ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 23 Μάρτη 2017
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΔΙΠΠΔΕ
«Αξιολόγηση», «αυτονομία», παραπέρα διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων

Μια σειρά προτάσεις που κινούνται εντός της στρατηγικής της κυβέρνησης για την Εκπαίδευση (κάποιες από αυτές περιλαμβάνονταν λεπτομερειακά και στα πορίσματα του κυβερνητικού διαλόγου για την Παιδεία), περιλαμβάνονται στην ετήσια έκθεση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ), η οποία είχε κατατεθεί το Δεκέμβρη στη Βουλή και επανεμφανίστηκε χτες σε ιστοσελίδες του διαδικτύου. Στην έκθεση προτείνονται μια σειρά ρυθμίσεις για τους εκπαιδευτικούς, αλλά και οι πάγιες προτάσεις του ΟΟΣΑ για «αξιολόγηση», ενίσχυση της «αυτονομίας» των σχολικών μονάδων και διαφοροποίηση των μαθημάτων τους.

Αναφορικά με την «αξιολόγηση των σχολικών μονάδων», η ΑΔΙΠΠΔΕ επαναλαμβάνει το διακηρυγμένο στόχο της κυβέρνησης για «αυτοαξιολόγηση», προτείνοντας αναβαθμισμένο ρόλο στους σχολικούς συμβούλους, που, όπως λέει χαρακτηριστικά, πρέπει να παίζουν το ρόλο του «κριτικού φίλου» και να λογίζονται ως «εσωτερικοί» αξιολογητές των σχολικών μονάδων, προτείνοντας στους εκπαιδευτικούς στήριξη, νέες ιδέες, εναλλακτικές προσεγγίσεις κ.ο.κ. Αναφορικά δε με την «εξωτερική αξιολόγηση», επισημαίνει ότι «στο μέλλον, αφού έχει εμπεδωθεί κουλτούρα αξιολόγησης», μπορεί να εφαρμοστεί και αυτή σε συνδυασμό με την «εσωτερική αξιολόγηση». Για την εμπέδωση αυτή της «κουλτούρας» επισημαίνεται ότι «πρέπει να διασφαλιστούν, πρωτίστως, οι διαθέσεις και οι στάσεις των εκπαιδευτικών για ενεργό εμπλοκή τους». Αναφορικά δε με τα αποτελέσματα της «αυτοαξιολόγησης» και τις σχετικές εκθέσεις κάθε σχολικής μονάδας, η ΑΔΙΠΠΔΕ εισηγείται «να αξιοποιούνται ενδο-υπηρεσιακά», δεν αποκλείει ωστόσο και τη δημοσιοποίησή τους μετά από απόφαση της σχολικής μονάδας...

Η ΑΔΙΠΠΔΕ μιλάει ακόμα για ανάγκη ενός «νέου θεσμικού πλαισίου απόδοσης και πιστοποίησης της παιδαγωγικής επάρκειας» των εκπαιδευτικών, στο πνεύμα της συζήτησης που είναι ανοιχτή σε πολλές πανεπιστημιακές σχολές και της παλιότερης εξαγγελίας της κυβέρνησης για αλλαγή του σχετικού θεσμικού πλαισίου, μια συζήτηση που «κλείνει το μάτι» στο πέταγμα της παιδαγωγικής επάρκειας εκτός πτυχίου από τις σχολές που ακόμα την έχουν εντός. Στο ίδιο πνεύμα, της ακόμα μεγαλύτερης αποσύνδεσης του πτυχίου από το επάγγελμα και των επιπρόσθετων φραγμών για την πρόσβαση ειδικά στο επάγγελμα του εκπαιδευτικού, κάτω από τον τίτλο «στήριξη και ανατροφοδότηση νέων εκπαιδευτικών και διαδικασίες μονιμοποίησής τους», η ΑΔΙΠΠΔΕ προτείνει επανακαθορισμό της φάσης του δόκιμου εκπαιδευτικού με επιμορφώσεις και παρακολούθηση από σχολικούς συμβούλους και παλαιότερους «μέντορες» - εκπαιδευτικούς.

Πέρα από τους «μέντορες», η έκθεση κάνει λόγο και για «ενδοσχολική υπηρεσιακή ανέλιξη εκπαιδευτικών», προτείνοντας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση να αναβαθμιστεί ο ρόλος του εκπαιδευτικού «υπεύθυνου τμήματος» και να θεσμοθετηθούν σε κάθε σχολική μονάδα εκπαιδευτικοί που θα αναλάβουν το ρόλο του «συντονιστή ειδικότητας» (πρόταση που μπορεί να συνδυαστεί και με αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που είναι στα σκαριά, όπως π.χ. η ενοποίηση ειδικοτήτων). Γενικότερα, πάντως, τα παραπάνω συνιστούν προτάσεις για πολλαπλασιασμό κατά κάποιο τρόπο των στελεχών εκπαίδευσης στις σχολικές μονάδες, κάτι που διαφαίνεται και από επόμενο σημείο της έκθεσης, όπου γίνεται λόγος για συμπέρασμα που προκύπτει από τον ΟΟΣΑ, ότι «στα σχολικά συστήματα όπου οι διευθυντές ανέφεραν μεγαλύτερη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διοίκηση, οι επιδόσεις των μαθητών ήταν υψηλότερες, αναδεικνύοντας την ανάγκη για υιοθέτηση κατανεμητικών μοντέλων ηγεσίας».

