ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 20 Μάρτη 2001
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
Ενιαίο μέτωπο κόντρα στην ιδιωτικοποίηση

Περιοδεία κλιμακίου του ΚΚΕ

Στη συγκρότηση ενός ενιαίου μετώπου πάλης των εργαζομένων στο λιμάνι, των ναυτεργατών, των εργατοτεχνιτών της Ζώνης, των τελωνειακών και εκτελωνιστών, όλων των εργαζομένων του Πειραιά, για να αποκρουστεί η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού και να ανοίξει μια νέα σελίδα στον αγώνα για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής, κάλεσε τους εργαζόμενους στο λιμάνι ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Πατάκης, στα πλαίσια χτεσινής του περιοδείας.

Πρωί, μόλις είχε χαράξει, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ μαζί με πολυμελή αντιπροσωπεία του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Γραμματέα της Κομματικής Οργάνωσης Πειραιά του ΚΚΕ, Σ. Κωτσαντή, έφτασαν στο δεύτερο ΣΕΜΠΟ (σταθμό εμπορευματοκιβωτίων). Οι λιμενεργάτες ήδη είχαν αρχίσει να συγκεντρώνονται στην αίθουσα όπου σε λίγο θα άρχιζε το «τσουρμάρισμα» (ανάθεση της δουλιάς). Ο ευρωβουλευτής του Κόμματος ξεκάθαρα είπε ότι με βάση τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης και στο όνομα της «παγκοσμιοποίησης» τα πάντα ξεπουλιούνται. «Αυτό που συμβαίνει σήμερα στα λιμάνια - συνέχισε - συμβαίνει παντού. Ταυτόχρονα ανατρέπονται οι εργασιακές σχέσεις, στο στόχαστρο και η Κοινωνική Ασφάλιση. Παράλληλα μ' αυτά και φοβούμενοι τις αντιδράσεις του λαού φέρνουν και τον "τρομονόμο". Το ζήτημα είναι ότι μέσα σ' αυτή τη λαίλαπα αυτής της επίθεσης τα κόμματα της Βουλής, η ΝΔ και ο ΣΥΝ, συναινούν σ' αυτή την πολιτική».

«Εμείς, συνέχισε, πιστεύουμε ότι πρόκειται για μια πολιτική που εξυπηρετεί τα συμφέροντα των λίγων και ο μόνος τρόπος αντιμετώπισης αυτής της κατάστασης είναι ο ενωμένος αγώνας, η δημιουργία ενός ενιαίου μετώπου αντίστασης. Οσο θα μεγαλώνει και δυναμώνει η πάλη, θα μπαίνει και η ανάγκη ανατροπής αυτής της πολιτικής».

Ο Σ. Κωτσαντής χαρακτήρισε έγκλημα αυτό που γίνεται σήμερα στα λιμάνια και κάλεσε τους εργαζόμενους να πιέσουν από τα κάτω για να υπάρξει συντονισμός της πάλης όσων πλήττονται από αυτή την πολιτική. Στην ανάγκη του συντονισμού αναφέρθηκε και ο Γ. Τούσσας, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού.

Μετά το ΣΕΜΠΟ η αντιπροσωπεία επισκέφτηκε το 8ο Τελωνείο και το Τελωνείο στην Ακτή Κονδύλη, ενώ στις 11 π.μ. πραγματοποιήθηκε συνάντηση στα γραφεία της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ). Ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ, Γ. Γεωργακόπουλος, σημείωσε ότι η κυβέρνηση ανοίγει τους «ασκούς του Αιόλου» για να μπει ο οποιοσδήποτε ιδιώτης στο λιμάνι. Το Ασφαλιστικό αλλά και το ίδιο το μεροκάματο μπαίνουν σε αμφισβήτηση. Κατήγγειλε επίσης όσους συνδικαλιστές - μεταξύ των οποίων τον Θ. Βασιλόπουλο (στέλεχος του ΣΥΝ) - απαιτούν να μπουν ιδιώτες στο λιμάνι.

ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ
Καταγγέλλουν την προσπάθεια τρομοκράτησης

Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Εσωτερικών - Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης πραγματοποίησαν χτες εκπρόσωποι των ΑΔΕΔΥ, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΠΟΣΥΠ και της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Υπουργείου Εμπορίου μπροστά στην απειλή πειθαρχικών διώξεων των χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων που δεν υπέκυψαν στις αυταρχικές πιέσεις για υποβολή δηλώσεων «πόθεν έσχες».

