Πρόταση της Ενωτικής Αγωνιστικής Κίνησης Πυροσβεστών για κινητοποιήσεις κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι δαπάνες για την πυρασφάλεια της χώρας παραμένουν καθηλωμένες και πολύ πίσω από τις πραγματικές ανάγκες, οι πυροσβέστες εργάζονται σε μια υπηρεσία με τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό, εξοπλισμό και μέσα ατομικής προστασίας, ενώ με περίσσια σπουδή η κυβέρνηση τροποποίησε τον κανονισμό μεταθέσεων, ώστε να εξυπηρετηθεί η ιδιωτική εταιρεία «fraport» στα περιφερειακά αεροδρόμια, ξεσπιτώνοντας πολλούς πυροσβέστες. Ηδη, η κυβέρνηση με το νέο μισθολόγιο πετσόκοψε κι άλλο τους μισθούς τους.
Στη διακήρυξή της προς τους συνέδρους η ΕΑΚΠ επισημαίνει, επιπλέον, ότι «μπροστά μας είναι η περαιτέρω ολική αναθεώρηση του κανονισμού μεταθέσεων, για να λυθούν πλήρως τα χέρια της κυβέρνησης σχετικά με τη δυνατότητα που θέλει να έχει, ώστε να μεταθέτει και να μετακινεί μαζικά, προκειμένου να καλύπτει ευκαιριακά και κατά περίπτωση τα κενά που δημιουργεί στις δομές της πυρασφάλειας η αντιλαϊκή πολιτική της. Επίσης, μπροστά μας είναι και το προσχεδιασμένο κλείσιμο υπηρεσιών και κλιμακίων και οι περαιτέρω αλλαγές στο ωράριο, με σκοπό την κάλυψη μέσω των επιφυλακών των πάγιων και διαρκών αναγκών του ΠΣ».
Σε αυτήν την κατάσταση «το προεδρείο της Ομοσπονδίας μας, αντί να οργανώσει και να κινητοποιήσει τους συναδέλφους, αντίστοιχα με την επίθεση που δεχόμαστε, διεκδικεί ρόλο κοινωνικού εταίρου στα αντιλαϊκά μέτρα, ενώ δίνει άλλοθι στην κυβέρνηση με προτάσεις όπως αυτή του κανονισμού μεταθέσεων, η οποία κινείται στην ίδια λογική με αυτή της κυβέρνησης».
Η πρόταση της ΕΑΚΠ για το 21ο Συνέδριο ως βασικά αιτήματα διεκδίκησης αναφέρει, ανάμεσα στα άλλα, την:
Με την κατάθεση των θέσεών της για το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο και ειδικά των διατάξεων που αφορούν στην Τοπική Διοίκηση, η Κεντρική Ενωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) φέρεται να αντιδρά, κάνοντας λόγο για «δραματικές επιπτώσεις των μέτρων» που «προκαλούν έντονη δυσαρέσκεια στις τοπικές κοινωνίες» και δηλώνει ότι «η Αυτοδιοίκηση δεν αντέχει άλλες περικοπές». Διεκδικεί δε «την ανατροπή της αδιέξοδης κυβερνητικής πολιτικής», σε μια προσπάθεια να «βγάλει λάδι» την ίδια την αντιλαϊκή πολιτική που ακολουθείται τα τελευταία χρόνια απ' όλες τις κυβερνήσεις και σήμερα από αυτή των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Δεν θα μπορούσε, βέβαια, να κάνει διαφορετικά, καθώς η πολιτική που ασκείται και οι συνέπειες που βιώνουν τα λαϊκά στρώματα, φέρουν και τη δική της σφραγίδα, καθώς έχει συναινέσει σε όλες τις αντιδραστικές εξελίξεις.
Στο πλαίσιο αυτό, το Μεσοπρόθεσμο ορίζει σχετικά με τη χρηματοδότηση των δήμων ότι το συνολικό ποσό των επιχορηγήσεων προς τους δήμους και τις Περιφέρειες δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, το αντίστοιχο ποσό είναι 5,2 δισεκατομμύρια ευρώ, άσχετα αν αυτά δεν αποδίδονταν ποτέ στο σύνολό τους. Προκύπτει κατά συνέπεια μια μείωση της τάξης του 35% στην κρατική χρηματοδότηση προς τους δήμους. Επίσης, για τα έτη 2018 και 2019 προβλέπονται μηδενικές προσλήψεις, ενώ οι αποχωρήσεις για τα δύο αυτά χρόνια ανέρχονται σε 2.161 για το 2018 και 2.075 για το 2019. Για το διάστημα 2016-2021, το σύνολο των αποχωρήσεων θα είναι 10.221 άτομα, ενώ το σύνολο των προσλήψεων θα είναι 6.087 άτομα.
Παράλληλα, για το 2017 δεν προβλέπεται κονδύλι για τα παρακρατηθέντα, ενώ προϋπολογίζονται υψηλά πλεονάσματα, τα οποία σύμφωνα με την ΚΕΔΕ θα ξεπεράσουν κατά 87,6% τα πλεονάσματα που προϋπολογίστηκαν στον κρατικό προϋπολογισμό του 2016. Οι δε δαπάνες για επενδύσεις από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων μειώνονται κατά 25%.
Εκδόθηκε χτες το προκαταρκτικό πόρισμα για το δυστύχημα στο Αδενδρο
MotionTeam |
Επίσης, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Υποδομών, σήμερα αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί η απομάκρυνση του συρμού που εκτροχιάστηκε και η αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής, ενώ η επαναλειτουργία της ηλεκτροκίνησης αναμένεται μέσα στο επόμενο δεκαήμερο.
Υπενθυμίζουμε ότι το περασμένο Σάββατο, 13 Μάη, στις 21.45, αμαξοστοιχία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία μετέφερε 70 επιβάτες και 5 άτομα προσωπικό, εκτελώντας το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη, εκτροχιάστηκε λίγο έξω από το Αδενδρο, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τρία άτομα, ο μηχανοδηγός Μ. Καλόπουλος, ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας, Α. Καλαμπαλίκης, και ο επιβάτης Δ. Μικρόπουλος.