Με βάση τη στρατηγική του ΟΟΣΑ, που υιοθετεί πλήρως η κυβέρνηση, η ΑΔΙΠΠΔΕ κάνει προτάσεις για ενίσχυση της «αυτονομίας» των σχολικών μονάδων, με διαφοροποιημένη χρηματοδότηση υπέρ των πιο αδύναμων σχολείων, αλλά και διαφοροποιημένο πρόγραμμα μαθημάτων. Συγκεκριμένα, προτείνεται «η πολιτεία να διαμορφώνει "πυρηνικά" Προγράμματα Σπουδών (core curriculum), τα οποία θα αντιστοιχούν περίπου στο 75% του διδακτικού χρόνου και θα είναι κοινά για όλα τα σχολεία της χώρας, και το υπόλοιπο 25% να αποφασίζεται σε σχολικό επίπεδο».

Συνεχίζονται τα φοιτητικά Φεστιβάλ της ΚΝΕ

Με σύνθημα από στίχους του Βλ. Μαγιακόφσκι «Το μέλλον δε θα 'ρθει από μονάχο του... αν δεν πάρουμε μέτρα κι εμείς», συνεχίζονται τα φοιτητικά Φεστιβάλ και οι εκδηλώσεις της ΚΝΕ σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ σε όλη τη χώρα.

Σ' αυτό το πλαίσιο, ολοκληρώνεται σήμερα το διήμερο φοιτητικό Φεστιβάλ στην Κομοτηνή. Οι εκδηλώσεις του γίνονται στο φουαγέ του Ιστορικού του ΔΠΘ και αρχίζουν στις 7.30 μ.μ. Το σημερινό πρόγραμμα περιλαμβάνει παρουσιάσεις των φοιτητικών συλλογικών εργασιών με θέματα: «Αντιπαράθεση με τα συγγράμματα του Τμήματος Ιστορίας - Εθνολογίας και τα σχολικά βιβλία για την Οχτωβριανή Σοσιαλιστική Επανάσταση του 1917», «Κοινωνικές δομές και κοινωνική μέριμνα: Το παράδειγμα της ΕΣΣΔ vs Στρατηγική της ΕΕ», «Δημοκρατία στους χώρους δουλειάς στον καπιταλισμό vs Εργατική δημοκρατία στο σοσιαλισμό». Ακόμα, στις εκδηλώσεις περιλαμβάνεται μουσικό αφιέρωμα με τίτλο «Εμείς δεν τραγουδάμε για να ξεχωρίσουμε απ' τον κόσμο... Εμείς τραγουδάμε για να σμίξουμε τον κόσμο».

Για αυτή τη βδομάδα είναι ακόμα προγραμματισμένο το Φεστιβάλ της Οργάνωσης των ΤΕΙ στην Αττική, που θα γίνει την Παρασκευή 24 Μάρτη, στο Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο Νίκαιας «Πλάτων» (απέναντι από τα «Village Park» Ρέντη). Το πρόγραμμά του θα αρχίσει στις 7.30 μ.μ., με: Συναυλία φοιτητικών συγκροτημάτων. Τα μονόπρακτα του Μπ. Μπρεχτ «Ντάνσεν» και «Πόσο κοστίζει το σίδερο». Ομιλία από τον Νίκο Σοφιανό, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ. Μεγάλη συναυλία του Μίλτου Πασχαλίδη. Λαϊκό γλέντι. Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ, σήμερα Πέμπτη, στις 12.30 το μεσημέρι, στο κυλικείο του ΤΕΙ Πειραιά θα γίνει εκδήλωση για τον Αθλητισμό με τον Μιχάλη Λεάνη, κι ακόμα, στο κτίριο της ΣΕΥΠ (Θηβών) λειτουργεί έκθεση για τη θέση του ΚΚΕ ενάντια σε όλα τα ναρκωτικά.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΦΛΩΡΙΝΑ
Προβλήματα σχολικής στέγης και θέρμανσης

Αποθήκες και διάδρομοι έχουν μετατραπεί σε αίθουσες διδασκαλίας στον Εύοσμο...
Αποθήκες και διάδρομοι έχουν μετατραπεί σε αίθουσες διδασκαλίας στον Εύοσμο...
Τη λύση των οξυμένων προβλημάτων σχολικής στέγης που αντιμετωπίζουν οι μαθητές των σχολείων στο δήμο Κορδελιού - Ευόσμου απαίτησαν μέσα από μαχητική κινητοποίηση που πραγματοποίησαν χτες γονείς και μαθητές έξω από το δημαρχείο του δήμου.