Είχε προηγηθεί κοινή συνέντευξη Τύπου των Ομοσπονδιών, στη διάρκεια της οποίας δήλωσαν ότι θα στηρίξουν νομικά και συνδικαλιστικά τους υπαλλήλους εναντίον των οποίων θα κινηθεί διαδικασία διώξεων. Επίσης εξέφρασαν τη διαφωνία τους με την υποβολή δηλώσεων «πόθεν έσχες», την οποία χαρακτηρίζουν επίδειξη πυγμής ενάντια στους δημόσιους υπαλλήλους, ενώ καλούν την κυβέρνηση να αναζητήσει αλλού τη διαφθορά και την αδιαφάνεια. Οι ομοσπονδίες έχουν ήδη καλέσει τους δημοσίους υπαλλήλους, που με βάση σχετική εγκύκλιο καλούνται μέχρι 23 Μάρτη να δηλώσουν γιατί δεν υπέβαλαν δηλώσεις «πόθεν έσχες», να απαντήσουν ότι εκτέλεσαν αποφάσεις των συνδικαλιστικών τους οργάνων.

Η ΕΣΑΚ Δημοσίου σε ανακοίνωσή της «χαιρετίζει την αποφασιστική στάση απειθαρχίας των χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων στο διαβλητό "πόθεν έσχες" των πολιτικών σκοπιμοτήτων της κυβέρνησης» και σημειώνει ότι «δεν αρκούν μόνο οι φραστικές εναντιώσεις», καλώντας «να απαιτήσουν και να επιβάλουν στην ΑΔΕΔΥ και σ' όλα τα συνδικαλιστικά όργανα να πάρουν αποφάσεις έμπρακτης αγωνιστικής καταγγελίας και αποτροπής της κυβερνητικής επιχείρησης πειθαναγκασμού των δημοσίων υπαλλήλων».


ΚΥΚΛΑΔΕΣ
Αμεσος κίνδυνος απομόνωσης

«Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες δεν μπορούν να αφεθούν στα χέρια των εφοπλιστών που μοναδικό κριτήριό τους είναι η αύξηση του κέρδους τους. Χρειάζεται μια άλλη πολιτική, φιλολαϊκή που θα αξιοποιεί τις παραγωγικές δυνατότητες της χώρας μας και θα ικανοποιήσει τις λαϊκές ανάγκες». Αυτό υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η Νομαρχιακή Επιτροπή Κυκλάδων του ΚΚΕ μπροστά στις αρνητική εξέλιξη με το νέο θεσμικό πλαίσιο για την Ακτοπλοΐα που επιδιώκει να περάσει η κυβέρνηση.

Οπως τονίζεται στην ανακοίνωση κατά την εκτίμηση του ΚΚΕ με τα νέα μέτρα για την ακτοπλοΐα προβάλλει ο κίνδυνος της απομόνωσης δεκάδων μικρών νησιών που δεν είναι στο επίκεντρο του εφοπλιστικού κέρδους, όπως και άλλων που το χειμώνα δε θα έχουν οικονομικό ενδιαφέρον. Η ΝΕ Κυκλάδων του ΚΚΕ σημειώνει πως η «αρνητική κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο χώρο της ακτοπλοΐας στην πορεία της απελευθέρωσης, με την όξυνση του ανταγωνισμού και τη δημιουργία μονοπωλιακών ομίλων, αναδεικνύει τις τεράστιες κυβερνητικές ευθύνες. Ταυτόχρονα, όμως, ευθύνες υπάρχουν στη ΝΔ, αλλά και τον ΣΥΝ που συντάχθηκαν με την εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 για την απελευθέρωση, στα πλαίσια της γενικότερης πολιτικής τους για την ενσωμάτωση της χώρας στην ΕΕ». Η ΝΕ του Κόμματος σημειώνει την ανάγκη δημιουργίας Δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. «Η πρόταση αυτή - τονίζει - προϋποθέτει τη συμμετοχή των μαζικών φορέων και τον εργατικό - κοινωνικό έλεγχο στη λήψη και εφαρμογή των αποφάσεων». Το ΚΚΕ, καταλήγει, στη βάση αυτής της πρότασης καλεί τους Κυκλαδίτες σε αγωνιστική συσπείρωση, για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα της ακτοπλοΐας και να αλλάξει ριζικά η κατάσταση.

