Eurokinissi |
«Ενας μήνας έκλεισε από την επίσημη έναρξη της σχολικής χρονιάς και δυστυχώς η έναρξη αυτή δεν αφορά την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Ηδη φορείς γονέων και εργαζομένων είναι σε απόγνωση και βρίσκονται σε κινητοποιήσεις για την άμεση επίλυση των προβλημάτων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Πολλά Ειδικά Σχολεία, σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι κλειστά και τα υπόλοιπα που άνοιξαν υπολειτουργούν καθώς είναι υποστελεχωμένα από εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό. Παρουσιάζεται το απαράδεκτο φαινόμενο, προφανώς με την έγκριση του υπουργείου Παιδείας και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, να γίνεται κατηγοριοποίηση μαθητών σε λειτουργικούς και μη, σε "δουλεμένους και μη". Οι πρώτοι, που το υπουργείο τους θεωρεί "προνομιούχους" ξεκίνησαν τη σχολική τους χρονιά χωρίς την παραμικρή υποστήριξη από επιστημονικό προσωπικό στις τάξεις των γενικών και ειδικών σχολείων. Οι μαθητές ήδη με αυτήν την πολιτική βιώνουν το περιθώριο και τον κοινωνικό ρατσισμό. Η κυβέρνηση που δηλώνει ότι είναι ενάντια στους κοινωνικούς διαχωρισμούς όχι μόνο δεν παίρνει μέτρα για την άμβλυνση αυτών αλλά τους εντείνει ακόμα περισσότερο.
Διαχρονικά, η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ήταν ο "φτωχός συγγενής" του εκπαιδευτικού συστήματος. Η παγιωμένη αυτή κατάσταση αφορά την έλλειψη, τόσο δομών για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών, όσο και του απαραίτητου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού. Παρ' όλο που οι μαθητές που χρήζουν ειδικής εκπαίδευσης υπολογίζονται περίπου στις 200.000 μόλις 18.000 είναι εγγεγραμμένοι στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και κάποιοι από αυτούς φοιτούν σε ιδιωτικές δομές.
Η πλειοψηφία αυτών των δομών (ειδικά σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικά Γυμνάσια, ειδικά Λύκεια, ΕΕΕΕΚ, Τμήματα Ενταξης) λειτουργούν σε απαράδεκτους, εντελώς ακατάλληλους και επικίνδυνους χώρους, που δεν έχουν καν αίθουσες και στεγάζονται σε "πρώην αποθήκες" σε γωνιές από αίθουσες τελετών, διαδρόμους κ.ά.
Στα Δημόσια Κέντρα Διάγνωσης - Αξιολόγησης - Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις σε επιστημονικό προσωπικό και η αναμονή για μια αξιολόγηση μπορεί να είναι και μέχρι τα τρία χρόνια. Λόγω έλλειψης προσωπικού οι αξιολογήσεις είναι ελλιπείς και φυσικά ούτε λόγος για υποστήριξη. Επιπλέον, ο αριθμός τους είναι πολύ μικρός σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες. Πάνω σ' αυτή την έλλειψη ανθεί η ιδιωτική πρωτοβουλία, η οποία όμως έχει δυσβάσταχτο κόστος για τις λαϊκές οικογένειες. Τα κενά σε εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό είναι τραγικά. Τα νούμερα είναι αμείλικτα. Πιο συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, τα οργανικά και λειτουργικά κενά, που φυσικά είναι πολύ πίσω από τις πραγματικές ανάγκες, είναι περίπου 8.000. Από τις μέχρι τώρα προσλήψεις αναπληρωτών προκύπτει ότι ακόμη κι αυτές οι ελάχιστες - υποβαθμισμένες - λειψές και υποστελεχωμένες δομές, αδυνατούν να λειτουργήσουν στοιχειωδώς.
Αυτή η απαράδεκτη κατάσταση είναι χρονίζουσα. Οι εργαζόμενοι στις δομές Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης απασχολούνται κατά 70%, με ελαστικές σχέσεις εργασίας. Οι αναπληρωτές, προσλαμβάνονται οι περισσότεροι στη μέση της σχολικής χρονιάς και πριν προλάβουν να γνωριστούν με το παιδί και τις ιδιαίτερες ανάγκες του, απολύονται, για να προσληφθούν την επόμενη χρονιά με τον ίδιο τρόπο σε άλλο σχολείο. Σε αυτόν τον τομέα της εκπαίδευσης, τον τόσο ευαίσθητο και απαιτητικό, δεν έχει γίνει, τα τελευταία 15 χρόνια, ούτε ένας μόνιμος διορισμός».
Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό τι μέτρα προτίθεται να πάρει άμεσα ώστε:
Σε κατάληψη και μαχητική κινητοποίηση στην πόλη του Κιλκίς, προχώρησαν την Τρίτη, μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ και το 2ου Ενιαίου Λυκείου, αντιδρώντας στις ελλείψεις καθηγητών και βιβλίων που αντιμετωπίζουν με το «καλημέρα» της νέας σχολικής χρονιάς. Οι μαθητές με πορεία κατευθύνθηκαν αρχικά στο Δημαρχείο και μετέπειτα στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Κιλκίς, όπου κατέθεσαν τα αιτήματά τους. Απαιτούν από το υπουργείο και την κυβέρνηση να εξασφαλίσουν τώρα χρηματοδότηση για να λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία, χωρίς ελλείψεις σε καθηγητές, βιβλία. Τώρα οι μαθητές συζητάνε με Γενικές Συνελεύσεις τη συνέχιση των αγωνιστικών δραστηριοτήτων με κινητοποιήσεις, συναυλίες, αλλά και τη διεύρυνση του αγώνα τους με συντονισμό με άλλα σχολεία για να εξαπλωθεί ο αγώνας στα υπόλοιπα σχολεία του Κιλκίς, με προσπάθεια κορύφωσης το μαθητικό συλλαλητήριο στις 2 του Νοέμβρη.
Σε κινητοποιήσεις βρίσκονται από τη Δευτέρα και μαθητές των ενιαίων Λυκείων και των ΕΠΑΛ στη Λαμία, αντιδρώντας στις ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, σε κτιριακές υποδομές, στην υλικοτεχνική υποδομή στα εργαστήρια. Στο πλευρό τους βρίσκεται το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Φθιώτιδας, που με ανακοίνωσή του σημειώνει ανάμεσα σε άλλα: «Οι Εκπαιδευτικοί Φθιώτιδας του ΠΑΜΕ είμαστε περήφανοι για την πρωτοπόρα δράση τους. Καλούμε όλους τους μαθητές και τους γονείς στο δρόμο της πάλης. Καλούμε τους διευθυντές των σχολικών μονάδων και τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς να δώσουν μαζί τη μάχη για Ενιαία, Αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία για όλους. Για να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά των σχολικών μονάδων. Για άμεσες προσλήψεις αναπληρωτών. Για επαρκή χρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών. Για την καθολική, δωρεάν παροχή μικρογεύματος μέσω των Δομών των δήμων».
Σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις έχουν προχωρήσει μαθητές και στην Αλεξανδρούπολη όπου, όπως καταγγέλλει η Τομεακή Οργάνωση Εβρου της ΚΝΕ, σημειώθηκαν προσπάθειες τρομοκράτησής τους. Οπως τονίζει, «η "εγκληματική πράξη" των μαθητών είναι να διεκδικούν προσλήψεις καθηγητών, δωρεάν βιβλία, μέριμνα του δήμου για δωρεάν γεύμα προς συμμαθητές τους που το έχουν ανάγκη, εγκαταστάσεις ΑμΕΑ και αποκατάσταση φθορών σε αίθουσες που πλημμυρίζουν. Ακόμη, να καταργηθεί οριστικά το 23% στα φροντιστήρια και να εξασφαλιστούν τα λεφτά για τη θέρμανση το χειμώνα», σημειώνει η ΤΕ Εβρου και αναφέρει το παράδειγμα ενός ΓΕΛ, όπου έχει ανακοινωθεί πως για το πετρέλαιο υπάρχουν στο ταμείο μόλις 500 ευρώ, ποσό που δε φτάνει ούτε για τη θέρμανση μιας 4μελούς οικογένειας. Παράλληλα, καταγγέλλει και κρούσματα τρομοκράτησης των μαθητών όπως την περίπτωση ενός ΓΕΛ που βρίσκονταν σε κατάληψη και κλήθηκε η αστυνομία να παρέμβει, ενώ ο διευθυντής καθαίρεσε δυο μέλη του 15μελούς που πρωτοστάτησαν στις διεκδικήσεις! «Μαθητές, φοιτητές και εργαζόμενοι πρέπει μέσα από την οργάνωση και τον αγώνα να δώσουμε τη δική μας απάντηση», τονίζει η ΤΟ Εβρου της ΚΝΕ.
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Κοέν, σκηνικά: Χριστίνα Κωστέα, κοστούμια: Celebrity Skin, μουσική: Δημήτρης Μαραμής, στίχοι: Γεράσιμος Ευαγγελάτος, φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη, κινησιολογία: Φρόσω Κορρού, video: Αλκης Σδούγκος, δραματολόγος: Κατερίνα Διακουμοπούλου, βοηθός σκηνοθέτη: Αλίκη Μπομποτά, διεύθυνση παραγωγής: Λευτέρης Κώτσης.
Παίζουν: Μίρκα Παπακωνσταντίνου, Δημήτρης Πιατάς, Υβόννη Μαλτέζου και Αιμιλία Υψηλάντη, Τζούλη Σούμα, Αλεξ Κάβδας, Ιωάννα Αγγελίδη, Πέτρος Γούτης, Κυριάκος Μαρκάτος, Ρωμανός Μαρούδης, Εύη Νταλούκα, Δημήτρης Καστανιάς, Χαρά Αδαμίδου, Νίκος Ψημίτης, Μάριος Σακκάς.
Παραστάσεις: Κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21.15 και Κυριακή στις 19.15 για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.