Οπως κατήγγειλαν, εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια το πρόβλημα έλλειψης σχολικής στέγης επιχειρείται να αντιμετωπιστεί με προσωρινού χαρακτήρα προκατασκευασμένες αίθουσες (προκάτ) με τοποθέτηση cybo και το κλείσιμο διαδρόμων, ή βοηθητικών χώρων, με γυψοσανίδες.

Δεκάδες αίθουσες διδασκαλίας λειτουργούν σε υπόγεια, χωρίς φυσικό φωτισμό και επαρκή εξαερισμό, χωρίς εξόδους κινδύνου, δίπλα σε χώρους καυστήρων. Ολόκληρα σχολεία ή αίθουσες λειτουργούν σε αποδυτήρια γυμναστηρίων, που έχουν διαμορφωθεί σε χώρους κάτω από κερκίδες γηπέδων. Υπάρχει συστέγαση σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και σχολικές μονάδες που έχουν αίθουσες διδασκαλίας σε διαφορετικά κτίρια, στα οποία οι μαθητές αναγκάζονται στη διάρκεια της μέρας να περνάνε δρόμο για να κάνουν μάθημα.

Κόντρα σε αυτήν την κατάσταση, γονείς και μαθητές διεκδικούν ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων και να μη γίνει κανένας αποχαρακτηρισμός οικοπέδων που προορίζονται για σχολεία.

Αμεσα διεκδικούν την ανέγερση σχολικών κτιρίων για τη στέγαση των 24ου και 25ου Δημοτικών και 7ου Γυμνασίου και 4ου Λυκείου Ευόσμου. Επίσης, τη μεταστέγαση του Ειδικού Σχολείου (ΕΕΕΕΚ) και του ΕΠΑΛ της Δημοτικής Κοινότητας Ελευθερίου Κορδελιού.

Στη Φλώρινα

Το πρόβλημα έλλειψης χρηματοδότησης για τη θέρμανση των σχολείων που έχει ως αποτέλεσμα οι μαθητές να κάνουν μάθημα σε σχολικές αίθουσες παγωμένες, ανέδειξαν οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων της Φλώρινας, με υπόμνημα που έδωσαν απευθείας στον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, με αφορμή την παρουσία του στην περιοχή.

Τα ΔΣ των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των 1ου, 2ου, 3ου, 5ου, 6ου Δημοτικών Σχολείων και του Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Φλώρινας, απαίτησαν αύξηση των επιχορηγήσεων των σχολικών μονάδων στη χώρα, ώστε να υπάρχει επαρκής θέρμανση στις αίθουσες διδασκαλίας, προβλέψεις από την πολιτεία για έκτακτες επιχορηγήσεις για περιπτώσεις ειδικών καιρικών συνθηκών, ενεργειακή αναβάθμιση των σχολικών κτιρίων, δυνατότητα τροφοδοσίας των σχολικών μονάδων με αφορολόγητο πετρέλαιο.

Εκδηλώσεις της ΚΝΕ

Εκδήλωση με θέμα «Τι σχολείο έχουμε ανάγκη σήμερα» διοργανώνει η Τομεακή Οργάνωση Θριασίου της ΚΝΕ, την Κυριακή 26 Μάρτη, στις 7 μ.μ., στην αίθουσα Κοινωνικής Υπηρεσίας του δήμου Ελευσίνας (Εθν. Αντιστάσεως και Ελ. Βενιζέλου). Θα μιλήσει η Τόνια Γαρδούνη, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.

Οι Οργανώσεις Βάσεις Νέας Μακρής, Μαραθώνα και Ραφήνας της ΚΝΕ διοργανώνουν εκδήλωση με θέμα «1917 - 2017, 100 χρόνια από την Οχτωβριανή Επανάσταση, Διδασκόμαστε - Εμπνεόμαστε - Συνεχίζουμε». Η εκδήλωση θα γίνει την Κυριακή 26 Μάρτη, στις 6 μ.μ., στα γραφεία του ΚΚΕ στη Νέα Μάκρη (Λεωφόρος Μαραθώνος 112). Το πρόγραμμα περιλαμβάνει βιντεοπροβολή και συζήτηση.

Η Τομεακή Οργάνωση Υγείας - Πρόνοιας Αττικής της ΚΝΕ διοργανώνει εκδήλωση με θέμα «Η εκμετάλλευση της γυναίκας στον καπιταλισμό και οι συνέπειες στην υγεία της», με αφορμή την 8η Μάρτη, Παγκόσμια Μέρα της Γυναίκας. Η εκδήλωση θα γίνει την Κυριακή 26 Μάρτη, στις 6.30 μ.μ., στο Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ (Τροίας 36). Θα μιλήσει ο Χρήστος Παπάζογλου, μέλος του Γραφείου της Τομεακής Οργάνωσης Υγείας - Πρόνοιας της ΚΟΑ του ΚΚΕ και του Τμήματος Υγείας - Πρόνοιας της ΚΕ του ΚΚΕ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