Για τον Εύδηλο

Χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση έχει μείνει το λιμάνι του Δήμου Ευδήλου στην Ικαρία, ενώ οι αναγκαίες εργασίες σ' αυτό δεν έχουν αρχίσει ακόμα. Το θέμα αυτό έφερε με επίκαιρη Ερώτησή του στη Βουλή, ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής.

Χαρακτηριστικά επισημαίνεται στην Ερώτηση: «Οχι μόνο δεν έχουν αρχίσει οι εντελώς αναγκαίες εργασίες του λιμανιού του Δήμου Ευδήλου, αλλά επιπλέον έχει σταματήσει εντελώς και η ακτοπλοϊκή σύνδεση, αφού το πλοίο "Εξπρές Ολύμπια" αποσύρθηκε για την ετήσια συντήρησή του. Σήμερα, οι κάτοικοι της Ικαρίας "εξυπηρετούνται" από δύο πλοία τα οποία όμως προσεγγίζουν μόνο στο λιμάνι του Αγίου Κηρύκου».

Ο βουλευτής απευθυνόμενος στους υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου ρωτά: «Πώς εξηγεί η κυβέρνηση την απαράδεκτη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί; Ποια μέτρα πρόκειται να λάβει η κυβέρνηση και πότε, ώστε αφ' ενός να τερματιστεί η αυθαιρεσία των ναυτιλιακών εταιριών και να δρομολογηθεί άμεσα πλοίο προς και από τον Εύδηλο και αφ' ετέρου να ξεκινήσει η διαδικασία για την άμεση εκτέλεση όλων των αναγκαίων εργασιών, για την ασφαλή προσέγγιση στο λιμάνι του Ευδήλου πλοίων κάθε τύπου;»


ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΠΛΑΣΜΑΤΟΣ
«Προσωρινή αναστολή» μετά τη διαρκή αδιαφορία

Συζητήθηκε η Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Ορ. Κολοζώφ

Δεν υπήρξε αναστολή στη λειτουργία του κέντρου παραγώγων πλάσματος στο Κρατικό Νοσοκομείο Νίκαιας, αλλά μία πρόσκαιρη διακοπή λόγω των νέων προδιαγραφών που ισχύουν για την ασφάλεια των παραγώγων. Αυτό δήλωσε χτες στη Βουλή η υφυπουργός Υγείας Μ. Σπυράκη, απαντώντας σε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Ορ. Κολοζώφ, σύμφωνα με την οποία ο Ελβετικός Ερυθρός Σταυρός διέκοψε τις εισαγωγές πλάσματος γιατί το κέντρο που λειτουργούσε στη Νίκαια δεν εκσυγχρονίστηκε. Η υφυπουργός είπε ότι η προσωρινή αναστολή της λειτουργίας του κέντρου για την αποστολή πλάσματος στο εξωτερικό οφείλεται στις νέες προδιαγραφές που ισχύουν προκειμένου να μην υπάρχει μόλυνση από νέες ασθένειες που εμφανίζονται. Ανακοίνωσε δε ότι σύντομα η Ελλάδα θα υπογράψει νέα σύμβαση με τη Γαλλία ή την Ολλανδία και ανάλογα με τις προδιαγραφές που θα τεθούν, θα συνεχιστεί η λειτουργία του κέντρου παραγώγων πλάσματος. Η Μ. Σπυράκη ισχυρίστηκε ότι παίρνονται μέτρα εκσυγχρονισμού του κέντρου και ήδη στον Πειραιά ολοκληρώθηκε ο ψυκτικός θάλαμος για τη φύλαξη των παραγώγων. Οσο δε για το Εθνικό Κέντρο Παραγώγων είπε ότι η κατασκευή του είχε ενταχθεί στο Β` Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, αλλά καθυστερεί λόγω προβλημάτων ιδιοκτησιακής υφής στο οικόπεδο όπου θα χτιζόταν. Υποσχέθηκε ότι ένα χρόνο μετά την παράδοση του κτιρίου θα αρχίσει η λειτουργία του, αφού απαιτείται χρόνος για την εκπαίδευση του προσωπικού.

Ο Ορ. Κολοζώφ στην παρέμβασή του τόνισε ότι κανένας δεν είναι αντίθετος στο να ισχύουν ασφαλέστεροι όροι για τη φύλαξη των παραγώγων πλάσματος, αλλά είπε ότι η αναστολή της λειτουργίας του κέντρου έγινε επειδή ο Ελβετικός Ερυθρός Σταυρός διέκοψε τη συνεργασία του γιατί δεν πληρούνταν οι όροι για την ασφάλεια όπως την ορίζουν οι σχετικοί κανονισμοί. Αποτέλεσμα αυτής της εξέλιξης, είπε, είναι να αναγκάζεται η χώρα μας να κάνει εισαγωγές παραγώγων πλάσματος και να σπαταλάει πολύτιμο συνάλλαγμα.

