνονται παράνομες ενέργειες λειτουργού, υπαλλήλου ή μέλους διοίκησης διατάσσεται Ενορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ) ή παραπομπή στην οικεία πειθαρχική δικαιοδοσία ή αποστολή της πορισματικής έκθεσης στην αρμόδια εισαγγελική αρχή. Μετά το πέρας της επιθεώρησης ή του ελέγχου, ο αρμόδιος Επιθεωρητής συντάσσει έκθεση με τις διαπιστώσεις και τα συμπεράσματα του ελέγχου και προτείνει λύσεις ή βελτιωτικές προτάσεις. Κατ' έτος ο Γενικός Επιθεωρητής συντάσσει Εκθεση Πεπραγμένων του Σώματος που υποβάλλεται στον πρωθυπουργό, τον πρόεδρο της Βουλής και τον υπουργό Υγείας - Πρόνοιας και το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Με το έβδομο άρθρο καθορίζονται οι ειδικές αρμοδιότητες των Επιθεωρητών, οι οποίοι μεταξύ άλλων επιτρέπεται να ζητούν τη συνδρομή των αστυνομικών ή όποιων άλλων δημόσιων αρχών.

Στο όγδοο άρθρο προβλέπεται η λειτουργία Διεύθυνσης Γραμματείας του ΣΕΥΥΠ για την υποστήριξη του έργου της επιθεώρησης, η στελέχωση της οποίας γίνεται με τη μετακίνηση σ' αυτή υπαλλήλων του υπουργείου Υγείας ή των εποπτευομένων από το υπουργείο υπηρεσιών.

Το ένατο άρθρο αναφέρεται στην εκπαίδευση των Επιθεωρητών ΣΕΥΥΠ, το δέκατο στις μεταβατικές και τελικές διατάξεις, το ενδέκατο σε διάφορες διατάξεις ειδικών θεμάτων (τρόπος έκδοσης ειδικής άδειας για τα μηχανήματα ιονιζουσών ακτινοβολιών κ.ά) και, τέλος, το δωδέκατο άρθρο στην ισχύ του σχεδίου νόμου που τυπικά αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