ΛΑΡΚΟ
«Ζουν με την ανασφάλεια»

Το θέμα της ιδιωτικοποίησης της ΛΑΡΚΟ, που δρομολογεί η κυβέρνηση με γοργούς ρυθμούς με αδιαφάνεια και μυστικότητα, αλλά και τις επιπτώσεις που έχει στην ασφάλεια εργασίας των εργαζόμενων μετά και το πρόσφατο θανατηφόρο εργατικό ατύχημα, φέρνει στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Τάκης Τσιόγκας, με Επίκαιρη Ερώτηση προς τους υπουργούς Ανάπτυξης και Εργασίας.

Στο κείμενο της Ερώτησης ο βουλευτής του ΚΚΕ αναφέρει ότι η επιχείρηση «επιβάλλει υψηλούς ρυθμούς παραγωγής και εντατικοποίηση, προκειμένου να πιαστούν οι στόχοι που θα την κάνουν ελκυστική στην αγορά νικελίου και στις πολυεθνικές. Παράλληλα, εφαρμόζει πρόγραμμα συρρίκνωσης του προσωπικού, επέκτασης των εργολάβων που χρησιμοποιούν ανειδίκευτο προσωπικό κ.ά.».

«Αποτέλεσμα είναι, συμπληρώνει, να υπάρχουν συνεχή εργατικά ατυχήματα, πάνω από τέσσερα το τελευταίο διάστημα με τραυματισμούς εργαζομένων και αποκορύφωμα το τελευταίο θανατηφόρο (εργαζόμενου σε εργολάβο) τη Δευτέρα 12 Μάρτη. Καθημερινά οι εργαζόμενοι και οι οικογένειές τους ζουν με την ανασφάλεια και τον κίνδυνο της ζωής τους».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ρωτά τους υπουργούς: Σε ποια μέτρα θα προχωρήσει η κυβέρνηση για τη διασφάλιση της υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων και των εγκαταστάσεων, καθώς και για την πρόσληψη προσωπικού και μείωσης των εργολάβων; Αν παίρνει υπόψη της τη θέση των σωματείων για δημόσια ΛΑΡΚΟ;

«GOOD YEAR»
Ούτε καν σύνταξη

Από τους 350 παράνομα απολυμένους της «GOOD YEAR» οι περισσότεροι σήμερα είναι άνεργοι ή υποτυπωδώς αυτοαπασχολούμενοι και κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς σύνταξη στα βαρέα. Κι αυτό γιατί δε συμπλήρωσαν 1.000 βαρέα ένσημα την τελευταία δεκαετία, κι ας έχουν από 5 χιλιάδες μέχρι 10 χιλιάδες ένσημα τα προηγούμενα χρόνια. Αυτό δηλώνουν με επιστολή τους στο υπουργείο Εργασίας οι εκπρόσωποι των παράνομα απολυμένων της πολυεθνικής εταιρίας, ζητώντας να καταργηθούν τα 1.000 βαρέα ένσημα την τελευταία δεκαετία ως προϋπόθεση για τη λήψη της σύνταξης και ο υπολογισμός της να μη γίνεται με βάση την τελευταία πενταετία. Προτείνουν να λαμβάνεται υπόψη η καλύτερη πενταετία του κάθε εργαζόμενου, σημειώνοντας ότι με αυτό τον τρόπο θα έχει κέρδος και το ΙΚΑ γιατί δε θα χάνει ούτε ένα ένσημο, αλλά και οι εργαζόμενοι.

«Τα τελευταία χρόνια έχουν ήδη πεθάνει 40 συνάδελφοι λόγω της ανθυγιεινότητας του εργοστασίου και άλλοι τόσοι έχουν μείνει ανάπηροι. Οσοι στο τέλος ζήσουμε θα πάρουμε βασική σύνταξη παρ' ότι έχουμε πληρώσει εκατομμύρια στο ΙΚΑ τα 15-30 χρόνια εργασίας μας λόγω του ότι ήμασταν στην ανώτερη ασφαλιστική κλάση», υπογραμμίζουν στην επιστολή τους οι απολυμένοι.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